AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #41 Del Skrevet 18. mars 2022 Nataniel, ikke så bonsk og norsk 😄 Liker ikke norske navn 😊 Anonymkode: c2581...842 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DislayName Skrevet 18. mars 2022 #42 Del Skrevet 18. mars 2022 Rafael er kult! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #43 Del Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nataniel, ikke så bonsk og norsk 😄 Liker ikke norske navn 😊 Anonymkode: c2581...842 Enig. Nataniel er fint. Liker Andreas og Gabriel også. Fredrik er så…anonymt. Anonymkode: b73cc...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #44 Del Skrevet 19. mars 2022 Takk for svar. ser at de fleste liker best Andreas og Fredrik. Rafael er mest pga faren er fra Frankrike og vi har sett på navn lengre bak i slekta så er det flere Rafael og det er vel egentlig det jeg liker best. Nataniel var et navn datteren vår forslo,men vi er heller ikke veldig glad i det, mens Gabriel synes begge er supert fint Anonymkode: 859c4...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baldrian Skrevet 19. mars 2022 #45 Del Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Rafael er mest pga faren er fra Frankrike Da er det jo forståelig at dere vil ha et navn som fungerer på begge språk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 19. mars 2022 #46 Del Skrevet 19. mars 2022 Fredrik eller Andreas av de du har listet opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 19. mars 2022 #47 Del Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. ser at de fleste liker best Andreas og Fredrik. Rafael er mest pga faren er fra Frankrike og vi har sett på navn lengre bak i slekta så er det flere Rafael og det er vel egentlig det jeg liker best. Nataniel var et navn datteren vår forslo,men vi er heller ikke veldig glad i det, mens Gabriel synes begge er supert fint Anonymkode: 859c4...e9c Med denne forklaringen synes jeg Rafael er et kjempegodt valg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #48 Del Skrevet 19. mars 2022 Gabriel. Anonymkode: d06bd...352 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #49 Del Skrevet 19. mars 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk for svar. ser at de fleste liker best Andreas og Fredrik. Rafael er mest pga faren er fra Frankrike og vi har sett på navn lengre bak i slekta så er det flere Rafael og det er vel egentlig det jeg liker best. Nataniel var et navn datteren vår forslo,men vi er heller ikke veldig glad i det, mens Gabriel synes begge er supert fint Anonymkode: 859c4...e9c Hva med Frederick, for å tydeliggjøre at det er franskinspirert? Fungerer veldig godt i begge land. Anonymkode: a3064...a8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuith Skrevet 19. mars 2022 #50 Del Skrevet 19. mars 2022 Hvis barnet har slekt fra Frankrike er jo franskklingende navn plutselig litt mer "akseptabelt" enn hvis begge foreldre er rotnorske. Personlig elsker jeg Nataniel, men synes det klinger mye bedre på engelsk enn på norsk. For et halvt fransk barn synes jeg Rafael er helt ok, da passer liksom ikke Fredrik så godt lenger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #51 Del Skrevet 21. mars 2022 Tusen takk for svar etternavnet vårt er Lavigne, vi har kun pappan etternavn da vi har vert gift i mange år. vi synes det passer fint til storesøsken og er også veldig pent til Raphael, så tror vi går for det, selvom vi ikke er 100% sikre,men siden navnet må sendes inn denne uken må vi bestemme oss fort, siden han må være under 3mnd før navnet er sendt inn Anonymkode: 859c4...e9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 21. mars 2022 #52 Del Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tusen takk for svar etternavnet vårt er Lavigne, vi har kun pappan etternavn da vi har vert gift i mange år. vi synes det passer fint til storesøsken og er også veldig pent til Raphael, så tror vi går for det, selvom vi ikke er 100% sikre,men siden navnet må sendes inn denne uken må vi bestemme