Gå til innhold

Har jeg behov for psykolog/ samtale med profesjonell?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har nå kommet meg delvis over brudd.

jeg kjenner jeg har insett mannen var dårlig og ikke bra for meg.

Jeg føler jeg har kommer meg over han Ila 3 uker. Er denne siste uken jeg ble mer sta og bestemt på at nei dette var feil mann.

jeg oppsøkte psykolog/noen å prate med. (Dem skal avgjøre om jeg trenger psykolog eller vanlig person) 

jeg oppsøkte når jeg hadde det dårlig uke 2. 

men merker nå jeg ikke er lei meg eller har noe å snakke om.  Fordi jeg ikke sørger over han.

jeg er skuffet over at jeg var med han og at jeg kasta bort min tid og ikke tok tak i det før, men ikke han jeg vil ha. Når jeg ser bilder av han så ser jeg en «frekk» mann. Ikke han jeg elsket. Veldig rart å si. 
var han som gjorde skilsmisse, jeg var lei meg og hadde spiseforstyrrelser de første 1-2 ukene. Men føler meg helt normal nå.

jeg føler mangel på noe, men vet ikke..

trenger jeg noen å snakke med? Psykolog/samtaleterapeut?

Anonymkode: 194e8...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei. Du klarer deg kjempe greit. 

Anonymkode: 416a3...13b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du gjennomgår de ulike sorgfasene, det er helt naturlig. Har du venninner/familie å snakke med? Det er som oftest nok for de fleste. 

Du kommer fint gjennom dette, og klarer deg godt alene. En dag dukker det nok opp en fin fyr også 😃

Forresten, kjenner igjen det med å se på bilde av eksen, og ikke kjenne igjen personen man elsket... Merkelig følelse. 

Anonymkode: 642a5...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis ikke. Det er helt vanlig å kjenne på negative følelser når man opplever samlivsbrudd, uten at det betyr at man har behov for behandling. Trenger du å snakke med noen så vil jeg håpe du har familie eller venner som stiller opp?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du gjennomgår de ulike sorgfasene, det er helt naturlig. Har du venninner/familie å snakke med? Det er som oftest nok for de fleste. 

Du kommer fint gjennom dette, og klarer deg godt alene. En dag dukker det nok opp en fin fyr også 😃

Forresten, kjenner igjen det med å se på bilde av eksen, og ikke kjenne igjen personen man elsket... Merkelig følelse. 

Jeg vet! Jeg ser ikke han lenger i de bildene men en annen «mann». 

jeg sliter med om jeg kan klare å stole på en mann igjen,  men det er vel ikke noe jeg trenger prat med noen for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet! Jeg ser ikke han lenger i de bildene men en annen «mann». 

jeg sliter med om jeg kan klare å stole på en mann igjen,  men det er vel ikke noe jeg trenger prat med noen for?

Det har bare gått 3 uker, det er lite. Jeg synes det virker som om du klarer deg veldig fint. Hvis du sliter med å stole på en mann igjen om... la oss si et par år, og dette bruddet fremdeles hindrer deg i å starte et nytt forhold da, så kan du heller vurdere noen å snakke med.

Anonymkode: b2ee7...8a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har bare gått 3 uker, det er lite. Jeg synes det virker som om du klarer deg veldig fint. Hvis du sliter med å stole på en mann igjen om... la oss si et par år, og dette bruddet fremdeles hindrer deg i å starte et nytt forhold da, så kan du heller vurdere noen å snakke med.

Ja, støtter dette.

Du klarer deg fint, prat med venner og familie og nyt friheten. Når tiden er moden, finner du ut om du klarer å stole på en mann igjen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk. Fikk råd fra familien om å ta psykolog, men kjenner jeg ikke har behov.. 

hadde vært fint å ha  noen å snakke med, men er ikke et problem sånn dett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...