Gjest vimse Skrevet 28. oktober 2005 #1 Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Nå har jeg vært nede og hentet tøy ut av tørketrommelen, står og bretter tøy på kjøkkenet, og Frøydis(min 14 mnd gamle hund), kommer inn til meg, som hun pleier. Hun står og kikker på fillene jeg bretter, og logrer... Joda, hun skal være med å brette tøy, hun tar tøyet jeg har brettet, til og med bukser, forsiktig i munnen, og legger de fint ned på gulvet, i en haug, og sånn holder vi på igjennom hele tøyhaugen. Når det nærmer seg slutten, setter hun den ene labben på haugen, og flytter den ikke før jeg sier: ¨Nå skal tøyet i skapet¨... E ler mæ i hjel! Endret 28. oktober 2005 av vimselims
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #2 Skrevet 28. oktober 2005 Flink hund du har Selv om jeg aldri ville hatt på meg noe som har vært i en hundemunn, da. Håper hun ikke sikler for mye
Gjest vimse Skrevet 28. oktober 2005 #3 Skrevet 28. oktober 2005 Flink hund du har Selv om jeg aldri ville hatt på meg noe som har vært i en hundemunn, da. Håper hun ikke sikler for mye ← Synd du ikke har en morsom historie å fortelle da....
Arkana Skrevet 28. oktober 2005 #4 Skrevet 28. oktober 2005 To av de kattene vi har hatt da jeg bodde hjemme har elsket å gynge i laken. Foreldrene mine står sammen på vaskerommet og bretter laken etter vask, og da har kattene kommet springende og hopper oppi og legger seg til rette, og så må de gynge dem til de blir lei. Veldig søtt. Vår pus er så skjønn, hun må alltid gjemme ansiktet sitt når hun koser. Hun gjemmer det i armkroken eller bare bøyer det ned mot magen med potene rundt, og så må hun opp for luft av og til. Hun vil kun drikke rennende vann fra badekaret, alt annet er helt uinteressant. Og så pleier hun å ligge på lur og nappe i buksa til folk når de går forbi.
Gjest vimse Skrevet 28. oktober 2005 #5 Skrevet 28. oktober 2005 To av de kattene vi har hatt da jeg bodde hjemme har elsket å gynge i laken. Foreldrene mine står sammen på vaskerommet og bretter laken etter vask, og da har kattene kommet springende og hopper oppi og legger seg til rette, og så må de gynge dem til de blir lei. Veldig søtt. Vår pus er så skjønn, hun må alltid gjemme ansiktet sitt når hun koser. Hun gjemmer det i armkroken eller bare bøyer det ned mot magen med potene rundt, og så må hun opp for luft av og til. Hun vil kun drikke rennende vann fra badekaret, alt annet er helt uinteressant. Og så pleier hun å ligge på lur og nappe i buksa til folk når de går forbi. ← E ler mæ ihjel!
Gjest gjest1 Skrevet 28. oktober 2005 #6 Skrevet 28. oktober 2005 Jeg må følge katten min til sengs. Hun kommer inn i stua og henter meg også må jeg gå sammen med henne til soverommet og helst kose litt før jeg går derfra.
Mrs. K Skrevet 28. oktober 2005 #7 Skrevet 28. oktober 2005 Min gamle katt oppdrog på barna. Når de hadde sprunget tulling lenge nok satte han simpelthen kloen i dem når de for forbi og kjeftet på dem. Gikk røykvarsleren kjeftet han i timesvis og når han fikk "nei" diskuterte han med oss.
Gjest gjest1 Skrevet 29. oktober 2005 #8 Skrevet 29. oktober 2005 Jeg må følge pus til matskåla ellers nekter hun å spise! Når hun har løpt ut og ser at jeg ikke er der, løper hun tilbake og sitter og titter med store øyne og kommer med en "AOooooo?" lyd akkurat som om hun skal ha diare eller noe :D Haha! Også må jeg stå og se på til hun er ferdig med å spise, ellers gjentar alt seg!
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2005 #9 Skrevet 29. oktober 2005 Hunden vår er litt bortskjemt, så hvis min mor og far er bortreist, og jeg er hjemme for å passe den, så går den hele første natta med jevne mellomrom og tasser ute i gangen og inn i stua.. bare for å vente om de kommer hjem.. Med et skikkelig bekymringsfullt utrykk.. Å når vi har spist frokost, og han skal ut og jeg på jobb, nekter han å bli med ut iblandt. Min far har en vendt han til at han får noe fra kjøkkenbenken hver mrg. Så han står bare å tripper og kikker mot benken, helt til jeg finner en godbit og tar med ut. Da er alt greit Åsså gråter han når han vet noen i familien skal bort noen dager. Og han smiler da vi kommer hjem en klok hund Gamle katten vår gjorde også mye rart. De blir jo som mennesker disse gamle dyrene. Jeg ELSKER dem :)
Gjest Violetta Skrevet 29. oktober 2005 #10 Skrevet 29. oktober 2005 Hunden min, en et og et halvt år gammel blandingshund, bærer på ting. Når han var liten så holdt han fast i ermene på jakker/gensere når noen klappet ham til de sluttet. Etter hvert så hadde jeg ikke flere hele jakke/genserermer, så da laget jeg heller til noen kluter av gamle dynetrekk som jeg knøt noen knuter på. Disse bærer han å med seg så han har noe å holde i når han hilser på folk, når han klappes og ellers. Han er jo søt med "koseklutene" sine...
Gjest vimse Skrevet 29. oktober 2005 #11 Skrevet 29. oktober 2005 Hunden min, en et og et halvt år gammel blandingshund, bærer på ting. Når han var liten så holdt han fast i ermene på jakker/gensere når noen klappet ham til de sluttet. Etter hvert så hadde jeg ikke flere hele jakke/genserermer, så da laget jeg heller til noen kluter av gamle dynetrekk som jeg knøt noen knuter på. Disse bærer han å med seg så han har noe å holde i når han hilser på folk, når han klappes og ellers. Han er jo søt med "koseklutene" sine... ← Det var en lur ide!!! Min er også litt sånn bære ting, så når vi henter ved står hun og venter til jeg finner en flis hun kan bære inn, skal jo jobbe hun og må vite
Arkana Skrevet 29. oktober 2005 #12 Skrevet 29. oktober 2005 Pusen til Mamma har også søte og sære vaner. Ofte, når vi lager mat, hopper hun opp på benken og vil ha en smak. Så hun spiser en liten bit, og finner ut at hun liker det, og da hopper hun rett ned og bort til matfatet sitt og sitter der og venter på at vi skal servere henne. Hun vil helst spise maten sin der, og ikke på benken eller andre steder. Hun gidder ikke bruke katteluka si. Hun vil heller sitte en time foran ytterdøra og mjaue og vente på at noen orker å åpne for henne enn å gå 10 skritt bort til katteluka. Hun kan åpne alle dører. Når Mamma har besøk på kontoret sitt må hun låse døren, ellers kommer katta susende inn hvert 5 minutt. Hun er veldig selskapssyk. Yndlingsstedet hennes er i vasken på vaskerommet. Der ligger hun dagen lang. Hun er svært bestemt og bruker utpressing når hun vil ha noe. Når hun vil leke, så skal det lekes. Dette skjer stort sett alltid når vi har satt oss til rette foran TV'en og skal slappe av eller holder på med noen annet fredelig. Det begynner med litt mjauing og får hun ingen respons går hun og setter seg i vinduskarmen mens hun mjauer og kikker truende oppover gardinene. Og kommer ikke vi springende med en katteleke ganske raskt klatrer hun opp gardinene og legger seg triumferende oppå gardinbrettet. Og da får hun jo selvsagt all verdens oppmerksomhet når Mamma kommer trampende med gardintrappa og skal ta henne ned.
Mrs. K Skrevet 29. oktober 2005 #13 Skrevet 29. oktober 2005 Min ene katt åpner også dører. Litt irriterende er det å komme ned i yttergangen en sen kveld og oppdage at døren har stått på vid gap hele kvelden.
agbre Skrevet 29. oktober 2005 #14 Skrevet 29. oktober 2005 Min hund har en god kamerat i mine foreldres hund. Han har det av og til med å leke litt ivrig. Da gjør hun det han liker best i verden. Det er nemlig å slikke han i ørene. Han blir så rooooooolig så. Han kan bare ikke få nok av det, ha ha Hvis han er litt sur på henne gjør hun akkurat det samme. Dyret er slett ikke dumt.
Gjest Spacegirl Skrevet 29. oktober 2005 #15 Skrevet 29. oktober 2005 Jeg har 2 katter. Den ene pleier alltid å ligge å sove i vasken på badet om natta. I det siste har krana begynt å dryppe litt. Først var hun litt tvilende på om hun skulle ligge der og bli våt, men så bestemte hun seg for at der skulle hun ligge uansett. Så på morgenen når jeg står opp, går jeg inn på badet med et håndkle for å tørke henne. Og nå nekter hun å gå ut av vasken før jeg har vært der inne og tørka henne med håndkle. Skjønner ikke hvorfor det er så viktig å ligge akkurat der. Andre katten min følger alltid etter meg når jeg er ute og går. Jeg pleier å gå til butikken når jeg skal handle, og da blir han alltid med. Det er ikke så veldig langt, men vi må bl.a. krysse hovedveien. Og han holder seg ved min siden hele tida, både mens vi venter på å få krysse veien og hele tida ellers. Til å begynne med fulgte han etter meg inn i butikken, men det fungerte jo dårlig. Så nå har han lært å stå utenfor sammen med evnt hunder som står bundet, og der venter han til jeg kommer ut. Har fått endel kommentarer på den tilsynelatende veldresserte katta. Det er tydelig å han synes at det er litt i lengste laget å gå hele den veien, så når jeg har med barnevogn pleier han å ligge i nettet på tilbakeveien. Han følger også alltid med når jeg skal hente nevøen min i barnehagen, og barna blir ivrige med en gang de ser at det er jeg som kommer, for da vet de at Pus er med.
Brunhilde Skrevet 30. oktober 2005 #16 Skrevet 30. oktober 2005 Dyr er søte, uten tvil! Jeg har også en katt som åpner dører og det er det samme om de går ut- eller innover, opp får han dem uansett! Dessuten ligger han på lur i plastposer eller ryggsekker og "angriper" hunden når den går forbi. Ikke så morsomt kanskje, men det er like morsomt å se hundens reaksjon hver gang! Jeg kjenner ei som hadde tre katter. En rasekatt som fikk være utepus, en nydelig og bestemt liten frøken og to kastrerte hannkatter. Av praktiske hensyn hadde hun katteluke i verandadøren. Hvis jentepusen var sur på en av de to andre kom hun inn i full fart og så satte hun seg ved siden at katteluken og ventet. Når en av de to andre omsider våget å stikke hodet forsiktig inn løftet hun labben og smalt luken i hoden på stakkeren som fortet seg å løpe ut igjen! Gjett om vi fikk mang en god latter av dette!
Gjest Violetta Skrevet 30. oktober 2005 #17 Skrevet 30. oktober 2005 Hvis jentepusen var sur på en av de to andre kom hun inn i full fart og så satte hun seg ved siden at katteluken og ventet. Når en av de to andre omsider våget å stikke hodet forsiktig inn løftet hun labben og smalt luken i hoden på stakkeren som fortet seg å løpe ut igjen! Gjett om vi fikk mang en god latter av dette! ←
MiNNieMooSe Skrevet 30. oktober 2005 #18 Skrevet 30. oktober 2005 Jeg har to pusekatter, og driver hardt med "katteoppdragelse" om dagen. Holder på å lære dem at å gå på bordet er forbudt. Men vi har en sånn tripp-trapp stol som den ene pusen liker i sitte i, så setter hun begge forlabbene på bordet pent ved siden av hverandre, akkurat som om hun er en av oss, og sitter å venter på å bli servert. Det er så søtt! Hun er svart og langhåret, men potene er kritthvite og i halsen/brystet er hun også hvit. Så det ser ut som om hun har hvite votter og skjerf Vakker!
Gjest Pet Skrevet 30. oktober 2005 #19 Skrevet 30. oktober 2005 Hankatten til en venninne var (han ble påkjørt av toget ) veldig glad i kassalapper! Han nærmest stupte opp i posene når mor kom hjem fra handletur og gikk rundt med kvitteringen i munnen som et trofé! En gang stjal han en 500-lapp fra lomma til en kjæreste hun hadde (som forøvrig var en dust). De så at han forsvant med den men fant den ikke igjen! Han fortet seg også å sette seg i stoler som folk var på vei til å sette seg i. Det var rene stol-leken der enkelte ganger.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #20 Skrevet 31. oktober 2005 HUNDEN VI HAR løfter opp do lokket og mister det ned igjen,det betyr at hun vil ha mer vann,kommer vi ikke der og da så gjentar det seg hun følger med,jeg lurer på om hun tror hun er øitt menneske av og til.herlige dyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå