AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #1 Del Skrevet 8. mars 2022 Jeg leste her om dagen at man kan få sopp i huden av svømmebasseng? Stemmer det? og er det fler sykdom man kan få? Anonymkode: b29d0...fb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #2 Del Skrevet 8. mars 2022 Du kan få swimmers ear. Anonymkode: d8e27...2fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #3 Del Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Du kan få swimmers ear. Anonymkode: d8e27...2fd Er dette vanlig? Og hva med sopp infeksjon i hud, det å? Anonymkode: b29d0...fb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #4 Del Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er dette vanlig? Og hva med sopp infeksjon i hud, det å? Anonymkode: b29d0...fb3 Jeg svømte 5km i uka i årevis, fikk ingen sykdommer av badinga, men fikk fotsopp i gardroben! Ekle folk med soppete føtter, bli hjemme til den er vekk! Anonymkode: 5ac5f...6fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. mars 2022 #5 Del Skrevet 8. mars 2022 Har alltid lurt på hvordan huden til innesvømmere blir etterhvert. Å være i klorvann i timer hver dag, det kan jo ikke være bra i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #6 Del Skrevet 8. mars 2022 Djungelvrål skrev (Akkurat nå): Har alltid lurt på hvordan huden til innesvømmere blir etterhvert. Å være i klorvann i timer hver dag, det kan jo ikke være bra i lengden. Ja, men tenker å svømme hver dag er en ting😂 men å svømme en gang i uka eller mnd er jo ikke farlig? Anonymkode: b29d0...fb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #7 Del Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg svømte 5km i uka i årevis, fikk ingen sykdommer av badinga, men fikk fotsopp i gardroben! Ekle folk med soppete føtter, bli hjemme til den er vekk! Anonymkode: 5ac5f...6fb Huff, hjelper det å bruke tøfler? Eller kommer smitten gjennom vannet å? og var det vanskelig å bli kvitt sopp? Anonymkode: b29d0...fb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #8 Del Skrevet 8. mars 2022 Hvis ikke hygienen/vannkvaliteten er god kan man få masse forskjellig. Dette er heldigvis sjelden et problem i Norge. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, men tenker å svømme hver dag er en ting😂 men å svømme en gang i uka eller mnd er jo ikke farlig? Anonymkode: b29d0...fb3 Nei, det er ikke farlig. Utenom at du kan drukne. Anonymkode: 355e7...710 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #9 Del Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Huff, hjelper det å bruke tøfler? Eller kommer smitten gjennom vannet å? og var det vanskelig å bli kvitt sopp? Anonymkode: b29d0...fb3 Det går ikke å bruke tøfler til og fra dusjen. Ikke ta med tøfler dit, de blir bare våte og ødelagte. Neida, fort gjort, men jeg hadde ikke fått det om folk bare holdt seg hjemme til de ble kvitt den Anonymkode: 5ac5f...6fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #10 Del Skrevet 8. mars 2022 Klorallergi, astma, ørebetennelse, fotvorter, fotsopp og uttøring av hunden som gir grobunn for eksem er typiske plager svømmere kan ha. Men svømmere tilbringer gjerne 2-4 timer i bassenget, daglig, og mange har ingen plager i det hele tatt. I tillegg er svømming en idrettsgren med lite belastningsskader, sammenlignet med annen idrett, pga oppdrift fra vannet og belastning fordelt på hele kroppen. Anonymkode: 98c54...000 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 8. mars 2022 #11 Del Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Du kan få swimmers ear. Anonymkode: d8e27...2fd Det er helt jævlig å få det der. Kjenner en som fikk det og sliter ennå 11 år etter siste svømmetur. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #12 Del Skrevet 8. mars 2022 Blomsterpotta skrev (1 time siden): Det er helt jævlig å få det der. Kjenner en som fikk det og sliter ennå 11 år etter siste svømmetur. Hva er det? Og er det kronisk? Anonymkode: b29d0...fb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #13 Del Skrevet 8. mars 2022 Kjøttetende bakterier kan man få Anonymkode: ead4d...95c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #14 Del Skrevet 8. mars 2022 Blomsterpotta skrev (2 timer siden): Det er helt jævlig å få det der. Kjenner en som fikk det og sliter ennå 11 år etter siste svømmetur. Ja det er noe dritt, gjør veldig vondt. Men det er heldigvis ikke såå store sjanser for å få det. Jeg er den eneste jeg vet om som har hatt det. Anonymkode: d8e27...2fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #15 Del Skrevet 8. mars 2022 Vannkopper, vann i kneet, vannhodet. Anonymkode: 7c80f...f54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 8. mars 2022 #16 Del Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja det er noe dritt, gjør veldig vondt. Men det er heldigvis ikke såå store sjanser for å få det. Jeg er den eneste jeg vet om som har hatt det. Anonymkode: d8e27...2fd Da kjenner vi hverandre siden du er eneste og jeg kjenner en som fikk det 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #17 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 3/8/2022 den 18.43): Det går ikke å bruke tøfler til og fra dusjen. Ikke ta med tøfler dit, de blir bare våte og ødelagte. Neida, fort gjort, men jeg hadde ikke fått det om folk bare holdt seg hjemme til de ble kvitt den Anonymkode: 5ac5f...6fb Det går helt fint å ta med 'gummitøfler' som crocs, slippers etc. Anonymkode: 0e2d5...3e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #18 Del Skrevet 11. mars 2022 Jeg driver med "hobby" svømming i 12 år nå. Vært på diverse bassenger og badeland ,aldri fikk noe. Aldri ! Anonymkode: 365d9...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykke Li Skrevet 13. mars 2022 #19 Del Skrevet 13. mars 2022 Jeg svømte aktivt i 12 år, og har trent på hobbybasis i 15 år til. Jeg har aldri hatt fotsopp eller noen andre svømmerelaterte sykdommer, og kjenner svært få som har det. Tror ikke det er noe du skal bekymre deg for 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #20 Del Skrevet 14. mars 2022 On 3/8/2022 at 6:41 PM, AnonymBruker said: Huff, hjelper det å bruke tøfler? Eller kommer smitten gjennom vannet å? og var det vanskelig å bli kvitt sopp? Anonymkode: b29d0...fb3 Man bruker da ikke vanlige tøfler i en svømmehall. Men enkle, rene sandaler som tåler vann kan man trygt bruke, og sette dem fra seg på bassengkanten når man skal bade; har alltid brukt dette etter råd fra et familemedlem som fikk fotsopp vedkommende aldri ble kvitt. Dumt å høre på rådene til dem som påstår at det er trygt å gå barbeint fordi de selv ikke har fått fotsopp; det er utallige andre som har fått det, så selv vil jeg aldri ta sjansen på å traske rundt i en svømmehall uten å beskytte føttene mot sopp. Anonymkode: 4edfa...e5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå