Gå til innhold

Andre single som har lite nettverk?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sophie-Ann skrev (1 time siden):

Setter meg i en bar og bestiller en drink. Kommer alltid i snakk med folk og som oftest treffer jeg bekjente også. Kommer sjeldent hjem før 04 i helgene 😊

Jeg Har virkelig noe å lære... tenker ofte å ta en tur alene men lar alikevel vær .. irriterende egentlig 🤔

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er bare å gå ut, ingenting å tape på det! 🥳. Men hadde ønsket meg flere single venner 🥺. Så gi meg en lyd hvis du bor i Bergen! 😊

Skrevet

Ja, akkurat nå er det veldig minimalt. Hadde et forholdsvis brukbart nettverk for noen år siden, men bruddet med eksen krympet det betraktelig, og i slutten av 30-årene er det også svært mange som blir mye mindre tilgjengelige da jobb og familie tar opp stadig mer tid. Hjalp ikke at jeg nylig også flyttet til en mindre by, der ting fortsatt er mer eller mindre nedstengt etter korona. Det er mye treghet i frivilligheten.

Er ikke helt typen til å sette meg alene på bar, og defintivt ikke i denne byen. Prøver litt med Tinder, men det går trått. Kanskje ting blir litt bedre når det blir varmere i været, de siste restene av koronasomling gir seg og det går an å reise litt.

Skrevet (endret)

Kanskje ikke så populært å skrive dette,  men jeg tror mange i Norge blir ensomme litt pgr av vår kultur og væremåte. Vi er ikke ett veldig inkluderende og utadvendt folkeslag egentlig. Har reist en del og møtt en del utenlandske studenter under min studietid og de "klagde" alltid på hvor  vanskelig det var å komme i kontakt med nordmenn. Det er med andre ord vanskelig å få gode venner når man kommer oppi årene og alle andre er opptatt med sitt! 

Oppi Nord Norge er ting litt bedre, men der er det jo vinter store deler av året, noe som absolutt ikke er positivt for manges psykiske helse...

Endret av danbanan
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne, men vi gjerne en gang pr uke. Vi er i midten av tredve årene. Nå har hun funnet en mann som hun tilbringer mye tid med. Jeg er naturligvis veldig glad for det😊 

Jeg sitter mye alene, har ikke noe særlig kontakt med familie. Så er stort sett alene. Prøver å date jeg også men strever med å finne noen det klaffer med og man har de samme ønskene.

Anonymkode: d04b5...421

AnonymBruker
Skrevet
danbanan skrev (15 minutter siden):

Kanskje ikke så populært å skrive dette,  men jeg tror mange i Norge blir ensomme litt pgr av vår kultur og væremåte. Vi er ikke ett veldig inkluderende og utadvendt folkeslag egentlig. Har reist en del og møtt en del utenlandske studenter under min studietid og de "klagde" alltid på hvor  vanskelig det var å komme i kontakt med nordmenn. Det er med andre ord vanskelig å få gode venner når man kommer oppi årene og alle andre er opptatt med sitt! 

Oppi Nord Norge er ting litt bedre, men der er det jo vinter store deler av året, noe som absolutt ikke er positivt for manges psykiske helse...

Jeg er helt enig. Er fra nord- norge, så vet alt om det. Har (uheldigvis) endt opp ett annet sted.

Anonymkode: 6ce45...aaf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sophie-Ann skrev (På 12.3.2022 den 1.15):

Er bare å gå ut, ingenting å tape på det! 🥳. Men hadde ønsket meg flere single venner 🥺. Så gi meg en lyd hvis du bor i Bergen! 😊

Jeg er veldig gjerne med ut når våren kommer nærmere. Like ung som deg, men alle venner har enten små barn eller barnebarn, noe som gjør at alt sosialt må planlegges i evigheter på forhånd de få gangene i året det er snakk om en konsert eller bytur.

Er ganske sosial av meg, styrer unna de bruneste pub’ene 😊

Anonymkode: abc88...491

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg er veldig gjerne med ut når våren kommer nærmere. Like ung som deg, men alle venner har enten små barn eller barnebarn, noe som gjør at alt sosialt må planlegges i evigheter på forhånd de få gangene i året det er snakk om en konsert eller bytur.

Er ganske sosial av meg, styrer unna de bruneste pub’ene 😊

Anonymkode: abc88...491

Send meg en melding! Så holder vi kontakten 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også sånn som ikke superlett blir likt eller får venner, men holder på vennene jeg har, og er åpen for nye bekjente. Noen ganger kan de bli venner. Jeg er evig singel og i utg.punktet sjenert (lagt av meg med årene) og dårlig selvtillit,  så jeg har jobbet hardt med å få venner.

Noen tips (og jeg skjønner at ikke alt passer alle):

- Se etter folk i samme livssituasjon som deg selv, HVIS de finnes. F eks på jobb, er det noen andre damer på din alder som er single? Mye lettere å nærme seg dem enn familiefolka.

- Bli med på aktiviteter og kurs osv. Vær åpen og blid. Du blir ikke venn med noen første kvelden, men i kaffepausen kan du f eks smile og si «jeg synes dette var litt vanskelig/spennende/skummelt, hva synes du/dere?» Vær blid og åpen, heng deg på småpraten, for selv om den er overfladisk, kan den på sikt åpne for mer. Men du må gi det litt tid. 

- Si ja til alt! Jobbsammenkomster, familieselskap, en øl på puben, trimtur. Selv om du ikke er så interessert egentlig, eller synes det er skummelt, så prøv. Du får sosial trening, og vet aldri når en ny venn kan utvikle seg.

- Ikke vær kravstor og sær. Hvis du er det da :) For eksempel «blir ikke med ut etter jobb fordi jeg ikke drikker alkohol» - drikk kaffe da. «Vil ikke se den filmen for den er dum» - blås i det, gå for å være sosial. «Alle er gift og har familie og jeg blir utenfor» - tja, kanskje ikke? Folk blir jo skilt hele tida, og alle som er gift er ikke så lykkelige, kanskje noen ønsker de var single som deg. «Praten er så overfladisk at jeg gidder ikke» - vel, fint for deg at du vil brette ut sjela på første møte, men det gjelder ikke de fleste. Som regel er vi litt forsiktige og blir kjent med folk før vi går inn i de dype samtalene. Det er en prosess, de færreste hopper rett fra hilsing i steg 1 til hjertevenn i steg 10.

Anonymkode: 12168...472

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er også sånn som ikke superlett blir likt eller får venner, men holder på vennene jeg har, og er åpen for nye bekjente. Noen ganger kan de bli venner. Jeg er evig singel og i utg.punktet sjenert (lagt av meg med årene) og dårlig selvtillit,  så jeg har jobbet hardt med å få venner.

Noen tips (og jeg skjønner at ikke alt passer alle):

- Se etter folk i samme livssituasjon som deg selv, HVIS de finnes. F eks på jobb, er det noen andre damer på din alder som er single? Mye lettere å nærme seg dem enn familiefolka.

- Bli med på aktiviteter og kurs osv. Vær åpen og blid. Du blir ikke venn med noen første kvelden, men i kaffepausen kan du f eks smile og si «jeg synes dette var litt vanskelig/spennende/skummelt, hva synes du/dere?» Vær blid og åpen, heng deg på småpraten, for selv om den er overfladisk, kan den på sikt åpne for mer. Men du må gi det litt tid. 

- Si ja til alt! Jobbsammenkomster, familieselskap, en øl på puben, trimtur. Selv om du ikke er så interessert egentlig, eller synes det er skummelt, så prøv. Du får sosial trening, og vet aldri når en ny venn kan utvikle seg.

- Ikke vær kravstor og sær. Hvis du er det da :) For eksempel «blir ikke med ut etter jobb fordi jeg ikke drikker alkohol» - drikk kaffe da. «Vil ikke se den filmen for den er dum» - blås i det, gå for å være sosial. «Alle er gift og har familie og jeg blir utenfor» - tja, kanskje ikke? Folk blir jo skilt hele tida, og alle som er gift er ikke så lykkelige, kanskje noen ønsker de var single som deg. «Praten er så overfladisk at jeg gidder ikke» - vel, fint for deg at du vil brette ut sjela på første møte, men det gjelder ikke de fleste. Som regel er vi litt forsiktige og blir kjent med folk før vi går inn i de dype samtalene. Det er en prosess, de færreste hopper rett fra hilsing i steg 1 til hjertevenn i steg 10.

Anonymkode: 12168...472

Dette var en veldig fin liste. Reagerte bare på én ting: at man skal orientere seg mot single heller enn mot familiefolka.

Jeg har samboer og barn men ingen venner. Ønsker å bli kjent med nye personer og har alle muligheter til å gå ut og ta en øl o.l. (Vi er jo to voksne hjemme!)Ikke er jeg den som bombarderer samtalen med bleieprat heller. 
Så altså: ikke hold dere unna oss med familie! Vi kan være like ensomme som andre.

Anonymkode: d67d9...f06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...