AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #21 Del Skrevet 18. mars 2022 Andreas eller Fredrik. Men dere må henge i, dere får vel ikke gjennomføre dåp før gutten er registrert med navn i folkeregisteret? Anonymkode: 5d8aa...af5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #22 Del Skrevet 18. mars 2022 Andreas eller Fredrik. Ingen av de andre. Anonymkode: 4e6e5...c1b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baldrian Skrevet 18. mars 2022 #23 Del Skrevet 18. mars 2022 Som flere av de som har svart: Andreas eller Fredrik. Jeg liker ingen av de andre. Ikke velg Andreas hvis "neste navn" (mellom- eller etternavnet) begynner på S (typen Andreas Sørensen), tilsvarende ikke velg Fredrik K-lyd (typen Fredrik Kolbjørnsen eller Fredrik Carlsen). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #24 Del Skrevet 18. mars 2022 Hedda-78 skrev (3 timer siden): Andreas er finest, Fredrik nummer 2. Det er solide navn som ikke vil skape problemer for gutten. De andre blir for utenlandske og pompøse. Når skaper navn problemer da? Har faktisk aldri i mitt liv opplevd en eneste gang noen som mobbes pga navn (med mindre det er et utenlands navn som høres ut som noe annet på norsk eller som er vanskelig å uttale) De som ble mobbet da jeg gikk på skolen hadde blitt mobbet uansett hvilket navn de hadde. Mine barn har venner som heter Nathaniel, Gabriel, Rafael, Fredrik, Andreas (osv osv) - ikke en av de blir mobbet for navnet sitt. Anonymkode: bd512...925 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #25 Del Skrevet 18. mars 2022 baldrian skrev (Akkurat nå): Som flere av de som har svart: Andreas eller Fredrik. Jeg liker ingen av de andre. Ikke velg Andreas hvis "neste navn" (mellom- eller etternavnet) begynner på S (typen Andreas Sørensen), tilsvarende ikke velg Fredrik K-lyd (typen Fredrik Kolbjørnsen eller Fredrik Carlsen). Ikke enig i dette. Jeg har selv navn som det du nevner, har aldri tenkt over engang at det skal være noe problem. Anonymkode: bd512...925 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baldrian Skrevet 18. mars 2022 #26 Del Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ikke enig i dette. Jeg har selv navn som det du nevner, har aldri tenkt over engang at det skal være noe problem. Anonymkode: bd512...925 Det er ikke et problem, bare en anbefaling. Noen ganger blir slike kombinasjoner litt merkelige og / eller høres rare ut. I Andreas-tilfellet kan det f.eks. være greit å unngå kombinasjoner som gjør det vanskelig å høre om man sier Andreas eller Andrea. Så det er verd å tenke over, f.eks. ved å si navnet høyt og raskt noen ganger. I mange sammenhenger blir navn ramset opp fort og slurvete, ikke deklamert. Dette gjelder selvsagt hvis man ikke har andre gode grunner til å velge det ene framfor det andre. Men det virket som om ts ikke hadde det, derfor skrev jeg hva jeg mener. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 18. mars 2022 #27 Del Skrevet 18. mars 2022 Andreas eller Fredrik. De andre blir for englete for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 18. mars 2022 #28 Del Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når skaper navn problemer da? Har faktisk aldri i mitt liv opplevd en eneste gang noen som mobbes pga navn (med mindre det er et utenlands navn som høres ut som noe annet på norsk eller som er vanskelig å uttale) De som ble mobbet da jeg gikk på skolen hadde blitt mobbet uansett hvilket navn de hadde. Mine barn har venner som heter Nathaniel, Gabriel, Rafael, Fredrik, Andreas (osv osv) - ikke en av de blir mobbet for navnet sitt. Anonymkode: bd512...925 "Problem" var nok en overdrivelse, altså. Det jeg tenkte på var at noen navn ofte blir feilstavet eller feil uttalt, og utenlandsk-klingende navn kan føre til forhastede antagelser om utenlandsk opphav. Ikke et problem, men mer et irritasjonsmoment hvis det gjentar seg ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #29 Del Skrevet 18. mars 2022 Andreas er finest, men du trenger fortsatt ikke dikte opp historier for å spørre hvilket navn som er finest Anonymkode: 4acbe...a28 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 18. mars 2022 #30 Del Skrevet 18. mars 2022 Jeg synes både Rafael og Gabriel er fine navn, litt sjeldnere enn f.eks Andreas og Fredrik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous 91 Skrevet 18. mars 2022 #31 Del Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det var veldig forskjellig navn. Stemmer for Fredrik! Hadde styrt unna unge mødre navn og utlandske navn. Ta noe normalt! Anonymkode: df7e7...c72 Det var da