Gjest laPistola Skrevet 14. mars 2022 #61 Del Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke påstått at du bedømmer suksess etter prislappen heller, jeg påpeker simpelthen at hvor vellykket et utdrikkingslag oppleves beror på langt flere faktorer enn hvor mye eller lite penger man legger i det. Jeg nevnte så gruppedynamikk, eller for å være mer spesifikk; hvor man selv står i forhold til resten av gruppen. Mange vennegrupper består av svært ulike personligheter også, og da kan det være greit å legge seg på et ambisjonsnivå hvor flertallet kan trives istedenfor å ekskludere de som ikke passer slik som du foreslår. At venninnegjenger er som ett symbiotisk åttehodet monster a la amerikanske collegefilmer, opplever jeg som ganske sjeldent i virkeligheten. Anonymkode: 0d0a2...0d9 Jeg foreslår at flertallet skal trives og ha det gøy. Hvis flertallet i en gruppe har helt andre interesser enn bruden er jo det litt rart. Og legge opp etter den ene eller de to som føler seg « ekskludert» hvis de ikke får bestemme, er ikke at flertallet trives. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #62 Del Skrevet 14. mars 2022 Å bli nedlatende bare fordi noen ikke ønsker å bruke mer enn 1000kr på et utdrikningslag er smålig. Det er mange utgifter som bryllupsgjest i tillegg til disse 1000kr, man skal gi gave og ha passende antrekk og ofte taxi hjem/ hotell om langt unna også. Selv om man ikke har dårlig råd så betyr ikke det at man ønsker å bruke mange tusen på noen andre sin dag, og for de som har dårlig råd har de nok viktigere ting å spare til. Man får et veldig bra utdrikningslag for 1000kr per person. Her er hun utakknemlig! Anonymkode: 09bad...7f8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 14. mars 2022 #63 Del Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 12.3.2022 den 10.52): Har sett dette jevnt og trutt. Damene har verken økonomi eller tid til noe som helst ekstra. Mennene drar på langweekend både innenlands og utenlands, strippere og champagne. Anonymkode: acf68...a04 Detter er min erfaring også, og er i stor grad uavgenig av vennegjeng og økonomi (dvs. de tilhører midtre- til øvre middelklasse på sentrale østlandet, men det gjør jo også de fleste). Gutta tar seg råd til utenlandsweekender med champagne og jeg vil ikke vite hva, mens damene kan til nøds delta på en lørdag ettermiddag om svigermor passer barna og alkoholen er inkludert i de 800kr de bruker på laget (satt på spissen). Kort fortalt er min erfaring at det du nevner med forskjell på kvinne/manns utdrikningslag ikke er begrenset til enkelte vennegrupper og anekdoter, men er en tendens basert på kjønn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #64 Del Skrevet 15. mars 2022 laPistola skrev (3 timer siden): Jeg foreslår at flertallet skal trives og ha det gøy. Hvis flertallet i en gruppe har helt andre interesser enn bruden er jo det litt rart. Og legge opp etter den ene eller de to som føler seg « ekskludert» hvis de ikke får bestemme, er ikke at flertallet trives. Ja men da må det være ok for de som ikke er «flertallet» å si nei til å bli med. Da jeg var brud var det viktigste at det var satt en såpass lav pris at flest mulig av minne venner hadde råd til å feire med meg. Det er tross alt det dagen handler om. Anonymkode: 1af34...428 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #65 Del Skrevet 15. mars 2022 On 3/11/2022 at 11:55 PM, AnonymBruker said: Jeg var syk og gikk på et minimum av aap, da jeg ble invitert til bryllup i utlandet. Ville kostet rundt 10 000. For meg som ikke hadde nok penger til mat engang, var det et lett valg. Bridezillas ass🤷♀️😏🧐 Anonymkode: 8e0fb...77b Du ble sikkert invitert fordi det er frekt å ikke invitere. Om du kommer er da helt opp til deg. Anonymkode: 38577...87b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 15. mars 2022 #66 Del Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja men da må det være ok for de som ikke er «flertallet» å si nei til å bli med. Da jeg var brud var det viktigste at det var satt en såpass lav pris at flest mulig av minne venner hadde råd til å feire med meg. Det er tross alt det dagen handler om. Anonymkode: 1af34...428 Ja, selvsagt må en kunne takke nei. så fint at du fikk en dag som passet deg med flest mulig av vennene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 15. mars 2022 #67 Del Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Å bli nedlatende bare fordi noen ikke ønsker å bruke mer enn 1000kr på et utdrikningslag er smålig. Det er mange utgifter som bryllupsgjest i tillegg til disse 1000kr, man skal gi gave og ha passende antrekk og ofte taxi hjem/ hotell om langt unna også. Selv om man ikke har dårlig råd så betyr ikke det at man ønsker å bruke mange tusen på noen andre sin dag, og for de som har dårlig råd har de nok viktigere ting å spare til. Man får et veldig bra utdrikningslag for 1000kr per person. Her er hun utakknemlig! Anonymkode: 09bad...7f8 Utdrikkingslag for 1000 kroner er smålig. Man får ikke et bra utdrikkingslag for 1000 kroner. Hun er ikke utakknemlig, man har rett til og være skuffa. Det hadde jo vært bedre og la være og arrangere noe da? Hun kommer dit og tror kanskje hun skal få livs fest også « hahahaaaa kødda! Trodde du virkelig vi skulle bruke penger på og feire DEG? « Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #68 Del Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 11.3.2022 den 11.45): Bruden hadde egentlig et stort ønske om at det skulle arrangeres utenbys, og sånn ble det ikke. Da med fly, hotell og hele pakka. Hadde lagt opp til mange aktiviteter som jeg tenkte hun likte og ikke laget noe rølpe-opplegg. Så jeg kjørte utdrikningslag her i byen vi bor. Skjønte på henne at hun ble skuffet fordi vi ikke dro vekk noen steder! Det ble uttrykt misnøye ovenfor de som ikke hadde råd til å bruke over tusenlappen (1000-1500) hver og sagt at de var gjerrige!! Tross alt hadde de jo visst om dette leeenge. Dette ble da sagt til meg. Vi er i slutten av tjueårene og de fleste av oss er etablert med eid bolig, mange utgifter og barn. Sjokkert over uttalelsene..🥺 Anonymkode: 35b43...78f Når man er den som arrangerer utdrikningslag, ts, så er man bestevenn. Om ikke ens bestevenn setter en ned og sier "nå er du ei møkkakjærring. Det kan du velge å være. Dette er en fri verden. Men der som du velger å være ei møkkakjærring? Da anser jeg det som min plikt å ilegge deg sosiale sanksjoner." så er det ingen som sier det. Og om noen år er forholdet deres likevel over, fordi hun er blitt utålelig av mangelen på justering. Så ta ballen, ts, juster henne. Eller dropp henne. Det er uansett konsekvensen om hun ikke velger å endre adferd, så å vente har ingen verdi. Anonymkode: ef504...5ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #69 Del Skrevet 15. mars 2022 For det første, så vil jeg bare si at bak en bidezilla kan det ligge mye usikkerhet. Mange går igjennom endel følelse lag man ikke trodde skulle komme. Jeg var nok ikke bidezilla. Men var jo veldig avslappet iht tanken på å gifte meg og ikke gifte meg. Da planen egentlig var å ikke gifte oss. Men valgte det pga familien og barna. Merkelig nok, inn mot bryllup, så fikk jeg små angst og nye krise tanker dukket opp. Og ble nok innimellom irritabel mer enn jeg normalt var. Fordi jeg også følte litt skam over å snakke med noen om det. Jeg ble også veldig overasket over forventninfspress iht dagen, der andre nermest diktere hva og hvordan dagen vår skulle være. Gjorde ikke akkurat nervene noe bedre. Siden kravene gikk mot hverandre, og de gikk så hardt på. Feks, noen maste om gave liste. Noe jeg ikke hadde tenkt på. Og tenkte det var lurt iht dekketøy ol i serie. Mens andre nermest ropte i fleisen min at gaveliste var frekt. Og lite hjalp det å si at de selvfølgelig fikset noe de selv ønsket. Vi hadde ikke penger til bryllups reise. Og hadde det meste i hus fra før, så vi ønsket også penger til det. Men det var visst også frekt. Så vi fikk inn 800kr, så da ble det Kiel ferga... Er bryllup skal i utgangspunktet være noe hyggelig. Og gjestene vil jo ha ulike muligheter for gaver og bidrag. Så man må være raus mot gjestene og ikke sette de i økonomisk krise. Har du bare rike venner med god tid, kan en utenlands tur fungere. Men for folk flest går jo ikke det. Og da blir jo utdrikningslag deretter. Også tenker jeg at brudeparet må få bestemme sin dag, uten masse kritikk, som gjest så bare kommer du som avtalt i invitasjonen. Ikke alle vil eller kan bruke 100-200k på et bryllup. Og da er det også noen som ønsker et spleiselag feks. Å det må være greit. Alt i alt er det viktigste i bryllup og utdrikningslag at alke som ønskes være der kan delta Anonymkode: a3b03...f1e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 15. mars 2022 #70 Del Skrevet 15. mars 2022 Alice123 skrev (14 timer siden): Kort fortalt er min erfaring at det du nevner med forskjell på kvinne/manns utdrikningslag ikke er begrenset til enkelte vennegrupper og anekdoter, men er en tendens basert på kjønn. Menn tendenserer til å ha mer penger enn kvinner i alle samfunnsklasser. Menn ser på det som en tur med gutta, mens kvinner styrer mer med følelser når det kommer til sine relasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #71 Del Skrevet 15. mars 2022 laPistola skrev (12 timer siden): Utdrikkingslag for 1000 kroner er smålig. Man får ikke et bra utdrikkingslag for 1000 kroner. Hun er ikke utakknemlig, man har rett til og være skuffa. Det hadde jo vært bedre og la være og arrangere noe da? Hun kommer dit og tror kanskje hun skal få livs fest også « hahahaaaa kødda! Trodde du virkelig vi skulle bruke penger på og feire DEG? « 1000-1500 kr er mer enn nok for en sånn fest. Det viktigste er å samle alle venner og ha det kjekt sammen. Det kan man gjøre uten at det koster kjorta. Anonymkode: 1af34...428 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 15. mars 2022 #72 Del Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 1000-1500 kr er mer enn nok for en sånn fest. Det viktigste er å samle alle venner og ha det kjekt sammen. Det kan man gjøre uten at det koster kjorta. Anonymkode: 1af34...428 Det er jo det jo ulike oppfatninger om. 1500 er jo en vanlig bytur. Da spørs det om en vil gjøre utdrikningslag til noe ekstra . Vet ikke hva skjorta koster, det varier jo voldsomt det og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #73 Del Skrevet 15. mars 2022 laPistola skrev (13 timer siden): Utdrikkingslag for 1000 kroner er smålig. Man får ikke et bra utdrikkingslag for 1000 kroner. Hun er ikke utakknemlig, man har rett til og være skuffa. Det hadde jo vært bedre og la være og arrangere noe da? Hun kommer dit og tror kanskje hun skal få livs fest også « hahahaaaa kødda! Trodde du virkelig vi skulle bruke penger på og feire DEG? « Akkurat det jeg og tenker. Hadde virkelig gått i tenkeboksen om jeg hadde venner som er så kjipe. Det er forskjell på å feire en bursdag og det å ha utdrikningslag. Kunne fint møttes hjemme hos en venninne og spist mat og kaker,men ikke som et utdrikningslag. Anonymkode: acf68...a04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hotwife Skrevet 15. mars 2022 #74 Del Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 1000-1500 kr er mer enn nok for en sånn fest. Det viktigste er å samle alle venner og ha det kjekt sammen. Det kan man gjøre uten at det koster kjorta. Anonymkode: 1af34...428 1000-1500 kr