mockinbird Skrevet 30. oktober 2005 #21 Skrevet 30. oktober 2005 Jeg har "prioritert bort" masse. Blant annet når det gjelder jobb og inntekt. Kunne helt klart hatt en bedre jobb og bedre inntekt om jeg ikke hadde barn. Kunne bodd helt annerledes og mye mer i tråd med min personlighet. Kunne reist mye, kjøpt helt annerledes mat, hatt helt andre og sannsynligvis flere venner. I det hele tatt vært mer sosial, om man tenker på i forhold til venner. Økonomien hadde temmelig sikkert vært mye bedre med alt det bringer med seg. Men sånn er det å ha barn. Nytter ikke å tenke slik, for det går ikke an å måle slikt uansett. Hvem vet hva som hadde skjedd om jeg ikke hadde barn? Jeg hadde kanskje havnet helt på skråplanet. Kanskje helt andre ting hadde skjedd som hadde påvirket livet mitt på en eller annen måte. Visst hadde livet mitt vært annerledes, men hvordan vet man jo ikke. Og jeg ville aldri, aldri vært uten min datter. Man kan være fattig selv om man har millioner på konto. ← Du skrev akkurat det jeg tenkte, Violetta.
Gjest Mor til 3 Skrevet 31. oktober 2005 #22 Skrevet 31. oktober 2005 Herregud så mye som er forandret siden jeg fikk mine 3 små søte barn. Før hadde jeg tid og krefter til alt: reise til spennende plasser, gå på byen hele lørdag og fortsette helgen på kafe, gå på teater,kino, være sosial, holde meg faglig oppdatert med kurs og fagtidsskrift, ta vare på meg selv med å gå til frisøren og til hudpleieren, kjøpe nye spennende klær, trene osv osv osv. Nå handler livet om å ta seg av ungene, jobbe, bygge ut huset og å være husmor. Mange ganger har man bare lyst til å sette seg ned å grine. Men man ville jo for alt i verden ikke ha byttet bort sine kjære små. I alle fall ikke når de ligger og sover. Jeg innbiller meg at dette bare er en periode i livet og at etter dette vil alt bli så mye bedre.
Ciara Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter #23 Skrevet 31. oktober 2005 Her var det en del forskjellig, men det høres jo ikke sååå skremmende ut Problemet med mange av oss er jo at vi vil så mye... Dvs den kule leiligheten midt i byen, vennene, hobbyene etc. Og det er jo stort sett ikke forenlig med å få barn, med mindre man har masse penger Jeg tror nok dette skal gå helt fint, jeg. Jeg har lyst på barn, og jeg er villig til å ofre en del for det. Man kan flytte tilbake til Oslo sentrum når barna er store også, man har jo mye igjen av et liv når man er femti! Og jeg tror nok det er mulig å gjøre alt man gjør som barnløs med barn også, bare man ikke bruker like mye tid på det Mest oppmuntrende syntes jeg det var at dere alle sier at dere ikke ville byttet tilbake til et barnløst liv - dere høres lykkelige ut
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå