Gå til innhold

38 år- droppe barn ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En dame jeg kjenner levde som nonne i flere år før hun fikk beskjed fra oven om at hun skulle møte noen og får barn. Da var hun 40 år. 

Så hun forlot klosterlivet og møtte en mann like etterpå. De fikk 5 barn iløpet av 40-årene. 

Alt går an, man må se muligheter. 

Og ikke heng deg opp i alder. Er stor forskjell på folk i 40-årene. Noen er ferdig med barn når de er i 40-årene, og noen får kanskje en attpåklatt, mens andre får sitt første barn når de er over 40. 

40 er veldig ungt, og man er fortsatt fruktbar og har mange muligheter her. 

Anonymkode: b29b0...d05

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært barnløs og ønsket barn i din alder hadde jeg valgt barn foran mann. Jeg ville ikke fått barn med mann som ikke ønsker barn, men alene. 

Anonymkode: 14580...388

• Liker 6
Gjest Jon Are
Skrevet

Det et menn som er problemet ser det ut til. Du kam få barn på.egen hånd, men da må du ta stilling til en rekke moralske spørsmål. Tror uansett mange barn kan ha det like så godt hos en mor.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ja donor er et alternativ. Tvinge avkommet til å vokse opp uten far. You go girl 🥳

Anonymkode: 73c75...8cb

Det går nok veldig fint å vokse opp med en stabil og trygg forelder, uavhengig av kjønn.

Bekymre deg heller for de barna som vokser opp med en eller to møkkaforeldre, for DEM er det mange av. Hvis du tror far+mor = lykke, vel, så er du passe naiv. 

Anonymkode: c178d...fad

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det går nok veldig fint å vokse opp med en stabil og trygg forelder, uavhengig av kjønn.

Bekymre deg heller for de barna som vokser opp med en eller to møkkaforeldre, for DEM er det mange av. Hvis du tror far+mor = lykke, vel, så er du passe naiv. 

Anonymkode: c178d...fad

Nei det tror jeg ikke, men har du ikke fått med deg at barn som vokser opp med en forelder undrer på hvordan deres andre forelder er/oppfører seg? 

Er selvsagt enig med deg i det du sier ellers. Barnas beste er det viktigste. 

AnonymBruker
Skrevet

Barn er oppskrytt! 

det krever så ufattelig mye energi, tid og penger! Det høres såå koslig ut, men i praksis på er det 80% slit. 

Jeg har en 1 åring og en 4 åring og jeg synes livet et et slit. 

Nyt heller livet uten barn

Anonymkode: 4f97b...468

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo absolutt ikke for gammel! Barn er et helvettes ork, men guri så mye glede man får av dem! For min del fikk livet først mening (selv om jeg jo hadde det fint da jeg var fri og frank også, forstår godt at noen også foretrekker det :) ). Ville satset på å bli alenemamma, jeg :) få et par unger, eller en biologisk og et fosterbarn, for eksempel? Da slipper du unna noe av de verste småbarnsårene :) 

Anonymkode: 5d97b...d6e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Må foressten ikke til Danmark lenger, er massevis av hjelp å få i Norge nå :) 

Anonymkode: 5d97b...d6e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I din situasjon så ville jeg spurt typen om han vil ha et barn sammen med deg, men der du har hovedansvaret og dere bor hver for dere. (Siden han i utgangspunktet ikke vil ha, og du ikke ønsker samboerskap)

Er svaret nei, så ville jeg spurt en venn, eller vurdert Danmark.

Jeg synes du skal følge hjertet og forsøke å få et barn, i stedet for å angre resten av livet. (Jeg har tre stk, og synes ikke at det har vært så slitsomt, til tross for at jeg endte som alenemor.)

Anonymkode: 79914...6a3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

jeg har nå blitt 38 år. Noe barn har det aldri blitt , men jeg har ikke vært singel siden jeg var 16 år. Hatt litt forskjellige kjærester. Når man var ung så handlet det jo om å ikke bli gravid. og jeg var veldig nøye med å bruke p sprøyte og  piller og den slags. for å få barn, det var noe man fikk senere. 

møtte en mann jeg var med i flere år- han var steril. kastet bort mye tid der. 

har nok en gang møtt en mann. han har ikke barn, og vil helst ikke ha . han er over 40.  Jeg kjenner at jeg ikke vil flytte fra den fine leiligheta jeg leier heller  og flytte inn i hans gamle hus . om vi skulle få barn. det frister ikke. Og jeg er lei av å bo med en mann. 

samtidig kjenner jeg på sorgen, fordi jeg er en typisk mamma som helst skulle hatt tre barn. Jeg har så mye omsorg og kjærlighet å gi bort, men har ingen å gi det til. Så blir det jo trist når man blir gammel . og ikke ha barnebarn eller noe familie. 

men samtidig er det kanskje best sånn . tiden renner avgårde- og nok en mann forstår ikke den bilogiske klokken vi kvinner har. Blir jeg barnløs. så orker jeg heller ikke flere samboerskap. samt please en mann for sex.  Da vil alle menn bli kompiser. 

Anonymkode: 6eb0f...c3b

Du har ikke vært singel siden du var 16 år, men først nå som du er 38 år og barnløs så tenker du at du er en «typisk mamma». Beklager, men snakk om å ikke kjenne seg selv eller sine egne behov. Høres ut som at du savner noe du aldri har hatt et behov for tidligere, kanskje fordi du ser alle andre ha det? Eller fordi du først i denne alderen tenker fremover i tid… Nei kjør på. 

Vil man ha barn får man jo barn, uavhengig om man er 24 år og studerer eller om man er 38 år. 

Anonymkode: f46e0...d20

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg en donor og få barn. 

Jeg er alenemor og er mer lykkelig enn noen gang ❤️😊 var mamma jeg skulle bli

Anonymkode: 9ef27...1fa

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke du skal gi opp drømmen om barn selv om det kanskje ikke blir tre stykker. Kjenner du en hyggelig mann/homofil mann du kan få barn med uten at dere ønsker forhold (slik Trettebergstuen gjorde)? Eller du kan dra til Danmark.

Planlegg, sett en slags tidsfrist fir hvor lenge du synes det er greit å vente og spar penger.

Anonymkode: 80f84...f72

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg en partner som vil ha barn kjapt, eller dropp det. Ikke gå for donor. Tre barn blir nok mye å håpe på, men det er konsekvensen av å være sein på avtrekkeren.. 

Anonymkode: 9ef04...e69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Ja donor er et alternativ. Tvinge avkommet til å vokse opp uten far. You go girl 🥳

Ja, jeg synes faktisk at ts skal go ❤️

Mange barn vokser opp med én forelder og lever bra med det. 

Anonymkode: d616d...83c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn og elsker livet med dem. Men, ser absolutt hvilket fantastisk liv jeg kunne hatt som barnløs også. Så lenge du ikke angrer forferdelig vil du få et flott liv uansett hva du velger. 

Anonymkode: a978a...f7c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vet at ny setning alltid starter med stor bokstav? Du virker dessverre ikke glup nok til å ha barn - dropp det heller.

Anonymkode: 596a5...981

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sensi skrev (20 timer siden):

Jeg forstår sorgen din. Ble mor som ca 36 og 39 åring. Og du er vel i den værste perioden nå hvor klokken tikker. Mener å ha hørt at forskning viser at når man er over fertil alder, så roer tankene seg. 

Syns det å høste egg var et godt forslag. Just in case. Og skulle det bli barn, så er ett barn like mye akkurat passe som to eller tre. Har flere venner som av ulike årsaker har ett barn. Vet et av parene ønsker ett til da, men det blir jo ikke alltid sånn. 

Men hva med å være fostermor? Jeg vet om en singel dame som har vært fostermor i en årrekke. Både akutt og hatt mer langvarige avtaler. 

Du elsker leiligheten din og har hatt dine erfaringer med menn. Og det virker som du er fine med å ikke være i et forhold. Det taler for at du også kan være lykkelig uten barn. Gjelder vel å finne mening og ha gode venner rundt seg. 

Jeg har flere venner/bekjente uten barn. De er aktive, jobber masse, reiser, ute og spiser, osv. De er flere da. Gutter og jenter. En fin gjeng på snart 50. 

Husker hun ene ble overrasket når hun fortalte at hun ikke skulle ha barn og jeg ikke hevet et øyebryn på det. Det var visst en uventet reaksjon. Så det er jo også noe å skille på. Hva er det du egentlig ønsker og hva ønsker du fordi det forventes? Hvis du forstår hva jeg mener. Det er heller ingen garanti for barnebarn eller at du har helse til å være med dem. Mange besteforeldre er i dag i veldig god form. Og selv om vennene dine har barnebarn har de ofte tid til venner og aktiviteter også. Iallfall slik jeg ser de rundt meg som er besteforeldre. 

Dette ble litt rotete. Håper du kommer til en avgjørelse snart og hvis du kommer frem til å ikke ville ha barn, så er det så mange andre ting du kan gjøre.  Forstår likevel det er en sorg. Men fatt mot og kos deg med alt det andre som finnes i livet. 

Det er det mange uten barn interresserer seg for; reising, jobben, ute og spiser, sosialt flinke. Vanskelig å være ufrivillig barnløs, og ikke så interressert i de tingene, og heller ikke så veldig sosial. Heller den som er hjemmekjær, og vil være hjemme med familien. Men det ender med at man blir hjemne alene, fordi man ikke har familie. Veldig kjedelig. 😕

Anonymkode: 1a1d5...da0

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor leier du en leilighet nå? Har du økonomi til å oppfostre barn alene for eksempel? 

Anonymkode: 19659...409

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2022 den 17.10):

Det skal nok gå bra

Anonymkode: 627df...392

Det trodde barnevernet om ABB også..

Anonymkode: 56547...8c2

AnonymBruker
Skrevet

De jeg kjenner som er alenemødre og fikk barn via donor klarer det veldig fint. Men de hadde et sterkt, sterkt ønske om å bli mamma - og da overkommer vel det søvnmangel og lite avlasting.

Så hvis du kjenner at det er barn du virkelig vil ha. da tror jeg det går helt fint om du velger donor.

Anonymkode: ebbd3...efa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...