Gå til innhold

Husdyr ikke tillatt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ærlig talt. Det er ikke lov. Er det ikke tillatt med dyr skal man heller ikke "passe". Spar penger og kjøp selv om du ikke håndterer regler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Frkvilikke skrev (18 timer siden):

Vi skal leie leilighet og i kontrakten fremgår det at husdyr ikke er tillat. Vi ønsker oss hund og vurderer å skaffe det uansett hva som fremgår i kontrakten. Reparer selvfølgelig eventuelle skader hunden gjør på leiligheten. Hvis utleier skal komme innom leiligheten har vi tenkt å si at det er en hund vi passer. Noen som har gjort eller har kjennskap til lignende situasjon? Kommer sikkert til å få mye hat nå, men poster tråden uansett. 

finn en ny leilighet der dere har lov til dyr eller la vere å få dere dyr. bryter dere kontrakten kan dere plutselig stå på bar bakke å vanskligheter med å få ny leilighet.  mye bedre å finne en leilighet der dere har lov å ha dyr å dere kan bo over lenger tid.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nei til dyr...men det er mest fordi jeg er veldig glad i dyr. Du hadde fått ja her om hunden får det godt. Feks skal den være hjemme alene store deler av dagen? Blir den satt i bur? Det synes jeg ikke noe om...så da er det lettere å bare skrive nei. 

De som bor her nå har rotter, de har det supert. Passer de av og til :)

Anonymkode: 6725e...b43

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Det kan dere jo forsåvidt gjøre - men da må du ha en jævlig god og gjennomtenkt plan for hva du gjør den dagen du blir kasta ut. Huseier kommer ganske sikkert til å oppdage hundeholdet før eller siden. Da blir hen nok mindre fornøyd, og sier dere opp.

Da har dere noen få måneder på å finne nytt bosted, denne gangen med en hund på slep. Hvor lett tror du det er å finne utleiebolig når du allerede har kjæledyr?

Ikke bli en av de idiotene som omplasserer hunden fordi du må flytte... 

Endret av Myrmica
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 4.01):

Forøvrig så synes jeg huseiere som forbyr husdyr er helt idiot. 

Anonymkode: 9ffee...d2f

Leier ut utleie i huset vårt og vi kan ikke leie ut pga allergier. Sanering fungerer ikke godt nok når noen har leid - så hvorfor skal man utsette seg selv/barn for plager om man ikke må. Lei hos noen som tillater husdyr om du er uenig  - eller kjøp bolig selv! Uttalelsen din er idiotisk...

Anonymkode: 3fe0f...722

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Leier ut utleie i huset vårt og vi kan ikke leie ut pga allergier. Sanering fungerer ikke godt nok når noen har leid - så hvorfor skal man utsette seg selv/barn for plager om man ikke må. Lei hos noen som tillater husdyr om du er uenig  - eller kjøp bolig selv! Uttalelsen din er idiotisk...

Å ikke lese resten av tråden der jeg forklarer 3 ganger at allergi ikke teller er idiotisk.

Jeg har egen bolig der dyr er tillatt så jeg klarer meg helt fint, men av og til så tenker jeg på andre også, både mennesker og dyr - men vet det det litt fremmed i dagens samfunn å tenke på andre enn seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å ikke lese resten av tråden der jeg forklarer 3 ganger at allergi ikke teller er idiotisk.

Jeg har egen bolig der dyr er tillatt så jeg klarer meg helt fint, men av og til så tenker jeg på andre også, både mennesker og dyr - men vet det det litt fremmed i dagens samfunn å tenke på andre enn seg selv. 

Jeg leste påstanden din og svarte. Uttalelsen din står for seg selv....

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du vil at folk skal få med seg hva du har skrevet tidligere i tråden, så må du skrive under eget nick. Man driver ikke og pugger alle AB-kodene i en tråd. Jeg bruker å prøve å huske AB-koden til trådstarter, men ikke resten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (7 minutter siden):

Hvis du vil at folk skal få med seg hva du har skrevet tidligere i tråden, så må du skrive under eget nick. Man driver ikke og pugger alle AB-kodene i en tråd. Jeg bruker å prøve å huske AB-koden til trådstarter, men ikke resten.

Jeg tok ikke det med allergi med i første innlegg da jeg tenkte det var ganske åpenbart at jeg ikke mente at de med allergi skulle ligge med pusteproblemer og havne på sykehus fordi at de MÅ godkjenne hund i hus men åpenbart så burde jeg skrevet det med en gang 😉

Hadde man faktisk lest tråden ville man sett at det er meg da jeg siterer innleggene og gjør det ganske tydelig at det er meg, så h*n hadde ikke fått det med seg om jeg så hadde hatt nick eller ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
On 3/6/2022 at 11:30 AM, AnonymBruker said:

Da jeg var på utkikk etter et sted å leie, og fant leiligheten jeg bor i nå, sto det også i annonsen at det var forbudt med husdyr. Jeg hadde en liten hund på det tidspunktet, men ønsket veldig denne leiligheten, så jeg spurte utleier om det var mulig å få leie, selv med hund. De sa ja, fordi de vurderte meg som den leietakeren de ønsket. Noen ganger kan det være smart å spørre, kanskje får man ja. Jeg hadde i hvert fall ikke skaffet meg hund etter jeg flyttet inn, og gitt blaffen i forbudet. Det er jo å be om et dårlig forhold til utleier.

Anonymkode: 77214...3dc

Jeg har alltid spurt utleier om husdyr og alltid fått ja. Noen ganger har de ønsket litt høyere depositum eller krevd ting som profesjonell tepperens ved utflytting, men det har alltid gått helt fint. God kontakt med utleier er viktig. Nå eier jeg eget hus og har heldigvis dyr som jeg vil :)

Anonymkode: 76656...c71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lærdommen av denne tråden er kanskje at hvis man ikke ønsker dyr i utleieobjekter sitt, så må man bare pårope seg kraftig allergi - det kan jo ingen sjekke eller argumentere mot uansett. Helseopplysninger har jo ingen noe med. Husk å også nevne at man kanskje skal bo der selv senere, for da blir jo dette med allergener et enda tydeligere problem. 

Jeg synes helt ærlig det må være opp til eieren av utleieobjektet hva som skal bo der. 

Anonymkode: 19b61...064

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...