Gå til innhold

Helsepersonell som ikke burde vært det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen gang hatt en så dårlig erfaring med noen i helsevesenet, at du helt bestemt mener at personen ikke burde jobbet der? Tenker på alt fra helsesekretærer til psykologer. 

Anonymkode: 7b0ad...458

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du noen gang hatt en så dårlig erfaring med noen i helsevesenet, at du helt bestemt mener at personen ikke burde jobbet der? Tenker på alt fra helsesekretærer til psykologer. 

Anonymkode: 7b0ad...458

Ja, mange ganger. Både som pasient og som kollega. 

Anonymkode: 27438...b7b

• Liker 22
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt.... Deriblant siste leder (sykepleierleder), som er mer opptatt av seg selv. Hun behandler både ansatte og pasienter på en svært ufin måte. 

Anonymkode: 40121...84b

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja f.eks da jeg gikk gravid med 5åringen. 

Var på en ekstra kontroll i uke 36.

Tidligere den dagen hadde jeg vært hos jordmor, spurte om hun kunne sjekke livmorhalsen, hadde vært plaga lenge med kraftige kynnere som gjorde vondt. Ble fortalt da jeg hadde 1 cm åpning.

Utover dagen fikk jeg veldig vondt, så fikk komme på ny sjekk på sykehuset.

Hun første som kom inn gravde så hardt hun kunne, var ikke noe godt. Hun fikk det ikke til, så måtte komme en ny dame å undersøke.

Hun som da kom inn, spurte hva det gjaldt.

Jeg fortalte jeg hadde 1 cm åpning (noe jeg i og for seg var glad for med tanke på det hadde vært så mye vondt.)

Hun så da på meg med store øyne og sa:" oiii 1 cm åpning, DET var mye det" og fikk latterkrampe.

Jeg ble ganske paff og visste ikke hva jeg skulle si. Så fortsatte begge damene å prate som om jeg ikke var der 

Anonymkode: 5f8d6...4b5

• Liker 15
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en psykolog som gaslighta meg og fikk meg til å tvile på diagnoser og behandlingsvalg, jeg ble SÅ dårlig av å gå til ham. Tok mange år hvor jeg var dårlig før jeg våget å kontakte en ny psykolog som kunne jobben sin, har ikke vært i psykiatrien på ti år nå heldigvis, han siste hjalp masse og det føles ille å vite at flere år av livet mitt har vært i limbo i påvente av å bli fungerende igjen. 

Har også vært borti en ernæringsfysiolog som skulle ha vært gjemt vekk lengst inne på et kontor uten omgang med andre mennesker. 

Anonymkode: 28d07...f37

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, lege. Mente barnet jeg ventet hadde vannhode. Ble sendt på ultralyd, ingenting unormalt. Da ble legen paff, og mente barnet var ekstra stort, babyen var 3000 gram og 49 cm ved fødselen, og helt frisk. Jeg ble gående to uker i angst om vannhode pga helligdager før jeg fikk tatt ultralyd. 

Anonymkode: 4e3ff...1bf

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Har mange ugreie opplevelser som pasient, min tidligere fastlege som mente at det som viste seg å være MS var bare å ta seg sammen og ga med resepter på antidepressiva som jeg ble knalldårlig av, og lo av meg når jeg sa at dette ikke er psykisk. Har man en historie med en depresjon så blir man gjerne møtt med: det er nok psykis uansett hva du kommer med. Hadde en struma som presset innover mot pusterøret, fikk beskjed om at det var psykisk, det var bare å puste… ble inkontinent etter fødsel, da sa legen min at det var bare å ta på seg bind å ut å jogg, var da overvektig og ønsket å gå ned i vekt…

Anonymkode: eccea...08b

• Liker 15
  • Hjerte 4
Skrevet (endret)

Ja.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, var hos en psykologspesialist, som ville sette meg på ganske heftige medisiner..."bare for å teste ut". Han hadde snakket med meg da i kanskje 10 minutter...

Anonymkode: ce769...1b7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, både min sjef (kvinnelig sykepleier) og en overlege (mann) var mennesker uten omsorg og blottet for empati. Håper jeg aldri treffer de to igjen.  

Anonymkode: c63d2...33f

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sommerjobb på et sykehjem da jeg var 19 år (20 år siden), og der var det mange grusomme damer som jobbet som sykepleiere og hjelpepleiere. De kjefta på de gamle, hevet stemmen og skrek til dem, dyttet dem ned i stolen og slike ting. De var også helt forferdelige mot oss som hadde sommerjobb. Dette var godt voksne damer, og husker jeg var helt sjokkert over oppførselen deres. 

Anonymkode: dbe1b...a93

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Da jeg var yngre og gikk til psykiatrisk hjelpepleier. Jeg var 18 og bodde fortsatt hjemme. Jeg fortalte om mine fremtidsdrømmer, at jeg ønsket å bo i utlandet, et eller annet sted i Europa. Hjelpepleieren ringte moren min og plaprer ut i detalj om alt vi hadde snakket om. Moren min la særlig vekt på at det å drømme om utlandet, kan jeg bare glemme. Jeg mistet absolutt all tillit til hjelpepleieren. Nå er jeg selv hjelpepleier og forstår at dette er alvorlig brudd på taushetsplikten. Den 30 årige meg hadde ikke nølt med å melde henne inn til arbeidsgiver. Jeg fikk forresten oppfylt drømmen om å flytte til utlandet og lærte meg et annet språk flytende, til tross for at hverken moren min eller pleieren trodde jeg hadde ressurser til det.

• Liker 11
  • Hjerte 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vært borti en lege to ganger denne måneden. Mener helt seriøst han har en slik personlighet som gjør at han aldri burde jobbe med mennesker. Dissekere lik kunne passe bedre. 

Anonymkode: fcf23...ddb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, enkelte psykologer. Kan sikkert pensum, men skremmende lite fleksibilitet, innlevelse for andre mennesker, og vilje til å se pasienten. Det mellommenneskelige er så viktig i et slikt yrke.

Anonymkode: c568b...eff

• Liker 3
Skrevet

Ja altfor mange ganger desverre. Har omtrent mistet helt trua på norsk helsevesen. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet i helsevesenet siden jeg var 22 år. Møtt flere, både som kollega og som pårørende dessverre....

Anonymkode: bb957...dbb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Anjatapinjata skrev (4 minutter siden):

Ja altfor mange ganger desverre. Har omtrent mistet helt trua på norsk helsevesen. 

Enig. Ikke alt er dårlig, men jeg har hatt noen helt skrekkelige opplevelser den siste tiden. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig. Ikke alt er dårlig, men jeg har hatt noen helt skrekkelige opplevelser den siste tiden. 

Har hatt mange elendige opplevelser fra jeg var 16år. Nå er jeg 32. Første er en av de værre da bedøvelsen ikke fungerte, men fikk streng beskjed om å ligge i ro å la legen skjære og sy seg ferdig.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd en del ting opp igjen årene, men vil absolutt si at helsevesenet har blitt bedre på menneskekontakt. Før i tiden kunne det være skikkelig grusomt. Prøver å tenke at de er mennesker de også, og alle kan ha en dårlig dag.

Enkelte pasienter er fryktelig nærtagende og tåler lite, det er gjerne de som skriker høyest om dårlig behandling.

Anonymkode: 76c63...367

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har opplevd en del ting opp igjen årene, men vil absolutt si at helsevesenet har blitt bedre på menneskekontakt. Før i tiden kunne det være skikkelig grusomt. Prøver å tenke at de er mennesker de også, og alle kan ha en dårlig dag.

Enkelte pasienter er fryktelig nærtagende og tåler lite, det er gjerne de som skriker høyest om dårlig behandling.

Anonymkode: 76c63...367

Jeg opplever tvert imot at hver lille klage over hvordan man blir behandlet, eller noe som helst kritikk til helsevesenet blir raskt møtt med  at man skal bare holde kjeft og i det hele tatt være glad for at man får noe som helst hjelp. Det var ikke slik før. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...