AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #1 Del Skrevet 6. mars 2022 Dette viste ikke jeg! En regel som ble satt i 2016. Hva gjør man om man ser en hund bindet fast utenfor en matbutikk eller et senter? For dette er ofte jeg ser, men aldri visst at det er forbudt. Fant ikke noe svar på nettet. Anonymkode: 672a3...7c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #2 Del Skrevet 6. mars 2022 Jeg hadde passet mine egne saker, eier er nok straks tilbake. Anonymkode: 956fc...96e 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 6. mars 2022 #3 Del Skrevet 6. mars 2022 Ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #4 Del Skrevet 6. mars 2022 Du får ringe 112, da Anonymkode: 0cbd0...e54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #5 Del Skrevet 6. mars 2022 Man skal stole 100 prosent på hunden sin om man gjør det. Ja, det er forbudt. Men om man gjør det, skal man ikke være i tvil om at det går bra. Anonymkode: f1657...7f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #6 Del Skrevet 6. mars 2022 ja det er forbudt, men med mindre hunden glefser og biter folk som hverken kommer seg inn eller ut av butikken, så blander jeg meg ikke. Jeg er ikke lovens lange arm, jeg får ikke betalt for å opprettholde alle slags bittesmå lover. Anonymkode: c5849...62c 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bitten68 Skrevet 6. mars 2022 #7 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) Jeg hadde blitt stående og passet på at ingen plaget hunden eller satte den i en situasjon der den ble redd og kunne bite for å forsvare seg. Når eieren kom tilbake, hadde jeg forklart situasjonen og at det ikke bør skje igjen. Endret 6. mars 2022 av Bitten68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bitten68 Skrevet 6. mars 2022 #8 Del Skrevet 6. mars 2022 Bitten68 skrev (Akkurat nå): Jeg hadde blitt stående og passet på at ingen plaget hunden eller satte den i en situasjon der den ble redd og kunne bite for å forsvare seg. Når eieren kom tilbake, hadde jeg forklart situasjonen og at det ikke bør skje igjen. Dvs. jeg hadde nok ikke gjort det, men det er det jeg burde gjort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 6. mars 2022 #9 Del Skrevet 6. mars 2022 Det er ikke noe poeng i å gjøre så mye. Du kan jo alltids ringe politiet, men sjansen for at de dukker opp er minimal, og innen den tid er nok hund og eier uansett borte. Du kan ikke "redde" hunden ved å ta den med deg, for det er utvilsomt tyveri. Du kan alltids vente på hundeeier og fortelle hva du mener, men det tror jeg er enda mer poengløst enn å ringe politiet. Jeg skjønner ikke at folk tør å gå fra hunden sin sånn jeg da, jeg hadde aldri i verden latt hunden min være alene i offentlighet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #10 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette viste ikke jeg! En regel som ble satt i 2016. Hva gjør man om man ser en hund bindet fast utenfor en matbutikk eller et senter? For dette er ofte jeg ser, men aldri visst at det er forbudt. Fant ikke noe svar på nettet. Anonymkode: 672a3...7c8 Driter i det... Anonymkode: ad0b1...64d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #11 Del Skrevet 6. mars 2022 Typisk mannevonde hunder som står der også. Har ved flere anlendinger måtte hjelpe gamle koner inn i butikk pga dritt hunder. Anonymkode: 37dbe...2e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #12 Del Skrevet 6. mars 2022 Du venter til eier kommervut og slår i bordet med lovverket Anonymkode: 8de9a...56e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #13 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dette viste ikke jeg! En regel som ble satt i 2016. Hva gjør man om man ser en hund bindet fast utenfor en matbutikk eller et senter? For dette er ofte jeg ser, men aldri visst at det er forbudt. Fant ikke noe svar på nettet. Anonymkode: 672a3...7c8 Hvorfor skal du gjøre noe som helst? Pass dine egne saker! Anonymkode: 736f2...7cf 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 6. mars 2022 #14 Del Skrevet 6. mars 2022 Det var jeg ikke klar over. Utenfor nærbutikken vår er det egen hundenparkering på et avgrenset og oppmerket område et stykke forbi inngangsdøren. Står nesten alltid hunder der, så er nok ikke bare jeg som ikke er klar over den regelen Nå bruker ikke vi å gå fra hunden vår alene utenfor butikken uansett da, pga hunden er ikke komfortabel med det. Blir engstelig og sitter bare å pistrer med halen mellom beina, så har ikke hjerte til å forlate henne der. Men gjorde det med den tidligere hunden vi hadde; veldig avbalansert skapning som bare la seg ned og ventet til vi kom ut igjen (var aldri snakk om storhandel, men er par ting vi var tomme for eller en is til ungene på vei hjem fra tur+en godbit til hunden som belønning for å vente, så max 5-10min inn på butikken) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #15 Del Skrevet 6. mars 2022 Det er bare ulovlig hvis hunden står i veien for de som går ut eller inn av butikken. Ikke hvis den står noen meter unna. Anonymkode: 3eeb7...6ba 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #16 Del Skrevet 6. mars 2022 skruf skrev (3 minutter siden): Det var jeg ikke klar over. Utenfor nærbutikken vår er det egen hundenparkering på et avgrenset og oppmerket område et stykke forbi inngangsdøren. Står nesten alltid hunder der, så er nok ikke bare jeg som ikke er klar over den regelen Nå bruker ikke vi å gå fra hunden vår alene utenfor butikken uansett da, pga hunden er ikke komfortabel med det. Blir engstelig og sitter bare å pistrer med halen mellom beina, så har ikke hjerte til å forlate henne der. Men gjorde det med den tidligere hunden vi hadde; veldig avbalansert skapning som bare la seg ned og ventet til vi kom ut igjen (var aldri snakk om storhandel, men er par ting vi var tomme for eller en is til ungene på vei hjem fra tur+en godbit til hunden som belønning for å vente, så max 5-10min inn på butikken) Hundeparkering er lov når det er snakk om det du skriver om! Det som ikke er lov er å binde dem fast i noe rett utenfor inngangen! Anonymkode: 3f801...33b 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #17 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dette viste ikke jeg! En regel som ble satt i 2016. Hva gjør man om man ser en hund bindet fast utenfor en matbutikk eller et senter? For dette er ofte jeg ser, men aldri visst at det er forbudt. Fant ikke noe svar på nettet. Anonymkode: 672a3...7c8 Hvorfor skal du gjøre noe? Føler du trang til å rope på onkel politi pga en hund? Er du en sånn som elsker å sladre på andre, rapportere alt du ser som kan være på kanten eller som du ikke liker? Anmelde noen som du så kastet et tyggispapir på gata, liksom? Hundens eiere kommer ut igjen ganske snart. Den lider ingen nød, og det tar bare noen minutter før den blir fjernet av eierne. Anonymkode: ecdd2...3d0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #18 Del Skrevet 6. mars 2022 Ved vår nærbutikk er det en krok litt bortenfor inngangen hvor folk binder hundene sine. Jeg antar at kroken ble satt der med det formålet for øyet, og det står ofte hunder der. De er alle rolige og sitter pent og venter i de få minuttene det tar før eieren er tilbake. Da jeg hadde hund turte jeg ikke å sette henne utenfor butikken av frykt for at hun skulle bli stjålet. Anonymkode: 9500e...1b4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #19 Del Skrevet 6. mars 2022 Skulle bare mangle det var forbudt. Man er på offentlig sted eller på butikkens eiendom uten hundeeier som passer på hunden. Selv ble jeg bitt av en hund som stod i bånd utenfor Kiwi. Jeg prøvde ikke klappe den eller noe slikt. Bare passerte den med fulle bæreposer. Da glefset den og bet meg i leggen. Jeg anmeldte selvfølgelig saken og hunden ble avlivet. Anonymkode: df68d...c0d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #20 Del Skrevet 6. mars 2022 Fader så mange sinte hundeeiere det var her da. Dere er akkurat sånn som det sies, egoister som ikke tar hensyn. Siden det ikke er lov burde det ikke være så forbanna vanskelig å respektere det! Dere kan også ta opp hundedritten ordentlig og ikke putte det i posen og la den ligge på bakken til det råtner og stinker bæsj og plastikk. Jeg har sett hundedritt på gravplasser til og med. Skjerp dere!! Dere er ikke noe mer verdt fordi dere har ei bikkje dere kan kontrollere, herse med og bestemme over som de egoistene dere er. Og en annen ting, ha hunden deres i bånd når dere går ute blant folk! Anonymkode: 96473...f0c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå