Gå til innhold

Syk dame trenger ny hobby

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er 49 år og kjeder meg som syk og mye hjemme😏skulle gjerne skaffet meg en hobby, men vet ikke hva…

Har symaskin og sydde mye før, men pga skade i ryggen kan jeg ikke sitte rett opp uten smerter. Har også smerter i hender, slik at strikking feks ikke er noe(liker det heller ikke).

Har tenkt på foto, og lage fotobøker. Men så var det den tekniske biten som ikke er min sterke side…🙈Finnes det «enkle» speilreflekskamera til mitt bruk?

Er det mange her som lager fotobøker? Jeg elsker å skrive, og skulle gjerne laget egne «bøker»😊🌟

Meeen ang bilder så opplever jeg lite, reiser lite osv. Blir vel noen blomsterbilder😕😁

Anonymkode: 8c36c...069

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes foto hørtes ut som en kjempegod ide! Jeg har noe fotoerfaring fra mange år tilbake, så det meste er glemt, derfor bruker jeg min speilrefleks på «helautomatisk» alt fra fokus til blender og lukker går på kameraets sensorer så for meg er det egentlig bare å sikte og knipse! 

Motiver kan du finne overalt! Jeg og ei venninne pleide tidligere å dra inn til byen på fotosafari - utrolig hvor mange fine motiver man finner når man ser etter det 😊 Ellers er favoritten min å gå på skogtur med kameraet - finnes ikke bedre motiv enn naturen! Har tilogmed vært heldig og fått noen fine dyremotiv. Et ekstra pluss er at man får en god grunn til å tilbringe masse tid ute i frisk luft!

Kanskje du kan melde deg på et fotokurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anononyma skrev (1 time siden):

Synes foto hørtes ut som en kjempegod ide! Jeg har noe fotoerfaring fra mange år tilbake, så det meste er glemt, derfor bruker jeg min speilrefleks på «helautomatisk» alt fra fokus til blender og lukker går på kameraets sensorer så for meg er det egentlig bare å sikte og knipse! 

Motiver kan du finne overalt! Jeg og ei venninne pleide tidligere å dra inn til byen på fotosafari - utrolig hvor mange fine motiver man finner når man ser etter det 😊 Ellers er favoritten min å gå på skogtur med kameraet - finnes ikke bedre motiv enn naturen! Har tilogmed vært heldig og fått noen fine dyremotiv. Et ekstra pluss er at man får en god grunn til å tilbringe masse tid ute i frisk luft!

Kanskje du kan melde deg på et fotokurs?

Takk for positiv input🥰foto virker veldig interessant, og for meg som ikke kan sitte og jobbe med noe er det kanskje en «perfekt»hobby😀

Liker å være ute, og vil ta bilder av dyr og natur. Og byen, når jeg en sjelden gang er der. Tror jeg bør finne et kurs, særlig ang motivasjon. Tidligere har jeg dessverre gitt lett opp hvis ting har blitt for teknisk avansert, eller at det blir for smertefullt og utmattende.

Skal sjekke ut folkeuniversitetet🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svare på spørreundersøkelser på Internett?

For eksempel m3 panel.no eller You Gov.

Og så tjener du opp "poeng" og gavekort etter hvert. 

Anonymkode: 3833e...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Svare på spørreundersøkelser på Internett?

For eksempel m3 panel.no eller You Gov.

Og så tjener du opp "poeng" og gavekort etter hvert. 

Takk, men dette virker ikke så gøy🥴

Jeg vil være litt kreativ igjen🌟

Hvis det er mulig å tjene penger på foto er det en stor bonus for meg som ufør, men ikke nødvendig. Trenger litt mer livskvaltet💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis noen har tips ang kamera, tar jeg gjerne imot😊

Kommer til å kjøpe et vanntett kompaktkamera, som er lett å bruke.

Ingen speilreflekskamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis noen har tips ang kamera, tar jeg gjerne imot😊

Kommer til å kjøpe et vanntett kompaktkamera, som er lett å bruke.

Ingen speilreflekskamera.

Hvorfor ikke bare bruke telefonen?

Anonymkode: e7b76...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor ikke bare bruke telefonen?

Anonymkode: e7b76...1af

Den tar ikke veldig gode bilder, tåler heller ikke vann☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å male? Eller er hender og ryggen for vonde? 

Male det du tar bilde av?

Anonymkode: 8094d...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hva med å male? Eller er hender og ryggen for vonde? 

Male det du tar bilde av?

Anonymkode: 8094d...78e

Jeg har gitt vekk alt av malingsutstyr, fordi det går ikke rent fysisk(pga smerter og utmattelse).

