Gå til innhold

Er SÅ SYK


Hellisinhello

Anbefalte innlegg

Fy f*** for en drittsykdom covid-19 er! 

Jeg har vanvittig vondt i halsen, høy feber, hodeverk, kroppsverk og kjenner meg bare forferdelig.

Det begynte med vond hals og frostbyger mandag kveld, og etter dette eksploderte det totalt.

Når kan jeg forvente å bli bedre?!

Er fullvaksinert, og dette kan ikke være omikronvarianten jeg har 🤢 Den skal liksom gi mild sykdom!

Har uvaksinerte venner som var litt syke én dag, så var de ferdig med det! 

Dette unner jeg ingen! Har aldri følt meg så syk i voksen alder.

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mild sykdom betyr bare at du ikke trenger innleggelse. Folks og helsemyndighetenes oppfattning av mild er dessverre forskjellig.

 

Gled deg til å bli smittet 3-4 ganger i året fremover, slik det er lagt opp til vi skal nå.

Endret av Sermina
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om jeg blir smittet igjen av dette, kan jeg aldri tro at jeg blir så syk som jeg er nå - dette er jo helt for jævlig. Og jeg har god helse i utgangspunktet. Viser bare hvor tilfeldig dette rammer folk 🤢🤒

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor syk man blir av omikron varierer, selv om man er fullvaksinert.

Noen blir sengeliggende i flere dager med høy feber, slapp, hodepine og forkjølelse. Andre igjen er kanskje bare litt slapp, vond hals og merker knapt forkjølelsen. Og noen får ikke symptomer i det hele tatt.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele familien vår fikk covid på samme tid, og vi har vært skikkelig dårlige alle sammen. Feber, kroppsverk, sår hals, tett nese, hoste, kvalme, diaré😛 

Jeg er fortsatt ikke i form over 2 uker etter. Blir utmattet av den minste ting og hoster fortsatt kraftig. Har heller ikke luktesans. Smakssans er delvis tilbake. 

Endret av Mollie
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, dette er noe dritt🥺 Jeg er også veldig syk, ellers frisk og fullvaksinert. Yngste barnet mitt ble så syk at vi måtte kontakte lege (hostet mengder med blod og skyhøy feber). Dette er IKKE som en forkjølelse! 

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg testet meg på mandag grunnet kløe i halsen og fordi jeg hadde vært nærkontakt. Positiv test!

Har kun hoste og bittelitt verk i knærne. Ingen hodepine, ingen forkjølelsesssymptomer (foruten hoste pga halskløe), ikke feber etc etc. Er uvaksinert..... 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg 3 uker siden positiv test, og har mange plager fremdeles. Fullvaksinert. Helt fortvilende! Har veldig dårlig samvittighet mtp jobben, men får ikke gjort noe med det. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble utrolig dårlig, halsen var tortur, klarte ikke å svelge mitt eget spytt engang uten å skrike av smerter. Fikk ikke sove på 4 døgn, og ringte lege og legevakt dag og natt i desperasjon. Var nesten ikke til å holde ut. Har sjeldent grått av sykdom og fysisk smerte i voksen alder, men under covid gråt jeg så jeg hulket. Den verste smerten varte i 7 dager, men hadde plager i totalt 14 dager. Har fortsatt litt hoste.

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje folk har glemt hvordan det er å være syk? Har hatt diverse infeksjoner tidligere som har sittet lenge i og har vært ubehagelige. Men man overlever jo … Covid var den mildeste infeksjonen jeg har hatt noen gang.

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har fortsatt like vond hals på dag 5. Selv ved kraftig halsbetennelse, vil smertene være bedre på dag 5! 

Dette er den verste sykdommen jeg har hatt i voksen alder 🤢

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushiii skrev (På 10.3.2022 den 8.22):

Jeg nærmer meg 3 uker siden positiv test, og har mange plager fremdeles. Fullvaksinert. Helt fortvilende! Har veldig dårlig samvittighet mtp jobben, men får ikke gjort noe med det. 

Samme med meg. 3 uker siden positivt test på søndag og er fortsatt dårlig😔 Jeg er også fullvaksinert og ellers frisk. 
Det verste er utmattelsen. Er jeg oppe og styrer med småtteri i huset, så blir jeg helt gåen etterpå og må legge meg. Hoster også kraftig og hoster opp masse tjukt slim. Luktesansen er helt borte. 
Føles så ille når de på jobben snakker om at de ble jo friske etter noen få dager osv…. Får så dårlig samvittighet. Håper på å være tilbake delvis neste uke. 
God bedring! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mollie skrev (22 timer siden):

Samme med meg. 3 uker siden positivt test på søndag og er fortsatt dårlig😔 Jeg er også fullvaksinert og ellers frisk. 
Det verste er utmattelsen. Er jeg oppe og styrer med småtteri i huset, så blir jeg helt gåen etterpå og må legge meg. Hoster også kraftig og hoster opp masse tjukt slim. Luktesansen er helt borte. 
Føles så ille når de på jobben snakker om at de ble jo friske etter noen få dager osv…. Får så dårlig samvittighet. Håper på å være tilbake delvis neste uke. 
God bedring! 

God bedring til deg også! Er det jeg sliter mest med også, utmattelsen! Er alene med ungene idag, og lurer på hvordan jeg skal komme meg gjennom dagen. Ellers har jeg hodepine og muskelsmerter. Dårlig samvittighet ovenfor jobben har jeg også. Tror ikke jeg er frisk igjen på mandag liksom... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (På 10.3.2022 den 19.19):

Kanskje folk har glemt hvordan det er å være syk? Har hatt diverse infeksjoner tidligere som har sittet lenge i og har vært ubehagelige. Men man overlever jo … Covid var den mildeste infeksjonen jeg har hatt noen gang.

Covid er den verste infeksjonen jeg har hatt noen gang. Folk er forskjellige! Jeg ble skikkelig overrasket over hvor dårlig jeg har blitt (men ikke innlagt altså). Ekstrem hodepine, utmattet, vondt i kroppen, svimmelhet, kvalme, vondt i brystet/andpusten, tett nese, blødningsforstyrrelser. Det har virkelig tatt på, og nå er det nesten tre uker siden positiv test! Jeg har tre vaksinedoser, og er sjelden syk til vanlig. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushiii skrev (1 time siden):

Covid er den verste infeksjonen jeg har hatt noen gang. Folk er forskjellige! Jeg ble skikkelig overrasket over hvor dårlig jeg har blitt (men ikke innlagt altså). Ekstrem hodepine, utmattet, vondt i kroppen, svimmelhet, kvalme, vondt i brystet/andpusten, tett nese, blødningsforstyrrelser. Det har virkelig tatt på, og nå er det nesten tre uker siden positiv test! Jeg har tre vaksinedoser, og er sjelden syk til vanlig. 

Ja, folk reagerer forskjellig på infeksjoner. Kanskje du skulle bli innlagt, regner med du har tatt kontakt med lege og legevakt? Har selv vært innlagt to ganger ved andre infeksjoner gjennom årene. Covid tålte jeg veldig godt og var i overraskende fin form. Er ikke vaksinert. God bedring!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sushiii skrev (5 timer siden):

God bedring til deg også! Er det jeg sliter mest med også, utmattelsen! Er alene med ungene idag, og lurer på hvordan jeg skal komme meg gjennom dagen. Ellers har jeg hodepine og muskelsmerter. Dårlig samvittighet ovenfor jobben har jeg også. Tror ikke jeg er frisk igjen på mandag liksom... 

jeg snakket med fastlegen i går, og hun sa at for en del så er forløpet slik. Det er innafor normalen. Men at det er viktig å ikke presse seg for tidlig, da kan man få tilbakeslag eller plager senere. Få deg en sykmelding og unn deg selv å bli frisk før du begynner på jobb igjen. 
 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det likt som deg, jeg var overraskende dårlig i 5 dager. Men så våknet jeg plutselig på dag 6, og da var det meste av symptomene borte...merkelig sykdom. Håper du også plutselig blir bra igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollie skrev (På 11.3.2022 den 11.25):

Samme med meg. 3 uker siden positivt test på søndag og er fortsatt dårlig😔 Jeg er også fullvaksinert og ellers frisk. 
Det verste er utmattelsen. Er jeg oppe og styrer med småtteri i huset, så blir jeg helt gåen etterpå og må legge meg. Hoster også kraftig og hoster opp masse tjukt slim. Luktesansen er helt borte. 
Føles så ille når de på jobben snakker om at de ble jo friske etter noen få dager osv…. Får så dårlig samvittighet. Håper på å være tilbake delvis neste uke. 
God bedring! 

Sånn har jeg hatt det i snart 2 år. Det er veldig kjipt, ja!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kavorka skrev (1 time siden):

Sånn har jeg hatt det i snart 2 år. Det er veldig kjipt, ja!

Du hadde covid og har hatt det slik i snart 2 år? 😔 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...