Gå til innhold

Avslutte med forelsket date

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg traff en mann for noen uker siden. Vi har truffet hverandre flere ganger og han er helt super på mange måter. Snill, hyggelig, omsorgsfull, og veldig forelsket i meg. Han sender meg mange meldinger hver dag, alltid god natt og god morgen meldinger og sier rett frem at han vil ha en fremtid med meg. Vi har ikke hatt sex men mye klining 🙈 problemet er at jeg føler noe mangler fra min side.. jeg føler for å sette på bremsen men er livredd for å såre han da han er så snill 😔 Han har noen dårlige erfaringer bak seg og sier han nå har funnet den han vil ha. Han vil treffes hver dag .. hvordan roer jeg ned dette her uten å såre han alt for mye? Noen tips? ❤️

Anonymkode: eef5b...6b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ghost ham.

Det er det beste for begge.

Anonymkode: 59f28...f8a

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du mener du vil med han? Det må du nesten gjøre klart for oss. Er det
1. Bli mer kjent i roligere tempo?
2. Kutte helt? 

Om nr 1: så får du si til han at du liker han godt, og samtidig ønsker å bruke god tid på å bli bedre kjent
Om nr 2: si at det har vært fint å bli kjent med han, men at det ikke føles riktig for deg å fortsette

Anonymkode: f0fad...252

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare være ærlig , si at du synes han er super, men at dette dessverre ikke føles helt rett for deg. 

Anonymkode: 26022...989

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slett og block ham over alt

Kommer han på døra di ringer du politiet

Det er den mest effektve og beste måten

Anonymkode: 87ba3...07c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slett og block ham over alt

Kommer han på døra di ringer du politiet

Det er den mest effektve og beste måten

Anonymkode: 87ba3...07c

Hva faen?

Hva i helvete er galt med kvinner på kvinneguiden?

Anonymkode: 77cf4...7fc

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ghost ham.

Det er det beste for begge.

Anonymkode: 59f28...f8a

Noe så feigt.

Si heller sannheten, det er det beste for begge.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor hater damer snille menn? Ikke alle kan være som chad. Savner du vold og banning? Oss snille menn må tydeligvis klare oss uten fitte… Tror den eneste løsningen for oss er å finne dame i Thailand. Her i landet er det klin umulig å finne et kvinnfolk 

Anonymkode: 4fd92...7e2

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva faen?

Hva i helvete er galt med kvinner på kvinneguiden?

Just now, AnonymBruker said:

Noe så feigt.

Si heller sannheten, det er det beste for begge.

Forstår du ikke at de som skriver slikt, kun er ute etter å provosere? Og du biter på... 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke lyst til å hverken ghoste eller blokkere han 😔 Så råttent oppfører jeg meg ikke.. Han er jo verdens snilleste.. bare så synd det lille ekstra mangler 😔 Mulig det er fordi han allerede etter 2 date fortalte at han ville ha en fremtid med meg .. jeg vet han er veldig forelsket i meg og jeg burde jo vært sjeleglad for at en så snill mann er det .. nå er jeg livredd for å si noe som sårer han forferdelig 😔 

- TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva er det du mener du vil med han? Det må du nesten gjøre klart for oss. Er det
1. Bli mer kjent i roligere tempo?
2. Kutte helt? 

Om nr 1: så får du si til han at du liker han godt, og samtidig ønsker å bruke god tid på å bli bedre kjent
Om nr 2: si at det har vært fint å bli kjent med han, men at det ikke føles riktig for deg å fortsette

Egentlig nr 1. Jeg har sagt jeg trenger god tid.. men så melder han meg masse fine meldinger og vil så gjerne treffes. Helst hver dag .. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke lyst til å hverken ghoste eller blokkere han 😔 Så råttent oppfører jeg meg ikke.. Han er jo verdens snilleste.. bare så synd det lille ekstra mangler 😔 Mulig det er fordi han allerede etter 2 date fortalte at han ville ha en fremtid med meg .. jeg vet han er veldig forelsket i meg og jeg burde jo vært sjeleglad for at en så snill mann er det .. nå er jeg livredd for å si noe som sårer han forferdelig 😔 

- TS

Du sier det som det er.

Du synes han er en fantastisk fyr - men du kjenner at du ikke får forelskelsesfølelsen og derfor vil avslutte mens leken er god. Du ønsker ikke kaste bort hans tid når du merker du ikke utvikler de følelsene du trenger i en langvarig relasjon. 

Du bare må rive av plasteret asap. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg høres dette ut som enten love-bombing eller mani! 

Om man ser en fremtid med en date etter kun to treff - da er det noe som skurrer i mine øre. Spesielt det at han deler det så tidlig, og det at han overøser deg med meldinger/ønsker å ses hver dag. 

Men, kanskje du er hans "kjærlighet ved første blikk", eller kanskje tiden hans løper ut mtp. barn - slik at han desperat pusher på. Kanskje han prøver en ny strategi... Kanskje han ikke eier sosialeantenner. Kanskje han er svært ung og uerfaren?

Men noe jeg er nokså sikker på er at "hodeløs forelsket" etter første date er minst sannsynlig av forskjellige resonnement. 

Om du ønsker å utforske relasjonen videre så er du ærlig og forteller ham at du må roe ned - og om han ikke respekterer det, så vil det føre til at du støtes vekk. Liker han deg oppriktig godt så klarer han fint å roe ned tempo. Kanskje han selv trenger å samle seg litt. Høres sånn ut.  

Anonymkode: 0bd1a...23c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Egentlig nr 1. Jeg har sagt jeg trenger god tid.. men så melder han meg masse fine meldinger og vil så gjerne treffes. Helst hver dag .. 

ts

Jeg tror du er mer på nr 2. Ellers ville du vært kun glad om han ville ses hver dag. Uansett. Det handler om grensesetting fra din side. Mot til å elske deg selv, med risiko for å skuffe han. 

AnonymBruker
Skrevet

Bare si det, det er en ærlig sak. Om det knuser ham, trenger han å lære seg å bli avvist. Sånn sett gjør du ham en dobbel tjeneste ved å være ærlig med ham, og ved å trene ham opp. Han kommer aldri til å få seg dame om han oppfører seg så needy. Forståelig at det avtente deg, det er også helt normalt. Og det lærer vi menn best på den harde måten. Har måttet lære meg det selv.

Anonymkode: 7d30c...abc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror du er mer på nr 2. Ellers ville du vært kun glad om han ville ses hver dag. Uansett. Det handler om grensesetting fra din side. Mot til å elske deg selv, med risiko for å skuffe han. 

Tenker du at følelser er enten eller? De har ikke datet lenge, ts liker han, men han har vært altfor på fra start. Å legge fremtidsplaner og å ville ses hver dag er for mye frem til begge er åpenbart forelsket. Da klarer ikke ts å føle noe selv. Såklart er det en stor sjanse for at det ikke vil hjelpe med mer space, men dumt å ikke prøve det. Alle blir ikke forelska fra dag 1.

Ts: Jeg synes du bør være ærlig med en gang. Fortell han at du blir litt usikker fordi han er så på. Han snakker om fremtiden med deg før du har rukket å få følelser- det skaper et press, og det er vanskelig for deg å kjenne på følelsene, selv om du liker han veldig godt. Så du trenger at det ikke blir meldinger hele tida for å kjenne om du føler det samme eller ikke.

Anonymkode: 1570a...0d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Fortell han at du blir litt usikker fordi han er så på. Han snakker om fremtiden med deg før du har rukket å få følelser- det skaper et press, og det er vanskelig for deg å kjenne på følelsene, selv om du liker han veldig godt. Så du trenger at det ikke blir meldinger hele tida for å kjenne om du føler det samme eller ikke.

Ville vært forsiktig med å si at hans adferd er skyld i hvordan hun føler. La han være seg, og TS være seg. Tilslutt så vet hun ikke om han er seg selv eller tilpasser seg henne. 
Han må få lov til å foreslå å treffes, og hun må få si nei. Man kan også uttrykke hva man selv foretrekker, uten å si at det den andre gjør får en til å føle seg dårlig. Tenker etterhver at det går seg til, om det blir til noe. 

Tenker også selv 'love bombing' eller en ganske usikker fyr. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker du at følelser er enten eller? De har ikke datet lenge, ts liker han, men han har vært altfor på fra start. Å legge fremtidsplaner og å ville ses hver dag er for mye frem til begge er åpenbart forelsket. Da klarer ikke ts å føle noe selv. Såklart er det en stor sjanse for at det ikke vil hjelpe med mer space, men dumt å ikke prøve det. Alle blir ikke forelska fra dag 1.

Tenker man vet ganske kjapt om det er en man kan se seg sammen med. Her er snakk om uker.
TS skriver også egentlig nr 1... Tror ikke hun er så interessert, men ganske påvirket av at han er så forelsket

AnonymBruker
Skrevet

Vær ærlig på hva du vil. Vil du avslutte helt, så prøv å være så konkret om hvorfor som du kan. Hvis du ikke vet det eller klarer å sette ord på det, tenk deg om en gang til. 

Det tar mye lengre tid å komme over noen man er forelsket i dersom man ikke vet hvorfor forelskelsen ikke blir gjengjeldt. «Jeg har ikke fått de rette følelsene for deg» forklarer lite i så måte. Snakker av (bitter) erfaring her.

Anonymkode: f44fe...b87

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vær ærlig på hva du vil. Vil du avslutte helt, så prøv å være så konkret om hvorfor som du kan. Hvis du ikke vet det eller klarer å sette ord på det, tenk deg om en gang til. 

Det tar mye lengre tid å komme over noen man er forelsket i dersom man ikke vet hvorfor forelskelsen ikke blir gjengjeldt. «Jeg har ikke fått de rette følelsene for deg» forklarer lite i så måte. Snakker av (bitter) erfaring her.

Anonymkode: f44fe...b87

Ikke helt enig. I såfall skal man være veldig forsiktig med hvordan man sier det. Man kan komme til å såre personen unødvendig. 
La oss si det er snakk om en man synes er for tykk til at man kan bli fysisk tiltrukket han/henne. Da er det bedre å si at det ikke kjennes riktig, i stedet for å være dønn ærlig, som du skriver

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...