Gå til innhold

Enebolig kontra leilighet


Gjest Violetta

Hvordan bor du?  

53 stemmer

  1. 1. Hvordan bor du?

    • Enebolig
      21
    • Leilighet
      26
    • Rekkehus
      6


Anbefalte innlegg

Gjest Spacegirl

Bor i leilighet, men ønsker meg enebolig. Ikke på et boligfelt, men litt avsides og med stor eiendom. Grunnen til at jeg vil ha enebolig, er bl.a. at en slipper å ta hensyn til naboer. Kan spille musikk på full guffe klokka 4 om natta dersom en skulle ønske det. Jeg ønsker meg også større plass, slik at jeg kan ha flere dyr. Og så savner jeg å ha en egen hage, slik at jeg kan ligge og sole meg når sommeren kommer uten at jeg føler at jeg ligger på utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Michelet

Vi bor i leilighet nå, fordi det er det eneste vi har mulighet til nå, men når tiden blir moden,så ønsker vi en enebolig med smarte løsninger og en stor hage:) Helst uten for mye trapper i boligen... Dette ønske vi fordi vi har 2 hunder(foreløpig) og de krever sin plass innendørs,så her vi bor nå kan det bli litt trangt til tider. og en hageflekk der hundene kan få bevege seg litt er heller ikke å forakte(her i område er det ingen agnede plasser for slikt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte rekkehuset for to år siden og flyttet til leilighet.

hvorfor?

det som gjorde at jeg fikk ut fingeren var at jeg trengte å frigjøre litt penger for å komme ajour med regninger og dritt. Men jeg hadde tenkt på det lenge, rett og slett fordi jeg ikke er et hagemenneske. Jeg hadde ca førti kvm hage, og selv det er for mye for meg. Hagen er et sted jeg kan sitte med bok på varme sommerdager, ikke et sted jeg må klippe plen og luke i bed... og sånn ble det seende ut også.

Også er det snømåking om vinteren da. Heldigvis hadde jeg varmekabler under hellene fra veien og inn til døra, men innimellom måtte jeg jo måke allikevel, det kunne jo snø en halvmeter om natta, og det ville tatt en uke for kablene og tine vekk det.. og strøm er dyrt.

rekkehuset begynte å trenge mye oppgradering og som enslig mor på elendig sekretærlønn ville ikke det fungert. Skiftet ut veggen på hele forsiden et par år før jeg flyttet. Drøyt tjue tusen kroner. Skiftet kledning og laget nytt tak på utebodene omtrent samtidig. Kostet sju tusen kroner. Byttet garasjedør til elektrisk med fjernkontroll (pålagt). Kostet sju tusen kroner. Byttet ut vinduet på det ene soverommet oppe. pris nesten åtte tusen kroner.

Sånn kan ikke en enslig mor ha det, og huset ville forfalt rundt ørene på meg om jeg ikke hadde kommet meg ut derfra. hadde det vært i dag, skulle jeg meldt meg på ekstrem oppussing.. da kunne jeg kanskje bodd der litt til. Savner jo litt å ha litt større plass da..

Herregud så langt jeg svarer - hvorfor må jeg alltid fortelle hele livshistorien hver gang noen stiller et enkelt spørsmål? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i enebolig.

Grunnen er egentlig bare at vi fikk en mulighet som ikke blakket oss og at vi ville investere i bolig (fin måte å spare på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...