Nuida Skrevet 16. mars 2022 #1 Del Skrevet 16. mars 2022 Som følge av de økte bensinprisene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginavn Skrevet 16. mars 2022 #2 Del Skrevet 16. mars 2022 Jeg kuttet ned før Ukraina. Vi får se hvordan det blir til sommeren, fordi den åpne veien, flate åkre eller en grønn skog under en blå himmel er min høyeste form for lykke ❤️ (lykkefølelsen vedvarer i omtrent 5 minutter, før en syklist, traktor, eller tante Olga med symaskinen sin i 50 i 80-sona på en vei med doble sperrelinjer dukker opp) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 16. mars 2022 #3 Del Skrevet 16. mars 2022 Jeg har syklet lenge men sykler mere nå. Har henger på sykkelen hvis jeg skal handle mye eller ta med hunden til strendene for å gå tur der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 16. mars 2022 #4 Del Skrevet 16. mars 2022 (endret) Nuida skrev (6 timer siden): Som følge av de økte bensinprisene? Nei, men for mosjon , men jeg må innrømme at bensinprisen er en ekstra liten motivasjonspiff, skal sykle nesten 4 mil i dag. Første gang sykkeln blir tatt fram i år. Godvær og plussgrader betyr noe. Skal ta bil på torsdag da det er spådd regn. Endret 16. mars 2022 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 16. mars 2022 #5 Del Skrevet 16. mars 2022 Venter fremdeles på at snøen skal forsvinne. Orker ikke sykle med piggdekk, og det er fremdeles minusgrader om morgenen. Pleier å begynne å sykle til jobb rundt påske uansett hva bensin/diesel koster, og sykler til snøen kommer om høsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #6 Del Skrevet 16. mars 2022 Det er ikke slik at vi kjører unødvendig. Der vi kan klare oss uten bil, gjør vi det - det er jo en ryggmarksrefleks. Men drivstoffprisen og strømprisen er ikke så høye at det utgjør en nevneverdig forskjell likevel. Vi unngår å kjøpe ny bil, men folk som gjør det taper jo typisk 50-70000 kr/året bare på det, pluss eventuelle lånekostnader. Det unngår vi pent. Anonymkode: 2d82d...4e1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #7 Del Skrevet 16. mars 2022 Ja. Det har jeg i grunn gjort lenge, men mer nå. Når jeg allikevel er på jobb eller må et ærend, prøver jeg å planlegge slik at jeg gjør unna flere ting nå jeg først er avgårde og dermed slipper flere turer frem og tilbake. Nå bor vi sånn til at det er korte avstander til jobb og sentrum og har gangavstand til bhg/skole, barnas fritidsaktiviteter og butikk, så kan spare litt på det. Men det blir sjeldnere turer for å besøke familien eller gjøre aktiviteter som ligger lenger unna. Anonymkode: e4215...2ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thjelp Skrevet 16. mars 2022 #8 Del Skrevet 16. mars 2022 Alltid vært gnien på bilkjøring, men blitt ekstra varsom i det siste ja. Gruer meg nesten for å starte bilen når jeg skal på jobb Er dog veldig takknemlig for at jeg har gratis buss til og fra skolen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #9 Del Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja. Det har jeg i grunn gjort lenge, men mer nå. Når jeg allikevel er på jobb eller må et ærend, prøver jeg å planlegge slik at jeg gjør unna flere ting nå jeg først er avgårde og dermed slipper flere turer frem og tilbake. Nå bor vi sånn til at det er korte avstander til jobb og sentrum og har gangavstand til bhg/skole, barnas fritidsaktiviteter og butikk, så kan spare litt på det. Men det blir sjeldnere turer for å besøke familien eller gjøre aktiviteter som ligger lenger unna. Anonymkode: e4215...2ab Dette var nøyaktig det samme som jeg begynte å skrive. Anonymkode: ae84a...f3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #10 Del Skrevet 16. mars 2022 Jeg kjører ikke bil unødvendig. Så nei. Jeg bruker heller ikke strøm unødvendig. Er lei av at man tror alle sløser. Anonymkode: bedf9...f34 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #11 Del Skrevet 16. mars 2022 Jeg bor slik til at jeg må kjøre bil for de fleste gjøremål utenfor hjemmet. Det går ikke buss og det er livsfarlig å sykle (landevei med mye trafikk). Kjører ikke så mye mindre for må jo på jobb, men har kuttet enda mer ned på turene for å handle småting vi har glemt eller hente takeaway. Kjører ikke ens ærend, ukeshandler etter jobb. Anonymkode: 222b8...c65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. mars 2022 #12 Del Skrevet 16. mars 2022 Nei, egentlig ikke. Har alltid vært litt forsiktig med "unødvendig" kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #13 Del Skrevet 16. mars 2022 Kjører el-bil, så nei, det kommer jeg ikke til å gjøre. Tror folk kommer til å handle el-bil til ny rekord i år. Anonymkode: 0368c...984 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #14 Del Skrevet 16. mars 2022 Nei, her kjører vi mer bil etter at vi ble tvunget tilbake på kontoret. 🙄 Men vi kjører ikke unødig, så ellers er det ikke noe å kutte i. Har kun en bil og den må nødvendigvis en av oss ha for at det skal være mulig å hente og levere barna innenfor åpningstidene. Anonymkode: 52c02...f50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #15 Del Skrevet 16. mars 2022 Ikke enda, er for mye snø og is her.. men vi har kjøpt inn nye sykler og hjelmer til oss alle 5 🙂 Anonymkode: f31ec...a0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 16. mars 2022 #16 Del Skrevet 16. mars 2022 Nei. Er bare sur hver gang jeg fyller tanken 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #17 Del Skrevet 16. mars 2022 Har elbil og kjører allerede svært lite. Hadde ikke endret noe om jeg hadde hatt bensin eller diesel. Som andre påpeker er mange av oss allerede forsiktige med forbruket Anonymkode: ee1b1...f93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #18 Del Skrevet 16. mars 2022 Vi har en elbil og en bensinbil. Bor på bygda og her er ikke mulig med annet enn to biler pr husstand. Er nå mer bevisst på å bruke elbilen på de lengste avstandene, feks om mannen skal på jobb som er 15 min unna men jeg skal en plass som er 25-30 min unna. Tidligere brukte han alltid elbilen uansett men nå bytter vi mer på, så føler vi sparer inn den økte kostnaden på det. Anonymkode: 0168e...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 16. mars 2022 #19 Del Skrevet 16. mars 2022 Bestilte akkurat vår første elbil faktisk. De høye drivstoffprisene var dråpen som overtalte oss. Vi er avhengig av bil uansett så da er det like greit å gå for det drivstoffet som får oss frem med lavest kost. Spørsmålet nå er om vi skal gå for elbil to og.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #20 Del Skrevet 16. mars 2022 Kjører ikke mer eller mindre enn før. Jeg bor litt landlig til, slik at det å gå til jobb/butikk/kjøpesenter blir umulig, og bussen går veldig sjeldent. Jeg må jo på jobb, men jeg har alltid prøvd å unngå unødvendige turer. Skal jeg handle, gjør jeg gjerne det på vei hjem fra jobb. Vi bruker også bilen for å komme oss til ting i helgene. Feks kjører til fjellet (ca 15 min med bil i stort sett 80 sone), for å gå tur i fjellet. Jeg må ha disse avbrekkene i helgene, ellers blir jeg tassete i hodet. Men blir litt for langt å gå 20 km +/- hver vei.. Anonymkode: 26ab1...9a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå