Gå til innhold

Anna Rabben, Vloggkollektivet/Mammahjerter

Viki6

Anbefalte innlegg

Jeg fulgte henne før, men så ble det bare sykdomsprat. Nå dukker hun opp på Utforsk til tider, men hver gang jeg tilfeldigvis "stikker innom", så snakker hun om sykdom 🙈 Unfollow for lengst. 

Edit: Skrev denne kommentaren før jeg leste de over, og ser at det ikke bare er jeg som har reagert på det 😂 

Endret av Sushiii
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble avfølger fra meg også, greier ikke å høre på alt sykdomsgnålet og den romantiske forestillingen om sykepleieryrket. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Får opp denne hypokonderen støtt og stadig på Utforsk, og noen ganger "stikker jeg innom" og trykker gjennom dagens story. Altså tenk å ikke kunne brette klær pga støvallergi 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Har selv kraftig støvallergi, men hvis man får anfall av nyvaskede klær (generelt klær som er i bruk), så ville jeg ha klagd på vaskemaskinen 😂 

Så bladde jeg meg kjapt gjennom noen snapper om både ADHD og IBS. Blir ikke til at jeg trykker "Følger" idag heller gitt. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes omtrent alle «influensere» man ser på snap er syke og skal ha alle mulige diagnoser. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushiii skrev (17 timer siden):

Får opp denne hypokonderen støtt og stadig på Utforsk, og noen ganger "stikker jeg innom" og trykker gjennom dagens story. Altså tenk å ikke kunne brette klær pga støvallergi 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Har selv kraftig støvallergi, men hvis man får anfall av nyvaskede klær (generelt klær som er i bruk), så ville jeg ha klagd på vaskemaskinen 😂 

Så bladde jeg meg kjapt gjennom noen snapper om både ADHD og IBS. Blir ikke til at jeg trykker "Følger" idag heller gitt. 

Da har du gått glipp av livmora, myomene og blødningene da 🙈 Tragisk å leve og ånde for diagnoser slik 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest IVRIGMOBBER

før noen sier noe ja jeg er *hater, sjalu* og alt dere kan komme på. 

jeg har fulgt Anna i noen år. Men det blir så krampaktig når hun strør rundt seg med latinske ord, sykdom osv, nåde deg om du stiller kritiske/er uenig angående sykdom/spl yrke. For hun veit best, og det får du høre og noen latinske ord som bonus 😄

Når hun begynte med medesiner mot ADHD, så kjente hun virkning samme dag, og 2 dager etter hadde hun full effekt og var "frisk".... jeg trodde det var sånn at man måtte vente litt lenger enn 2 dager før du kan avgjøre om du er på rett dose/medesin?

Men jeg er desverre ikke sykepleier student:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også fulgt Anna noen år, men nå orker jeg ikke lenger. Hun er blitt helt ekstremt opphengt i diagnoser og ja, dette med ADHD tar kaken. For meg virker det som om hun virkelig har jaktet på den diagnosen og første dagen på Aduvanz så fallt alle brikkene på plass for henne. Merkelig hele opplegget. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anelyy skrev (17 timer siden):

Har også fulgt Anna noen år, men nå orker jeg ikke lenger. Hun er blitt helt ekstremt opphengt i diagnoser og ja, dette med ADHD tar kaken. For meg virker det som om hun virkelig har jaktet på den diagnosen og første dagen på Aduvanz så fallt alle brikkene på plass for henne. Merkelig hele opplegget. 

Har også avfulgt.. for mye sykdom og studie, og fremmedord til at jeg gidder følge med. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt sydomsfokus og marinering i diagnoser og symptomer nå. Leser sine journaler fra BUP fra hun var barn 🤦‍♀️

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det begynner å bli litt kjedelig å følge henne. Kun sykdom og diagnoser...

Synd, for hun er jo egentlig ei blid og positiv jente å følge. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte henne en stund før hun begynte å studere og likte henne godt. Men nå føler jeg det bare går i Cubus rabattkoder og diagnoser/sykdom. Interesserer meg virkelig ikke, litt synd egentlig fordi hun virker som en morsom og grei jente når hun ikke snakker om alle mulige diagnoser..🫤🙄

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som la merke til litt halvferdig oppussing hjemme hos Anna? Gulv uten dørlister, store spriker. Samt malt en døråpning uten veggen rundt.. 

Det svekket dessverre mitt inntrykk av henne.  

F9FFB78C-4D90-423D-A854-242BB2C53A58.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cammomille skrev (18 timer siden):

Flere som la merke til litt halvferdig oppussing hjemme hos Anna? Gulv uten dørlister, store spriker. Samt malt en døråpning uten veggen rundt.. 

Det svekket dessverre mitt inntrykk av henne.  

F9FFB78C-4D90-423D-A854-242BB2C53A58.png

Kunne vel ikke brydd meg mindre om ting kanskje er litt halvferdig. Faktisk helt supert at hun ikke må vise at ting er perfekt. Mange snappere har det jo helt strøk og ser ut som utstillingshjem. Jeg mister heller lyst til å følge slike overfladiske mennesker. 

Endret av Bibbi_
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

I følge Anna har jeg også ADHD. Hun la ut noe her om dagen jeg selvfølgelig ikke klarer å huske hva var, men det var noe som var typisk for de med ADHD. Som jeg også gjør. I dag også, at de med ADHD havner i en "vente paralyse". Vel, jeg har ikke ADHD, men slik har jeg alltid vært. Har jeg en avtale kl 13 går jeg bare å venter, får ikke gjort noe fornuftig. Virker som det er viktig å dra ADHD kortet når det gjelder det meste... 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (2 minutter siden):

I følge Anna har jeg også ADHD. Hun la ut noe her om dagen jeg selvfølgelig ikke klarer å huske hva var, men det var noe som var typisk for de med ADHD. Som jeg også gjør. I dag også, at de med ADHD havner i en "vente paralyse". Vel, jeg har ikke ADHD, men slik har jeg alltid vært. Har jeg en avtale kl 13 går jeg bare å venter, får ikke gjort noe fornuftig. Virker som det er viktig å dra ADHD kortet når det gjelder det meste... 

Akkurat dette har jeg også tenkt rundt mye av det Anna og venninna Tina har lagt ut i det siste, som liksom er typisk for folk med ADHD. Gjerne videoer fra andre med ADHD, også syns de det er så morsomt og gjenkjennbart. Men mye av dette er jo gjenkjennbart for veldig mange, for det er jo slik det er å være menneske. 

Jeg kjenner meg igjen i mye av det de har lagt ut, men jeg har heller ikke ADHD. Men ser ikke bort i fra at mange av følgerne deres går rundt og tror de har ADHD nå, fordi de kjenner seg igjen i det som Anna mener liksom er typisk for folk med ADHD. 

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinder skrev (1 time siden):

Akkurat dette har jeg også tenkt rundt mye av det Anna og venninna Tina har lagt ut i det siste, som liksom er typisk for folk med ADHD. Gjerne videoer fra andre med ADHD, også syns de det er så morsomt og gjenkjennbart. Men mye av dette er jo gjenkjennbart for veldig mange, for det er jo slik det er å være menneske. 

Jeg kjenner meg igjen i mye av det de har lagt ut, men jeg har heller ikke ADHD. Men ser ikke bort i fra at mange av følgerne deres går rundt og tror de har ADHD nå, fordi de kjenner seg igjen i det som Anna mener liksom er typisk for folk med ADHD. 

Enig! Og hun som snart er sykepleier bør være ekstra varsom med å dele slikt. Veldig mange av symptomene som deles i sosiale medier er noe nesten alle kan kjenne seg igjen i! Hvem har ikke lettere for å prioritere oppgaver de syns er gøye, og utsette alt annet? 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kinder skrev (4 timer siden):

Helt enig!! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
IVRIGMOBBER skrev (På 14.2.2023 den 1.38):

før noen sier noe ja jeg er *hater, sjalu* og alt dere kan komme på. 

jeg har fulgt Anna i noen år. Men det blir så krampaktig når hun strør rundt seg med latinske ord, sykdom osv, nåde deg om du stiller kritiske/er uenig angående sykdom/spl yrke. For hun veit best, og det får du høre og noen latinske ord som bonus 😄

Når hun begynte med medesiner mot ADHD, så kjente hun virkning samme dag, og 2 dager etter hadde hun full effekt og var "frisk".... jeg trodde det var sånn at man måtte vente litt lenger enn 2 dager før du kan avgjøre om du er på rett dose/medesin?

Men jeg er desverre ikke sykepleier student:)

Nei det er ikke helt sånn det fungerer, i såfall er hun er mirakel. Er jo ikke sånn at man blir ‘frisk’ av medisinering heller. Det er mere en hjelp i hverdagen, men for noen kan det faktisk virke på noe mens andre ting blir verre . Så er en balansegang der. Man har en opptrapping over noen uker også. 
Er jo ikke som at alle problemene forsvinner, litt som krykker og brekt fot, medisinering gjør at det er lettere og komme seg fremover med et par krykker, men foten er jo forsatt brekt ( rar samenligning) jeg er ikke i nærheten og ha livet på stell på samme måte som Tina og Anna for og si det sånn med adhd. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...