AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #21 Del Skrevet 17. mars 2022 Umulig å si på første runde, det er mye som skal føres opp pga salg av tomt og utleie av fritidsbolig i år. Vi må rett og slett sende inn og vente på oppgjøret. Anonymkode: 913b7...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 17. mars 2022 #22 Del Skrevet 17. mars 2022 Det er ikke leveringsplikt hvis vi ikke endrer på noe. Vi MÅ levere hvis vi vil ha pengene fort. Leste at: Skattemeldingen blir sendt ut fortløpende fra 16. mars til 4. april. Skattepengene Har du skatt til gode, kommer dette etter at skatteoppgjøret er klart. Skatteoppgjøret er klart etter du har sjekket opplysningene i den utsendte skattemeldingen, og levert den inn. – Det er viktig at du leverer skattemeldingen hvis du er opptatt av å få skatteoppgjøret tidlig. Hvis du ikke leverer den, får du skatteoppgjøret tidligst i juni, forklarer skattedirektøren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 17. mars 2022 #23 Del Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg fikk den i dag morges. Visste allerede hva jeg får igjen siden jeg allerede hadde fått tilgang til testversjon som ansatt i skatteetaten. Anonymkode: 9a9e0...50f Vet du noe om hvilke rekkefølge de sendes ut? Jeg spurte et sted i fjor, men ble ikke klok på om det var etter navn, fødselsdato, kommune, fylke eller hva. Så rart hvis de ikke har noe plan på en måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #24 Del Skrevet 17. mars 2022 Her er litt info som skatteetaten har svar på Facebook i kommentarfeltet: "Fra i dag og frem til 4. april sender Skatteetaten ut skattemeldingen til cirka fem millioner lønnstakere, pensjonister og personlig næringsdrivende. Skattemeldingene blir sendt ut løpende gjennom hele arbeidsdagen og vi varsler deg så snart din er klar. I snitt vil vi sende ut noen hundre tusen skattemeldinger daglig på arbeidsdager, men antallet kan variere. Skattemeldingen sendes ut puljevis i tilfeldig rekkefølge. Vi varsler deg når din er klar." Anonymkode: 3030a...c83 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #25 Del Skrevet 17. mars 2022 Adobyen skrev (1 time siden): Vet du noe om hvilke rekkefølge de sendes ut? Jeg spurte et sted i fjor, men ble ikke klok på om det var etter navn, fødselsdato, kommune, fylke eller hva. Så rart hvis de ikke har noe plan på en måte. Hvis noen i etaten vet det er i så fall en liten gruppe, ingen på kontoret jeg jobber har fått vite det. Anonymkode: 9a9e0...50f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #26 Del Skrevet 17. mars 2022 Jeg får tilbake rett over 2.000. Det som fikk meg til å få hakeslepp at jeg må ut med 700 kroner formueskatt. Jeg er ufør med bare noen titusen årlig over minstesats men eier bolig. Har nesten nedbetalt hele lånet og finner meg nå i situasjonen at jeg er "rik". Synes seriøst at man burde slippe formueskatt når eneste ting av verdi er bolig man bor i. Anonymkode: e19d5...3d9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #27 Del Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Umulig å si på første runde, det er mye som skal føres opp pga salg av tomt og utleie av fritidsbolig i år. Vi må rett og slett sende inn og vente på oppgjøret. Anonymkode: 913b7...341 Når man gjør endringer så er det et valg der hvor man kan kalkulere resultatet på nytt. Selv om det ikke er helt garantert, så får du i alle fall en pekepinn på hva resultatet blir. Anonymkode: 5de51...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #28 Del Skrevet 17. mars 2022 Fikk 5000, og har fått 5000-6000 hvert år de siste årene. Nedjusterte skatten de siste månedene i fjor, pga huskjøp, så havnet på samme nivå nå. Men har ikke sett grundig gjennom tallene ennå da Anonymkode: 13363...8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #29 Del Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg får tilbake rett over 2.000. Det som fikk meg til å få hakeslepp at jeg må ut med 700 kroner formueskatt. Jeg er ufør med bare noen titusen årlig over minstesats men eier bolig. Har nesten nedbetalt hele lånet og finner meg nå i situasjonen at jeg er "rik". Synes seriøst at man burde slippe formueskatt når eneste ting av verdi er bolig man bor i. Anonymkode: e19d5...3d9 Hva er taksten på boligen din? Jeg så at vår bolig var taksert til mer enn 6 millioner, og derfor fikk jeg også formue (men under grensen til formueskatt) mens realiteten er at boligen kun er verd halvparten av den taksten de har lagt til grunn for ligningsverdi. Vi må etterhvert tenke på å få tak i egen takst, slik at vi ikke må betale formueskatt for en formue vi ikke har. Anonymkode: fd56a...174 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #30 Del Skrevet 17. mars 2022 Fikk melding i dag. Forventet 8000 i rest, det ble 6000. Så sånn sett nesten som forventet, men litt bedre. Anonymkode: 20bf4...02a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #31 Del Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Den kommer ikke i altinn lenger, men på min skatt. Og ingen poeng i å sjekke hvis du ikke har fått sms. Anonymkode: de18c...ff9 Dersom man logger inn via Altinn, så kommer man jo til samme side? Anonymkode: 020b2...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ost Skrevet 17. mars 2022 #32 Del Skrevet 17. mars 2022 Ikke fått, men forventer en baksmell på rundt 100 000. Kan nevnes at jeg med vilje blir trukket alt for lite skatt - de pengene blir investert. Tar deretter ut pengene for å betale restskatten, og sitter som oftest igjen med en grei gevinst. Så langt ligger jeg an til å tjene rundt 20 000 etter skatt, så kan da ikke klage. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 17. mars 2022 #33 Del Skrevet 17. mars 2022 Jeg har ikke fått, men sønnen min i tjueårene fikk i dag. Eposten som varslet han kom litt før klokka 10 på formiddagen/morgenen. Han gikk i pluss, får igjen litt. Aner ikke hvordan det går med min, med jeg forventer å gå omtrent i null som sist. Tror jeg har fått baksmell ene året med noen få hundrelapper, og fått tilbake noen hundrelapper det andre av de to siste årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 17. mars 2022 #34 Del Skrevet 17. mars 2022 Jeg fikk i 11-tiden i sted. Både i fjor og i 2020 fikk jeg ikke første uka det ble sendt ut, men i uke 2 av utsendingene. Så i år var jeg heldig. Som forventet får jeg igjen en del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #35 Del Skrevet 17. mars 2022 Fikk nå nettopp, får igjen 20.000. Forventet å gå i pluss. Anonymkode: 443bb...d64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #36 Del Skrevet 17. mars 2022 Ikke fått enda. De siste to årene har jeg fått kjempesent. Forventer å gå ca. i null, betalte litt ekstra på tampen ifjor fordi jeg realiserte aksjer med gevinst. Anonymkode: e3467...a55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #37 Del Skrevet 17. mars 2022 Har visst fått, men har ikke sjekket, det har ingen hast. Anonymkode: 5f3ba...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 17. mars 2022 #38 Del Skrevet 17. mars 2022 Enda ikke fått her! Så irriterende å vente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #39 Del Skrevet 17. mars 2022 Noen som har fått svar, men som fikk svar sent i fjor? Spent på om det er så tilfeldig som de snakker om, eller om det er en liste de kommer til å gå etter som er den samme fra år til år og bare sier det er tilfeldig. Anonymkode: f985c...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #40 Del Skrevet 17. mars 2022 Syns denne måten de gjør det på nå er urettferdig og dum. Var mye bedre da alle fikk den på forventet dato. Eneste ulempen var at nettsidene krasjet da men det kunne de vel fikset på annen måte. Drittlei av og vente. Hadde sett for meg 16. Mars som dato. Anonymkode: c6a7a...9ec 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå