AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #41 Del Skrevet 8. mars 2022 Ganske ofte slenger jeg innom butikken på vei hjem fra tur med hunden og da binder jeg den bare i en stolpe eller noe hvor han ikke sperrer inngang eller er i veien for noen. Ser virkelig ikke noe problem med det, tar han jo ikke med når jeg skal storhandle akkurat. Men for å stikke kjapt innom og raske med seg et brød er jeg ikke bekymra. Bort på et lite sted og hunden er sosial og grei og setter seg bare og venter uansett. Anonymkode: eab3c...b24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delfin82 Skrevet 8. mars 2022 #42 Del Skrevet 8. mars 2022 venus24 skrev (1 time siden): Ville kanskje vært mer bekymret for det dersom jeg hadde en liten hund, men min er såpass stor at jeg tviler sterkt på at noen ville våget å sparke ham. Det er jo i tillegg snakk om butikker i nærområdet, så jeg føler meg ganske trygg på at det går fint. Føler meg ganske trygg utenfor vår nærbutikk også. Men var der jeg opplevde ene hunden ble sparket. Det var en border collie. Så ingen liten hund i grunn. Dette sparket kom fra en kvinne som tydeligvis var redd hunden og da den stakk snuta framover så kom sparket. Den var ikke sint, ikke bjeffet den og var helt rolig. Poenget er at du vet ikke hva som skjer utenfor mens du handler. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #43 Del Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ganske ofte slenger jeg innom butikken på vei hjem fra tur med hunden og da binder jeg den bare i en stolpe eller noe hvor han ikke sperrer inngang eller er i veien for noen. Ser virkelig ikke noe problem med det, tar han jo ikke med når jeg skal storhandle akkurat. Men for å stikke kjapt innom og raske med seg et brød er jeg ikke bekymra. Bort på et lite sted og hunden er sosial og grei og setter seg bare og venter uansett. Anonymkode: eab3c...b24 Hadde hunden din vært ok med et hundebur? Skjønner ikke hvorfor det ikke er normalt i et land hvor folk er så redde for hunder. Det jeg synes er ekstra sært er at i varmere land som Hellas, Italia, spania, Portugal -så går hundene helt løse. Ikke i de største byene kanskje, men hundene slippes ut som katter og går på egen hånd. Ja, i Berlin går de også uten bånd om det ikke er noe spesielt med de. Så hvorfor er folk så opptatte av dette i Norge? Anonymkode: 93b4e...32b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariande Skrevet 10. mars 2022 #44 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 10.46): Fader så mange sinte hundeeiere det var her da. Dere er akkurat sånn som det sies, egoister som ikke tar hensyn. Siden det ikke er lov burde det ikke være så forbanna vanskelig å respektere det! Dere kan også ta opp hundedritten ordentlig og ikke putte det i posen og la den ligge på bakken til det råtner og stinker bæsj og plastikk. Jeg har sett hundedritt på gravplasser til og med. Skjerp dere!! Dere er ikke noe mer verdt fordi dere har ei bikkje dere kan kontrollere, herse med og bestemme over som de egoistene dere er. Og en annen ting, ha hunden deres i bånd når dere går ute blant folk! Anonymkode: 96473...f0c Snakk om å gjøre en fjær til ti høns 😂😂 geez Louise, slapp a litt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus24 Skrevet 10. mars 2022 #45 Del Skrevet 10. mars 2022 Delfin82 skrev (På 8.3.2022 den 12.26): Føler meg ganske trygg utenfor vår nærbutikk også. Men var der jeg opplevde ene hunden ble sparket. Det var en border collie. Så ingen liten hund i grunn. Dette sparket kom fra en kvinne som tydeligvis var redd hunden og da den stakk snuta framover så kom sparket. Den var ikke sint, ikke bjeffet den og var helt rolig. Poenget er at du vet ikke hva som skjer utenfor mens du handler. En border collie er liten sammenlignet med min hund. Uansett - binder man hunden slik at folk ikke må gå innen dens rekkevidde for å komme seg inn og ut av butikken, vil ikke situasjoner som den du beskriver oppstå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delfin82 Skrevet 11. mars 2022 #46 Del Skrevet 11. mars 2022 venus24 skrev (14 timer siden): En border collie er liten sammenlignet med min hund. Uansett - binder man hunden slik at folk ikke må gå innen dens rekkevidde for å komme seg inn og ut av butikken, vil ikke situasjoner som den du beskriver oppstå. Okay! Heldigvis ikke min hund som står utenfor. Tenker at hund eiere som går fra sine hunder får ta den konsekvensen av hva som skjer om det skulle skje noe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #47 Del Skrevet 11. mars 2022 Jeg synes alltid så synd i hunder jeg ser bundet fast utenfor butikken, mange ser så usikre /redde ut. Personlig hadde jeg aldri tatt sjansen. Det er så jæævlig mange syke folk der ute.. Du risikerer jo at noen går bort å mishandler eller stjeler hunden din. Hva hvis hunden blir stresset pga barn som skal kose og ikke kan noen ting om hund og hunden biter? Hva hvis hunden blir beskyldt for å bite? Det har jo vært tilfeller der hunder som bare har sett truende ut har blitt anmeldt liksom. Nei det er så mye som kan skje… Jeg slipper ikke kattene mine ut alene en gang. Men jeg forstår frustrasjonen av å gå forbi butikken fordi du må sette fra deg hunden og så gå tilbake når du bare skal nett ha en ost liksom. Hvorfor er det ikke lov å ta med hundene inn på butikken? Er det kun pga mulig allergi? Synes det burde vært tillat jeg. Anonymkode: 80391...413 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soulma Skrevet 20. november 2024 #48 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 10.06): Dette viste ikke jeg! En regel som ble satt i 2016. Hva gjør man om man ser en hund bindet fast utenfor en matbutikk eller et senter? For dette er ofte jeg ser, men aldri visst at det er forbudt. Fant ikke noe svar på nettet. Anonymkode: 672a3...7c8 Det er ikke forbudt å binde hunden et stykke bort fra inngangen til steder der offentligheten har adgang. Dette har blitt presisert i forskrift eller liknende. Google! Grunnen til dette, er at det er forbudt å stjele (hund) og mishandle hund - men regelen er sånn så folk som er redde, barn osv skal kunne passere uten at hunden kommer borti dem. Når det er sagt - om noen vil stjele hunden eller plage den, ser du ikke det når du er i butikken. Ved nærbutikken her, holder vi hundeeiere ofte øye med hverandres hunder mens eier er innom butikken. Ikke alle har bil, men om man skal være i butikken mer enn få minutter, er det vel best å la hunden være hjemme imens. Man skal IKKE gå bort til hunder i bånd, voksne gjør det i tilfelle på eget ansvar. Men barn gjør ikke alltid som de har lært, så det er det da. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #49 Del Skrevet 20. november 2024 soulma skrev (10 minutter siden): Det er ikke forbudt å binde hunden et stykke bort fra inngangen til steder der offentligheten har adgang. Dette har blitt presisert i forskrift eller liknende. Google! Grunnen til dette, er at det er forbudt å stjele (hund) og mishandle hund - men regelen er sånn så folk som er redde, barn osv skal kunne passere uten at hunden kommer borti dem. Når det er sagt - om noen vil stjele hunden eller plage den, ser du ikke det når du er i butikken. Ved nærbutikken her, holder vi hundeeiere ofte øye med hverandres hunder mens eier er innom butikken. Ikke alle har bil, men om man skal være i butikken mer enn få minutter, er det vel best å la hunden være hjemme imens. Man skal IKKE gå bort til hunder i bånd, voksne gjør det i tilfelle på eget ansvar. Men barn gjør ikke alltid som de har lært, så det er det da. Du trykker deg inn på 2 år gammel tråd og klarer ikke å forholde deg til det som ble skrevet. Ts snakker om å binde hunden rett utenfor butikken det er fortsatt ikke lov Anonymkode: 5adae...7e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soulma Skrevet 22. november 2024 #50 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (På 20.11.2024 den 20.58): Du trykker deg inn på 2 år gammel tråd og klarer ikke å forholde deg til det som ble skrevet. Ts snakker om å binde hunden rett utenfor butikken det er fortsatt ikke lov Anonymkode: 5adae...7e9 Beklager det! :| AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 10.06): Dette viste ikke jeg! En regel som ble satt i 2016. Hva gjør man om man ser en hund bindet fast utenfor en matbutikk eller et senter? For dette er ofte jeg ser, men aldri visst at det er forbudt. Fant ikke noe svar på nettet. Anonymkode: 672a3...7c8 Det er ikke forbudt å binde hunden et stykke bort fra inngangen til steder der offentligheten har adgang. Dette har blitt presisert i forskrift eller liknende. Google! Grunnen til dette, er at det er forbudt å stjele (hund) og mishandle hund - men regelen er sånn så folk som er redde, barn osv skal kunne passere uten at hunden kommer borti dem. Når det er sagt - om noen vil stjele hunden eller plage den, ser du ikke det når du er i butikken. Ved nærbutikken her, holder vi hundeeiere ofte øye med hverandres hunder mens eier er innom butikken. Ikke alle har bil, men om man skal være i butikken mer enn få minutter, er det vel best å la hunden være hjemme imens. Man skal IKKE gå bort til hunder i bånd, voksne gjør det i tilfelle på eget ansvar. Men barn gjør ikke alltid som de har lært, så det er det da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #51 Del Skrevet 22. november 2024 skruf skrev (På 6.3.2022 den 10.24): Det var jeg ikke klar over. Utenfor nærbutikken vår er det egen hundenparkering på et avgrenset og oppmerket område et stykke forbi inngangsdøren. Står nesten alltid hunder der, så er nok ikke bare jeg som ikke er klar over den regelen Nå bruker ikke vi å gå fra hunden vår alene utenfor butikken uansett da, pga hunden er ikke komfortabel med det. Blir engstelig og sitter bare å pistrer med halen mellom beina, så har ikke hjerte til å forlate henne der. Men gjorde det med den tidligere hunden vi hadde; veldig avbalansert skapning som bare la seg ned og ventet til vi kom ut igjen (var aldri snakk om storhandel, men er par ting vi var tomme for eller en is til ungene på vei hjem fra tur+en godbit til hunden som belønning for å vente, så max 5-10min inn på butikken) Slik er det der jeg bor og. De har også bokser de kan sette hundene inn i Anonymkode: bfe8b...789 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #52 Del Skrevet 22. november 2024 soulma skrev (4 timer siden): Beklager det! 😐 Det er ikke forbudt å binde hunden et stykke bort fra inngangen til steder der offentligheten har adgang. Dette har blitt presisert i forskrift eller liknende. Google! Grunnen til dette, er at det er forbudt å stjele (hund) og mishandle hund - men regelen er sånn så folk som er redde, barn osv skal kunne passere uten at hunden kommer borti dem. Når det er sagt - om noen vil stjele hunden eller plage den, ser du ikke det når du er i butikken. Ved nærbutikken her, holder vi hundeeiere ofte øye med hverandres hunder mens eier er innom butikken. Ikke alle har bil, men om man skal være i butikken mer enn få minutter, er det vel best å la hunden være hjemme imens. Man skal IKKE gå bort til hunder i bånd, voksne gjør det i tilfelle på eget ansvar. Men barn gjør ikke alltid som de har lært, så det er det da. Men nå snakket ikke vedkommende du siterte om å binde hunden bortenfor butikken. Vedkommende snakket om rett utenfor butikken og jo det er fortsatt forbudt. Anonymkode: 5adae...7e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå