AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #21 Skrevet 14. mars 2022 Taco, pannekaker, biff, kjøttkaker, fiskeboller, pølser i forskjellige varianter, Potetball, Laks, nachos, spekemat, pasta i forskjellige varianter, supper, kylling, kalkun, Osv osv Anonymkode: 49cbd...dbc
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #22 Skrevet 14. mars 2022 Vi bestiller fra Godt Levert. Da føler jeg vi kommer oss litt vekk fra potet, brokkoli og kjøtt/fisk-kjøret. Anonymkode: a9630...529 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #23 Skrevet 14. mars 2022 Jeg spiser mye pizza og lasagne selv om jeg har melkeproteinallergi. Spiser ellers variert, for å unngå kresne barn. Her hjemme er det fisk som er den store favoritten. Anonymkode: eea7e...0f9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #24 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du er nok mer nornal enn du tror, de fleste lever som deg. Slike tråder som dette er en trigger for de som føler seg spesiell. De kommer løpende for å skrive om sitt fantastiske og veganske kosthold. Skryte litt av linsesuppen sin og dømme andre nord og ned for sitt 90-talls kosthold. Og barn som vokser opp med TORO er nesten en sak for barnevernet, i følge dem selv. Anonymkode: 639c0...38a Er det en eneste en som har dømt andre her, eller nevnt barnevern? Eller er det bare du som leser, og føler deg truffet? Slike tråder "trigger" de som interesserer seg for mat og måltider, og gjerne deler, og leser hva andre velger, eller vil bli inspirert. Det gir ingen glede å "skryte" når man er helt anonym. Om man ikke er interessert kan man jo bare scrolle videre? Slik som jeg gjør om tråden handler om hva slags bil jeg kjører. Anonymkode: 3d699...13b 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #25 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Så flinke folk er! Her går det stort sett bare i halvfabrikata. Toro Ferdig-brun-saus, Rema 1000 kjøttboller, toro suppe, ferdiglagd pizzabunn. Resten av uka spiser vi halvveis lagd fra bunn. Wok, ovnsstekt laks og grønnsaker o.lign. Og har nesten alltid salat til middagen Anonymkode: 9f77f...f5e Sånn er det her også. Med treninger 4 ganger i uken på barna, i tilegg til at de er kresne og ikke spiser om det er noe "nytt og skummelt" er det ikke tid til mye tidkrevende greier. Denne uken blir det: Pannekaker og tomatsuppe, grøt, kyllingnuggets og noisettes, kjøttboller med potetmos, taco, pizza og kalkun. Grønnsaker som tilbehør der det er naturlig, frukt osv. Til andre måltider. Men vi har også andre ting som fiskegrateng, fiskepinner, laks, farsekaker, pasta bolognese, lasagne, gratenger osv. Altså mat jeg som 90-tallsbarn vokste opp med. Anonymkode: 4e058...bea
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #26 Skrevet 15. mars 2022 Fiskepinner og fiskekaker er sunn middag, det! Det finnes jo fiskekaker med 80% fisk. Har ikke sjekket om det er melk i disse da... Vi spiser helt vanlig mat. Det blir lite kokt potet da jeg har et barn som ikke liker kokte poteter i det hele tatt (har aldri likt det jeg heller, men da jeg vokste opp, så måtte det være potet til – ellers så var det ikke ordentlig middag). Det blir i stedet fullkornsris, bulgur, fullkornspasta og slikt. Og også potetmos, og stekte poteter. Det blir en del halvfabrikata, men jeg kjøper fisk fra fiskedisken og tilbereder selv innimellom. Stekt torsk er populært. Er ikke så flink til å lage mat og er ikke så god på å tilberede store steker og slikt noe, så det blir lettvint og raskt i form av karbonadedeig, kyllinglår- og filet, biffstrimler osv. Anonymkode: b53cd...eb2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #27 Skrevet 15. mars 2022 Laks, fiskeboller, fiskepinner, fiskekaker, fiskegrateng kjøttboller, kjøttkaker, kylling, pølser, pizza, taco, lasagne, supper, pølsegrateng, ris, poteter, potetmos, pommesfrites, frossengrønnsaker Kjedelig for noen, sikkert. Men ungene liker det, og så er det er vel ganske sunt😬 Anonymkode: 53475...943 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #28 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Så flinke folk er! Her går det stort sett bare i halvfabrikata. Toro Ferdig-brun-saus, Rema 1000 kjøttboller, toro suppe, ferdiglagd pizzabunn. Resten av uka spiser vi halvveis lagd fra bunn. Wok, ovnsstekt laks og grønnsaker o.lign. Og har nesten alltid salat til middagen Anonymkode: 9f77f...f5e Om dere har salat til middagen får dere masse gode grønnsaker. Dagens halvfabrikata er det ikke noe i veien med. Jeg (og omtrent alle jeg kjenner som er vokst opp på 80-tallet) er oppvokst på toro og halvfabrikata, og da var det ikke salat til heller.. og det var mye mer salt og fy-ting i maten den gangen. Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet for toro og ferdig-kjøttboller. Vi skulle gjerne hatt MER av det, vi, men har en unge som er litt mer sær av seg i matveien (liten gourmet, eneste ungen jeg vet om som hater tomatsuppe.... så her skal det lages søtpotetsuppe, gitt...) Anonymkode: 41062...0ed 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #29 Skrevet 17. mars 2022 kjøttboller. lapskaus. forskjellige gryteretter. pizza eller taco. ganske normalt kosthold, tørr jeg påstå... Anonymkode: 15099...5f8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #30 Skrevet 17. mars 2022 Vi har Mandagstaco Tirsdagstaco Onsdagstaco Torsdagstaco Fredagstaco Lørdagstaco og Søndagstaco! ❤️❤️❤️ Olé! Anonymkode: 84a44...58a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå