AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #21 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Djises ser ut som noen som ikke forstår at det faktisk er ordet Jesus de prøver å etterligne. Djises trigger meg skikkelig, det er bare så feil! 😤 Anonymkode: 5826a...705 Så høres det også veldig feil ut i utgangspunktet å uttale Jesus som "djeesus" som de gjør på engelsk. Bokstaven J var ikke en gang oppfunnet før i middelalderen. Navnet (enten det er gresk, arameisk eller hebraisk) har en i/y lyd og vokalen som følger er en e-lyd, ikke en i-lyd. Anonymkode: bd6a7...aea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #22 Del Skrevet 13. mars 2022 Struck er allerede bøyd som et sterkt verb, så hvorfor vil man bøye det igjen som et svakt verb? "to strike" blir "struck" i fortid. Ingen grunn til å bøye det én gang til med ed-endelse. Anonymkode: 1fc5f...6f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #23 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.merriam-webster.com/dictionary/starstruck Anonymkode: 08e81...48a Takk Anonymkode: e7cdd...0a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #24 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Uenig, de fleste nordmenn er veldig gode i engelsk. Anonymkode: 08e81...48a Hadde nordmenn vært så flinke som du mener de er så hadde flere visst at det heter struck og ikke strucked. Anonymkode: 46844...b55 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #25 Del Skrevet 13. mars 2022 Sett på Pointless på BBC Prime? 😅 Hva har det å si? Nordmenn, og befolkning forøvrig på jordkloden, gjør seg stort sett forstått på engelsk. Har masse venner på some fra Storbrittania, som er forbauset over vår ufattelige 'skoleengelsk' som briter stort sett ikke bruker i det hele tatt. Anonymkode: 0a98f...067 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #26 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så høres det også veldig feil ut i utgangspunktet å uttale Jesus som "djeesus" som de gjør på engelsk. Bokstaven J var ikke en gang oppfunnet før i middelalderen. Navnet (enten det er gresk, arameisk eller hebraisk) har en i/y lyd og vokalen som følger er en e-lyd, ikke en i-lyd. Anonymkode: bd6a7...aea På engelsk uttaler de jo alt feil, helt siden Det store vokalskiftet 1400-1700. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Great_Vowel_Shift Er derfor de uttaler a, e, i osv annerledes enn alle andre europeiske språk. Anonymkode: bf0e7...72c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone83 Skrevet 13. mars 2022 #27 Del Skrevet 13. mars 2022 Tror det er veldig få nordmenn som noen gang har skrevet det ordet🤷🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #28 Del Skrevet 13. mars 2022 Strike - struck - struck Anonymkode: 0f4db...986 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #29 Del Skrevet 13. mars 2022 Jeg har alltid visst det heter starstrike. Anonymkode: 1f721...083 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #30 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Engelsk er ikke et veldig regelfølgende språk. Det er omtrent mer unntak enn regler, og uttale er like ille der man nesten må kjenne ordet fra før for å vite hvordan det uttales. Anonymkode: bd6a7...aea Enig. Jeg bodde i England og der ble jeg fortalt at mange utlendinger er bedre i skriftlig engelsk enn engelskmenn siden utlendinger pugger skriveregler, mens de mindre skoleflinke engelskmennene tar hva som høres naturlig ut. Anonymkode: 16277...d63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #31 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sett på Pointless på BBC Prime? 😅 Hva har det å si? Nordmenn, og befolkning forøvrig på jordkloden, gjør seg stort sett forstått på engelsk. Har masse venner på some fra Storbrittania, som er forbauset over vår ufattelige 'skoleengelsk' som briter stort sett ikke bruker i det hele tatt. Anonymkode: 0a98f...067 Møtte briter i Hellas, de var lamslått da jeg sa jeg var norsk og ikke engelsk. Det skal sies at engelsken min har fått en solid knekk siden da. 😅 Anonymkode: 806ca...2b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #32 Del Skrevet 13. mars 2022 Sjokoladepenge skrev (2 timer siden): Jeg har også bemerket meg det. Jeg vil tippe det er fordi mange tror det skal bøyes som et svakt verb. Du mener nok at du har merket deg det… Anonymkode: 6c3d1...e67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #33 Del Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 13.3.2022 den 9.11): Jeg ser at nordmenn nesten utelukkende skriver starstruckED. Hvor kommer denne misforståelsen fra? Strucked er jo ikke en gang et ord, så jeg lurer oppriktig hvor denne endingen kommer fra. Anonymkode: 08e81...48a https://www.google.com/amp/s/www.urbandictionary.com/define.php%3fterm=Starstrucked&=true Anonymkode: 0330d...31b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #34 Del Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 13.3.2022 den 9.15): Fordi de aller fleste nordmenn er ikke så flinke i Engelsk som det de tror... Anonymkode: 46844...b55 Nei, men likevel tror de det er gørrtøft å blande det inn i det norske språk. Anonymkode: d022c...c51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå