Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Drittsystem med ørten forskjellige datoer. Virkelig et drittsystem.

Har ikke fått.

Anonymkode: f5d30...77e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en av de siste datoene i fjor, så i år er ikke ventinga like ille😅 

Anonymkode: 03198...d79

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Syns denne måten de gjør det på nå er urettferdig og dum. Var mye bedre da alle fikk den på forventet dato. Eneste ulempen var at nettsidene krasjet da men det kunne de vel fikset på annen måte. Drittlei av og vente. Hadde sett for meg 16. Mars som dato. 

Anonymkode: c6a7a...9ec

Dette har vel litt med kapasitet på kundeservice osv å gjøre også.

Det er da virkelig ikke noe hokus-pokus, alle kan regne ut skatten sin eller bruke skattekalkulator på nett. 

For mye betalt = penger igjen, for lite betalt = restskatt. 

Anonymkode: 6c63e...684

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Ost skrev (3 timer siden):

Ikke fått, men forventer en baksmell på rundt 100 000. Kan nevnes at jeg med vilje blir trukket alt for lite skatt - de pengene blir investert. Tar deretter ut pengene for å betale restskatten, og sitter som oftest igjen med en grei gevinst. Så langt ligger jeg an til å tjene rundt 20 000 etter skatt, så kan da ikke klage.

Da håper jeg for din del at du allerede har tatt ut til årets restskatt eller at du har investert i noe som ikke er berørt av det som skjer i Russland.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Syns denne måten de gjør det på nå er urettferdig og dum. Var mye bedre da alle fikk den på forventet dato. Eneste ulempen var at nettsidene krasjet da men det kunne de vel fikset på annen måte. Drittlei av og vente. Hadde sett for meg 16. Mars som dato. 

Hvorfor et du så utålmodig? Bruk tiden og kreftene på å regne ut selv da vel, så slipper du å bli så drittlei 🙂

Anonymkode: d131b...aa3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor et du så utålmodig? Bruk tiden og kreftene på å regne ut selv da vel, så slipper du å bli så drittlei 🙂

Hvordan gjør man det? Jeg aner virkelig ikke 🤡

Anonymkode: 93640...294

AnonymBruker
Skrevet

Fikk 9000 tilbake, meget fornøyd 🤗

Anonymkode: bd032...f0a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

I følge beregningen får jeg tilbake 71 212,-. Deeeet tror jeg ikke stemmer 😅😅🙈

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har alle dere som har fått også fått mailen?

Anonymkode: 38da3...b2b

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Noen som har fått svar, men som fikk svar sent i fjor? Spent på om det er så tilfeldig som de snakker om, eller om det er en liste de kommer til å gå etter som er den samme fra år til år og bare sier det er tilfeldig. 

Anonymkode: f985c...4e3

Måtte vente en uke i fjor og året før. I år måtte jeg altså bare vente en dag. Så det virker som det er tilfeldig.

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det står ganske tydelig på Skatteetaten sine sider at den kommer mellom 16.mars - 4.april. Om man forventer å få det den første mulige dagen så bør man senke forvetningene. Sjekket på mailen min når jeg fikk skattemeldinga før de begynte med nye ordning der alle fikk på samme tid, og ser at i 2017, 18 og 19 så var skattemeldinga klar 04. og 05.april. Med andre ord, endringen har bare gjort til at mange får skattemeldinga tidligere, ikke senere enn før. Så du hadde ikke fått den noe tidligere om man hadde hatt den "gamle ordningen", forskjellen er at mange flere ville fått det senere. 

Og en gang, så er det nok din tur å få den tidlig.  

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Noen som har fått svar, men som fikk svar sent i fjor? Spent på om det er så tilfeldig som de snakker om, eller om det er en liste de kommer til å gå etter som er den samme fra år til år og bare sier det er tilfeldig. 

Anonymkode: f985c...4e3

Ja, jeg fikk siste dagen både i fjor og året før. I år fikk jeg første dagen.

Anonymkode: 9a9e0...50f

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har alle dere som har fått også fått mailen?

Anonymkode: 38da3...b2b

Nei. Gikk bare inn å sjekket for artighet etter å ha lest denne tråden. Og der lå den, men ikke fått epost/ sms.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan gjør man det? Jeg aner virkelig ikke 🤡

Anonymkode: 93640...294

Skattekalkulator (skatteetaten.no)

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gjør det så vet sånn ca. Men føler det er så mye og fylle inn, blir aldri helt nøyaktig. 

AnonymBruker
Skrevet

Mottok den i går, sjekket og sendt i dag! Får mine 5000+ som beregnet :) 

Jeg fikk sent i fjor, men altså på første dagen i år.

Anonymkode: c0ef5...e6b

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke fått så venter jeg og. 

Anonymkode: 7daec...91d

AnonymBruker
Skrevet

Får igjen 13k! Men jeg må gjøre noen endringer, så tallet vil muligens gå litt mer opp. 
Nå gjenstår bare mannen - han får ofte baksmell av en eller annen grunn slik at vi ofte går i minus totalt. Håper det ikke blir sånn i år også…

Anonymkode: a32ef...6fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg får tilbake rett over 2.000. Det som fikk meg til å få hakeslepp at jeg må ut med 700 kroner formueskatt. Jeg er ufør med bare noen titusen årlig over minstesats men eier bolig. Har nesten nedbetalt hele lånet og finner meg nå i situasjonen at jeg er "rik". Synes seriøst at man burde slippe formueskatt når eneste ting av verdi er bolig man bor i.

Anonymkode: e19d5...3d9

Ja noe burde gjøres med formuesverdi på primærboliger, mange eldre som betaler tusenvis i formuesskatt selv om de er minstepensjonister. Også folk som mister inntekten helt i perioder og likevel må skatte, og da må man bare bite i det sure eplet og selge boligen. 

Anonymkode: 5c96a...39f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fikk 5000 i baksmell. Helt ok. Samboeren får 8000 igjen, så tilsammen går vi i pluss 

Anonymkode: 29790...c75

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk 555 kr i restskatt 😆

Anonymkode: 7fc8d...c23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...