Gå til innhold

Morsomme historier

Fremhevede innlegg

Skrevet

Satt ved pc'n i kveld da katten plutselig begynte å hyle noe innmari. Reiste meg naturligvis for å gå og se om hun skulle ut eller noe, men ingen katt var i sikte. Ropte og ropte, men ikke noe svar. Da går jeg tilfeldigvis forbi garderobeskapet i gangen og ser to lysende kuler inne i skapet. Der satt altså katten og så på at jeg leita huset rundt etter henne, og når jeg ropte holdt hun naturligvis kjeft.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:grine2:

Akkurat nå ligger Frøydis på sofaen SIN og snorker, bare helt herlig :sove:

Har fått meg mang en latter av historiene her ja!!!

Skrevet

Når katten min kjeder seg, så kommer hun galopperende med høy rygg og bust, store ører og digre øyne, stirrer på meg mens hun galopperer sidelengs mot meg, og så beiner hun forbi og gjemmer seg ett eller annet sted:)

Noen ganger leker jeg en blanding av harn og gjemsel med henne. Jeg starter med å stelle meg bak et hjørne i huset og stirre på henne med ett øyne synlig, og så kommer katten snikende mot meg. Så skyndter jeg meg til neste hjørne, og katta begynner å løpe etter meg. Så beiner vi opp trappa og så langt inn i huset vi kommer, før jeg plutselig snur og løper etter henne samme veien tilbake dit vi starta:)

Gjest Aurélie
Skrevet (endret)
Når katten min kjeder seg, så kommer hun galopperende med høy rygg og bust, store ører og digre øyne, stirrer på meg mens hun galopperer sidelengs mot meg, og så beiner hun forbi og gjemmer seg ett eller annet sted:)

Noen ganger leker jeg en blanding av harn og gjemsel med henne. Jeg starter med å stelle meg bak et hjørne i huset og stirre på henne med ett øyne synlig, og så kommer katten snikende mot meg. Så skyndter jeg meg til neste hjørne, og katta begynner å løpe etter meg. Så beiner vi opp trappa og så langt inn i huset vi kommer, før jeg plutselig snur og løper etter henne samme veien tilbake dit vi starta:)

:ler: Høres kjent ut dette..

Har forresten hørt at i hvilken grad katter knytter seg til folk avhenger ikke nødvendigvis av at man fôrer de, men at man leker med de. Jo mere man leker med katten, desto mer populær blir man altså i kattens øyne.

Endret av Aurélie
Skrevet

Artig link :klappe:

På morgenene går jeg alltid en fast rute med hunden min. Idag også!

Og da vi kom opp til krysset så satt en gutt på bussholderplassen (han satt på kofferten sin). Dette syns gullet mitt var skummelt. Og bråstoppet. Så hører jeg murring langt nedi magen på han. I han sine øyne var det fare på ferde. Og han blir stående og knurre og begynner å bjeffe. Og jeg ler. Går over veien jeg (har 8 m flexibånd) og begynner å prate til gutten. Sier til han at det var noe fremmed på ruta til vofsen. Tilslutt får jeg lokket han over veien, i boffende og livredd tilstand. Spurte gutten om han fikk lov å hilse. Og tilslutt turte vofsen det! Og da var det bare fryd og gammen, vofse var tilbake i sin menneskekjære og kosete tilstand. :ironi:

Har opplevd denne skeptiske holdninga til vofse før også. Om vinteren f.eks. når det PLUTSELIG står en 3 meter høy snømann inni hagen et sted. Huff så skummelt! Eller et akebrett som ligger i veikanten.

Skrevet

Mine to pusekatter åpner dører. Dvs vår hunnkatt åpner alle skuffer og skap (inkludert skyvedørsgarderoben) og hannkatten åpner vanlige dører. Nå har de funnet ut at skap nede på bakkenivå ikke er utfordring nok så vi har måttet sette barnesikring på kjøkkenskapet (veggskap over kjøkkenbenken) hvor vi oppbevarer kattematen :forvirret: kom nemlig ut her en morgen og fant døren til skapet åpen og posen meg tørket sei (godteri) tom på gulvet. Og så to meget stolte og fornøyde pusekatte da :grine2:

tingeling

Skrevet

når jeg går tur med hundene mine så skal begge kattene mine følge med hele veien. så da går jeg altså tur med to hunder og to katter...

har fått et par merkelige og nyskjerrige blikk i fra biler som kjører forbi kan du si..

folk som har stoppet opp og lurt på om jeg også går tur med kattene.

det er ikke få komenterer jeg har fått på det.

men de elsker og være med på turene. sprinter avgårde, hopper i trærne og storkoser seg.

hvis de ikke ser meg mer begynder de og mjaue så svarer jeg og så kommer de springende til meg igjen.

han minste min er veldig glad i hånda mi.

når jeg sitter ved dataen skal han ligge med labbene og hodet oppå hånda mi..

samme uanz hvor seg er så skal han være oppå hånda mi..

begge kattene mine kan åpne dører med labben hvis døra står litt på gløtt..

begge skal drikke i fra vasken, selv om de har helt nytt vann i fra samme vask i skåla si..

hun elste går i duskjen daglig, drar opp silen og tar labben så langt nedi som hun kan og slikker på labben sin etterpå og gjentar dette flere ganger. dette har minstemann også begynt med nå..

begge skal ligge i sena vår og ingen andre plasser når de er inne om dagen..

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Da jeg var liten hadde vi to katter, den ene var både tøff og intelligent, men den andre var heller lettere tilbakestående (men veldig snill).

Den tøffe katten gjorde selvsagt alle mulige ting man forventer at en katt skal gjøre, blant annet å åpne dører som står på gløtt med en pote. Dette hadde den mindre intelligente katten sett, men ikke helt forstått konseptet bak. Så den stakk poten inn i dørsprekken, og i stedet for å skyve døren opp, skøv den poten mot dørkarmen, uten å få opp døren....

Stakkars pusen :ler:

Gjest Lilleulv
Skrevet

Min Nemi drar ut hårstrikken på alle som har hestehale. Ingen får ha hestehale i dette huset :ler: Hvis jeg har besøk av noen venninner og en av de har hestehale så får den ikke være der lenge. la oss si at vi sitter i sofaen. Da spretter Nemi opp i sofaen, tar forsiktig tak i strikken med tennene og drar den ut uten å lugge. så legger hun strikken ned og logrer fornøyd, akkurat som hun tenker "my work here is done" :)

Skrevet
Min Nemi drar ut hårstrikken på alle som har hestehale. Ingen får ha hestehale i dette huset  :ler: Hvis jeg har besøk av noen venninner og en av de har hestehale så får den ikke være der lenge. la oss si at vi sitter i sofaen. Da spretter Nemi opp i sofaen, tar forsiktig tak i strikken med tennene og drar den ut uten å lugge. så legger hun strikken ned og logrer fornøyd, akkurat som hun tenker "my work here is done"  :)

:ler:

I går var jeg på agilitytrening for første gang med lillejenta på 15 mnd, så for meg at jeg skulle fortelle noen morsomme historier i dag, men altså, det gikk bare knakende bra!!!! Så jeg måtte bare fortelle lissom...

Skrevet

Hunden min har en litt spess vane.. Etter hun spist maten sin løper hun bortover gulvet med kinnet sitt ned i gulvet. på begge sider, altså hun tørker seg rundt munnen:)

Skrevet
Hunden min har en litt spess vane.. Etter hun spist maten sin løper hun bortover gulvet  med kinnet sitt ned i gulvet. på begge sider, altså hun tørker seg rundt munnen:)

Det gjør hunden til søs min også, ikke på gulvet, men på vegger, skapdører og møbler, og så snøfter hun mens hun gjør det, ser gørr teit ut :ler:

Gjest Lilleulv
Skrevet
Det gjør hunden til søs min også, ikke på gulvet, men på vegger, skapdører og møbler, og så snøfter hun mens hun gjør det, ser gørr teit ut  :ler:

min og gjør det. og når hun er våt legger hun seg langflat på teppet og skyver seg bortover med bakbeina mens hun grynter og uler...

Skrevet
min og gjør det. og når hun er våt legger hun seg langflat på teppet og skyver seg bortover med bakbeina mens hun grynter og uler...

Skrevet

Min kanin tror den er en hund... Den lystrer på "nei". Går løs hele dagen innendørs, er renslig og går på do i kassen sin. Hopper opp i sofaen og forlanger knekkebrød og kjeks. Og den ELSKER å jage katter :ler:

Skrevet

Jeg har enda en liten en om Mammas pus. Hun er veldig sær når det gjelder å spise tørrfôr. Skålen står oppå et brett, og når hun skal spise må hun først pirke ut én og én bit, og hvis hun hører et "pling" når den treffer brettet så spiser hun den. Tørrfôrbiter som ikke sier "pling" eller havner utenfor brettet røres ikke. :ler:

Skrevet

Vi har en hund som har veldig mange egne meninger. Bla. vil han alltid bære sitt eget fleksibånd i munnen når vi går kveldstur. Han tusler da rundt som om vi skulle ha holdt det og legger det pent ned på bakken om han skal snuse e.l. når vi er ferdige med runden legger han båndet fra seg i gangen og venter tålmodig til vi har tatt av han halsbåndet og gitt han en karbonadekake siden han har vært så flink!?

Ellers pleier han å ligge på ryggen i sofaen og snorke høyt. Tidvis foregår det tydeligvis hektisk aktivitet i drømmene hans for da spreller beina og boffelyder som høres ut som latter kommer ut. Klarer aldri la være å trekke på smilebåndet disse gangene.

:sove:

Skrevet

Så sitter jeg her og surrer på KG, så hører jeg noe bråk på verandaen...

Slapp ut hundene for en stund siden, på skogtur har de vært, fikk mld av papsen som sa jentene hadde vært ute hos han en tur, og er tydeligvis kommet hjem igjen... Den yngste tispa mi sitter nå i den ene verandastolen og kikker inn gjennom stuevinduet!

Skrevet

Så sitter jeg her og surrer på KG, så hører jeg noe bråk på verandaen...

Slapp ut hundene for en stund siden, på skogtur har de vært, fikk mld av papsen som sa jentene hadde vært ute hos han en tur, og er tydeligvis kommet hjem igjen...  Den yngste tispa mi sitter nå i den ene verandastolen og kikker inn gjennom stuevinduet!

Så du bor så landlig til at du bare kan slippe dem ut? Finnes det ikke folk i nærheten av der du bor?

Gjest Spacegirl
Skrevet (endret)

Lillepus sitter alltid og følger nøye med når jeg skal legge meg om kvelden. Jeg legger alltid lypsylen på nattbordet, og med en gang lyset slukkes hopper hun opp på nattbordet og dytter lypsylen ned på golvet. Og så leker hun med den, så hver morgen må jeg krype under senga for å finne den igjen. Fast rutine.

Endret av Fairy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...