Gå til innhold

38 år- droppe barn ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40 og gravid med barn nummer to nå. Ville sagt til mannen at enten blir det barn, ellers så gjør jeg det alene med donor. 

Du kjenner i hjertet ditt om du vil bli bli mamma.

Anonymkode: f74ff...870

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke få barn med en donor! Ditt ønske om å få barn er mindre viktig enn hva du kan tilby barnet. 
Jeg vokste opp som enebarn med kun en forelder, som var en snill og god person. Likevel ville jeg aldri valgt å gjøre det samme mot et barn selv. 

Anonymkode: e82c7...b66

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Få barn med donor først. Finn en god mann etterpå. Kanskje en mann som har barn fra før av? Da kan dere bli en ordentlig liten flokk. :)

Det er min "plan" ihvertfall. Jeg er i samme situasjon etter å ha kastet bort mye tid på menn som etterhvert bestemmer seg for at barn ikke var noe for dem. Uansett om jeg var tydelig på mine ønsker. Jeg blir 35 i høst.

Ser mange skilte småbarnsforeldre som finner hverandre etterhvert. Så hvorfor ikke meg? Jeg vet jeg kan bli en god mamma og jeg vet jeg er sterk! Jeg er også en god person som også vil være en god kjæreste. Jeg skal få det til. Og det kan du også om du virkelig vil.

Som noen nevnte, jeg tror du vet innerst inni hjertet ditt hva du vil.

Anonymkode: ec107...372

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

En bekjent av meg fant mannen i sitt liv da hun var 37 år. Hun fikk sitt første barn da hun var 38 år, andre barn da hun var 40 år og tredje barn da 42 år. 

Anonymkode: 14ab5...875

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Barn er oppskrytt! 

det krever så ufattelig mye energi, tid og penger! Det høres såå koslig ut, men i praksis på er det 80% slit. 

Jeg har en 1 åring og en 4 åring og jeg synes livet et et slit. 

Nyt heller livet uten barn

Anonymkode: 4f97b...468

Hvis du ikke ønsker barna dine så adopter de bort da vel for alle barn fortjener å føle seg ønsket og det er nok av dem som svært så gjerne skulle ha vært foreldre men som ikke er i stand til å få sine egne barn.

Anonymkode: acd99...0b1

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2022 den 1.31):

En dame jeg kjenner levde som nonne i flere år før hun fikk beskjed fra oven om at hun skulle møte noen og får barn. Da var hun 40 år. 

Så hun forlot klosterlivet og møtte en mann like etterpå. De fikk 5 barn iløpet av 40-årene. 

Alt går an, man må se muligheter. 

Og ikke heng deg opp i alder. Er stor forskjell på folk i 40-årene. Noen er ferdig med barn når de er i 40-årene, og noen får kanskje en attpåklatt, mens andre får sitt første barn når de er over 40. 

40 er veldig ungt, og man er fortsatt fruktbar og har mange muligheter her. 

Anonymkode: b29b0...d05

Nei nei nei alle er ikke fruktbare som 40+. Halvparten av kvinner er omtrent sterile i den alderen. Og man kan ikke vite på forhånd om man er i den gruppen der ens egen biologiske klokke er over tiden. Kvinner får utdelt sine egg ved fødsel og eggene eldres sammen med kroppen. "gamle egg" har også hardere skall som ikke lar seg befrukte uten hjelp..

Anonymkode: a6130...651

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...