Gå til innhold

Andre single som har lite nettverk?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett par venninner, men de er mye opptatt med familiene sine. Kommer ikke så lett overens med folk, og folk liker meg ikke så lett. Litt sosial angst, og har ikke hatt så mye sosial trening jeg burde opp gjennom. Nå er jeg i 30-årene, og det er ikke så lett å komme seg ut av dette.

Anonymkode: 6ce45...aaf

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme her egentlig.

Har en nær venninne, men hun har bittesmå barn, er gift og veldig fjernt fra min "dating-tilværelse"... Ikke at det blir så mange faktiske dater da. ...

Jeg er ikke veldig sosial, liker ikke sånne store sammenkomster, dra på byen og slik. Men jeg fungerer UTMERKET sammen med f.eks et par stk, eller på date med en person.  Jeg har alltid slitt med både venner og dating, føler liksom at folk misforstår meg/ikke liker meg... jeg vet ikke. Og jeg synes egentlig det er ganske kjedelig å tørrprate med folk også. Jeg må rett inn i dype tema eller snakke om ting som interesserer meg.  

Anonymkode: 7d2da...bc3

• Liker 3
Skrevet

Jepp, og som mann er det rimelig håpløst. Er også mange sære ungkarer i min slekt, så jeg blir nok en slik en.

• Hjerte 3
Gjest Ghostface
Skrevet

Er kvinne på slutten av trettiårene og har ikke hatt venner de siste ti årene.

AnonymBruker
Skrevet

I feel you :hjerte:

Men heller alene, enn i dårlig selskap... 

K43. 

Anonymkode: c8e52...46c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Flyttet til ny by rett før lock down. Er 39år. På tross av det har jeg fått flere nye venner. Jeg sier ja til det meste sosiale, inviterer folk hjem og tar initiativ. 
Venner kommer ikke av seg selv, du må investere tid i mennesker. Konsistens.

Kanskje finnes det en samtalegruppe for sosialangst. Prøv å start der. 

Anonymkode: c39b2...071

• Liker 2
Skrevet

Runder 40 om par år og slik ting er i dag, ser ikke fremtiden lyst ut. Helt siden flyttet for meg selv for over 10 år siden har vennskaper tatt slutt sakte men sikkert, og etter mange mislykkelser og avslag på dating også, ble det også gitt opp. Gjennomgikk vel en større personlighetsendring gjennom årene og ble mer og mer asosial. Trodde skulle klare å snu litt på ting ved å studere igjen og prøvde etter beste evne, men etter 5 år i en veldig fin studentby, satt jeg likevel igjen med bare få bekjentskaper. Fortsatt ikke lykkes med å finne jobb heller men de siste månedene har iallfall vært mye opptatt med oppussing av leilighet og innflytting og samvær med familien. Kanskje tar seg opp igjen når omsider finner en eller annen jobb, flytter inn og får mer rutinert hverdag. Og som AB over sider, man må gjøre viss innsats selv og utfordre seg på flere sosiale plan.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det sånn. 44 år ung og går ut alene, har ingen å gå ut med. Alle er opptatt med barn/mann osv. Er trist og kjedelig, men overlever 🥺

• Hjerte 2
Gjest AprilRyan
Skrevet

Ja, jeg har ikke noe særlig nettverk og egentlig ingen venner. Jeg har flyttet litt mye, mistet kontakten med folk og i tillegg er jeg veldig sjenert og om ikke det var nok så er det få jeg klikker noe særlig med.

Det er lite som er på plass i livet mitt og noe av det bryr jeg meg ikke særlig mye om, men andre ting er nok litt sårt.

Jeg ønsker meg selvfølgelig venner, men opplever det som vanskelig egentlig. Utfordret meg selv veldig mye for et par år siden, men kom egentlig ikke noe lenger. Kanskje jeg må prøve noe lignende igjen.

AnonymBruker
Skrevet

K39, går på kino, teater og trening alene🤷🏻‍♀️
Er sosial og elsker å snakke med folk, men alle er så «etablert» så jeg er redd for å trenge meg på dem, så det blir med kontakten på jobb.

Anonymkode: 670ff...a22

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mistet både kjærlighet og nettverk når jeg ble syk, så toget rundt all sosialisering forsvant da. Jeg var egentlig en godt likt person med mange nære og bekjente, men ingen har vært interessert i kontakt etter at jeg måtte "melde meg ut" av samfunnet, på tross for at jeg har plass til 1 eller 2 i livet mitt enda. 

Anonymkode: 94634...57b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Nei. Flyttet til ny by rett før lock down. Er 39år. På tross av det har jeg fått flere nye venner. Jeg sier ja til det meste sosiale, inviterer folk hjem og tar initiativ. 
Venner kommer ikke av seg selv, du må investere tid i mennesker. Konsistens.

Kanskje finnes det en samtalegruppe for sosialangst. Prøv å start der. 

Du er sikkert flink sosialt, noe jeg ikke er. Jeg prøver, men får det visst ikke til. Har ingen på jobb jeg har spesielt god kontakt med. Og har vært på diverse vennetreff gjennom facebook, men jeg er som sagt ikke en som kommer lett overens med folk. Skulle selvfølgelig ønske jeg var det. Synes og det er vanskelig å holde samtaler gående, så vet ikke hvordan det skulle gått å be noen hjem til meg. 😕

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

K39, går på kino, teater og trening alene🤷🏻‍♀️
Er sosial og elsker å snakke med folk, men alle er så «etablert» så jeg er redd for å trenge meg på dem, så det blir med kontakten på jobb.

Anonymkode: 670ff...a22

Ja, du har et poeng. Alle rundt virker så etablert og opphengt i hverandre, at jeg føler ikke det er plass til meg. 

For øvrig fantastisk at du går på kino og teater alene. 

Anonymkode: 94634...57b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir også veldig fort "mett" av det sosiale.  Lei, kjeder meg.  Vil da heller dra hjem og være alene med mine egne interesser

Gjest Mr Bergen
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du har i hvert fall venner. Jeg er selv 31 år. Single. Det at jeg er mann gjør det ikke lettere. 

Anonymkode: e2e62...307

Jeg tror ikke kjønn utgjør en stor forskjell i denne sammenhengen. Ensomhet og utenforskap føles som en ulidelig skjebne uansett, å ikke føle seg ønsket eller interessant er hardt og brutalt å erkjenne. Husker et intervju om ensomhet med en psykolog, og vedkommende sa at det verste er de ensomme som har prøvd alle velmente råd om å oppsøke andre, være interessert i andre osv men likevel ikke lykkes. Den brutale sannhet om at ikke alle mestrer det sosiale uansett hvor stor innsatsen er

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er sikkert flink sosialt, noe jeg ikke er. Jeg prøver, men får det visst ikke til. Har ingen på jobb jeg har spesielt god kontakt med. Og har vært på diverse vennetreff gjennom facebook, men jeg er som sagt ikke en som kommer lett overens med folk. Skulle selvfølgelig ønske jeg var det. Synes og det er vanskelig å holde samtaler gående, så vet ikke hvordan det skulle gått å be noen hjem til meg. 😕

Har heller ingen på jobb. Hjemmekontor og alle kollegaer i utlandet. 
Det positive er at du kan trene opp sosialeferdigheter. Invester i andre mennesker. Se potensiale i alt sosialt du kan delta i

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg blir også veldig fort "mett" av det sosiale.  Lei, kjeder meg.  Vil da heller dra hjem og være alene med mine egne interesser

Sånn er jeg også. Har lett for å tiltrekke meg "feil" folk og føler meg bare sliten og lei av å bruke tid på sånne folk. Da er det heller bedre å være alene med mine egne tanker og interesser. Jeg opplever også at folk er veldig etablerte, men så er de helt oppslukt av a4-livet sitt også. Jeg er 41 og alle mine venninner snakker bare om barna sine. Det er gørrkjedelig. 

Anonymkode: c2476...5df

Gjest Metalman4100
Skrevet
Sophie-Ann skrev (17 timer siden):

Jeg har det sånn. 44 år ung og går ut alene, har ingen å gå ut med. Alle er opptatt med barn/mann osv. Er trist og kjedelig, men overlever 🥺

Når du går ut alene, hva tar du deg til? Jeg mener, hva slags aktiviteter deltar du i.

Skrevet
Metalman4100 skrev (4 timer siden):

Når du går ut alene, hva tar du deg til? Jeg mener, hva slags aktiviteter deltar du i.

Setter meg i en bar og bestiller en drink. Kommer alltid i snakk med folk og som oftest treffer jeg bekjente også. Kommer sjeldent hjem før 04 i helgene 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sophie-Ann skrev (52 minutter siden):

Setter meg i en bar og bestiller en drink. Kommer alltid i snakk med folk og som oftest treffer jeg bekjente også. Kommer sjeldent hjem før 04 i helgene 😊

Så tøff du er.😊Jeg tør ikke det alene.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...