Lillie Skrevet 28. oktober 2005 #21 Skrevet 28. oktober 2005 (endret) slettet Endret 24. august 2007 av Lillie
Cata Skrevet 28. oktober 2005 #22 Skrevet 28. oktober 2005 Svarer kun med navnet mitt: "fornavn etternavn". (Som regel er det interntelefoner som havner hos meg så firmanavnet bruker jeg ikke. Opplyser om det hvis jeg finner ut at det er en klar feilringning.)
Retz Skrevet 28. oktober 2005 #23 Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Det kommer an på hvem som ringer. Jeg gir av ulike årsaker sjelden bort direktenummeret mitt, så mine samtaler går alltid via et sentralbord. Da får jeg samtidig vite hvem det er som vil ha tak i meg, og svarer ift det. Er det et menneske jeg aldri har snakka med før, så sier jeg teamnavnet pluss for- og etternavn. Er det folk jeg kjenner så sier jeg bare fornavnet mitt. Det samme gjelder interne samtaler. Endret 28. oktober 2005 av Retz
Gjest Violetta Skrevet 28. oktober 2005 #24 Skrevet 28. oktober 2005 Jeg sitter på senralbord og svare "God dag, det er XXXXX". Hos oss bytter vi på å ta sentralbordtelefonen selv om det er mitt ansvar. Dvs at de andre svarer hvis jeg er opptatt med noe annet, og alle svarer det samme. Det jeg reagerer på er at det er utrolig få som presenterer seg når de ringer til et firma sånn. De sier bare hvor de skal, ikke hvor de ringer fra og hva det gjelder.
Apple- Skrevet 28. oktober 2005 #25 Skrevet 28. oktober 2005 Hvis det kommer utenfra og jeg ikke vet hvem det er, sier jeg 'Firmaets navn', god dag, det er Apple. Hvis det er noen jeg vet hvem er, kommer det an på hva slags forhold jeg har til dem - kunder er forskjellige. Er det en intern telefon sier jeg bare 'hallo' eller 'det er Apple' (selv om den andre jo vet hvem han har ringt til).
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #26 Skrevet 28. oktober 2005 Når noen ringer til meg er det i tråd av at jeg har den spesielle stillingen jeg har, som er selvstendig. Jeg tar ikke telefonen for noen andre, så jeg gidder ikke si navnet på bedriften. Ringer de til mitt internnummer sier jeg bare "Hei det er...også mitt fornavn". Hvis jeg ser på displayet at noen ringer fra andre fylker eller byer sier jeg "hei det er...også både fornavn og etternavn".
punkyB Skrevet 28. oktober 2005 #27 Skrevet 28. oktober 2005 "Firmaets navn", det er "Mitt navn". Jeg synes ærlig talt det er litt dumt når folk ikke presenterer seg med firma. Det har hendt flere ganger at jeg har blitt usikker på om jeg har kommet riktig. ← Det kommer jo litt an på hvor man jobber og hvem man får telefoner fra det da. Jeg får kun interne telefoner (+kjente) og presenterer meg med fornavn. Kunne jo selvfølgelig tatt med etternavn også - eller bare det, men firma hadde blitt dumt.
Gjest Fantus Skrevet 28. oktober 2005 #29 Skrevet 28. oktober 2005 Jeg sier: "Firmanavn, det er [fornavn]" Firmanavnet er langt og kronglete og etternavnet mitt er enda lengre og stort sett begynner de i andre enden av røret å snakke før jeg har kommet helt gjennom fornavnet mitt. Ser ingen stor grunn til å gjøre ventetiden til å får høre sin egen stemme enda lengre for de stakkars som ringer...
Gjest MrsL Skrevet 28. oktober 2005 #30 Skrevet 28. oktober 2005 Bedriftens navn deretter mitt fornavn
Vibs Skrevet 29. oktober 2005 #32 Skrevet 29. oktober 2005 (endret) "tittel fornavn etternavn" Endret 29. oktober 2005 av Vibs
Cr@sh Skrevet 29. oktober 2005 #33 Skrevet 29. oktober 2005 På jobb: <Navnet på arbeidsplassen>, det er <fornavnet og etternavnet mitt> (Vi er over 100 ansatte - flere med samme fornavn). Hjemme: Hallo, det er <fornavnet mitt>
liv Skrevet 29. oktober 2005 #34 Skrevet 29. oktober 2005 Svarer navn på avd. så mitt eget navn Eks, Lønneberget, det er Liv.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2005 #36 Skrevet 30. oktober 2005 Der jeg jobbet før sa jeg Firmanavn versågod (det varierte, for det er to firmaer og et hovedfirma, men det stod alltid på telefonen hvilket firma folk ringte). Sa ikke navnet mitt, for det kunne stå ørten andre telefoner på vent og inten andre gjorde det heller. Dette gjalt altså sentralbordet. Så, på kontoret mitt, da sa jeg vel noe sånt som at "tjenesten du søker, du snakker med Frysepulver" eller noe tror jeg... På jobben til mamma hvor jeg jobber nå sier jeg "firmanavn, versågod". De andre sier navnet sitt også, men jeg har ingen vane for det, så jeg får ikke det til.
Rannva Skrevet 30. oktober 2005 #37 Skrevet 30. oktober 2005 Jobber på hotell, og sentralbordet svarer jeg med "Velkommen til (hotellets navn) du snakker med Tiny". Er egentlig imot å si fornavnet når jeg svarer sentralbordet, men mange av de faste gjestene våre setter stor pris på det. Interne telefoner svarer jeg med "Hallo, det er Tiny". Evt "jada masekopp" eller bare "hei".
*M* Skrevet 30. oktober 2005 #38 Skrevet 30. oktober 2005 Jeg svarer 'firmanavn' du snakker med 'fornavn'.
Pasha Skrevet 30. oktober 2005 #39 Skrevet 30. oktober 2005 Sier firmaet sitt navn + avd ..ellers dersom jeg kjenner nr som ringer sier jeg Hei "deres navn" (er i en kjede med flere butkker)
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2005 #40 Skrevet 30. oktober 2005 Jeg er hotellresepsjonist, og svarer kun med hotellets navn. Spiller jo ingen rolle hvem av resepsjonistene de snakker med. På hotellet jeg jobbet tidligere, svarte jeg "Velkommen til Hotellnavn, du snakker med Fornavn" Der var vi litt mer personlige med gjestene våre. Hjemme svarer jeg "Ja, det er Fornavn"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå