Gå til innhold

Hvilket kjøkken har du


punkyB

Anbefalte innlegg

og hva kostet det ?

Ønsker info om kostnader ifm. kjøkkeninnredning/hvitevarer/ellers utgifter. Skiftet du bare kjøkken/hvitevarer eller gulv feks. Måtte du rette opp gulv ifm. ny innredning ?

Skal pusse opp kjøkken selv og er helt i startfasen. Nysgjerrig på hva dette koster.

Noe jeg tenker på selv er :

Norema Form

Marbodal Torø

Sigdal Strada

Norform Ago

Farge hvit og evnt. grått.

Benkeplate i Corian , type Blackquarts

Gulv i skifer eller tarkett som ser ut som skifer (gjør det faktisk det?)

Kjøkkenet er ganske lite 2x4 m - på den ene siden blir det lav benk langs hele med vask,oppvaskmaskin og vaskemaskin. På den andre høye skap på begge sider +kombiskap - benk på midten med ovn - samt skap over, disse har kortere dybde enn de høye skapene. Har 2.70m takhøyde.

Noen kommentarer til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vårt kjøkken er 2,2 x 4,5 m og vi har nettopp pusset opp for 110.000.

*Vi har lagt varme i gulvet og lagt kremfargede marmorfliser.

*Innredningen er hvit og fra Norema - ganske lik den du har linket til. Vi har valgt endel kolonialskuffer i stedet for skape. Alle skuffer har glideskinner og alle skape har stoppere.

*Benkeplaten er laminat og minner litt om "Linen" på den siden du linket til. Foran vinduet har vi en lavere avrundet benkeplate som spiseplass.

*Vasken er en stor firkantet porselensvask som vi er utrolig fornøyde med.

*Ovn og mikroovn er innbygget i arbeidshøyde og det anbefaler jeg deg å vurdere. Det er en ekstra utgift ja, men å så deilig å ovnen der. Ovn og mikro måtte vi kjøpe.

*Gasstopp med 5 bluss.

Har du mulighet for å bruke endevegg til innredning? Det er fantastisk mye plass i hjørneskape og deilig med den eksta benkeplass.

Ellers vil jeg anbefale deg å levere inn målene på kjøkkenet hos forskjellige firmaer og se hva de finner på å tegne til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt kjøkken er 2,2 x 4,5 m og vi har nettopp pusset opp for 110.000.

*Vi har lagt varme i gulvet og lagt kremfargede marmorfliser.

*Innredningen er hvit og fra Norema - ganske lik den du har linket til. Vi har valgt endel kolonialskuffer i stedet for skape. Alle skuffer har glideskinner og alle skape har stoppere.

*Benkeplaten er laminat og  minner litt om "Linen" på den siden du linket til. Foran  vinduet har vi en lavere avrundet benkeplate som spiseplass.

*Vasken er en stor firkantet porselensvask som vi er utrolig fornøyde med.

*Ovn og mikroovn er innbygget i arbeidshøyde og det anbefaler jeg deg å vurdere. Det er en ekstra utgift ja, men å så deilig å ovnen der. Ovn og mikro måtte vi kjøpe.

*Gasstopp med 5 bluss.

Har du mulighet for å bruke endevegg til innredning? Det er fantastisk mye plass i hjørneskape og deilig med den eksta benkeplass.

Ellers vil jeg anbefale deg å levere inn målene på kjøkkenet hos forskjellige firmaer og se hva de finner på å tegne til dere.

Ganske lik size som mitt kjøkken det da :-) Ikke helavskrekkende pris selv om det er mye penger. Gjorde dere mye av jobben selv? Tenker da på gulvet og montering av innredning ? Jeg vil/kan ikke gjøre så mye selv og regner med litt utgifter til håndverkere.

Det er vindu i ene enden og dør i andre så det er kun mulig med innredning på langveggene.

Tror jeg kommer til å ha ovnen i arbeidshøyde ja - mikro er jeg litt usikker på om ejg skal ha. Fant ut at jeg stort sett bruker den til mikropop ...... DA bruker jeg heller penger på en skikkelig ovn med flere funksjoner bla. tining.

Har vært hos 2 kjøkkenlev. allerede og fått tegninger og har avtale med 2 til - samt flere jeg skal kontakte. Er jo nesten heldagsjobb dette !! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Vasken er en stor firkantet porselensvask som vi er utrolig fornøyde med.

Har du forresten link evnt. modellangivelse på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen vasker. Vår vask minner litt om den i midten.

Vi har også investert i en vannkoker som er montert på vasken. Den har vi ikke angret ett sekund på.

Vi (mannen min) har gjort alt selv utenom rør- og elarbeide, så vi har spart endel på det.

Det kan lønne seg å få tilbud på rør- og elarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk oss helt nytt kjøkken i vinter. Alt (bortsett fra vinduene) ble nytt.

Rommet er på knappe 10m2, så ikke mye større enn ditt.

Vi gikk for Solund fra Det Norske Kjøkkensenter og er veldig fornøyd med det. Vi betalte rett i overkant av 70.000,-

Det inkluderte da kjøkkenet (3 doble overskap, ett enkelt overskap+en kokebokhylle, tre enkle underskap, en vanlig skuffeseksjon og en kolonialskuff-seksjon, håndkleskap, stort hjørneskap med sånn snurreting til å ha gryter og slikt på + integrete hvitevarer), vask, vaskemaskin, komfyr, avtrekksvifte + benkeplate.

Monteringen fikk vi med i prisen siden de hadde en eller annen kampanje da vi kjøpte det.

Utover det gikk det det vel ca 3000,- på gulv, ca 1600,- på fliser, ca 2500,- for blandebatteri og ca 1000,- på tapet. Og eller har det gått endel til elektriker, listing, takmaling, lamper, gardiner og litt annet fjas. Vil tippe at vi har brukt ca 85.000,-

Veldig snart kan en nok hive på noen tusenlapper til når vi kjøper oss nytt kjøleskap også..

Med unntak av selve monteringen og noe elektrikerarbeid har vi da gjort alt selv. Vi er strålende fornøyd med resultatet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3x3 m, Wellmann innredning i brunt og pære, indukskjonstopp og røroshette, innebygd stekedel og mikro, dobbelt kjøleskap (kjøl/frys) med isbit og vannmaskin, (alle hvitevarer i børstet stål)flis på vegger m/plexiglass over stekesonen og vaskesone.

Totalpris innredning og alle hvitevarer: 87 500,-

Rene byggekostnader er på 19 300 kommer i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3x3 m, Wellmann innredning i brunt og pære, indukskjonstopp og røroshette, innebygd stekedel og mikro, dobbelt kjøleskap (kjøl/frys) med isbit og vannmaskin, (alle hvitevarer i børstet stål)flis på vegger m/plexiglass over stekesonen og vaskesone.

Totalpris innredning og alle hvitevarer: 87 500,-

Rene byggekostnader er på 19 300 kommer i tillegg.

Det var heller ikke 'helille' pris. Skal sjekke den innredningen - har ikke vært innom det merket før.

Hvilket merke hvitevarer kjøpte dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk oss helt nytt kjøkken i vinter. Alt (bortsett fra vinduene) ble nytt.

Rommet er på knappe 10m2, så ikke mye større enn ditt.

Vi gikk for Solund fra Det Norske Kjøkkensenter og er veldig fornøyd med det. Vi betalte rett i overkant av 70.000,-

Det inkluderte da kjøkkenet (3 doble overskap, ett enkelt overskap+en kokebokhylle, tre enkle underskap, en vanlig skuffeseksjon og en kolonialskuff-seksjon, håndkleskap, stort hjørneskap med sånn snurreting til å ha gryter og slikt på + integrete hvitevarer), vask, vaskemaskin, komfyr, avtrekksvifte + benkeplate.

Monteringen fikk vi med i prisen siden de hadde en eller annen kampanje da vi kjøpte det.

Utover det gikk det det vel ca 3000,- på gulv, ca 1600,- på fliser, ca 2500,- for blandebatteri og ca 1000,- på tapet. Og eller har det gått endel til elektriker, listing, takmaling, lamper, gardiner og litt annet fjas. Vil tippe at vi har brukt ca 85.000,- 

Veldig snart kan en nok hive på noen tusenlapper til når vi kjøper oss nytt kjøleskap også..

Med unntak av selve monteringen og noe elektrikerarbeid har vi da gjort alt selv. Vi er strålende fornøyd med resultatet!  :)

De har tilbud på montering nå også - men da må man bestemme seg iløpet av oktober, det rekker nok ikke jeg .......

Er jo bra å komme seg under 100 000 på det hele vil jeg si

Hva slags benkeplate har dere? Jeg synes den innredningen er fin - men tenker at hvitt/evnt.+ grått er mer klassisk og tidløst og noe som vil 'vare' litt lenger men er ikke helt sikker på det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har tilbud på montering nå også - men da må man bestemme seg iløpet av oktober, det rekker nok ikke jeg .......

Er jo bra å komme seg under 100 000 på det hele vil jeg si

Hva slags benkeplate har dere?  Jeg synes den innredningen er fin - men tenker at hvitt/evnt.+ grått er mer klassisk og tidløst og noe som vil 'vare' litt lenger men er ikke helt sikker på det da.

Ja, jeg klager på ingen måte på prisen. Jeg synes vi har fått mye for pengene! :)

Vi har en benkeplate som heter Skifer og har avrundede kanter. Til å være laminat synes jeg den er ganske fin. Skulle helst hatt granitt, men det ble fryktelig dyrt.

På mange måter er jeg enig i det du sier om hvitt kjøkken. Det er veldig fint og en kan jo også veldig enkelt få ett helt "nytt" kjøkken ved å skifte ut gardiner/duker osv. Det er ikke like lett med vårt kjøkken har jeg etterhvert funnet ut...

Men - det du skriver om at hvitt er mer klassisk og tidløst vet jeg ikke om jeg er helt enig i. Hvertfall ikke i forhold til de kjøkkenene du linket til. Jeg likte de veldig godt - hadde vi ikke fått så dårlig sevice på HTH er det godt mulig at vi hadde hatt noe lignende selv. Jeg liker den stramme stilen! Men det er jo veldig minimalistiske og stramme kjøkken - noe som er moderne nå - men kanskje ikke om noen år. Mange unge idag, meg selv inkludert elsker denne stilen, mens våre foreldre gjerne synes at det blir sterilt og upersonlig. Det er som med alle andre trender, det går i bølgedaler. Personlig vil jeg nok si at jeg synes disse kjøkkenene blir litt for stramme til å kunne kalles klassiske.

Men uansett. Jeg synes de var fine alle sammen jeg, og det viktigste er at du/dere finner ett kjøkken dere vil trives med. :) Så om det er klassisk eller ikke har jo igrunn ikke noe å si. ;)

Endret av Titta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Strada fra Sigdal, blågrått og corian benkeplate, med litt annerledes håndtak enn på bildet der, de går andre veien. Vi har integrerte hvitevarer fra AEG og Husqarna. Vi har stekeovn i benkehøyde og gassfyr i hjørnet og verdens dyreste og kuleste vifte fra Røros - bare jåleri...

Det jeg vil anbefale deg er at du legger inn sokkelskuffer. det er utrolig praktisk, koster endelmen er verd det.

Vårt kjøkken blir oppfattet som tidløst og samtidig veldig trendy og kult. Hvis man ønsker å endre stil, er det null problem å legge til litt dilldall i gardiner og sånn, og man kan ha det helt stramt om man ønsker.

Hvis man velger kirsebær eller bjørk eller furu eller type herrgår dog profilerte dører og sånn, blir det liksom bare en stil - jo enklere og mer ribbet for detaljer, jo lettere kan man tilpasse det trender og smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mange måter er jeg enig i det du sier om hvitt kjøkken. Det er veldig fint og en kan jo også veldig enkelt få ett helt "nytt" kjøkken ved å skifte ut gardiner/duker osv. Det er ikke like lett med vårt kjøkken har jeg etterhvert funnet ut...

Men - det du skriver om at hvitt er mer klassisk og tidløst vet jeg ikke om jeg er helt enig i. Hvertfall ikke i forhold til de kjøkkenene du linket til. Jeg likte de veldig godt - hadde vi ikke fått så dårlig sevice på HTH er det godt mulig at vi hadde hatt noe lignende selv. Jeg liker den stramme stilen! Men det er jo veldig minimalistiske og stramme kjøkken - noe som er moderne nå - men kanskje ikke om noen år. Mange unge idag, meg selv inkludert elsker denne stilen, mens våre foreldre gjerne synes at det blir sterilt og upersonlig. Det er som med alle andre trender, det går i bølgedaler. Personlig vil jeg nok si at jeg synes disse kjøkkenene blir litt for stramme til å kunne kalles klassiske.

Er vel litt enig i kommentarene dine om min 'klassiskhet'.

Men det som er typisk for den minimalistiske stilen i dag er vel hvitt OG stål. Er litt usikker på stål - hvor mye jeg skal ta av det. Da er det det du sier at jeg liker det i dag men hva om noen år - og hva med de som evnt. skal kjøpe min leilighet om noen år. MEN jeg liker heller ikke hvite hvitevarer , så jeg får vel prøve å begrense ståldetaljer ellers.

Skal til HTH om noen dager da og få tegnet kjøkken - så får se hvor servicevillige de er da , får håpe jeg er mer heldig enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Strada fra Sigdal, blågrått og corian benkeplate, med litt annerledes håndtak enn på bildet der, de går andre veien. Vi har integrerte hvitevarer fra AEG og Husqarna. Vi har stekeovn i benkehøyde og gassfyr i hjørnet og verdens dyreste og kuleste vifte fra Røros - bare jåleri...

Det jeg vil anbefale deg er at du legger inn sokkelskuffer. det er utrolig praktisk, koster endelmen er verd det.

Vårt kjøkken blir oppfattet som tidløst og samtidig veldig trendy og kult. Hvis man ønsker å endre stil, er det null problem å legge til litt dilldall i gardiner og sånn, og man kan ha det helt stramt om man ønsker.

Hvis man velger kirsebær eller bjørk eller furu eller type herrgår dog profilerte dører og sånn, blir det liksom bare en stil - jo enklere og mer ribbet for detaljer, jo lettere kan man tilpasse det trender og smak.

Jeg tror nok jeg må redusere kostnadene mine litt - men jeg vil ikke la det gå utover detaljene. Kul vifte må til!! ;) Skal prøve å finne fine kjøkkeninnredninger med praktiske løsninger som du nevner som samtidig ikke koster skjorta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal til HTH om noen dager da og få tegnet kjøkken - så får se hvor servicevillige de er da , får håpe jeg er mer heldig enn deg.

Lykke til på HTH. Har en venninne som kjøpte kjøkken der og hun var strålende fornøyd, så vi møtte nok bare på en som hadde en ekstremt dårlig dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Press kjøkkenleverandørene når det gjelder pris på hvitevarer! Se hva dere kan få med i prisen.

Når det gjelder integrerte hvitevarer er jeg enig i at hvitt er litt kjipt, samtidig som stål er et helvete å holde rent om det ikke er behandlet. Helintegrert kjøleskap og oppvaskmaskin vil jo lette på jobben der.

Sjekk også priser på aluminium og sort. Kan passe fint inn det også.

Selv har jeg Huseby kjøkken.

http://www.huseby-as.no/modell.asp?Type=30...page=5&fileat=6

Dette her, men honningtonet. Veldig fornøyd. Med sort benkplate og sorte grep på dørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Press kjøkkenleverandørene når det gjelder pris på hvitevarer! Se hva dere kan få med i prisen.

Når det gjelder integrerte hvitevarer er jeg enig i at hvitt er litt kjipt, samtidig som stål er et helvete å holde rent om det ikke er behandlet. Helintegrert kjøleskap og oppvaskmaskin vil jo lette på jobben der.

Sjekk også priser på aluminium og sort. Kan passe fint inn det også.

Selv har jeg Huseby kjøkken.

http://www.huseby-as.no/modell.asp?Type=30...page=5&fileat=6

Dette her, men honningtonet. Veldig fornøyd. Med sort benkplate og sorte  grep på dørene.

Var fint det kjøkkenet !

Det er jo lurt å satse mest mulig på innebygging - da blir det evnt. bare ovnen som blir synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du sparer endel irritasjon på å pusse stål (særlig kjøleskap).

Og så vil ikke hvitevarene dominere kjøkkenet. Vurdert kjølehjørne forresten? Veldig greit om dere har plass til det

http://www.rorosmetall.no/ se på begge mulighetene under kjølerom. Tar opp 1 m2 av plassen på kjøkkenet og rommer masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...