AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #1 Skrevet 8. mars 2022 jeg har nå blitt 38 år. Noe barn har det aldri blitt , men jeg har ikke vært singel siden jeg var 16 år. Hatt litt forskjellige kjærester. Når man var ung så handlet det jo om å ikke bli gravid. og jeg var veldig nøye med å bruke p sprøyte og piller og den slags. for å få barn, det var noe man fikk senere. møtte en mann jeg var med i flere år- han var steril. kastet bort mye tid der. har nok en gang møtt en mann. han har ikke barn, og vil helst ikke ha . han er over 40. Jeg kjenner at jeg ikke vil flytte fra den fine leiligheta jeg leier heller og flytte inn i hans gamle hus . om vi skulle få barn. det frister ikke. Og jeg er lei av å bo med en mann. samtidig kjenner jeg på sorgen, fordi jeg er en typisk mamma som helst skulle hatt tre barn. Jeg har så mye omsorg og kjærlighet å gi bort, men har ingen å gi det til. Så blir det jo trist når man blir gammel . og ikke ha barnebarn eller noe familie. men samtidig er det kanskje best sånn . tiden renner avgårde- og nok en mann forstår ikke den bilogiske klokken vi kvinner har. Blir jeg barnløs. så orker jeg heller ikke flere samboerskap. samt please en mann for sex. Da vil alle menn bli kompiser. Anonymkode: 6eb0f...c3b 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #2 Skrevet 8. mars 2022 Du kan rekke 2-3 barn. Bestem deg og handle kjapt om du vil ha barn. Anonymkode: 9c7b3...fbf 7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #4 Skrevet 8. mars 2022 Du vil ha barn, men ikke bo med en mann. Da er vel svaret gitt: donor Anonymkode: 627df...392 9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #5 Skrevet 8. mars 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dra til Danmark? Anonymkode: d61b7...896 Norge? Anonymkode: 627df...392 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #6 Skrevet 8. mars 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du vil ha barn, men ikke bo med en mann. Da er vel svaret gitt: donor Anonymkode: 627df...392 Greit nok at hun ikke vil ha en mann, men barnet ville nok helst hatt en far. Anonymkode: e778a...25d 9 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #7 Skrevet 8. mars 2022 Du kan lett få 2 barn men det handler om å gå inn i hele prosjektet. Ei kusine fikk 2 barn og hun var 40 da hun fikk første. Den andre benyttet seg av sæddonor og har akkurat fått førstemann,hun er 41. Anonymkode: 66bd0...886 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #8 Skrevet 8. mars 2022 Ja donor er et alternativ. Tvinge avkommet til å vokse opp uten far. You go girl 🥳 Anonymkode: 73c75...8cb 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #9 Skrevet 8. mars 2022 Vi er litt i samme båt, jeg kastet også bort mange år på en mann som var steril (bortkastet fordi han også viste seg å være en utro idiot). Traff min nåværende mann like etterpå, ble gravid ved et uhell nesten med en gang og er evig takknemlig for det. Det har selvfølgelig vært tøffe tak, men det barnet hadde aldri blitt til om vi skulle tenkt for mye over det. Nå venter vi nummer to, jeg blir 39 i år. Jeg anbefaler deg å kaste deg ut i mammalivet. Ikke tenk så mye på fremtidig bosituasjon osv. Anonymkode: cbd26...d82 4 1
Trilili Skrevet 8. mars 2022 #10 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): jeg har nå blitt 38 år. Noe barn har det aldri blitt , men jeg har ikke vært singel siden jeg var 16 år. Hatt litt forskjellige kjærester. Når man var ung så handlet det jo om å ikke bli gravid. og jeg var veldig nøye med å bruke p sprøyte og piller og den slags. for å få barn, det var noe man fikk senere. møtte en mann jeg var med i flere år- han var steril. kastet bort mye tid der. har nok en gang møtt en mann. han har ikke barn, og vil helst ikke ha . han er over 40. Jeg kjenner at jeg ikke vil flytte fra den fine leiligheta jeg leier heller og flytte inn i hans gamle hus . om vi skulle få barn. det frister ikke. Og jeg er lei av å bo med en mann. samtidig kjenner jeg på sorgen, fordi jeg er en typisk mamma som helst skulle hatt tre barn. Jeg har så mye omsorg og kjærlighet å gi bort, men har ingen å gi det til. Så blir det jo trist når man blir gammel . og ikke ha barnebarn eller noe familie. men samtidig er det kanskje best sånn . tiden renner avgårde- og nok en mann forstår ikke den bilogiske klokken vi kvinner har. Blir jeg barnløs. så orker jeg heller ikke flere samboerskap. samt please en mann for sex. Da vil alle menn bli kompiser. Anonymkode: 6eb0f...c3b Hva med å finne en kompromiss? Liker du denne mannen og kunne han ha tenkt seg å få barn med deg? Tenk og prat. Ting blir aldri perfekt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #11 Skrevet 8. mars 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Ja donor er et alternativ. Tvinge avkommet til å vokse opp uten far. You go girl 🥳 Anonymkode: 73c75...8cb Det skal nok gå bra Anonymkode: 627df...392 9
AprilLudgate Skrevet 8. mars 2022 #12 Skrevet 8. mars 2022 Tja. Du kan jo fryse egg og håpe på å treffe noen som faktisk ønsker barn? Hadde ikke fått barn om du ikke ønsker familieliv generelt.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #13 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det skal nok gå bra Anonymkode: 627df...392 Går ofte bra å vokse opp uten noen foreldre, men valget er selvfølgelig lett hvis man kan velge. Anonymkode: 73c75...8cb 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #14 Skrevet 8. mars 2022 Jeg ville gått for barn med donor om jeg var det. Barn har det lidelse fint med bare en forelder ofte. Det kan komme en mann inn i livet til deg og barnet senere. Du behøver kanskje ikke mer enn dette ene barnet, og med all den omsorgen du kjenner du har og mammarollen du ønsker deg: kjør på! Med hevet hodet og drit i de fedre-kommentarene du vet noen har. Jeg er mor til to og disse har en far. Han er dog ikke interessert. Dette tror jeg er vel så skadelig som å ikke ha en far! Kjenner flere donorbarn og det er heldige unger da de er meget ønsket. Anonymkode: b18bd...80d 3 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #15 Skrevet 8. mars 2022 Ville gått for en hund eller katt jeg. Mye mer glede og mye mindre styr. Anonymkode: 9a37f...48b 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #16 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ville gått for en hund eller katt jeg. Mye mer glede og mye mindre styr. Anonymkode: 9a37f...48b har hatt katt. den ble bare banket da den var ute . Anonymkode: 6eb0f...c3b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #17 Skrevet 8. mars 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Ville gått for en hund eller katt jeg. Mye mer glede og mye mindre styr. Anonymkode: 9a37f...48b Hvorfor ikke en gullfisk, enda mindre styr. Anonymkode: 627df...392 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #18 Skrevet 8. mars 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Ville gått for en hund eller katt jeg. Mye mer glede og mye mindre styr. Anonymkode: 9a37f...48b Tamagotchi, mye glede, lite styr og den kan fødes på ny Anonymkode: 627df...392 4 1
Sensi Skrevet 8. mars 2022 #19 Skrevet 8. mars 2022 Jeg forstår sorgen din. Ble mor som ca 36 og 39 åring. Og du er vel i den værste perioden nå hvor klokken tikker. Mener å ha hørt at forskning viser at når man er over fertil alder, så roer tankene seg. Syns det å høste egg var et godt forslag. Just in case. Og skulle det bli barn, så er ett barn like mye akkurat passe som to eller tre. Har flere venner som av ulike årsaker har ett barn. Vet et av parene ønsker ett til da, men det blir jo ikke alltid sånn. Men hva med å være fostermor? Jeg vet om en singel dame som har vært fostermor i en årrekke. Både akutt og hatt mer langvarige avtaler. Du elsker leiligheten din og har hatt dine erfaringer med menn. Og det virker som du er fine med å ikke være i et forhold. Det taler for at du også kan være lykkelig uten barn. Gjelder vel å finne mening og ha gode venner rundt seg. Jeg har flere venner/bekjente uten barn. De er aktive, jobber masse, reiser, ute og spiser, osv. De er flere da. Gutter og jenter. En fin gjeng på snart 50. Husker hun ene ble overrasket når hun fortalte at hun ikke skulle ha barn og jeg ikke hevet et øyebryn på det. Det var visst en uventet reaksjon. Så det er jo også noe å skille på. Hva er det du egentlig ønsker og hva ønsker du fordi det forventes? Hvis du forstår hva jeg mener. Det er heller ingen garanti for barnebarn eller at du har helse til å være med dem. Mange besteforeldre er i dag i veldig god form. Og selv om vennene dine har barnebarn har de ofte tid til venner og aktiviteter også. Iallfall slik jeg ser de rundt meg som er besteforeldre. Dette ble litt rotete. Håper du kommer til en avgjørelse snart og hvis du kommer frem til å ikke ville ha barn, så er det så mange andre ting du kan gjøre. Forstår likevel det er en sorg. Men fatt mot og kos deg med alt det andre som finnes i livet. 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #20 Skrevet 8. mars 2022 Dette er den ene tingen du ikke skal gå på akkord med. Hvis du ikke prøver å bli gravid, vil du angre bestandig. Enten er mannen med på det, fra i kveld, ellers er det Danmark neste! Anonymkode: 868b6...8cf 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå