AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #41 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis dere MÅ gifte dere da ville jeg bare invitert de aller nærmeste til vielse og middag, og heller hatt en ordentlig bryllupsfest neste år. Anonymkode: 62d85...40d AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg regner ikke med at alle disse nær 100 kan tituleres som de aller nærmeste (foreldre, søsken og evt besteforeldre). Anonymkode: 776ee...18e Kultur og tradisjon er vanskelig å forstå, de ville følt det mer som en fornærmelse å ikke få vært med i bryllupet i det hele tatt. TS Anonymkode: 44544...529 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 13. mars 2022 #42 Del Skrevet 13. mars 2022 Har vært i dagbryllup som sluttet rundt 18 og det fungerte helt strålende, MEN paret var klare på at det skulle være enkelt opplegg med hagefest og enkel bespisning. De som ville feste dro på byen etterpå. Bruden var uansett høygravid. Når det er snakk om tradisjonelt bryllup med middag, taler, samvær osv er det for lite med fire timer og alt for tidlig å slutte kl 19. Ton ned arrangementet eller finn et annet sted. Uten at jeg har noe med det: Dropp fri bar. Det koster mer enn det smaker. Drikke til maten, bonger i baren og så kan gjestene kjøpe drikke utover det selv. Dere sparer penger og får sannsynligvis en bedre fest 😊 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #43 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): , og vi er av ulike årsaker i tillegg sent ute med planlegging og bestilling av lokale. Anonymkode: 44544...529 Da får dere begrunne utkastelsen kl 19 med dette. Vær nå ærlig med gjestene, og ikke finn på tåpelige unnskyldninger dersom dere kommer til å gjennomføre dette. Anonymkode: 776ee...18e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #44 Del Skrevet 13. mars 2022 Høres ut som en dårlig ide. Men for all del, det er jo deres valg. Bare vær klar over at denne "bryllupsfesten" garantert kommer til å bli tema for baksnakking, både intert blant de 100 gjestene og videre til deres bekjente, osv.. og dere blir stemlet som det gjerrige brudeparet som inviterte til fri bar og sørget for å stenge av før noen rakk å bestille glass nummer to. Anonymkode: ace98...d8a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #45 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det finnes ikke noe søtt og sjarmerende over det å kaste ut bryllupsgjester kl 19, kun fordi man ikke kunne utsette bryllupet eller invitere kun de aller nærmeste. Å prøve å pakke det inn i noe fjolleri gjør det bare verre. Anonymkode: 776ee...18e Dette er jeg helt enig i. Det høres jo nesten ut som om det er gavene som styrer her. Inviter flest mulig, få gaver og be dem gå klokka 7. Klokka 7 sitter fremdeles folk og spiser middag i de fleste andre brylluper. Jeg kan nesten ikke tro at ts mener dette seriøst. Og hvis hun tar til seg det som blir skrevet i denne tråden vil hun isse at gjestene også kommer til å føle seg snytt. Dette er ikke greit. Finn på noe annet ts. Anonymkode: 27b02...965 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #46 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kultur og tradisjon er vanskelig å forstå, de ville følt det mer som en fornærmelse å ikke få vært med i bryllupet i det hele tatt. TS Anonymkode: 44544...529 Jeg har ingen problemer med å forstå kultur og tradisjon og forventninger om å bli invitert, men dette burde dere tatt hensyn til ved planlegging av bryllupet. Det eneste "rette" her, i hvert fall om du ønsker et vellykket bryllup, er å utsette eller finne nye lokaler/tillegslokaler til gjestene. Anonymkode: 776ee...18e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #47 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ut som en dårlig ide. Men for all del, det er jo deres valg. Bare vær klar over at denne "bryllupsfesten" garantert kommer til å bli tema for baksnakking, både intert blant de 100 gjestene og videre til deres bekjente, osv.. og dere blir stemlet som det gjerrige brudeparet som inviterte til fri bar og sørget for å stenge av før noen rakk å bestille glass nummer to. Anonymkode: ace98...d8a De har antagelig ikke rukket å det første en gang. 100 gjester. Klokka 7 sliter de med å rekke å spise ferdig bordsetning nummer to. Anonymkode: 27b02...965 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #48 Del Skrevet 13. mars 2022 Dere bør absolutt utsette, spesielt med tanke på at det er en del som reiser langt for å være med. Hvis dere likevel gjennomfører så må dere i hvert fall informere gjestene om dette i god tid, slik at de kan bestemme seg for om det er verdt for dem å ta turen eller ikke. Anonymkode: 02bff...aa7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #49 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare vær klar over at denne "bryllupsfesten" garantert kommer til å bli tema for baksnakking, både intert blant de 100 gjestene og videre til deres bekjente, osv.. og dere blir stemlet som det gjerrige brudeparet som inviterte til fri bar og sørget for å stenge av før noen rakk å bestille glass nummer to. Anonymkode: ace98...d8a Dette, særlig fordi det høres ut som om de inviterte har klare forventninger om hvem som bør inviteres og hvordan rammene for et vellykket bryllup skal være. Anonymkode: 776ee...18e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #50 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fordi jeg ble brått gravid og omstendighetene rundt det. Ønsker ikke å gå i detaljer. Værsåsnill ikke halshugg meg. TS Anonymkode: 44544...529 Ingen som halshugger deg her, jeg tror heller jeg begynner å bli bekymret for deg! Har du det bra? Er det derfor dere gifter dere i det hele tatt, fordi dere ble gravide? Eller ble du og kjæresten bare gravide litt før planlagt? Hvor lang tid har du igjen før avsatt dato for brullupet? Anonymkode: e1086...58d 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #51 Del Skrevet 13. mars 2022 Høres ut som et drømmebryllup. Vielse, maule middag og kaker et par obligatoriske taler og bittelittegrann mingling, fortsatt med mer eting av kaker så man kan fylle på etterhvert som man har plass, og så hjem i anstendig tid. Kan jeg få komme? 😄 Jeg liker kake. Anonymkode: 9e6ba...10d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #52 Del Skrevet 13. mars 2022 Du skal jo få slippe å gå i detaljer, men dette høres liksom ikke så godt ut, det høres ut som stress og press. Anonymkode: e1086...58d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #53 Del Skrevet 13. mars 2022 Det er dyrt og være gjest i bryllup, man skal ha fin gave, antrekk og mange har dyr reisevei. Og da bli møtt med 15-19 så kastet ut er nesten en fornærmelse. Hadde jeg blitt invitert i et slikt bryllup hadde jeg takket nei. Hvis jeg var dere ville jeg tatt middag og taler i det lokalet dere har fra 15-19, så ville jeg leid partytelt og ordnet med varmelamper, musikk, fri bar osv i en hage. Av 100 familiemedlemmer er det helt sikkert noen dere kan få låne/leie en hage av. Ville aldri bedt noen reise langt for bryllup, pynte seg og kjøpe dyr gave for og så kaste dem ut klokka 19:00. Eventuelt kan dere jo ta seremonien nå og festen siden. Det har svært mange gjort de siste to årene. Anonymkode: 44eef...3d6 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 13. mars 2022 #54 Del Skrevet 13. mars 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Høres ut som et drømmebryllup. Vielse, maule middag og kaker et par obligatoriske taler og bittelittegrann mingling, fortsatt med mer eting av kaker så man kan fylle på etterhvert som man har plass, og så hjem i anstendig tid. Kan jeg få komme? 😄 Jeg liker kake. Anonymkode: 9e6ba...10d De rekker jo ikke kaker på denne tiden. Ikke med 100 gjester som skal ha to bordsettinger. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #55 Del Skrevet 13. mars 2022 Og er dette, mot all formodning, i 2022, et bryllup som må framskyndes fordi du ble gravid, får du si det som det er, for gjestene kommer uansett til å skjønne årsaken når de blir kastet ut kl 19. Anonymkode: 776ee...18e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #56 Del Skrevet 13. mars 2022 Da hadde jeg heller utsatt til jeg fant et lokale som kan huse alle gjestene. Å avslutte et bryllup klokka 19 er tidlig. Anonymkode: 46c4a...c3f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 13. mars 2022 #57 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Sjekk om det finnes lokaler lengre unna. Kamskjell 45min. Men spander på gjestene buss til og fra lokalet. Anonymkode: 62b0e...bdc Elsker denne autocorrecten som illustrerer hvor lang tid en forrett med 100 mann tar😂 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 13. mars 2022 #58 Del Skrevet 13. mars 2022 Dere kommer ikke til å rekke full-pakke-bryllup for 100 gjester med middag (bare middagen i seg selv tar fort minimum 2-3 timer, selv med minimalt med taler) (og det skal ryddes etter middag, gjestene skal på do, kanskje ut å ta seg en røyk). Etter middag skal det settes frem kaker, kaffe, osv, og gjestene skal spise,skravle, mingle…….ikke kaste i seg kakene pga dørene snart stenges. Og hva med dans? Bryllupsdansen som deres første dans sammen som gifte? Aldri i livet om dere rekker dette på 4 timer! Ikke med 100 gjester og full bryllupspakke. Hadde vurdert å sjekke om det er mulig å ha 2 lokaler. At dere har middagen på det stedet som stenger kl 19 og tar kaffe og kaker med dans etterpå og avslutter kvelden på lokale nr 2. Tror de fleste gjestene heller synes ei sånn løsning er akseptabel, heller det enn å avslutte kl 19 og må stresse på. Særlig gjestene som har reist langt. Dette lokalet trenger ikke være så fancy; det kan være f.eks et grendahus, en pub, flere borettslag har lokaler til leie. Mange idrettslag har også lokaler som de leier ut. Hvis det er sånn at dere vil være gifte før barnet blir født så kan det også være et alternativ å gifte dere helt enkelt nå og ta bryllupsfesten neste år. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #59 Del Skrevet 13. mars 2022 Jeg tenker det må jo være tull, for en restaurant stenger da ikke kl 19? Hva i alle dager? Uansett er jeg enig med andre her, det går aldri opp tidsmessig og tar seg ikke ut å kaste ut alle gjestene kl 19. Eneste gangbare alternativ er å kun ha cocktail og aperò og ikke servere middag... Men ingen gjester kommer langveisfra for det da. Anonymkode: 57867...8da 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 13. mars 2022 #60 Del Skrevet 13. mars 2022 Vi hadde 60 gjester, vi hadde koldtbord og fri bar. Vi begynte klokken 16 og holdt på til langt på natt. Om du må gifte deg pga tradisjon og du er gravid...hva med å gifte seg i rådhuset og så ha stor fest en annen gang. Dette er en dag du vil huske .og du vil absolutt ikke ha dårlig tid og måtte tenke på kokken. Iallefall ikke med 100 gjester, da kommer hele bryllups dagen til P være stress og mas. Jeg ville utsatt eller funnet et annet sted dere kunne være på, eller spist i restauranten og tatt kake,dans og fri bar et annet sted. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå