CrossRoad Skrevet 20. mars 2022 #41 Del Skrevet 20. mars 2022 Fotballfluen skrev (5 minutter siden): Jaha? Du synes ikke at det er påfallende at Listhaug nå vil åpne for å få inn ukrainske flyktninger samtidig som hun ikke ønsker flyktninger i det hele tatt? FrP vil hjelpe i nærområdene. Norge sender busser nedover for å hente flyktninger fra Ukraina, de får gratis transport inn til Norge, antallet flyktninger som er velkomne er mange tusen prosent høyere enn normalt. Debatten på Nrk viser at grunnen til dette er at muslimer kan være terrorister, og de derfor må sjekke papirene nøye. Ukrainere skal slippes inn uten å sjekkes. Det er åpenbart forskjellsbehandling på flyktninger fra Ukraina og andre flyktninger. Eller migranter, som mange gjerne kaller dem. Jeg vet ikke med deg, men jeg hadde aldri dratt i en overfylt gummibåt over Middelhavet for å ende opp i Moria for penger om jeg hadde det ok der jeg var. Nå er Listhaug verken representant for EU eller for norske myndigheter per dato, og i denne tråden er det disse som blir beskyldt for å forskjellsbehandle flyktninger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 20. mars 2022 #42 Del Skrevet 20. mars 2022 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Europa er vårt nærområde. Det er de samme landene vi ville flyktet til. Det er jeg klar over. Om du leste svaret mitt, så så du nok at det var respons på et innlegg hvor noen mente at det ikke var forskjellsbehandling. Man må være både blind og døv for å ikke se at det definitivt er forskjellsbehandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla80 Skrevet 20. mars 2022 #43 Del Skrevet 20. mars 2022 Synes helt ærlig at Norge ikke behandler noe som helst akkurat nå .... kanskje litt men det er Polen som bør ha mest av æren akkurat nå . Norge har mange planer . Det har de ofte . De diskuterer frem og tilbake men skal alltid komme tilbake til.... De snakker og diskuterer så lenge at innbyggerne selv må ta sine egne biler ned for å hente opp noen få flyktninger her og der.... Ihvertfall sist jeg leste nyhetene ! Er det blitt noen forbedring siden sist ? ? 🤔Hvor mange millioner er Norge villlig til å ta imot ?? 🙄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 20. mars 2022 #44 Del Skrevet 20. mars 2022 CrossRoad skrev (1 minutt siden): Nå er Listhaug verken representant for EU eller for norske myndigheter per dato, og i denne tråden er det disse som blir beskyldt for å forskjellsbehandle flyktninger. Regjeringen og stortinget bestemmer dette i Norge. Listhaug er en del av stortinget. De har bestemt at alle ukrainere skal få komme uten bakgrunnsjekk i motsetning til flyktninger fra midtøsten. Barea det at Listhaug vil åpne for å ta inn flyktninger når politikker deres er det motsatte viser at det er forskjellsbehandling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 20. mars 2022 #45 Del Skrevet 20. mars 2022 milla80 skrev (Akkurat nå): Synes helt ærlig at Norge ikke behandler noe som helst akkurat nå .... kanskje litt men det er Polen som bør ha mest av æren akkurat nå . Norge har mange planer . Det har de ofte . De diskuterer frem og tilbake men skal alltid komme tilbake til.... De snakker og diskuterer så lenge at innbyggerne selv må ta sine egne biler ned for å hente opp noen få flyktninger her og der.... Ihvertfall sist jeg leste nyhetene ! Er det blitt noen forbedring siden sist ? ? 🤔Hvor mange millioner er Norge villlig til å ta imot ?? 🙄 Det er jo helt naturlig at Polen og de i nærområdene tar de fleste. Norge er langt unna Ukraina. Om det var Sverige som var i krig hadde vi tatt i mot millioner for å få dem i sikkerhet og Polen hadde tatt færre. Det er naturlig å flykte til nærområdene, ikke langt avgårde. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla80 Skrevet 20. mars 2022 #46 Del Skrevet 20. mars 2022 Fotballfluen skrev (Akkurat nå): Det er jo helt naturlig at Polen og de i nærområdene tar de fleste. Norge er langt unna Ukraina. Om det var Sverige som var i krig hadde vi tatt i mot millioner for å få dem i sikkerhet og Polen hadde tatt færre. Det er naturlig å flykte til nærområdene, ikke langt avgårde. Jeg vet . Spørsmålet var hvorfor Norge behandler flyktningene fra Ukraina annerledes enn folk fra andre fjernere land.. Synes ikke de gjør det . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 20. mars 2022 #47 Del Skrevet 20. mars 2022 Fotballfluen skrev (6 minutter siden): Det er jeg klar over. Om du leste svaret mitt, så så du nok at det var respons på et innlegg hvor noen mente at det ikke var forskjellsbehandling. Man må være både blind og døv for å ikke se at det definitivt er forskjellsbehandling. Det er ikke forskjellsbehandling. Syria, Afghanistan etc. er ikke våre nærområder, ergo blir det veldig annerledes. Når det er sagt mener jeg vi bør vøre restriktive med å ta inn ukrainske flyktninger også, da det er folk som skal ha bosted og jobb etterhvert, samtidig som man ikke vet bakgrunnen til disse. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 20. mars 2022 #48 Del Skrevet 20. mars 2022 milla80 skrev (1 minutt siden): Jeg vet . Spørsmålet var hvorfor Norge behandler flyktningene fra Ukraina annerledes enn folk fra andre fjernere land.. Synes ikke de gjør det . Om du ikke synes det så har du ikke fulgt med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 20. mars 2022 #49 Del Skrevet 20. mars 2022 Fotballfluen skrev (1 minutt siden): Regjeringen og stortinget bestemmer dette i Norge. Listhaug er en del av stortinget. De har bestemt at alle ukrainere skal få komme uten bakgrunnsjekk i motsetning til flyktninger fra midtøsten. Barea det at Listhaug vil åpne for å ta inn flyktninger når politikker deres er det motsatte viser at det er forskjellsbehandling. At Listhaug og FrP kan ha ønske om å forskjellsbehandle flyktninger er det vel liten tvil om. Men dette er heldigvis ikke Norges offisielle politikk. Siden Ukraina er så nært har mange dratt ned og hentet flyktninger på privat initiativ. Dette var det ikke praktisk mulig å gjøre med flyktningene fra for eksempel Syria. Dette har det blitt advart om fra justisministeren fordi man ønsker å ha kontroll med hvem som kommer. Jeg vil tro at denne kontrollen er i gang nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 20. mars 2022 #50 Del Skrevet 20. mars 2022 PetterKanin skrev (2 minutter siden): Det er ikke forskjellsbehandling. Syria, Afghanistan etc. er ikke våre nærområder, ergo blir det veldig annerledes. Når det er sagt mener jeg vi bør vøre restriktive med å ta inn ukrainske flyktninger også, da det er folk som skal ha bosted og jobb etterhvert, samtidig som man ikke vet bakgrunnen til disse. Selvsagt er det forskjellsbehandling. Mennesker på flukt trenger hjelp uavhengig av hvor de kommer fra. Innlegget ditt bekrefter jo at det er forskjellsbehandling fordi de kommer fra Ukraina. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 20. mars 2022 #51 Del Skrevet 20. mars 2022 Fotballfluen skrev (1 minutt siden): Selvsagt er det forskjellsbehandling. Mennesker på flukt trenger hjelp uavhengig av hvor de kommer fra. Innlegget ditt bekrefter jo at det er forskjellsbehandling fordi de kommer fra Ukraina. Nei. Om de nevnte land hadde liggey der Ukraina ligget, så hadde det vært forskjellsbehandling. Ligger f.eks Syria og Afghanistan der Ukraina ligger? Vi ville selvsagt vært enda mer åpne for å motta flyktninger fra enda nærmere land, som f.eks Sverige og Danmark, enn vi er for å motta flyktninger fra Ukraina. Fordi avstanden til Ukraina er større. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 20. mars 2022 #52 Del Skrevet 20. mars 2022 (endret) 31 minutter siden, Fotballfluen said: Til info er mange ukrainere både rasistiske og homofobiske. I tillegg har de et relativt tradisjonelt kvinnesyn. Den kulturen tar de med seg til Norge. I tillegg er det ingen grunn til å tro at de vil reise hjem når krigen er ferdig når de først er i Norge. Ukraina er bombet sønder og sammen, de har ingen verdier å reise hjem til. Det kommer til å ta mange år å bygge opp landet igjen. Da er det enklere å bli her, i trygge Norge hvor de i tillegg er sikret økonomisk. Hvor mye har de muslimske land i midt-østen tilbydde hjelp til Ukraina? Venter pent for svaret ditt. 18 minutter siden, Fotballfluen said: Det er jo helt naturlig at Polen og de i nærområdene tar de fleste. Norge er langt unna Ukraina. Om det var Sverige som var i krig hadde vi tatt i mot millioner for å få dem i sikkerhet og Polen hadde tatt færre. Det er naturlig å flykte til nærområdene, ikke langt avgårde. Ukraina er nærmere Norge enn Kristiansand er til Tromsø i bil - prøv igjen! Endret 20. mars 2022 av Outlander 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 20. mars 2022 #53 Del Skrevet 20. mars 2022 PetterKanin skrev (2 minutter siden): Nei. Om de nevnte land hadde liggey der Ukraina ligget, så hadde det vært forskjellsbehandling. Ligger f.eks Syria og Afghanistan der Ukraina ligger? Vi ville selvsagt vært enda mer åpne for å motta flyktninger fra enda nærmere land, som f.eks Sverige og Danmark, enn vi er for å motta flyktninger fra Ukraina. Fordi avstanden til Ukraina er større. Her er spørsmålet i hovedinnlegget som vi svarer på: Hvorfor behandler EU og Norge flykninger fra Ukraina annerledes enn flyktninger fra Syria, Palestina, Afghanistan osv? Du svarer: nei, det er ikke forskjellsbehandling, det er fordi Ukraina er nærmere oss enn feks Syria og Afghanistan. Hvordan kan du si at det ikke er forskjellsbehandling når du selv skriver at de forskjellsbehandles fordi de kommer fra ulike områder? Har vi ulik definisjon på forskjellsbehandling? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 20. mars 2022 #54 Del Skrevet 20. mars 2022 Synes du hjelp til 1 millioner syriske flyktninger var ikke nok? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 20. mars 2022 #55 Del Skrevet 20. mars 2022 Fotballfluen skrev (1 minutt siden): Her er spørsmålet i hovedinnlegget som vi svarer på: Hvorfor behandler EU og Norge flykninger fra Ukraina annerledes enn flyktninger fra Syria, Palestina, Afghanistan osv? Du svarer: nei, det er ikke forskjellsbehandling, det er fordi Ukraina er nærmere oss enn feks Syria og Afghanistan. Hvordan kan du si at det ikke er forskjellsbehandling når du selv skriver at de forskjellsbehandles fordi de kommer fra ulike områder? Har vi ulik definisjon på forskjellsbehandling? Nei, det er ikke forskjellsbehandling. De behandles likt, men har ulike utgangspunkt. Om Afghanistan lå der Ukraina ligger ville det samme skjedd. Dette er ikke forskjellsbehandling, det er tvert imot likebehandling. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 20. mars 2022 #56 Del Skrevet 20. mars 2022 Outlander skrev (2 minutter siden): Hvor mye har de muslimske land i midt-østen tilbydde hjelp til Ukraina? Venter pent for svaret ditt. Ukraina er nærmere Norge enn Kristiansand er til Tromsø i bil - prøv igjen! Hvor mye de muslimske landene har tilbudt av hjelp til Ukraina har jeg ikke oversikt over, og det var heller ikke temaet i denne tråden. Det er heller ikke naturlig å flykte fra ett krigsområde til et annet krigsområde hvor mennesker flykter fra. Norge er et langstrakt land, som hadde nådd helt ned til Middelhavet om vi hadde snudd landet på hodet. Ergo er Norge nært det meste, om det er det som skal være definisjonen på nærområder. Det er heller ikke poenget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 20. mars 2022 #57 Del Skrevet 20. mars 2022 PetterKanin skrev (1 minutt siden): Nei, det er ikke forskjellsbehandling. De behandles likt, men har ulike utgangspunkt. Om Afghanistan lå der Ukraina ligger ville det samme skjedd. Dette er ikke forskjellsbehandling, det er tvert imot likebehandling. De har ulikt utgangspunkt, nemlig kultur og opprinnelsesland, og forskjellsbehandles på grunnlag av dette. Vi må nok bare være enige om å være uenige her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 20. mars 2022 #58 Del Skrevet 20. mars 2022 Outlander skrev (4 minutter siden): Synes du hjelp til 1 millioner syriske flyktninger var ikke nok? Kan du dokumentere at Norge har tatt i mot en million syriske flyktninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla80 Skrevet 20. mars 2022 #59 Del Skrevet 20. mars 2022 Fotballfluen skrev (16 minutter siden): Om du ikke synes det så har du ikke fulgt med. Du om det . Jeg mener det jeg mener så sånn er det ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 20. mars 2022 #60 Del Skrevet 20. mars 2022 Fotballfluen skrev (Akkurat nå): De har ulikt utgangspunkt, nemlig kultur og opprinnelsesland, og forskjellsbehandles på grunnlag av dette. Vi må nok bare være enige om å være uenige her. Nei, det må vi slett ikke. Du har kommet med en feilaktig påstand og må tåle å stå for den. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå