Gå til innhold

For høyt hcg nivå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heisann! 

Jeg har vært igjennom 1 missed abortion og en kjemisk. Satte inn blastocyst den 17 Februar. 11 dager etter innsettet tok jeg en blodprøve som bekreftet graviditet ❤️

Her er prøvene:

3+6 (11 dager etter innsett): Hcg på 835

4+2: Hcg på 4100

4+6 (igår): Hcg på 18737

Er ikke dette veldig høyt? Alt for høyt? Blæremola?? Jeg satte kun inn 1 blastocyst så er 99% sikker på at det bare er 1 der inne. 

Dette spørsmålet er ikke ment som skryt men pga mistanker om at det igjen går til H....  

Noen med erfaring?

Anonymkode: 202d5...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Heisann! 

Jeg har vært igjennom 1 missed abortion og en kjemisk. Satte inn blastocyst den 17 Februar. 11 dager etter innsettet tok jeg en blodprøve som bekreftet graviditet ❤️

Her er prøvene:

3+6 (11 dager etter innsett): Hcg på 835

4+2: Hcg på 4100

4+6 (igår): Hcg på 18737

Er ikke dette veldig høyt? Alt for høyt? Blæremola?? Jeg satte kun inn 1 blastocyst så er 99% sikker på at det bare er 1 der inne. 

Dette spørsmålet er ikke ment som skryt men pga mistanker om at det igjen går til H....  

Noen med erfaring?

Herlighet, er du meg??😅

Satt inn blasto noen dager etter det og opplever det samme, lavere enn deg men fremdeles høyt. Slo tydelig ut på graviditetstesten tidlig. Hadde 505 på 3+6 blant annet. Skal måle på nytt i morgen og fredag. Når har du UL? 3 uker til min, synes det er tortur å måtte vente så lenge. Kanskje vi må oppstart hverandre litt underveis 😂

Anonymkode: 4ed54...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Herlighet, er du meg??😅

Satt inn blasto noen dager etter det og opplever det samme, lavere enn deg men fremdeles høyt. Slo tydelig ut på graviditetstesten tidlig. Hadde 505 på 3+6 blant annet. Skal måle på nytt i morgen og fredag. Når har du UL? 3 uker til min, synes det er tortur å måtte vente så lenge. Kanskje vi må oppstart hverandre litt underveis 😂

Du høres ut som meg, min endte i MA men de ukene er forferdelige 😅

Endret av Saschi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre klinikken har sagt noe, så jeg tro at alt er bra, hvis ikke så hadde de sagt noe 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Herlighet, er du meg??😅

hahaha kanskje jeg er deg? 😏 Nei da, bra jeg ikke er alene om høye tall, syns mine er så høye når jeg går gjennom alle tabellene jeg finner på nettet 🙈 Slo selv ut tidlig på gt… kanskje vi er en og samme person? Hvor langt på vei er du idag? 

Er 5+0 idag og har TUL 21 Mars (Er da 6+6), så grugleder meg, klarer ikke å gi slipp på uroen for at det kommer til å ende en dag 🙃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Saschi skrev (8 minutter siden):

Med mindre klinikken har sagt noe, så jeg tro at alt er bra, hvis ikke så hadde de sagt noe 😊

Ok, tusen takk 🙏 De sa bare at blodprøvene var fine, så regner med at det bare er jeg som overtenker alt 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

hahaha kanskje jeg er deg? 😏 Nei da, bra jeg ikke er alene om høye tall, syns mine er så høye når jeg går gjennom alle tabellene jeg finner på nettet 🙈 Slo selv ut tidlig på gt… kanskje vi er en og samme person? Hvor langt på vei er du idag? 

Er 5+0 idag og har TUL 21 Mars (Er da 6+6), så grugleder meg, klarer ikke å gi slipp på uroen for at det kommer til å ende en dag 🙃 

Hmm, er du sikker på du er 5+0?? Hvis du hadde innsett 17. februar er du vel 5+3, og da er plutselig hcg-nivået ditt ikke såååå skyhøyt lenger 😅 Jeg hadde innsett 21. februar og er 4+6 idag.

Klarer heller ikke å slippe uroen. Nå satt jeg plutselig å tenkte at jeg hadde mistet alle symptomer og sikkert kom til å få kjempelag hcg i morgen, så uansett va prøven viser kommer jeg til å tolke det i verste mening…😑😩

Håper alt bare er bra med oss begge og de i magen!🥰 

3 hours ago, Saschi said:

Du høres ut som meg, min endte i MA men de ukene er forferdelige 😅

Nei og nei, du må jo ikke si sånt!!😂😂 Nå er jeg helt overbevist om at høye verdier = MA😂 Neida, men håper virkelig at dette går bra….

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får heller ikke antall graviditesdager til å stemme helt? Hvis du satte inn blastocyst, var den sannsynligvis 5 dager ved innsett. Altså var du 2+5 ved innsett.  Da ble første måling gjort 16 dager etter at egget ble befruktet (evt pluss tid i fryseren, som ikke teller, hvis det var et fryseforsøk), selv om det var 11 dager etter innsett. I så fall hadde jeg litt over 1000 i hcg på tilsvarende dag (målte da embryoet var 16 dager, men satte inn et todagersegg, dermed var jeg 14 dager etter innsett). Jeg målte ikke flere ganger. De kommenterte at det var høyt, men det var ikke negativt. Og det ble et nydelig barn :) Jeg tror både du og jeg var 4+2 ved første måling, men med forbehold om at jeg misforstår noe eller surrer litt med tallene fordi jeg er trøtt. Masse lykke til med svangerskapet! 

Anonymkode: 1a0d5...670

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hmm, er du sikker på du er 5+0?? Hvis du hadde innsett 17. februar er du vel 5+3, og da er plutselig hcg-nivået ditt ikke såååå skyhøyt lenger 😅 Jeg hadde innsett 21. februar og er 4+6 idag.

Klarer heller ikke å slippe uroen. Nå satt jeg plutselig å tenkte at jeg hadde mistet alle symptomer og sikkert kom til å få kjempelag hcg i morgen, så uansett va prøven viser kommer jeg til å tolke det i verste mening…😑😩

Håper alt bare er bra med oss begge og de i magen!🥰 

Jeg trodde og jeg var 5+3 men appene mine sier 5+0 og det samme gjør terminkalkulator, hadde mensen 1 Februar, så regner ut ifra den 🤔 Men kanskje det er annerledes med IVF? Dette er mitt første IVF forsøk og det ble satt inn i styrt syklus pga uregelmessig mensen… Herregud, klarer ikke å forstå noe av dette 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg får heller ikke antall graviditesdager til å stemme helt? Hvis du satte inn blastocyst, var den sannsynligvis 5 dager ved innsett. Altså var du 2+5 ved innsett.  Da ble første måling gjort 16 dager etter at egget ble befruktet (evt pluss tid i fryseren, som ikke teller, hvis det var et fryseforsøk), selv om det var 11 dager etter innsett. I så fall hadde jeg litt over 1000 i hcg på tilsvarende dag (målte da embryoet var 16 dager, men satte inn et todagersegg, dermed var jeg 14 dager etter innsett). Jeg målte ikke flere ganger. De kommenterte at det var høyt, men det var ikke negativt. Og det ble et nydelig barn :) Jeg tror både du og jeg var 4+2 ved første måling, men med forbehold om at jeg misforstår noe eller surrer litt med tallene fordi jeg er trøtt. Masse lykke til med svangerskapet! 

Anonymkode: 1a0d5...670

Jeg trodde og jeg var 5+3 men appen Helseoversikt og appen sier 5+0 og det samme gjør terminkalkulator, hadde mensen 1 Februar, så regner ut ifra den 🤔 Men kanskje det er annerledes med IVF? Dette er mitt første IVF forsøk (fryseforsøk) og det ble satt inn i styrt syklus pga uregelmessig mensen… Herregud, klarer ikke å forstå noe av dette 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved fryseforsøk er du 2 uker pluss X dager på vei ved innsett. X er da hvor gammelt egget var ved nedfrys. Vanlig blir derfor 2+2, 2+3 eller 2+5 avhengig av eggets alder

Så da var egget ditt for deg 2 uker pluss 5 dager på den dagen det ble satt inn. Så du kan bruke en terminkalkulator som har befruktningsdato, så skal du få opp hvor langt på vei du er 😊

Her er en mange bruker: https://aleris-hamlet-fertility.dk/no/verdt-aa-vite/terminkalkulator/

Når jeg la inn verdiene dine så fikk jeg opp at du er 5+3…

Håper dette hjelper på forvirringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved innsett av blasto 17 februar skal du telle at eggløsning var 12 februar og første dag i siste mens 29 januar. Du er dermed 5+3 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei og nei, du må jo ikke si sånt!!😂😂 Nå er jeg helt overbevist om at høye verdier = MA😂 Neida, men håper virkelig at dette går bra….

Det var ikke meningen å skremme deg 🙈 Det skal MYE til for at høye hcg verdier betyr MA, det betyr faktisk stikk motsatt 😊 Jo høyere verdier du har, jo mindre sjanse for MA/SA😉 Jeg har store problemer med fertilitet fra før og har dårlige egg og ble gravid naturlig så hadde ikke den støtten du får gjennom IVF 😊 Den lille inni magen din har det helt fint inni der og har sikkert ingen planer om å gå noen plass ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, Saschi said:

Det var ikke meningen å skremme deg 🙈 Det skal MYE til for at høye hcg verdier betyr MA, det betyr faktisk stikk motsatt 😊 Jo høyere verdier du har, jo mindre sjanse for MA/SA😉 Jeg har store problemer med fertilitet fra før og har dårlige egg og ble gravid naturlig så hadde ikke den støtten du får gjennom IVF 😊 Den lille inni magen din har det helt fint inni der og har sikkert ingen planer om å gå noen plass ❤️

Tusen takk for at du banker litt vett i skallen min!❤️ Blir heeeelt SPRØ og tenker det verste konstant. Uansett hvilke hcg-verdier jeg hadde fått er jeg helt sikker på at jeg hadde klart å funnet noe galt med de🤓

Så trist å høre om utfordringene dine, håper alt går bedre nå!❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tusen takk for at du banker litt vett i skallen min!❤️ Blir heeeelt SPRØ og tenker det verste konstant. Uansett hvilke hcg-verdier jeg hadde fått er jeg helt sikker på at jeg hadde klart å funnet noe galt med de🤓

Så trist å høre om utfordringene dine, håper alt går bedre nå!❤️❤️

Det er helt normalt, jeg kunne fått vite at hcg verdiene var de beste som de hadde sett og jeg hadde uansett tenkt at vært tegn eller mangle på tegn betydde MA/SA, så kjenner meg veldig godt igjen 😊

Det går bedre med meg nå, takk for at du spør ❤️Det skjedde for over et år siden, slet en del der og da men nå går det bedre. Endte opp med å skrive et brev til blåbæret i prøvedagboken min, så fikk ut resten av smerten da. Har tatt en pause fra IVF pga det siste egget på frys ikke overlevde opptiningen 🙃

Ta og nyt denne tiden så godt du kan, og du har lovt til å vær redd. Det er derfor folk som jeg kan hjelpe med klokskapen våres sånn at dere kan bli tryggere ❤️:klem:

Endret av Saschi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...