Gå til innhold

Russland er et farlig land


Egenskap

Anbefalte innlegg

Da fikk alle endelig bekreftelse på det mange har tenkt, Russland er et farlig land. Hvem i alle dager dra til Russland med et slikt farlig regime?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har besøkt Russland flere ganger, har storkost meg hver gang. Er masse interessant å se der. Mange land med kjipe regimer er fine steder å besøke. Synes synd i deg som er så redd. 

  • Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (2 timer siden):

Jeg har besøkt Russland flere ganger, har storkost meg hver gang. Er masse interessant å se der. Mange land med kjipe regimer er fine steder å besøke. Synes synd i deg som er så redd. 

Du har sikkert ikke fått med at Russland har gått til krig, og har formidlet en grusomhet de færreste tenkte kunne skje. Hvem I alle dager orker å bruke energi der du har sett det verste som finnes i mennesker og regime. Trenger ikke synes synd i meg, synes du bør sende dine tanker til en befolkning som er under totale regime og folkemordet Russland har begått og fortsatt begår over et Ukrainsk folk. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (1 time siden):

Du har sikkert ikke fått med at Russland har gått til krig, og har formidlet en grusomhet de færreste tenkte kunne skje. Hvem I alle dager orker å bruke energi der du har sett det verste som finnes i mennesker og regime. Trenger ikke synes synd i meg, synes du bør sende dine tanker til en befolkning som er under totale regime og folkemordet Russland har begått og fortsatt begår over et Ukrainsk folk. 

Fordi jeg har gode venner som bor der, og vanlige russere har ikke skyld i denne krigen. Skal besøke Russland igjen i fremtiden, og det ser jeg frem til :) Synes synd i deg som er så hatefull, og jeg kommer ikke til å leve livet mitt slik du mener at jeg skal. 

 

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (5 timer siden):

Fordi jeg har gode venner som bor der, og vanlige russere har ikke skyld i denne krigen. Skal besøke Russland igjen i fremtiden, og det ser jeg frem til :) Synes synd i deg som er så hatefull, og jeg kommer ikke til å leve livet mitt slik du mener at jeg skal. 

 

Enig i at vanlige russere som ikke støtter Putin ikke har skyld i denne krigen. Dette er Putins krig, og det er forferdelig for de mange russerne som er i mot krigføringen. 
Russland er et veldig vakkert land og russere flest er vennlige og hyggelige mennesker. Jeg håper at russerne en gang skal få leve i fred og frihet, de også. 

Endret av CrossRoad
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en doku som ligger på netflix om 2 verdenskrig hvor en jøde fortalte at etter at russerene reddet mange kvinnelige jøder fra alle fangeleirene  i østeuropa ble de gjengvoldtatt i så stor grad at hun beskrev at det ble voldtatt til døde.  Sier litt om mentaliteten til landet for 75 år siden.....

Endret av Djungelvrål
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CrossRoad skrev (1 time siden):

Enig i at vanlige russere som ikke støtter Putin ikke har skyld i denne krigen. Dette er Putins krig, og det er forferdelig for de mange russerne som er i mot krigføringen. 
Russland er et veldig vakkert land og russere flest er vennlige og hyggelige mennesker. Jeg håper at russerne en gang skal få leve i fred og frihet, de også. 

Russland er et vakkert land ja, utrolig mye fint å se der. Tror vi alle kan være enige i at de fortjener politikere som ønsker å gjøre Russland til et godt land å leve i :) 

Djungelvrål skrev (59 minutter siden):

Så en doku som ligger på netflix om 2 verdenskrig hvor en jøde fortalte at etter at russerene reddet mange kvinnelige jøder fra alle fangeleirene  i østeuropa ble de gjengvoldtatt i så stor grad at hun beskrev at det ble voldtatt til døde.  Sier litt om mentaliteten til landet for 75 år siden.....

Voldtekter har dessverre skjedd til alle tider og i alle kulturer. Det var ikke russerne som oppfant konseptet voldtekt slik du later til å tro.

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

clyde skrev (6 timer siden):

Russland er et vakkert land ja, utrolig mye fint å se der. Tror vi alle kan være enige i at de fortjener politikere som ønsker å gjøre Russland til et godt land å leve i :) 

Voldtekter har dessverre skjedd til alle tider og i alle kulturer. Det var ikke russerne som oppfant konseptet voldtekt slik du later til å tro.

Haha, det faktum at man ser pompøse og storslagne bygninger er jo snarere en indikasjon på nettopp det du mener russere fortjener å få slutt på - stormannsgale politikere som prioriterer det å bygge symboler på sin storhet, kontra å sørge for folket. Fortjener de og å leve i et land som et fredssymbol, som har så mange store fine atomvåpen og massivt forsvar?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle
15 hours ago, Egenskap said:

Du har sikkert ikke fått med at Russland har gått til krig, og har formidlet en grusomhet de færreste tenkte kunne skje. Hvem I alle dager orker å bruke energi der du har sett det verste som finnes i mennesker og regime. Trenger ikke synes synd i meg, synes du bør sende dine tanker til en befolkning som er under totale regime og folkemordet Russland har begått og fortsatt begår over et Ukrainsk folk. 

Har du fått med deg at Norge og andre NATO land bombet i Libya? Libya var et land som var på god i sin utvikling. Idag er landet fortsatt i evig kaos og mennesker blir stadig drept der. Det foregår salg av mennesker. 

Jens Stoltenberg sa det ville være god trening for det norske flyvåpenet. Ja, å drepe mennesker, altså.  https://arkiv.klassekampen.no/article/20141015/ARTICLE/141019974

Kan være interessant å se hvilken retning Stoltenberg lener denne gangen...

Mer om Libya etter det horrible inngrepet vi var med på: https://www.nrk.no/ytring/lidelsene-norge-snur-ryggen-til-1.15654418

Har du fått med deg at USA støtter Saudi Arabia i sin bombing av Jemen?

Har du fått med deg at USA løy om at Irak hadde atomvåpen og invaderte landet som førte til en katastrofe for landet?

Er du redd for Norge og USA? 

Det er på tide at vi i vesten og Norge åpner øynene for hva vi egentlig bidrar til rundt om i verden. Om du er opprørt over Russland, så burde du i all høyeste grad også være opprørt hva vi selv driver med. All denne krigen fra alle kanter må slutte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle
7 hours ago, clyde said:

Russland er et vakkert land ja, utrolig mye fint å se der. Tror vi alle kan være enige i at de fortjener politikere som ønsker å gjøre Russland til et godt land å leve i :) 

Voldtekter har dessverre skjedd til alle tider og i alle kulturer. Det var ikke russerne som oppfant konseptet voldtekt slik du later til å tro.

Les deg opp på historien til Russland fra Jeltsin til Putin. Russland har gått i positiv retning. Det er en grunn til at mange støtter Putin, han var en bra kraft i landet som fjernet Russland fra å være en brikke brukt av USA, til å sikre egen økonomi. 

Nå når sanksjonene treffer Russland, øker han lønninger, pensjon og andre velferdsgoder i landet. 

Skal sies at i Norge kutter vi i velferd under fredstider

Det er ikke slik at Putin er denne 100% onde skurken. Han er et individ som gjør kjipe ting, men han gjør også ting som er bra for russere. Han sier ikke bare at han bryr seg om Russland, han viser det også med handlinger. Det er en grunn til at mange fortsatt har god tro på Putin i Russland. I Vesten tror alle at russere bare tror på Putin pga propaganda. Det er mye mer komplisert enn som så. 

https://www.ft.com/content/4a3c500f-708c-4879-b1c7-ecd1be0f99a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (6 minutter siden):

Har du fått med deg at Norge og andre NATO land bombet i Libya? Libya var et land som var på god i sin utvikling. Idag er landet fortsatt i evig kaos og mennesker blir stadig drept der. Det foregår salg av mennesker. 

Jens Stoltenberg sa det ville være god trening for det norske flyvåpenet. Ja, å drepe mennesker, altså.  https://arkiv.klassekampen.no/article/20141015/ARTICLE/141019974

Kan være interessant å se hvilken retning Stoltenberg lener denne gangen...

Mer om Libya etter det horrible inngrepet vi var med på: https://www.nrk.no/ytring/lidelsene-norge-snur-ryggen-til-1.15654418

Har du fått med deg at USA støtter Saudi Arabia i sin bombing av Jemen?

Har du fått med deg at USA løy om at Irak hadde atomvåpen og invaderte landet som førte til en katastrofe for landet?

Er du redd for Norge og USA? 

Det er på tide at vi i vesten og Norge åpner øynene for hva vi egentlig bidrar til rundt om i verden. Om du er opprørt over Russland, så burde du i all høyeste grad også være opprørt hva vi selv driver med. All denne krigen fra alle kanter må slutte. 

Jeg visste ikke at NATO drar til Afrika på krig også. 

Nei, jeg har ikke fått med meg at Libya var i krig, hvorfor ble det krig? Var det feil regime? men angrep Libya noen NATO land? jeg har forstått NATO kun fokuserer på forsvarskrig. 

Nei, jeg har ikke fått med meg at USA støttet bombing av Jemen, utrolig skremmende. 

Ja, det fikk jeg med meg at USA løy om at Irak hadde atomvåpen.

Ja, selvsagt er jeg opprørt over handlingene til Russland, det er grusomt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på alle som drar til Sør-Afrika. Landet er kjent for voldtekter. Kina torturere muslimer i konsentrasjonsleire, men folk drar dit uansett. På Bali er det masse terror og Dubai er Dubai. Mange farlige land og hvert land har farlige områder. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (3 minutter siden):

Les deg opp på historien til Russland fra Jeltsin til Putin. Russland har gått i positiv retning. Det er en grunn til at mange støtter Putin, han var en bra kraft i landet som fjernet Russland fra å være en brikke brukt av USA, til å sikre egen økonomi. 

Nå når sanksjonene treffer Russland, øker han lønninger, pensjon og andre velferdsgoder i landet. 

Skal sies at i Norge kutter vi i velferd under fredstider

Det er ikke slik at Putin er denne 100% onde skurken. Han er et individ som gjør kjipe ting, men han gjør også ting som er bra for russere. Han sier ikke bare at han bryr seg om Russland, han viser det også med handlinger. Det er en grunn til at mange fortsatt har god tro på Putin i Russland. I Vesten tror alle at russere bare tror på Putin pga propaganda. Det er mye mer komplisert enn som så. 

https://www.ft.com/content/4a3c500f-708c-4879-b1c7-ecd1be0f99a5

Ingen soldater i Russland visste dem skulle i krig, dem som har prøvd å trekke seg fra krigen, har fått uttalelse de vil få 25 år i fengsel. Så at Russland er ond fra topp til bunn, det er ikke feil å si. Det er utrolig mange punkter man kan tillegge her. Rett og slett råttent lederskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egenskap skrev (3 minutter siden):

Jeg visste ikke at NATO drar til Afrika på krig også. 

Nei, jeg har ikke fått med meg at Libya var i krig, hvorfor ble det krig? Var det feil regime? men angrep Libya noen NATO land? jeg har forstått NATO kun fokuserer på forsvarskrig. 

Nei, jeg har ikke fått med meg at USA støttet bombing av Jemen, utrolig skremmende. 

Ja, det fikk jeg med meg at USA løy om at Irak hadde atomvåpen.

Ja, selvsagt er jeg opprørt over handlingene til Russland, det er grusomt. 

Libya angrep ikke noe NATO-land, nei. NATO angrep dem uprovosert, med unnskyldningen om å beskytte sivile.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det som er veldig viktig nå. Er at alle er veldig tydelig på at vi ikke er imot russere. Men putin sitt styre, iht vilje til å gå til krig og ufred. 

Jeg syntes sjukt synd på russere som nå får kraftig knebling på ytringsfriheten. Og blir mer og mer lukket fra verden rundt seg. Det gjelder forøvrig iht de som ikke støtter og de som støtter putin. Denn imskrenkingen på ytringsfrihet går også utover russere sine menneske rettigheter. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle
3 minutter siden, Egenskap said:

Jeg visste ikke at NATO drar til Afrika på krig også. 

Nei, jeg har ikke fått med meg at Libya var i krig, hvorfor ble det krig? Var det feil regime? men angrep Libya noen NATO land? jeg har forstått NATO kun fokuserer på forsvarskrig. 

Nei, jeg har ikke fått med meg at USA støttet bombing av Jemen, utrolig skremmende. 

Ja, det fikk jeg med meg at USA løy om at Irak hadde atomvåpen.

Ja, selvsagt er jeg opprørt over handlingene til Russland, det er grusomt. 

Jo, hvor interessert er du? For det finnes flere dokumentarer og artikler man kan finne om tema. Men mye er jo på engelsk, og mye krever jo at man setter seg ned i flere timer og leser og ser. De fleste er ikke så interessert i historie osv. 

Noe som er greit, jeg er ikke interessert i alt som eksisterer heller. Men det er et problem når vi nå skal reagere så på Russland, etter å ha vært medskyldig i krigsforbrytelser selv. Samt at vi ikke reagerer når USA kriger og bomber. 

Just now, Egenskap said:

Ingen soldater i Russland visste dem skulle i krig, dem som har prøvd å trekke seg fra krigen, har fått uttalelse de vil få 25 år i fengsel. Så at Russland er ond fra topp til bunn, det er ikke feil å si. Det er utrolig mange punkter man kan tillegge her. Rett og slett råttent lederskap.

Å dessertere er ulovlig i de fleste land, også i Norge. Du kan ikke stikke av som soldat fra krig som norsk soldat heller. Om det er krig og en norsk soldat stikker av, kan han få 8 år i fengsel. Dette er normalt

Ukraina har også nektet menn mellom 18-60 i å forlate landet. De blir tvunget til å krige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Problemet med tankegangen "det er regimet som er farlig" er at den tar ansvaret fra folk. Og dette - at ansvaret for regimet i et land ikke er folkets ansvar - er noe ethvert diktatur ønsker at folk skal tro.

Men et lands regime er alltid folkets feil. Og å endre på det er alltid folkets ansvar. 

Bare se på Ukraina - de har tatt vurderingen at befolkningen har det bedre som døde enn som en del av Russland. Det er en riktig vurdering - en eksistens uten frihet og ok levestandard er ikke verdt å overleve inn i.

Men det Russiske folket eksisterer og har i generasjon etter generasjon valgt å eksistere under forholdene i Russland. De sier av og til at det "ikke var så ille" for noen år siden. Men "livet" i Russland har i generasjoner tilbake hatt ikke-eksisterende verdi. Så at voksne folk i Russland velger å få barn og sitte stille i båten heller enn å ofre livet for en bedre fremtid og så kanskje planlegge for en fremtid, om de lykkes? Det er valget Russerne tar. Og har tatt i hundrevis av år.

Dette valget er det som gjør Russland farlig. Løgnen om at "folket ikke bestemmer" er det som gjør Russland farlig. For, jo, folket bestemmer. Og folket i Russland har bestemt at de heller ønsker å overleve enn å leve. Og at de ønsker det samme for sine barn. Og det valget er de alle ansvarlige for - og det bør ikke noen som helst støtte. For selvsagt bør Russere flest være villig til å dø i kampen for sin frihet. Det er det minste vi bør forvente av dem. Som vi forventer av ethvert folk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (32 minutter siden):

Å dessertere er ulovlig i de fleste land, også i Norge. Du kan ikke stikke av som soldat fra krig som norsk soldat heller. Om det er krig og en norsk soldat stikker av, kan han få 8 år i fengsel. Dette er normalt

de fleste soldatene forventet å dra på øvelse, de fleste ble lurt til å skrive 3 måneders kontrakt som var påtenkt øvelse, ikke at dem skulle i reell krig, og minst i mot Ukraina. Et standpunkt må soldat selvstendig ta, og ikke mot i sine egne etiske verdier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anje skrev (2 timer siden):

Problemet med tankegangen "det er regimet som er farlig" er at den tar ansvaret fra folk. Og dette - at ansvaret for regimet i et land ikke er folkets ansvar - er noe ethvert diktatur ønsker at folk skal tro.

Men et lands regime er alltid folkets feil. Og å endre på det er alltid folkets ansvar. 

Bare se på Ukraina - de har tatt vurderingen at befolkningen har det bedre som døde enn som en del av Russland. Det er en riktig vurdering - en eksistens uten frihet og ok levestandard er ikke verdt å overleve inn i.

Men det Russiske folket eksisterer og har i generasjon etter generasjon valgt å eksistere under forholdene i Russland. De sier av og til at det "ikke var så ille" for noen år siden. Men "livet" i Russland har i generasjoner tilbake hatt ikke-eksisterende verdi. Så at voksne folk i Russland velger å få barn og sitte stille i båten heller enn å ofre livet for en bedre fremtid og så kanskje planlegge for en fremtid, om de lykkes? Det er valget Russerne tar. Og har tatt i hundrevis av år.

Dette valget er det som gjør Russland farlig. Løgnen om at "folket ikke bestemmer" er det som gjør Russland farlig. For, jo, folket bestemmer. Og folket i Russland har bestemt at de heller ønsker å overleve enn å leve. Og at de ønsker det samme for sine barn. Og det valget er de alle ansvarlige for - og det bør ikke noen som helst støtte. For selvsagt bør Russere flest være villig til å dø i kampen for sin frihet. Det er det minste vi bør forvente av dem. Som vi forventer av ethvert folk.

Du er glad i å snakke ned russere ser jeg, og det skal du få lov til. 

Jeg har bodd og jobbet i Russland og har gjort meg opp mine egne meninger om ting og tang. Russere er utrolig fine folk, jeg anser meg selv heldig som har fått meg venner der. Russland har en del utfordringer, det er det ingen som nekter for og jeg håper at ting der blir bedre. Ditt narrativ om russere som svake mennesker er det lite sannhet i, min erfaring med russere er en helt annen. Et tilfeldig menneske på et forum kommer ikke til å endre mitt syn på akkurat det så du trenger ikke legge noe energi i å prøve å overbevise meg om hvor fæle russerne er. 

Endret av clyde
  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (17 timer siden):

Du har sikkert ikke fått med at Russland har gått til krig, og har formidlet en grusomhet de færreste tenkte kunne skje. Hvem I alle dager orker å bruke energi der du har sett det verste som finnes i mennesker og regime. Trenger ikke synes synd i meg, synes du bør sende dine tanker til en befolkning som er under totale regime og folkemordet Russland har begått og fortsatt begår over et Ukrainsk folk. 

tror ikke russere får det bedre av at folk helt slutter å besøke landet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...