Klarer å gå rolige turer, og har alltid drømt om å fotografere fine bilder, sende inn og lage album etc. Greia er litt av jeg har et kjedelig og begrenset liv; lite å knipse🤨🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du liker å synge så er kor en veldig sosial og livsgivende hobby 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Havspeil skrev (3 minutter siden):

Om du liker å synge så er kor en veldig sosial og livsgivende hobby 😊

Tror det ville hørtes ut som Olga Michaelsen på kokain😀🙈Og jeg kan ikke stå lenge om gangen pga skader/smerter. Men takk for tips, jeg elsker musikk og skulle gjerne vært med i kor og stemmen og skrotten var bedre. Har en veninne som elsker å være med i kor💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tror det ville hørtes ut som Olga Michaelsen på kokain😀🙈Og jeg kan ikke stå lenge om gangen pga skader/smerter. Men takk for tips, jeg elsker musikk og skulle gjerne vært med i kor og stemmen og skrotten var bedre. Har en veninne som elsker å være med i kor💜

Ha ha 😆🤣🎶, det var kun et forslag . Håper du finner en lidenskap som passer deg . 

Jeg vet det finnes turgrupper som legger opp til enkle turer og sammenkomster i mange kommuner.  For folk som ikke orker store fysiske påkjenninger. Om du liker natur / treffe folk. 

Man trenger jo ikke prestere ! Men tror du har godt av  å møte noen mennesker . ? Utrolig hva slags grupper som finnes på Facebook.  Ville gjort litt random søk og sett hva som dukket opp . Innenfor dine interesser. 

Finnes også sosiale grupper, som møtes på cafe eller annet.  Hvor man ikke trenger å kjenne hverandre fra før. 

Mener å huske at en slik gruppe er kalt : Hey  girl ( + bosted) Finnes i hele Norge. For damer med lite nettverk og få eller ingen venner . Damer i alle aldre. Der finner man andre i lignende situasjon.  Man kan møtes flere / få eller en til en. 

Du kan jo sjekke det ut. ❤

Endret av Havspeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Havspeil skrev (1 time siden):

Ha ha 😆🤣🎶, det var kun et forslag . Håper du finner en lidenskap som passer deg . 

Jeg vet det finnes turgrupper som legger opp til enkle turer og sammenkomster i mange kommuner.  For folk som ikke orker store fysiske påkjenninger. Om du liker natur / treffe folk. 

Man trenger jo ikke prestere ! Men tror du har godt av  å møte noen mennesker . ? Utrolig hva slags grupper som finnes på Facebook.  Ville gjort litt random søk og sett hva som dukket opp . Innenfor dine interesser. 

Finnes også sosiale grupper, som møtes på cafe eller annet.  Hvor man ikke trenger å kjenne hverandre fra før. 

Mener å huske at en slik gruppe er kalt : Hey  girl ( + bosted) Finnes i hele Norge. For damer med lite nettverk og få eller ingen venner . Damer i alle aldre. Der finner man andre i lignende situasjon.  Man kan møtes flere / få eller en til en. 

Du kan jo sjekke det ut. ❤

Tusen takk, masse gode tips💜🙏

Jeg trenger å treffe flere mennesker, har blitt mindre og mindre sosial ettersom helsen har blitt så begredelig🥺

Så tror lette turer og fotografering kan være kjekt. Kan dessverre ikke sitte mer enn noen minutter pga ryggskaden, så cafe er ikke optimalt. Blir også utmattet av støy og masse folk🙈

Men å være i naturen, gjerne med andre høres fint ut. Hadde jeg kunne bodd annerledes ville jeg hatt drivhus og dyrket grønnsaker. Og bygd møbler og skrudd bil😍🌟🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tusen takk, masse gode tips💜🙏

Jeg trenger å treffe flere mennesker, har blitt mindre og mindre sosial ettersom helsen har blitt så begredelig🥺

Så tror lette turer og fotografering kan være kjekt. Kan dessverre ikke sitte mer enn noen minutter pga ryggskaden, så cafe er ikke optimalt. Blir også utmattet av støy og masse folk🙈

Men å være i naturen, gjerne med andre høres fint ut. Hadde jeg kunne bodd annerledes ville jeg hatt drivhus og dyrket grønnsaker. Og bygd møbler og skrudd bil😍🌟🤩

Bare hyggelig.  Sender deg en engel og pågangsmot.  Husk : regnskap unødvendig ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

kanskje skrive på Wikipedia? Opprette nye artikler, legge til bilder, og så videre? 

eller utvide artikler som allerede eksisterer? Man kan sannsynligvis finne ekstra informasjon på for eksempel Wikipedia på engelsk, eller noe. Dette kan folk selvfølgelig  oversette, og så legge til på Wikipedia for bokmål eller nynorsk. 

Stubber på Wikipedia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med litt enkel geocaching? Tusle ut på tur og finne bokser som er gjemt. 

Anonymkode: 0eb09...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...