er jo en helt vanlig kveld på byen. Å samle venner og ha det kjekt gjør man jo ofte, men det er ikke et utdrikningslag. Kall det en lørdag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 16. mars 2022 #75 Del Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Akkurat det jeg og tenker. Hadde virkelig gått i tenkeboksen om jeg hadde venner som er så kjipe. Det er forskjell på å feire en bursdag og det å ha utdrikningslag. Kunne fint møttes hjemme hos en venninne og spist mat og kaker,men ikke som et utdrikningslag. Anonymkode: acf68...a04 Hotwife skrev (8 timer siden): 1000-1500 kr er jo en helt vanlig kveld på byen. Å samle venner og ha det kjekt gjør man jo ofte, men det er ikke et utdrikningslag. Kall det en lørdag Store forventninger om at venner skal bruke av sine kroner på en.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #76 Del Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 22.47): 2000kr per gjest for ett fallskjermhopp?! Det koster jo ikke mer enn 4500-5000kr, så med mindre det var totalt tre gjester i utdrikkingslaget er det helt urimelig. Anonymkode: 0d0a2...0d9 Skulle nok dekke litt mer en selve hoppet, men likevel var det veldig mye... Anonymkode: 3ab66...591 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #77 Del Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Akkurat det jeg og tenker. Hadde virkelig gått i tenkeboksen om jeg hadde venner som er så kjipe. Det er forskjell på å feire en bursdag og det å ha utdrikningslag. Kunne fint møttes hjemme hos en venninne og spist mat og kaker,men ikke som et utdrikningslag. Anonymkode: acf68...a04 Hva i huleste er galt med mat og kaker hos venninne som utdrikningslag? Hadde bare blitt glad for utdrikningslag jeg, ikke at jeg skal gifte meg- men likevel! Anonymkode: 2e163...15f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #78 Del Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 15.3.2022 den 0.31): Har ikke påstått at du bedømmer suksess etter prislappen heller, jeg påpeker simpelthen at hvor vellykket et utdrikkingslag oppleves beror på langt flere faktorer enn hvor mye eller lite penger man legger i det. Jeg nevnte så gruppedynamikk, eller for å være mer spesifikk; hvor man selv står i forhold til resten av gruppen. Mange vennegrupper består av svært ulike personligheter også, og da kan det være greit å legge seg på et ambisjonsnivå hvor flertallet kan trives istedenfor å ekskludere de som ikke passer slik som du foreslår. At venninnegjenger er som ett symbiotisk åttehodet monster a la amerikanske collegefilmer, opplever jeg som ganske sjeldent i virkeligheten. Anonymkode: 0d0a2...0d9 Nemlig! Jeg hadde ikke prioritert utdrikningslag til f.eks London hvis de andre ville på Madame Tussauds, shoppe og på nattklubb, da det er helt uaktuelt å bruke så mye penger på en dyr reise med et innhold som er helt uinteressant for meg. Om vi skulle i gallerier og på museer, på vinsmaking og afternoon tea blir jeg med. Anonymkode: 1eb17...0ae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 16. mars 2022 #79 Del Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nemlig! Jeg hadde ikke prioritert utdrikningslag til f.eks London hvis de andre ville på Madame Tussauds, shoppe og på nattklubb, da det er helt uaktuelt å bruke så mye penger på en dyr reise med et innhold som er helt uinteressant for meg. Om vi skulle i gallerier og på museer, på vinsmaking og afternoon tea blir jeg med. Anonymkode: 1eb17...0ae 🤣🤣 utdrikkingslag på madame tussauds. Jeg lurer på om noen har gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #80 Del Skrevet 16. mars 2022 laPistola skrev (18 minutter siden): 🤣🤣 utdrikkingslag på madame tussauds. Jeg lurer på om noen har gjort det. Garantert Anonymkode: 94658...af9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå