Gå til innhold

Hvor ofte skjekker dere nyheter?

Sofakona

Anbefalte innlegg

I løpet av en dag..hvor ofte skjekker dere nyheter...tv, radio,VG, Dagbladet etc?

Er det noen steder dere ikke liker å følge ( som en avis eller tv stasjon)

Oh hvor føler dere det gis verst informasjon/ nyheter?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser på NRK av og til. Unngår VG og Dagbladet fordi det bare blir for dramatisk. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor ofte. Kanskje en gang i timen + noen ganger i løpet av natta frem til nylig. Prøver nå å begrense det fordi nervene er helt i høygir hele tiden. Leser kanskje 3-4 ganger i løpet av dagen nå. Aldri tidlig på morgenen eller sent på kvelden. Må skjerme meg litt nå. Det hjelper å lese mindre nyheter. 

Holder meg bare til nrk. Føler generelt sett de fremstiller nyhetene litt mer nøkternt. Mindre clickbait, overdramatisering osv.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

My eyes..!            *Sjekke

Men ja.. Det varierer endel, men det blir ganske ofte i perioder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna

Leser nettavisene på morgenen og ser  21 nyhetene  og Dagsrevyen om kvelden. 

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke VG og Dagbladet...føler de er skremmende..

Jeg har sol.no føler at de tar med viktig ting fra alle nettsider.

Jeg har sett på NRK, klassekampen, Aftenposten etc...og ingen ting blir nevnt av det som står i VG og Dagbladet.

Jeg følger en på tik tok som kommer med ferske nyheter

Jeg og mannen min har bestemt oss for å slutte å lese om dette. Vi kan skjekke 1 gang på ettermiddagen... Vi ble helt deprimert av all lesing...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hottentått

Jeg sjekker VG jevnt og trutt gjennom dagen. Men nå under krigen sjekker jeg flere ganger i timen. Til og med når jeg våkner om natten. Føler jeg vil være oppdatert til enhver tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker nrk radio på morningen. Sjekker nrk på nett  kort, kanskje ett par gang, max, i løpet av dagen og mulig en lenger på kvelden. Holder igjen. Tenker at er det noe viktig jeg må vite holder det med noen sekunders titt på nettsiden og jeg regner med det vil lyse mot meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele tiden. Kanskje litt mindre nå som krigen har dratt ut litt og jeg ikke regner med så mye ny utvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AprilRyan

Veldig ofte, men det kommer ikke så mye nytt nå så blir ikke så ofte som i begynnelsen. Da var jeg innom hele tiden omtrent.

Jeg bruker mest NRK og så er jeg innom Dagsavisen, litt Tv2, forskning.no og litt forskjellig her og der.

VG og Dagbladet kan jeg kikke innom, men synes de har en tendens til å overfokusere på alt som er skremmende, farlig og blåser det opp. Gjerne med clickbait-overskrifter.

Ønsker meg mest mulig informasjon og bakgrunnssaker. Kan også lese kronikker og debattinnlegg, men orker ikke sånn skremsel og dommedag. Det klarer jeg helt fint å tenke selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele tiden, men prøver å begrense det mye, da jeg hele tiden er på vakt og venter på at det smeller, og angsten er på høygir 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (3 timer siden):

I løpet av en dag..hvor ofte skjekker dere nyheter...tv, radio,VG, Dagbladet etc?

Er det noen steder dere ikke liker å følge ( som en avis eller tv stasjon)

Oh hvor føler dere det gis verst informasjon/ nyheter?

sjekker nyhetene 2 ganger daglig tv2, vg og lokal avisa, ser så og si aldri på nyheter, ORKER ikke, bare elendighet hele tida og orker ikke og høre om krigen i 24/7, knivdrap, vold også videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hottentått skrev (1 time siden):

Jeg sjekker VG jevnt og trutt gjennom dagen. Men nå under krigen sjekker jeg flere ganger i timen. Til og med når jeg våkner om natten. Føler jeg vil være oppdatert til enhver tid. 

Samme her 😣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste uken var det vært ofte.. har prøvd å bevisst unngå det i lengre perioder nå for merker det på psyken. 

Har vært med venner, trent og prøvd å gjøre andre ting som får fokuset over på noe annet.

Merker at det har avtatt litt de siste to døgnene heldigvis. 

Endret av Tulla25j
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummer face om morgenen, ellers ser jeg nyheter på nrk kl 19. Det holder lenge. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt men ikke mye da jeg blir lei meg. Men prøver å få med meg litt.. Orker ikke å se hver eneste nyhet sending 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...