Gå til innhold

Foretrekker dere Sigma-hanner fremfor Alpha-hanner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bare skjønner ikke greia. Trenger enkelte menn navn fra ulveflokkteorier for å forstå at kvinner flest foretrekker menn som er trygge og selvsikre uten å bli klystete, snille og tydelige uten å la seg overkjøre, sjarmerende og som også har et utseende de selv liker? Så vil andre ting som felles interesser ha mye å si i tillegg.

Skjønner ikke hvorfor man trenger et eget navn på at kvinner flest, før de rekker å bli kjent og få følelser, foretrekker menn som har et tiltrekkende utseende og personlighet. (Akkurat slik menn også foretrekker relativt tilsvarende kvinner, pene og selvsikre nok, og samtidig sjarmerende og snille typ)

Anonymkode: 7ab19...b81

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs på dama, hvor hun er i syklusen og hva hun er ute etter. I dagens samfunn er sigmaer gjerne menn som er født med mye penger og som velger å bruke pengene til å reise på eventyr. Jeg tror faktisk alfaer oftere er i langvarige relasjoner og at mange kvinner anser sigmaer for å passe best ved kortvarige relasjoner. Alfaer blir i teorien ofte sett på som kortvarige affærer, men i dagens samfunn tror jeg de ofte blir en stund i relasjoner før de drar videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ingen som kaller seg alpha er det . Man ER det . 

Anonymkode: b29e0...80e

Huff… disse titlene må da heller brukes som en krykke? Jeg tipper så og si alle ser på seg selv som alpha… 🙈🙈🙈

Hvis det hadde vært sant hadde det jo vært spennende, men det er jo ikke det…. Blir mennesker noen ganger klar over at det er veldig kjedelig for andre hvis de putter seg selv i båser som ikke stemmer? Men der igjen har jo ingen rett til å utfordre noen bare fordi de vil. Det blir nok i lengden som å ha en fet bil og så skal alle Toyota corollaene konkurrere. Det er jo ikke noe vits å være alfahann med mindre man er det. 🙈 og jeg kan ikke fordra labels, det blir litt som en selger som prøver å selge et produkt: alphaprodukt! Kom og kjøp!!! Enestående! Ingenting matcher!! 

Hvis man har noe bra kringkaster man det i minst mulig grad… 🙈

Anonymkode: 03ccb...8dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er vel en sigma jeg da. Ellers ser jeg bare på dette incel-hierarkiet som ulike varianter av sosial angst. Alphaene er de som tror de kan motvirke angsten ved å gjøre "alt riktig", men egentlig handler det om en dyp usikkerhet og et medfølgende kontrollbehov. De lenger nede på pyramiden er mer ærlige med seg selv angående egen følelse av mindreverdighet, selv om de fortsatt er fortsatt folk som sliter. Hadde jeg ikke vært sigma, ville jeg vært en av de på bunnen. Men jeg foretrekker å bruke de modellene som psykologien allerede har brukt en stund hvis jeg absolutt skal inn i et diagram. 

Anonymkode: 3ede9...4b1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pommen
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Sigma- og alpha-hanner er likestilt i hierarkiet, men Sigma-hannene står utenfor pyramiden etter eget ønske.

sigma-socio-sexual-hierarchy.jpg.091b9ec1cbe52e50646041bab6791967_7a6730c6-e466-4bcc-afd2-1aeaf0c98170_480x480.jpg.da50430e0ee5ef76846f1ed579e2fba1.jpg

sigma-Male-1-1024x1024.thumb.jpg.7943549e1fad913d5ae5c44d1aa7a363.jpg

Anonymkode: 25ec6...102

Tja. Jeg er 23 år og første gang jeg hører om Sigma-hanne. Men ut ifra beskrivelsen som står på bildet her så er samboer å kjenne igjen ja. Eksen derimot var nok en såkalt "alpha-hann", oppmerksomhetssyk og det motsatte av alt som står der I guess. Samboer nå kunne aldri kalt seg Sigma-hanne, merkelig at folk driver å kaller seg disse begrepene. Ingen Sigma eller Alpha hann trenger å kalle seg noe, de bare ER det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle menn som omtaler seg selv med greske bokstaver er automatisk utelukket fra konkurransen her. Jeg unngår menn med tydelige tegn på psykiske forstyrrelser. 

Anonymkode: 98c4c...365

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvor finner du/dere disse plansjene? Hva skal vi liksom med informasjonen? 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes at av greske bokstaver så er sigma er en finere bokstav enn alfa. Men fineste er nok liten fi, φ. Synes jeg da. Lambda og pi er også fine. Og nyttige. Brukes mye i fysikk.

Anonymkode: 14780...36c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor finner du/dere disse plansjene? Hva skal vi liksom med informasjonen? 😂

De er da lett tilgjengelige 🙂 De er laget av vitenskapsfolk. Det er viktig å lære om vitenskapen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes at av greske bokstaver så er sigma er en finere bokstav enn alfa. Men fineste er nok liten fi, φ. Synes jeg da. Lambda og pi er også fine. Og nyttige. Brukes mye i fysikk.

Du får finne en mann som liker å bli kalt φφ da.

Anonymkode: cb15c...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du får finne en mann som liker å bli kalt φφ da.

Hehe! Det får bli mitt screeningspørsmål. Hva er din greske favorittbokstav? Svarer de en kjedelig bokstav som alfa så er det rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hehe! Det får bli mitt screeningspørsmål. Hva er din greske favorittbokstav? Svarer de en kjedelig bokstav som alfa så er det rett ut.

Hvis de liker å bli kalt φφ (fi fi) derimot så er det innenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis de liker å bli kalt φφ (fi fi) derimot så er det innenfor.

Nei, det blir jo litt rart. Dessuten er det min yndlingsbokstav så må jo være jeg som blir kalt det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min er trygg nok på at han er mann til at han neppe har gjort seg noen tanker om hvilken kvasivitenskapelige kategori han vil plassere seg i. Jeg foretrekker en mann som ham.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/15/2022 at 10:49 AM, AnonymBruker said:

Det er vitenskap.

Like mye som astrologi, vel?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke avfeie 100% at det ikke noe som heter "Sigma-Male" i sosiale adferd. Men det jeg absolutt tror på er at fleste som "oppdager" at de passer inn i den kategorien bruker det som en unnskyldning og avskriving for ansvar og tiltak i sine egne liv. Det blir som noen sier; "Jeg er født i løven, så derfor er jeg sånn!"

Det eneste som er mer cringy enn å kalle seg en Alfa hann, er å kalle seg for for Sigma-hann 🤷‍♂️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
proghodet skrev (18 minutter siden):

Like mye som astrologi, vel?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fantastisk! Det beste jeg har sett i dag! 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uaktuelt med en mann som i det hele snakker om alfa, beta eller andre "klassifiseringer". 

Anonymkode: e8358...7e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...