AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #1 Del Skrevet 13. mars 2022 Vi har vært sammen i 7 år. Mannen fyller snart 50 og jeg er 39. Vi har prøvd å få barn ganske lenge både på naturlig vis og ved behandling. Vi har nå hatt flere mislykkede prøverørsforsøk og etter en nedslående samtale med legene vurderer vi sterkt å bare skrinlegge planene om barn. Føler det har slitt mye på forholdet å gå igjennom dette, og at vi som par kanskje vil gli i fra hverandre om vi ikke setter en stopp snart. Vurderer å kjøpe hund istedenfor. Kan selvsagt ikke sammenligne det med et barn, jeg vet. Men vi har alltid elsket dyr og har vurdert hund tidligere. Jeg tenker det kan være et passende tidspunkt å få valp når man skrinlegger prøvingen. Noen som har gjort dette og vil dele erfaringer? Ble sorgen og tankekjøret lettere å komme ut av med en livlig valp i hus? Anonymkode: 24f0c...70e 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #2 Del Skrevet 13. mars 2022 Fosterhjem. Anonymkode: 4850b...241 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #3 Del Skrevet 13. mars 2022 Go for it! Det gjør godt med en pelskledd kompis, det er min erfaring i alle fall. Ingen erstatning som du skriver, men et lyspunkt i livet. Anonymkode: e3dc1...d2b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenteanonym91 Skrevet 13. mars 2022 #4 Del Skrevet 13. mars 2022 Synes det høres ut som en fin tanke ☺️ Man blir utrulig glad i de firbente. Det vil aldri erstatte et barn, men vil kunne bli et kjært familiemedlem man kan overøse med kjærlighet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #5 Del Skrevet 14. mars 2022 Sterkt å høre<3 Håper dere etterhvert klarer å bearbeide sorgen. Støtter dere 100% i å anskaffe en liten valp. Det er utrolig mye glede i en liten hund ❤️ Også blir det et felles prosjekt for dere og noe dere kan vie oppmerksomheten mot. Anonymkode: 2f0d6...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #6 Del Skrevet 14. mars 2022 Ja! Hund er et fin-fint familietilskudd som bringer glede, tvinger deg opp og ut av sofaen, og dersom dere velger å engasjere dere i hundemiljøet så vil dere treffe nye mennesker. Mange nye impulser som tvinger tankene over på noe annet, og gir masse glede! Anonymkode: 2ab86...f9a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #7 Del Skrevet 14. mars 2022 Ja!! Det vil jeg på det varmeste anbefale. Jeg er selv 40 og jeg og mannen har prøvd i ett år, uten å lykkes. Jeg har hatt hunder selv i 20 år, også lenge før jeg traff mannen, og de har alltid vært «barna» mine og en stor berikelse i livet. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten hunden vår nå som vi har prøvd så lenge uten å få det til.❤️ Vi er blitt enige om at hvis vi ikke klarer å få barn ved hjelp av IVF heller, så skal vi skaffe oss en hund til, slik at den vi har nå får «søsken».❤️ Det er sikkert mange som syns det er teit, men vi kaller oss mamma og pappa til hunden. Anonymkode: 89dae...b2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #8 Del Skrevet 14. mars 2022 Vi skaffet oss hund. Jeg forsto i ettertid at fra hans side var dette et substitutt for barn. (😳) Jeg blir helt varm i hjerte av å ha denne herlige krabaten, og hvis det var slik at vi hadde prøvd å få barn slik dere har ville jeg vært fornøyd siden kjæresten min ikke vil ha barn og aktivt forebygger barn kjenner jeg likevel på en sorg.. Anonymkode: a8f73...0fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #9 Del Skrevet 14. mars 2022 Dyr er nydelig og trøstende, men et fantastisk familiemedlem man kan legge mye tid, glede og energi i. Vi fikk oss valp, og har i grunn ikke følt på behov etter mer det siste 1,5 året. Vi fikk oss ikke valp på grunn av vi ikke fikk barn, men vi hadde rom og tid i livet vårt. Det var en fint nytt kapittel for oss. Jeg føler egentlig ikke jeg har hatt tid til og tenke på prøving og savn Det har gått i ett, med våkne netter, trening, turer, høyt og lavt. Man sier at man ikke kan sammenligne dyr og barn, men jeg kan si at det er nettopp en hundebaby som krever mye av deg og dere. Vi har knapt hatt tid til oss selv, og alt handler om den lille krabaten. Vår rase er også krevende og valp i lang tid, så vi har litt igjen, men det var et riktig valg for oss. Nå ble vi plutselig gravide, etter og ha fått vite det var null sjans for en stund tilbake, så jeg føler vi har fått øvd oss på og «unntakstilstand» her i hjemmet med en valp. Og det er et flott tilskudd med barn nå, misforstå meg rett, men jeg tror jeg også har fått følt på at jeg hadde klart meg helt perfekt med «bare dyr» resten av livet også. Jeg sitter igjen med en bekreftelse av at jeg ikke må ha barn for og ha et komplett og givende liv. Jeg får alt jeg trenger av det jeg har, og det fantastiske kaoset vi lever i med dyrene og hverandre Anonymkode: effc6...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 14. mars 2022 #10 Del Skrevet 14. mars 2022 Nei, ikke hund. Har dere virkelig lyst på barn ville jeg adoptert eller blitt forsterhjem. Tipper dere har masse kjærlighet å gi et barn som trenger et bra hjem ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #11 Del Skrevet 15. mars 2022 Teardrop skrev (1 time siden): Nei, ikke hund. Har dere virkelig lyst på barn ville jeg adoptert eller blitt forsterhjem. Tipper dere har masse kjærlighet å gi et barn som trenger et bra hjem ❤️ Jeg tror vi kan anta at man har gått gjennom mulige alternativ, og at ikke alle egner seg for alle, når man velger og sette en strek for barneønsket sitt. Anonymkode: effc6...5e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå