Gå til innhold

Forræder (Nytt realityprogram med Mads Hansen)

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

For oss seere har jo Cathrine vært litt anonym kanskje, hun sitter mest og hører på se andre, og sier seg enig i det meste. Men det har kanskje ikke vært slik egentlig. Hun har nok vært mer aktiv enn det vi har sett. 
Da Jonas ble avslørt, fokuserte vel kamera mest på reaksjonen til Sander spesielt. 
Mens Magnus fortalte i siste episode nå, at reaksjonen til Cathrine overbeviste han helt om at hun er lojal for en slik reaksjon mente han det ikke gikk an å fake. Og da så vi jo Cathrine slå hendene i bordet og hoppe rundt i glede over at de tok ut en forræder. 
Poenget mitt er at det er lett for oss seere å tenke at: hvorfor ser de ikke det og det eller tenker det og det. Men deltagerne opplever jo alt fra et helt annet perspektiv. 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zenhouse skrev (2 timer siden):

For oss seere har jo Cathrine vært litt anonym kanskje, hun sitter mest og hører på se andre, og sier seg enig i det meste. Men det har kanskje ikke vært slik egentlig. Hun har nok vært mer aktiv enn det vi har sett. 
Da Jonas ble avslørt, fokuserte vel kamera mest på reaksjonen til Sander spesielt. 
Mens Magnus fortalte i siste episode nå, at reaksjonen til Cathrine overbeviste han helt om at hun er lojal for en slik reaksjon mente han det ikke gikk an å fake. Og da så vi jo Cathrine slå hendene i bordet og hoppe rundt i glede over at de tok ut en forræder. 
Poenget mitt er at det er lett for oss seere å tenke at: hvorfor ser de ikke det og det eller tenker det og det. Men deltagerne opplever jo alt fra et helt annet perspektiv. 

Enig. Og selv om hun kan virke litt anonym, så befinner hun seg ofte midt i en gruppe som samtaler pg spekulerer, uten at hun nødvendigvis bidrar. Men hun er der, nesten alltid...👀😅

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hipparchia
førdis skrev (8 timer siden):

Hvordan forstår ikke spillerne at én av forræderne er en dame? Fra starten av ble Sander prikket på skulderen og sa nei - så det må være minst 1 jente hvis man skal vite at reduksjonen har valgt etter dagens åpenbart sosiale norm. Ingen har sagt Sander i mot og sagt at det var den selv som ble prikket på skulderen, så det må jo være sant - ingen lojal vinner noe på å skulle holde den informasjonen inni seg.

Men da 2 stk mannlige forrædere hadde ryket, stod det 2 damer igjen. For meg er det da åpenbart at én av de er forræder, og Karina kunne for eksempel skjønt "Én dame må være forræder, og det er ikke meg". 

Jeg synes forøvrig det var lurt av Kathrine å velge Karina, for når én av de ryker og er forræder tror jeg det er naturlig for gruppen og snu seg til gutta igjen - og tenke at man har tatt ut dame-hovedforræderen. 

Tenker det samme. Jeg hadde tenkt at produksjonen hadde valgt en av hvert kjønn, og en gammel og en ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipparchia skrev (14 minutter siden):

Tenker det samme. Jeg hadde tenkt at produksjonen hadde valgt en av hvert kjønn, og en gammel og en ung.

Men hvorfor skriver de da i reglene at forrædere velges ut fra trekning? 

Er det juks? Kan noen ringe Mads? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hipparchia
Jeffe skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor skriver de da i reglene at forrædere velges ut fra trekning? 

Er det juks? Kan noen ringe Mads? 

Det fikk jeg ikke med meg! Nei, da er det ikke like lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi så sikker på at Magnus stoler så blindt på Cathrine? Har en mistanke om at han spiller svært godt. At han forteller Cathrine at han har skjoldet er veldig rart, og det virker helt klart som en del av hans spill. Han viser henne heller ikke skjoldet fysisk.

