Gå til innhold

Er SÅ SYK

Hellisinhello

Anbefalte innlegg

Det er FHI som omtaler Omicron som « mildt». I følge WHO er Omicron not mild , it is less serve. Kjenner flere som har vært skikkelig dårlige på tross av to og tre doser. Det skapes en forventning skapt av FHI av at man knapt er syk. De store forskjellene fra person til person kommer ikke tydelig nok frem. De kunne vært mer informative og ærlige, at det er store variasjoner og at mange faktisk blir skikkelig dårlige. Nå kommer det frem at denne immuniteten vi skulle få av vaksine + smitte likevel ikke er nok , og man kan smittes igjen etter kort tid, men Norge informerer lite om dette. I andre land prøver man fremdeles å begrense antall som smittes i henhold til WHO sine anbefalinger.

Endret av J.E
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes flere som blir veldig dårlige, men de er en forsvinnende liten andel sammenlignet med de som blir smittet og ikke minst oppimot Delta-varianten.

Derfor omtales Omikron som mye mildere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også veldig dårlig. Kvalm, feber over 39 i 4 døgn, vond hals, hodepine, hoste, vondt i ene øret og påfølgende bihulebetennelse med ny runde med feber. Syk i 2 uker.

Gikk ned 6 kilo da 🤪

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er interessant at den slår ut så forskjellig på folk. Merkelig sykdom.

Jeg er uvaksinert og hadde feber bare 1 dag og så var det over. Du får bare ta det med ro, god bedring 🙏🏻

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (På 10.3.2022 den 13.19):

Kanskje folk har glemt hvordan det er å være syk? Har hatt diverse infeksjoner tidligere som har sittet lenge i og har vært ubehagelige. Men man overlever jo … Covid var den mildeste infeksjonen jeg har hatt noen gang.

Jeg tror det kan være noe i det. Jeg har ikke hatt Covid enda, men det som beskrives her høres veldig ut som hvordan influensa vanligvis treffer meg. Har opplevd å bli så influensasyk at jeg har vært sengeliggende i over en uke og egentlig bare ønsket å dø når det var på det verste. Har også opplevd relativt langvarige ettervirkning og jeg har en kronisk slimhoste fra et sykdomsforløp for mer enn 10 år siden (kan ikke si med sikkerhet at det skyldes influensa, men sammentreffet er påfallende).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når i helvete skal denne vonde halsen gi seg, egentlig?! Jeg har fortsatt like vondt i halsen, og jeg er på dag 7 🤮

Har bihulebetennelse også, er faen ikke måte på hvor mye gørr som skal ut av disse kanalene 🙈

Har for første gang hatt øyekatarr ved virusinfeksjon, selv om det er vanlig. Covid-19 trigger jaggu alt.

Nå er jeg virkelig drittlei. 

Hver morgen når jeg våkner, kjenner jeg bare hvor full alle kanaler er av slim og gørr, helt knusktørr i munn, svelg og nese, men klarer knapt trekke pusten pga av alt sekret 🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En uke siden jeg ble syk idag. Hadde den mest ekstreme hodepinen jeg noen gang har hatt de første 6 dagene, helt vanvittig trykk i hodet. Har også sykt vondt i nakken. De første dagene byttet jeg på å ha tett og rennende nese, men nå er jeg potte tett. Kjenner at det er fullt av gørr langt oppi der, men det kommer ikke ut noen ting når jeg prøver å snyte meg, kun luft. Nesespray hjelper ikke, ei heller varmt vann/damp. Halsen min snører seg sammen og det har blitt verre idag. Hoster en del. Prøver å harke opp slim, men kommer ikke noe. Må få samboer til å kjøpe noe slimløsende imorgen. Han er heldigvis ikke syk og har tatt negative tester. 

Eneste jeg vil er å sove, men det går ikke. Legger jeg meg ned føles det bare enda verre. Er så ekstremt utmattet. Sliter med fatigue fra før også, men nå er det helt ekstremt. Sov dårlig natt til idag også, for det rumlet/skvulpet sånn i halsen min. Akkurat som når det rumler/skvulpet i magen, bare at det var halsen i stedet. Ekkel og irriterende følelse. Har opplevd det før og, men ikke så langvarig. Luktesansen er litt svekket, men den er der. Smakssansen er normal. Er veldig hes og litt tett i ørene.

I natt vet jeg a faen hvordan jeg skal kunne sove. Har sovet ganske godt frem til natt til i dag og sovet litt på dagtid også. Det har jeg ikke klart å gjøre idag siden halsen snører seg så sinnssykt sammen. Fy faen, for en drittsykdom!

Er forresten vaksinert i to doser. Skulle ta den tredje, men rakk det ikke før jeg ble syk. 

Endret av jukkapalme
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto i avisen om at man kanskje tror det slipper før det tar deg igjen i uke 2. Hvordan var dette for deg? Jeg er blitt stk igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var først dårlig en uke, før jeg var ok i formen uken etter, og ble plutselig kjempedårlig uke tre... dritt lei nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, RC said:

Jeg var først dårlig en uke, før jeg var ok i formen uken etter, og ble plutselig kjempedårlig uke tre... dritt lei nå.

Ønsker deg god bedring.

Fordi om jeg visste det er en heftig infeksjon, tror jeg allikevel at jeg ble overrasket over hvor hardt jeg ble rammet til slutt. 

Er så mye snakk om en influensa, en forkjølelse, asymptomatisk, merker knapt jeg hadde det. Haddd liksom ikke forventet at jeg skulle bli særlig syk. 

Vi har hatt det flere ganger her i huset, flrst den ene så den andre og så litt fri og så på an igjen. Jeg har bare hatt det nå en gang, og kan ikke si annet enn at jeg er temmelig syk.

Jeg holder meg for meg selv, for dette ønsker jeg virkelig ikke på noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Applehead skrev (På 12.3.2022 den 23.00):

Jeg ble også veldig dårlig. Kvalm, feber over 39 i 4 døgn, vond hals, hodepine, hoste, vondt i ene øret og påfølgende bihulebetennelse med ny runde med feber. Syk i 2 uker.

Gikk ned 6 kilo da 🤪

Fikk du påvist Omikron, eller kan du ha hatt Delta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positiv i går og kjæresten testet positiv i dag.

For meg oppleves det som en mild influensa/kraftig forkjølelse. Det verste er tung pust/dårlig lungekapasitet. Kjæresten har det verre 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Her er jeg inne i uke 6 med korona nå 😭 Var skikkelig heftig forkjølet de to første ukene, så begynte det å bli bedre. Etter et par uker blusset det opp igjen i brystet og nå er jeg så utmattet at jeg vet knapt hvor jeg skal gjøre av meg til tider. Hersjens drittvirus! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
Tøvftta skrev (På 12.3.2022 den 23.05):

Synes det er interessant at den slår ut så forskjellig på folk. Merkelig sykdom.

Jeg er uvaksinert og hadde feber bare 1 dag og så var det over. Du får bare ta det med ro, god bedring 🙏🏻

Jeg og hadde det bare i en dag, så frisk liksom. Eneste at jeg fikk dotter i ørene i etterkant. Er uvaksinert jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 3/9/2022 at 10:29 PM, Kløvereng said:

Enig, dette er noe dritt🥺 Jeg er også veldig syk, ellers frisk og fullvaksinert. Yngste barnet mitt ble så syk at vi måtte kontakte lege (hostet mengder med blod og skyhøy feber). Dette er IKKE som en forkjølelse! 

For mange er det som en lett forkjølelse. Jeg var tett i nesa nesa noen dager. Ingen vondter og ingen feber.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde allerede vært syk i 14 dager med en kraftig forkjølelse (kan ha vært influensa?). Så kroppen var allerede nedbrutt da jeg testet positiv for Covid 24/3.  De første fire dagene føltes det bare som en forlengelse av forkjølelsen, men med tap av smak og luktesans + hodepine.

Men så smalt det dag 5… verker i hele kroppen, blir svimmel bare jeg står på beina. Problemer med pusten og ekstreme smerter i bihuler, ører og hele ansiktet. Jeg har feber og kan ikke huske å ha vært så syk… 

Fullvaksinert.

Endret av Hummingbird2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøvftta skrev (På 12.3.2022 den 23.05):

Ja, det synes jeg også. Jeg er fullvaksinert og hadde ikke symptomer i det hele tatt. Testet meg bare fordi min datter hadde vært syk. Hun hadde høy feber og forvrengt smakssans. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt 21. februar og var dårlig i flere uker. Først denne uka føler jeg at sykdommen har forlatt kroppen, og at jeg har normalt med energi. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...