oss fort, siden han må være under 3mnd før navnet er sendt inn Anonymkode: 859c4...e9c Kontekst er viktig altså. Med informasjon om etternavn og fransk opphav så synes jeg Rafael var ganske passende. Likte ikke Nataniel eller Gabriel. Da synes jeg Daniel hadde passet bedre. De andre 2 var helt ok. Lykke til med valget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #53 Del Skrevet 21. mars 2022 Gabriel er nydelig. Det var på min egen liste også da jeg var gravid, men fikk jente. Syns også Nathaniel er fint, men det har nesten blitt et litt belastet navn med alle som påstår at det er et "unge mødre"-navn. Anonymkode: 57a44...76f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #54 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 19.3.2022 den 15.50): Takk for svar. ser at de fleste liker best Andreas og Fredrik. Rafael er mest pga faren er fra Frankrike og vi har sett på navn lengre bak i slekta så er det flere Rafael og det er vel egentlig det jeg liker best. Nataniel var et navn datteren vår forslo,men vi er heller ikke veldig glad i det, mens Gabriel synes begge er supert fint Anonymkode: 859c4...e9c Da ville jeg absolutt gått for Rafael! Navnet er jo kjempefint, bare litt uvant å bruke for nordmenn i Norge. Men når far er fransk virker det jo helt logisk. Vil tro gutten og slekta vil sette pris på at dere anerkjenner og tydeliggjør fars opphav også i barnets navn. Bare tenker at jeg selv ville satt pris på det, om min mor var fra f.eks Spania og jeg vokste opp i Norge og med norsk far. Hadde likt og også føle på tilhørigheten til mors kultur. Har norske foreldre, og er oppvokst på fars hjemsted og med hans slekt. Har alltid likt at jeg er oppkalt etter morssiden av slekta. Samtidig så er det ikke et fremmed navn for andre norske barn og det er lett å uttale, ingen vanskelige lyder slik noen ukjente navn har. Og ikke minst han vil ha navnet sitt litt i fred. Det er en haug i Norge som heter Andreas og Fredrik, hvorfor ikke ta noe mer spennende😃 Anonymkode: 97ba6...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Igga Skrevet 24. mars 2022 #55 Del Skrevet 24. mars 2022 Rafael var et skikkelig nydelig navn! Men alle var fine da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #56 Del Skrevet 25. mars 2022 navnet blir Raphael Anonymkode: 859c4...e9c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 30. mars 2022 #57 Del Skrevet 30. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 18.3.2022 den 6.16): og nå er han 2 og halv mnd, neste uke skal vi i kirken for og planlegge dåp så hadde det vert greit at han hadde et navn, dåpen blir andre søndagen i April vi har kommet frem til 5 navn vi liker godt,men klarer ikke og velge . hvem liker dere best ? Fredrik Nataniel Andreas Rafael Gabriel hva er finest og hva liker dere minst? Anonymkode: 859c4...e9c Av de på lista liker jeg best Andreas og minst Nataniel, men ser at du har valgt et navn allerede Endret 30. mars 2022 av Drizzt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 30. mars 2022 #58 Del Skrevet 30. mars 2022 Jeg tenker bare på han her: https://snl.no/Rafael Men det er vel ikke noen dårlig assosiasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. mars 2022 #59 Del Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 18.3.2022 den 6.16): og nå er han 2 og halv mnd, neste uke skal vi i kirken for og planlegge dåp så hadde det vert greit at han hadde et navn, dåpen blir andre søndagen i April vi har kommet frem til 5 navn vi liker godt,men klarer ikke og velge . hvem liker dere best ? Fredrik Nataniel Andreas Rafael Gabriel hva er finest og hva liker dere minst? Anonymkode: 859c4...e9c andreas. Fint og stødig navn. Ellers likte jeg og Fredrik. De andre var dillete ja som noen andre nevnte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. mars 2022 #60 Del Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 25.3.2022 den 6.43): navnet blir Raphael Anonymkode: 859c4...e9c åja dere har valgt ja. Så bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå