AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #21 Skrevet 17. mars 2022 Jeg er introvert og dater gjerne en introvert mann! Men for meg betyr ikke det å være introvert, at jeg bare vil være hjemme eller i skogen. Jeg er også glad i å reise, gå på teater, museer, konserter etc. Men da alene eller i selskap med få. Virker som noen her i tråden mener at det å være introvert betyr at man bare er hjemme. Det er feil. Anonymkode: 4cd41...43d 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #22 Skrevet 17. mars 2022 Jeg er en introvert kvinne som fant meg en introvert mann. Er ganske sikker på at jeg ikke hadde klart å dele livet sammen med noen som er veldig mye mer ekstrovert enn meg. Jeg har en veldig krevende jobb og får mer enn nok sosial stimuli i løpet av arbeidsdagen, så det er deilig å komme hjem til noen som forstår behovet for å lade batteriene. Han er en av få mennesker som ikke tapper meg for energi. Det at vi er introverte betyr ikke at vi kun sitter hjemme og at vi aldri ønsker å være sosiale. Vi reiser og benytter oss av kulturtilbud som alle andre, men vi har ikke behov for å finne på noe hele tiden. Heldigvis er våre nærmeste venner også introverte. Og ja, vi trives nok aller best alene på fjelltur. Til den som spurte om foreldre. Vi har ofte kontakt med foreldrene våre. Daglig til ukentlig kontakt. Familiene våre er ikke de som er "verst" å omgås. Anonymkode: 9b4e0...ab2 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #23 Skrevet 17. mars 2022 Jeg er selv introvert, men sosial. Elsker å treffe nye folk, men trenger å lade opp i mellom slagene helt alene. Kommer an på resten av din personlighet. Man blir god til det man bruker tiden sin på. En asosial personlighet vil være defor litt sosial avstumpet ser jeg for meg. Anonymkode: 0dc8a...3db 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #24 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er en introvert mann, er ikke så glad i å være sosial, orker små omganger med det, men trives helst i mitt eget selskap. Begge mine tidligere forhold har vært med kvinner som var litt mer sosiale enn jeg ønsker å være. Eksisterer det kvinner som liker menn som kun ønsker å finne på ting sammen vi to, ikke med mange andre, og vi gir gjerne alenetid til hverandre også? Anonymkode: 3d6a4...533 Slik har samboer og jeg det🥰 Jeg har alltid trodd jeg aldri ville finne meg noen mtp så introvert jeg er. Kanskje på grensen til sosialt engstelig/unnvikende personlighetsforstyrrelse🙈 Så fant jeg en mann som var lik og lever et lykkelig familieliv med ham og to små barn. Kunne ikke vært mer lykkelig. Og siden begge har behov for alene tid (da også uten samboer og barn), så bytter vi på å ha ungene og lar den andre trekke seg bort en stund og drive ‘med sitt☺️ Anonymkode: c277c...7c8
RC Skrevet 17. mars 2022 #25 Skrevet 17. mars 2022 Introvert her også. Har en sosial jobb som tapper meg for krefter, så jeg trenger tid alene for å lades opp igjen. Får energi av å være ute i naturen, og bruker mye tid der. Er ei sånn som heller omringer meg med massevis av dyr enn massevis av mennesker. Har en gruppe nære venner, hvor de fleste er Introverter de også. Vi vet hvor vi har hverandre og trenger ikke møtes hele tiden, men har det veldig gøy når vi først gjør det. Har tidligere datet ekstroverter, og selv om det kan være godt å ha noen som tar meg med ut på sosiale tilstelninger, kan det også bli slitsomt i lengden når man er så forskjellige. Tror det ville vært lettere med noen som faktisk forstod at alenetiden jeg krever er nødvendig.
MacadamiaNut Skrevet 17. mars 2022 #26 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er en introvert mann, er ikke så glad i å være sosial, orker små omganger med det, men trives helst i mitt eget selskap. Begge mine tidligere forhold har vært med kvinner som var litt mer sosiale enn jeg ønsker å være. Eksisterer det kvinner som liker menn som kun ønsker å finne på ting sammen vi to, ikke med mange andre, og vi gir gjerne alenetid til hverandre også? Anonymkode: 3d6a4...533 Åh hvor finner man sånne som deg..? 😭🌸 1
Gjest Metalman4100 Skrevet 18. mars 2022 #27 Skrevet 18. mars 2022 (endret) TS her. Må kanskje forklare meg litt her. 🙂 Jeg er ikke kun hjemme og i skogen, jeg utfører andre aktiviteter ute også. Trener styrke 4 ganger i uken, har en fast treningspartner, men vi har fokus på treningen og lite smalltalk. Drar gjerne på restaurant, cafè og kino osv. Lager gjerne middag for min partner og et vennepar i ny og ne, er glad i å lage mat. Men jeg føler ikke så stort behov for sosialisering som folk flest gjør. Klarer fint å sysle med mitt, og gir gjerne min partner den samme muligheten. Alenetiden lader mine batterier. Får egentlig nok sosialisering på jobb med lunsj, møter, prateglade kollegaer osv. Om jeg skal være med folk så foretrekker jeg små forsamlinger uten oversosiale hoiende folk, de føler jeg bare tapper meg for energi. Endret 18. mars 2022 av Metalman4100
Fluefisker1 Skrevet 19. mars 2022 #29 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 17.3.2022 den 22.15): Du høres ut som en type mann som jeg håper på å finne. Iallefall utifra de setningene du nevner her. Jeg er også en svært introvert kvinne. Sosiale sammenkomster tapper meg ofte for energi. Det betyr jo ikke at jeg ikke liker andre mennesker - jeg blir bare så fort sliten. Nesgen utslitt. Også har jeg så mye annet som jeg liker å holde på med på fritiden. I hvilken stor grad er du introvert? Jeg kunne nok tenkt meg en mann som syntes det var fint å være sosial med venner og familie en gang i blant. Type middag med venner, en helgetur på hytta, stikke på café. Jeg liker jo disse tingene, selv om det ofte bare skjer en gang i måneden. Og da sjeldent på mitt initiativ. 😛 Alenetid er kjempeviktig synes jeg. Men det igjen kommer ann på i hvor stor grad. Om jeg kun ser mannen en halvtime om dagen og resten av tiden sitter han i mancaven, det hadde kanskje blitt litt ensomt i lengden. Selv om det går helt fint innimellom altså. F.eks så har jeg alltid syntes det har vært stas når mannen har en lidenskapelig interesse som han bruker mye tid på - og når vi endelig ser hverandre så glitrer det i øynene hans når han forteller meg om hva han har holdt på med. Er ikke helt det samme om alt han gjorde var å ligge i sofaen og scrolle på mobilen i 18 timer. 😛 Vi kvinner er nok litt værre enn dere menn på å dra dere med på diverse ting. Jeg har vært i 3 forhold og det var aldri et problem for mannen at jeg var såpass introvert. Virker som om kvinner har større behov for sosialisering enn menn. Anonymkode: 4afe6...95d Åh, hvor finner man kvinner som deg?😃 Utfordringen er vel at vi introverte ikke løper ned dørene på sosiale arenaer. Og, når vi av og til går ut så er vi ikke de som er mest aktive på mingling og small talk, så blir ikke kjent med så mange nye.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #30 Skrevet 19. mars 2022 Jeg og mannen har det slik Vi ser venner iblant (en gang eller to i mnd), ellers trives vi veldig godt i hverandres selskap. Vi tapper ikke hverandre for energi på samme måte som andre gjør. Hver kveld har vi også litt alenetid, sitter i hver vår ende av sofaen med vårt. Kan også bruke eget rom om vi vil, men sjeldent behov for det. Anonymkode: dd575...c2b
Fluefisker1 Skrevet 19. mars 2022 #31 Skrevet 19. mars 2022 Metalman4100 skrev (På 18.3.2022 den 1.13): TS her. Må kanskje forklare meg litt her. 🙂 Jeg er ikke kun hjemme og i skogen, jeg utfører andre aktiviteter ute også. Trener styrke 4 ganger i uken, har en fast treningspartner, men vi har fokus på treningen og lite smalltalk. Drar gjerne på restaurant, cafè og kino osv. Lager gjerne middag for min partner og et vennepar i ny og ne, er glad i å lage mat. Men jeg føler ikke så stort behov for sosialisering som folk flest gjør. Klarer fint å sysle med mitt, og gir gjerne min partner den samme muligheten. Alenetiden lader mine batterier. Får egentlig nok sosialisering på jobb med lunsj, møter, prateglade kollegaer osv. Om jeg skal være med folk så foretrekker jeg små forsamlinger uten oversosiale hoiende folk, de føler jeg bare tapper meg for energi. Det der kunne fint blitt brukt som en beskrivelse på meg også! Håper å finne en kvinne som passer inn i mitt liv som introvert.
Gjest Metalman4100 Skrevet 28. mars 2022 #32 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 19.3.2022 den 15.26): Jeg og mannen har det slik Vi ser venner iblant (en gang eller to i mnd), ellers trives vi veldig godt i hverandres selskap. Vi tapper ikke hverandre for energi på samme måte som andre gjør. Anonymkode: dd575...c2b Ja, det er sjelden man føler at partneren tapper en for energi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå