Gå til innhold

Hvorfor er katter så ekle?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha, nei. Har hatt katt i hele mitt liv, og de har aldri noensinne spist avføring. 

Har forøvrig sett hunder spise oppkast i byen også. Ekle, motbydelige beist som i tillegg er på topp 5 over de farligste dyrene for mennesker. De skader og dreper. 

Anonymkode: 0f9cc...a5f

Katter kan fint spise både avføring og oppkast, selv om din katt ikke har gjort det så betyr ikke det at det er slik med alle andre katter.

Katter skader og dreper mye mer en hunder, katter er en stort trussel mot fuglelivet i norsk fauna

Anonymkode: 3798a...095

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Katter kan fint spise både avføring og oppkast, selv om din katt ikke har gjort det så betyr ikke det at det er slik med alle andre katter.

Katter skader og dreper mye mer en hunder, katter er en stort trussel mot fuglelivet i norsk fauna

Katter spiser sin egen oppkast, de spiser ikke andre sin. Og nei, de spiser ikke avføring. Hunder er åtselsetere og spiser dermed alt. 

Har du lest om hvor mye skade hundeavføring gjør i naturen? For det er faktisk et stort problem, spesielt rundt drikkevann. De dreper i tillegg rådyr og andre små dyr.

Forøvrig har jeg innekatt og er ikke fan av at folk slipper katter ut alene. 

Anonymkode: 0f9cc...a5f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og nei, de spiser ikke avføring.

AnonymBruker
Skrevet

Katter kan spise sin egen avføring, men det er veldig sjeldent. Har aldri sett det før, selv etter et langt liv med mange katter. MEN, selv om de ikke hadde gjort det, så får de fortsatt i seg avføring når de slikker seg i rumpen etter dobesøk. De er fortsatt et av de rensligste dyrene og mer rensligere enn hunder og nei, verken hunder eller katter er ekle. 

Hvorfor blir en tråd som handler om at katter er ekle plutselig snudd til at hunder er ekle? Folk blir sur over at noen disser katter og så gjør de det samme mot hunder… Kan vi ikke være enige om at ingen er ekle..

Anonymkode: 2d156...9e4

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.3.2022 den 23.44):

Hvor er katter så ekle og sleske i forhold til andre dyr?

Jeg elsker katter, de er de skjønneste dyrene som fins😍

Anonymkode: 8c324...871

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor blir en tråd som handler om at katter er ekle plutselig snudd til at hunder er ekle? Folk blir sur over at noen disser katter og så gjør de det samme mot hunder… Kan vi ikke være enige om at ingen er ekle..

Vi kan også være enige om at begge er ekle. Liker ikke hunder heller, men synes katter er enda verre

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi kan også være enige om at begge er ekle. Liker ikke hunder heller, men synes katter er enda verre

Hvorfor synes du de er ekle?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes siklende hunder er mye eklere en katter.

Anonymkode: bbce8...bcc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Syns ikke katten er ekkel, men vasker alltid hendene når jeg har klappet den, eller løftet den. Den fanger mus og rotter, og slikker seg i rævva med tungen den bruker til å vaske pelsen sin med. 

AnonymBruker
Skrevet
ltfutt skrev (5 timer siden):

Syns ikke katten er ekkel, men vasker alltid hendene når jeg har klappet den, eller løftet den. Den fanger mus og rotter, og slikker seg i rævva med tungen den bruker til å vaske pelsen sin med. 

Da måtte jeg ha vasket hendene 100 ganger for dagen…  Jeg har aldri brydd meg om hygiene ang kattene, altså misforstå meg rett, og jeg lever enda. 

• Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet (endret)

Du tar feil. Katter er klassiske og kule. Er det K-en står for 😎 

De beveger seg grasiøst og smidig. De har fantastiske reflekser, og utfører en frekkhet med stil. Katter er løsningsorinterte og slu. De vet hva de vil. 🐈

Endret av Villfisker
Skrevet

Liker både hunder og katter. Punktum. 

• Liker 1
Skrevet

Katter er verken ekle eller sleske. Min familie har hatt katter opp igjennom hele min oppvekst. Og jeg og mannen min har i dag 2 katter selv. Katter er ganske så renslige av seg. I allefall så er våre katter det. 

Katter er da ikke mer ekle og urenslige enn andre mennesker og dyr. Jeg elsker katter, men jeg skulle gjerne vært foruten synet av dem vaske seg i rompen etter å ha vært på toalettet og klumpene av urin og avføring som venter på meg i kattedoen 😂 Utenom det, så er katter utrolige herlige dyr 😻

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...