Jeg er enig i at det mest naturlige er at de velger Magnus, slik at Cathrine skal frikjennes. Men jeg mistenker at det blir for enkelt. Magnus skjønner jo like godt som alle andre at det er et trekk også forræderne tenker på.

Velger de Magnus vil ingen sendes hjem, og de lojale vil fortsatt ha flertallet. Jeg tenker at å ta Arman også kan være lurt. Da tror jeg blikket vil kunne rettes mot Chris. Dette vil også kunne ses på som en slags "frikjennelse" av Cathrine siden Chris nå er 100% sikker på at hun er forræder.  Og de vil sitte igjen med 2 mot 2.

Hvordan avgjøres finalen? I regelverket står det at de kan velge å avslutte spillet når det er 3 spillere igjen, og hvis det er minst en forræder igjen, vinner forræderne. Men finner ikke noe om hvordan elimineringen foregår. Hvis det fortsatt skal være forvisning i rådsalen, er vel det smarteste å sende ut Arman, slik at de kan få Magnus med seg på å ta Chris, og dermed sikre seieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvorfor Magnus sa til Cathrine at han fikk skjoldet. Kjente spenningen dale da Cathrine fortalte det til Karina. Nå som de er så få igjen, er sjansen stor for at informasjon man deler, havner i feil hender. Det kan hende han ikke hadde noen baktanke med det, og bare lettet litt på hjertet overfor Cathrine. Det kan også hende han tenker at om han blir forsøkt eliminert, er det et bevis på at Cathrine lojal. Slik forræderne snakket om. 

Sånn jeg ser det var skjoldet et stykke veldig verdifull informasjon han burde holdt for seg selv, eller brukt annerledes. Om han hadde sagt til Cathrine at han ikke hadde skjold, ville det vært en god test av hennes lojalitet. Forræderne kunne jo ikke visst om det var sant, men han har uttrykt at han stoler på Cathrine. Ideelt sett ville de sikkert hatt Magnus inne litt til, og bekreftet hans lojalitet til Cathrine ved å la ham leve. Men nå som det kun er tre lojale igjen, og alle var i skjoldrommet, er sjansen ganske stor for at forræderne eliminerer den med skjold. Som forræder er det antakeligvis mer fristende å eliminere en man er ganske sikker på at ikke har skjold, enn en 50/50-situasjon mellom to andre. I så fall hadde de lojale fortsatt hatt et sårt tiltrengt flertall, og Magnus ville forstått at Cathrine er forræder. 

Jeg vet ikke hvordan finalen er lagt opp, men i rådsalen har forræderne mye bedre sjanser til å vinne om det er to mot to, enn om de lar Magnus leve. Cathrine og Karina kan bli enige om hvem de stemmer på, og manipulere de to andre til å stemme på hver sin spiller. For eksempel at Magnus stemmer på Karina og Chris på Cathrine. Det eneste forræderne må unngå er at de to lojale stemmer likt. Samtidig er det jo litt spennende som seer om de kjører strategien med å "eliminere" Magnus som har skjold. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TooGoodToGo
ForumMaria skrev (26 minutter siden):

Hvordan??

Spoiler

Vi satt flere foran skjermen og ventet på at alle de tidligere deltakerne skulle komme inn i rådsalen igjen, for så å stemme ut forræderne. Det har jo bygget opp til en eksplosjon av en finale. I stedet er det to mot to i finalen, og når den ene da blir stemt ut, vant jo forræderne. På en veldig lavmælt måte. Var så antiklimaks at alle jeg så dette sammen med ble skikkelig skuffet, inkludert meg selv. De kunne jo gjort finalen så uendelig mye større. Det fisset ut i "jeg er forræder" med null reaksjon fra gjenværende lojal😕

Endret av TooGoodToGo
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Athena Catalina
Spoiler

Har heiet på forræderne fra starten, grunnet Jørn (synd han røk) og Cathrine som stod seirende igjen, sammen med Carina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episoder, herav vinnere: 

Spoiler

Wow, bare å ta av seg hatten for Cathrine. Den perfekte forræder som har stått gjennom showet med minimalt av motstand fordi hun har det naturlige vesenet og har spilt spillet sykt godt. 

Men merkelig at de ikke valgte å se på filmene av Jørn og Sander om hvem de hadde gitt sølvet til, men rotet rundt blant de andre lojale. Isåfall hadde vel Cathrine blitt avslørt. Men tror ikke det hadde nyttet, egentlig, siden det fortsatt var to mot to, samt at det var mulig for Cathrine å snakke seg ut av det. 

Fantastisk show, men finalen var ikke en høydare. Synes det var tamt og tannløst. Og etter at vinnerne var kåret og de måtte avsløre sin rolle, så skjedde det liksom ingenting og programmet ble avsluttet. Så forbedringspotensialet ligger definitivt på å tilrettelegge for en bedre finalesending. 

Mads sa på slutten at Forræder kan spilles på flere måter, og antydet at ting kom til å være annerledes neste gang. Det var litt av en teaser. Gleder meg allerede til det! 

Bare å gratulere Karina og ikke minst Cathrine med forræder-seieren og sølvbarene! 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TooGoodToGo skrev (37 minutter siden):
  Skjul innhold

Vi satt flere foran skjermen og ventet på at alle de tidligere deltakerne skulle komme inn i rådsalen igjen, for så å stemme ut forræderne. Det har jo bygget opp til en eksplosjon av en finale. I stedet er det to mot to i finalen, og når den ene da blir stemt ut, vant jo forræderne. På en veldig lavmælt måte. Var så antiklimaks at alle jeg så dette sammen med ble skikkelig skuffet, inkludert meg selv. De kunne jo gjort finalen så uendelig mye større. Det fisset ut i "jeg er forræder" med null reaksjon fra gjenværende lojal😕

Spoiler

Har hele tiden skjønt at de ikke kom til å samle alle i rådsalen da de på tv2.no har lagt ut reaksjoner på når de forteller hvem som er Forræderne. Noen hadde reaksjonen hjemmefra :) men skjønner hva du mener. Har ikke sett enda, men gleder meg likevel. Bra det blir ny sesong!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TooGoodToGo
karroo skrev (7 minutter siden):
  Skjul innhold

Har hele tiden skjønt at de ikke kom til å samle alle i rådsalen da de på tv2.no har lagt ut reaksjoner på når de forteller hvem som er Forræderne. Noen hadde reaksjonen hjemmefra :) men skjønner hva du mener. Har ikke sett enda, men gleder meg likevel. Bra det blir ny sesong!

Aaah, har ikke sett noen av klippene på tv2.no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TooGoodToGo skrev (1 time siden):

Skikkelig skuffet over finalen 😕 Antiklimaks deluxe 😕

Spoiler

Må si meg litt enig i dette, hadde forventet litt mer drama rundt endelig avgjørelse, nå ble det jo mest trist og stusselig. Rart at de andre spillerne ikke kom og var med på litt feiring i det minste? :vetikke:

Men, bortsett fra det likte jeg serien godt og håper på flere sesonger :jepp:

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TooGoodToGo
Rumle skrev (8 minutter siden):
  Skjul innhold

Må si meg litt enig i dette, hadde forventet litt mer drama rundt endelig avgjørelse, nå ble det jo mest trist og stusselig. Rart at de andre spillerne ikke kom og var med på litt feiring i det minste? :vetikke:

Men, bortsett fra det likte jeg serien godt og håper på flere sesonger :jepp:

Spoiler

Enig i at serien har vært helt utrolig bra, var kun finalen som skuffet.

Gleder meg SÅ til neste sesong 😃😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...