fælt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #32 Del Skrevet 18. mars 2022 Andreas ❤, liker ikke de andre så godt. Anonymkode: 6ab3d...a68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antonetta Skrevet 18. mars 2022 #33 Del Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): og nå er han 2 og halv mnd, neste uke skal vi i kirken for og planlegge dåp så hadde det vert greit at han hadde et navn, dåpen blir andre søndagen i April vi har kommet frem til 5 navn vi liker godt,men klarer ikke og velge . hvem liker dere best ? Fredrik Nataniel Andreas Rafael Gabriel hva er finest og hva liker dere minst? Anonymkode: 859c4...e9c Gabriel og andreas er fint. Eneste er at om dere kaller han Andreas eller fredrik så risikerer dere kjempe mange i klassen med samme navn når han begynner på skolen 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 18. mars 2022 #34 Del Skrevet 18. mars 2022 Rafael og Gabriel er begge erkeengler. Litt merkelig å gi de navnene. Nataniel er veldig unorsk. Både Fredrik og Andreas er «greie» navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #35 Del Skrevet 18. mars 2022 baldrian skrev (4 timer siden): Det er ikke et problem, bare en anbefaling. Noen ganger blir slike kombinasjoner litt merkelige og / eller høres rare ut. I Andreas-tilfellet kan det f.eks. være greit å unngå kombinasjoner som gjør det vanskelig å høre om man sier Andreas eller Andrea. Så det er verd å tenke over, f.eks. ved å si navnet høyt og raskt noen ganger. I mange sammenhenger blir navn ramset opp fort og slurvete, ikke deklamert. Dette gjelder selvsagt hvis man ikke har andre gode grunner til å velge det ene framfor det andre. Men det virket som om ts ikke hadde det, derfor skrev jeg hva jeg mener. Jeg er heller ikke enig i dette. Lik endelyd og forlyd er et ikke eksisterende "problem". Fredrik Karlsen, Gabriel Larsen, Andreas Solberg osv. klinger fint og man hører da tydelig hvor fornavnet ender og etternavnet begynner. TS, liker best Gabriel. Det er et nydelig navn og ikke så oppbrukt som Andreas og Fredrik. Rafael er litt ukjent i Norge, men samtidig litt kult om dere våger. Nathaniel liker jeg minst. Anonymkode: 97ba6...97f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #36 Del Skrevet 18. mars 2022 Antonetta skrev (1 minutt siden): Gabriel og andreas er fint. Eneste er at om dere kaller han Andreas eller fredrik så risikerer dere kjempe mange i klassen med samme navn når han begynner på skolen 🙈 Nei, tror ikke det om du ser på navnestatistikken. TS barn går på skolen om 6-20 år. Det han risikerer er at "alle" mannlige lærere, trenere og fedre til kamerater heter det samme som han. Anonymkode: 97ba6...97f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #37 Del Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): og nå er han 2 og halv mnd, neste uke skal vi i kirken for og planlegge dåp så hadde det vert greit at han hadde et navn, dåpen blir andre søndagen i April vi har kommet frem til 5 navn vi liker godt,men klarer ikke og velge . hvem liker dere best ? Fredrik Nataniel Andreas Rafael Gabriel hva er finest og hva liker dere minst? Anonymkode: 859c4...e9c Fredrik eller Andreas. Har aldri likt Andreas, men det er jo et ok navn. De andre er fæle navn, synes jeg. Nathaniel og Rafael er spesielt ILLE. Gabriel er vel ok, men har for mange bibelassosiasjoner til det, er ikke religiøs. Anonymkode: 558f6...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #38 Del Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Når skaper navn problemer da? Har faktisk aldri i mitt liv opplevd en eneste gang noen som mobbes pga navn (med mindre det er et utenlands navn som høres ut som noe annet på norsk eller som er vanskelig å uttale) De som ble mobbet da jeg gikk på skolen hadde blitt mobbet uansett hvilket navn de hadde. Mine barn har venner som heter Nathaniel, Gabriel, Rafael, Fredrik, Andreas (osv osv) - ikke en av de blir mobbet for navnet sitt. Anonymkode: bd512...925 Vennene til sønnen din har akkurat samme navn som TS spør om? Kult! Anonymkode: 558f6...22f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baldrian Skrevet 18. mars 2022 #39 Del Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er heller ikke enig i dette. Lik endelyd og forlyd er et ikke eksisterende "problem". Jeg mener ikke at det er et problem. Men jeg synes man kan tenke over det - og at det er like saklig som at et navn er "solid". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #40 Del Skrevet 18. mars 2022 Andreas 🥰 Anonymkode: a86ff...b14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå