Gå til innhold

Adoptere et barn fra ukraina

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
On 3/13/2022 at 6:08 PM, AnonymBruker said:

Så utrolig mange nedverdigende svar TS får. Blir helt sjokkert, faktisk. Det virker som at TS har et genuint ønske om både det å få barn, og et ønske om å hjelpe. Det er faktisk hovedgrunnene til at folk generelt i det heletatt vurderer å bli fosterhjem/adoptere et barn. Regner med at TS setter seg inn i alt som inngår i denne prosessen, og at hun spør på KG for råd og tips for hvordan gå frem. Jeg har selv tenkt tanken etter jeg så på nyhetene at barn som bor på barnehjem er på flukt fra Ukraina. Det må da være mye bedre for et barn å bo hos en ressurssterk singel kvinne i midten av 20-årene, enn å kastes rundt mellom barnehjem etc. Det er så mange barn generelt som trenger fosterforeldre/adoptivforeldre, og fosterforeldre står ikke i kø som mange her påpeker. Er heller motsatt. TS jeg støtter deg. Vet ikke noe om hvordan du skal gå frem da jeg ikke har satt meg inn i det, men ville nå si dette. 

Anonymkode: dd332...2d2

Skulle inn og skrive det samme! Så mye nedverdigende og negative svar. Alle forstår vel at barn fra et krigsherjet land har traumer og at det vil være krevende. Men det er jo fantastisk at mennesker som TS ønsker å hjelpe et barn som trenger det. Og Bufdir er da mer enn kompetente nok til å vurdere om TS kan være aktuell som beredskapshjem, fostermor, etc.

Håper du leser dette TS og tar kontakt med Bufdir/kommunen. :) Skulle gjerne gjort det samme hvis jeg hadde hatt mulighet.

Anonymkode: 4d84c...c58

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
tirben skrev (På 13.3.2022 den 19.45):

Nei, du tar feil! Vi vurderte å bli fosterfamilie under forrige flyktningekrise da det kom mange enslige afghanske barn. Vi fikk besøk av 2 stk fra Bufdir, de snakket med oss og gikk gjennom huset, og vi fikk godkjenning i samme møte!  Det var ønskelig at vi gjennomgikk kurs, og det ville være nyttig for oss, men vi kunne få et fosterbarn før vi hadde gjennomført kurset. 

Høres veldig rart ut 

Anonymkode: 79461...9da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...