gretchenlowell Skrevet 1. juni 2023 #41 Del Skrevet 1. juni 2023 Sushiii skrev (10 minutter siden): Noen som vet hvordan hun har gått så mye ned i vekt? Bivirkning av adhd medisin er nok fort en del av det. Jeg går på samme medisin og det er helt håpløst å få i seg mat etter å ha tatt den 🤷🏼♀️ eller så har hun bare vært streng med seg selv i forhold til kosthold og bevegelse.. men jeg holder en knapp på adhd medisinen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sawyer Skrevet 1. juni 2023 #42 Del Skrevet 1. juni 2023 gretchenlowell skrev (6 timer siden): Bivirkning av adhd medisin er nok fort en del av det. Jeg går på samme medisin og det er helt håpløst å få i seg mat etter å ha tatt den 🤷🏼♀️ eller så har hun bare vært streng med seg selv i forhold til kosthold og bevegelse.. men jeg holder en knapp på adhd medisinen. Hun har vel vært ganske åpen om en "livsstilsendring", hun begynte jo på ADHD medisin for veldig kort tid siden, selv om den absolutt nok har bidratt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The_marsmallowlady Skrevet 1. juni 2023 #43 Del Skrevet 1. juni 2023 Hun har gått jevnlig ned i vekt de siste årene ved å være mer aktiv, tenke over hva hun putter i seg uten å være 100% fanatisk på det. Så oppskriften forbrente kalorier mer ut vs kalorier inn. Resten av kiloene er det nok medisiner, da hun har sagt at hun hadde nedsatt matlyst og spiste mindre i en periode. Vet ikke hvordan det er nå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anelyy Skrevet 2. juni 2023 #44 Del Skrevet 2. juni 2023 Sushiii skrev (23 timer siden): Noen som vet hvordan hun har gått så mye ned i vekt? Aduvanz, det samme skjedde med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rot Skrevet 4. juni 2023 #45 Del Skrevet 4. juni 2023 Jeg har også gått ned i vekt av Aduvanz. Må også si jeg er så lei av alle dere som mener “den og den” ikke har ADHD fordi dere kjenner igjen symptomene. Mange kan ha noen av symptomene, men kriteriet for ADHD-diagnosen er at man har symptomer i så stor grad at det er snakk om en funksjonsnedsettelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 9. juni 2023 #46 Del Skrevet 9. juni 2023 Det er ikke så lenge siden hun begynte på medisin, så den er ikke årsak til det store vekttapet. Anna la om koshokdet/livsstilen rundt den tiden hun begynte å studere, og har jevnt og trutt gått ned i vekt over flere år. Unik ned noen ekstra kilo etter at hun startet med medisin, men det er ikke den alene som har ført til stort vekttap. Den jobben har Anna gjort selv; kalorier inn og kalorier ut. Der er bare noen måneder siden endelig diagnose og adhd-medisin Og; gratulerer til Anna med A på bachelor og endelig ferdig utdannet sykepleier! Den videoen hun la ut om den reisen de siste årene har vært og seremonien i går var nydelig💕 6 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 24. juni 2023 #47 Del Skrevet 24. juni 2023 Tråden er ryddet for ryktespredning. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anelyy Skrevet 28. februar #48 Del Skrevet 28. februar Datt innom snappkanalen hennes etter gammelt. Fortsatt ingenting som har forandret seg, kun fokus på sykdom enda og fortsatt høy på seg selv mtp at hun er sykepleier. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 28. februar #49 Del Skrevet 28. februar Anelyy skrev (15 timer siden): Datt innom snappkanalen hennes etter gammelt. Fortsatt ingenting som har forandret seg, kun fokus på sykdom enda og fortsatt høy på seg selv mtp at hun er sykepleier. Og hun sier jo så mye rart som ikke stemmer. Hun har ca 15 min med spl erfaring og hun snakker som om hun har 15 års erfaring. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 29. februar #50 Del Skrevet 29. februar Er det lenge siden hun var ferdig utdannet? Hun virker veldig «høy» på seg selv pga hun er sykepleier. Sånn som nå etter fjerning av blindtarm der hun skulle fortelle følgerne hva som hadde skjedd: hørtes ut som hun avga rapport om en pasient ved vaktbytte med bare faguttrykk som taxykardi (hjertefrekvens/ hjerteaktivitet), metning (mengde oksygen i blodet), akutt appendisitt (blindtarmbetennelse) osv osv Var en følger som spurte om hun kunne forklare uten bruk av faguttrykk da ikke alle er helsepersonell, og det var nesten som hun ventet på den meldingen der sånn at hun fikk være belærende Likedan alt hun legger ut om hva hun opplever på jobb og der hun tidligere var i praksis og hadde ekstrajobb (fødeavd); kan nesten høres ut som om hver vakt er er som en episode av Greys Har samme utdannelse selv, men mye lengre fartstid enn Anna, naturlig nok siden jeg er eldre enn henne, men kan ikke huske at hverken jeg eller mine venninner som er sykepleiere, eller kollegaer, bruker faguttrykk i dagligtale til venner/familie/omgangskrets. Selv mannen til Anna har jeg hørt flere ganger bedt henne snakke sånn at han forstår da han er ikke helseutdannet. Det blir bare for teit å «brife» på den måten der 25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 29. februar #51 Del Skrevet 29. februar skruf skrev (11 timer siden): Er det lenge siden hun var ferdig utdannet? Hun virker veldig «høy» på seg selv pga hun er sykepleier. Sånn som nå etter fjerning av blindtarm der hun skulle fortelle følgerne hva som hadde skjedd: hørtes ut som hun avga rapport om en pasient ved vaktbytte med bare faguttrykk som taxykardi (hjertefrekvens/ hjerteaktivitet), metning (mengde oksygen i blodet), akutt appendisitt (blindtarmbetennelse) osv osv Var en følger som spurte om hun kunne forklare uten bruk av faguttrykk da ikke alle er helsepersonell, og det var nesten som hun ventet på den meldingen der sånn at hun fikk være belærende Likedan alt hun legger ut om hva hun opplever på jobb og der hun tidligere var i praksis og hadde ekstrajobb (fødeavd); kan nesten høres ut som om hver vakt er er som en episode av Greys Har samme utdannelse selv, men mye lengre fartstid enn Anna, naturlig nok siden jeg er eldre enn henne, men kan ikke huske at hverken jeg eller mine venninner som er sykepleiere, eller kollegaer, bruker faguttrykk i dagligtale til venner/familie/omgangskrets. Selv mannen til Anna har jeg hørt flere ganger bedt henne snakke sånn at han forstår da han er ikke helseutdannet. Det blir bare for teit å «brife» på den måten der Hun ble vel ferdig i fjor? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granneman82 Skrevet 1. mars #52 Del Skrevet 1. mars (endret) Anna er vel ikke akkurat noen biffkniv, for å si det mildt........😉😆 Den ovenfra og ned holdningen og den nedlatende måten å svare følgere på vitner jo tydelig om det. Bare på et enkelt spørsmål som "er du på riksen", hvor hun enkelt kunne svart "nei, er på Ullevål", så klarer hun jammen å svare småfrekt og nedlatende der også🙈😆 Endret 1. mars av Granneman82 Tastefeil 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 1. mars Forfatter #53 Del Skrevet 1. mars (endret) Det Anna sier i hver eneste snap: "Se på meg! Jeg er kjempesyk og har masse diagnoser og sykdommer. Likevel jobber jeg steinhardt. Og gjør masse handarbeid, og gjør mye med familien. Jeg er flinkere enn alle andre". Alt koker ned til det. Endret 1. mars av Viki6 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 1. mars #54 Del Skrevet 1. mars Viki6 skrev (4 timer siden): Det Anna sier i hver eneste snap: "Se på meg! Jeg er kjempesyk og har masse diagnoser og sykdommer. Likevel jobber jeg steinhardt. Og gjør masse handarbeid, og gjør mye med familien. Jeg er flinkere enn alle andre". Alt koker ned til det. Blir bare for dumt….hun er sykemeldt i to uker for en grunn; hun er nyoperert og har fjernet ett indre organ. Ja: formen er nok mye bedre etter ei uke hjemme, og hun har mere overskudd, mindre smerter og fungerer greit hjemme med barn og dagligdagse sysler. Derimot så er det en vesentlig forskjell på å dra på jobb etter ei uke, som sykepleier på ett hektisk akuttavdeling der det røsser inn med skader, akutt sykdom, rus osv og man må være påskrudd i ca 8 timer. Selv om de kan tilrettelegge det sånn at hun ikke er i felt men er den som koordinerer alt. Er man ikke i full form så henger heller ikke hodet helt med, uansett hvor viljesterk man er Mannen min fjernet blindtarm for 2 år siden, sykemeldt i 4 uker. Han jobber også på sykehus, og fikk under tvil avbryte sykemeldingen etter to uker. To uker var et minimum. Og i hans profesjon så må man definitivt være på plass, både fysisk og mentalt. En annen ting som Anna burde vite er prosessen rundt sårtilheling; etter en operasjon så skal det gro. Ikke bare det ytre sårlaget i huden der hun har sydd. Og det tar den tiden det tar, uavhengig hvor sprek hun føler seg. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anelyy Skrevet 5. mars #55 Del Skrevet 5. mars Blir bare for dumt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 5. mars #56 Del Skrevet 5. mars Anelyy skrev (12 minutter siden): Blir bare for dumt... Hva da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anelyy Skrevet 5. mars #57 Del Skrevet 5. mars Xmasclovn skrev (53 minutter siden): Hva da? Måten hun holder på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 5. mars #58 Del Skrevet 5. mars Anelyy skrev (18 minutter siden): Måten hun holder på. Noe spesielt som har skjedd eller sånn generelt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anelyy Skrevet 5. mars #59 Del Skrevet 5. mars Xmasclovn skrev (8 timer siden): Noe spesielt som har skjedd eller sånn generelt? Les over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 5. mars #60 Del Skrevet 5. mars Anelyy skrev (1 time siden): Les over Har lest. Så generelt altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå