Gå til innhold

Hva ville du hete hvis du fikk bestemme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Både fornavn og etternavn.

Anonymkode: 38ad6...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Liker navnet jeg har egentlig. Fornavnet mitt er passe vanlig og lett å bruke i hele verden. Etternavnet mitt er ikke norsk, men nord-europeisk og jeg er stolt av å ha det. 

Hvis jeg skulle hete noe som helst annet så hadde det nok blitt Mari som ville vært oppkalling etter min mor, og kanskje etternavnet til samboer som er kort og enkelt. 

Anonymkode: b0785...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig fornøyd jeg :) har ikke veldig vanlig navn og ikke et sen etternavn, så fornøyd

Anonymkode: 566d0...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Verken fornavnet mitt eller etternavnet mitt hører norsk ut, men jeg er 100% norsk. Ut i fra navnene mine høre jeg fransk ut. 
Jeg kunne ønske jeg hadde et navn med æ, ø eller å.  I motsetning til mange andre ønsker jeg ikke et «internasjonalt» navn, jeg synes det er fint når man ut i fra navnet hører hvilket land man kommer i fra. 

Anonymkode: 62a5c...399

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bestemt fornavnet og etternavnet mitt selv 🥰

Anonymkode: 029a5...308

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjempefornøyd med etternavnet mitt, som er et gammelt slektsnavn etter familiegården som jeg selv har vokst opp på. Bor nå samme sted, så etternavnet mitt er det samme som plassen jeg bor på.

Fornavnet mitt er litt kjedelig, veldig vanlig, og det kan staves på mange forskjellige måter. Må derfor ALLTID stave det. Likevel skrives det stadig feil. Kunne tenkt å hatt et litt sjeldnere navn med en enkel skrivemåte. Men er samtidig greit nok. Glad jeg ikke har et av datidens "fancy" dobbeltnavn som Linda-Jeanette, Silje-Anette, Tina-Veronica ol. Men kunne godt ha hett Konstanse, Andrea, Regine, Josefine, Mathilde eller et annet stødig norskt navn.

Anonymkode: 2d3e3...7c1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bjørg Nova-Diamanteh-Borghild. Men uheldig nok heter jeg noe så kjedelig som Kristin. 

Anonymkode: 59a20...1ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg heter også Kristin! Ville gjerne hatt et kort navn, som Gro, Urd, Liv, Unn o.l. 

Anonymkode: 890b4...ce6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg heter også Kristin! Ville gjerne hatt et kort navn, som Gro, Urd, Liv, Unn o.l. 

Anonymkode: 890b4...ce6

Kusinen min heter Urd, og alle bare "URD?". Så det var jo gøy å se det her som et navn en ønsker seg, føler ingen har hørt det eller kjenner noen som heter det.

Anonymkode: 235a6...946

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner faktisk ikke hva jeg ville hett til fornavn om jeg skulle velge selv. Anna, kanskje! Ja, det tror jeg. Klassisk. Jeg liker det fordi det kan enkelt uttales på alle tungemål og dialekter og språk. 

Etternavnet mitt er det under 100 personer som heter i Norge, og jeg liker navnet. Kunne tenkt meg å beholde det, selv om det er håpløst å oppfatte og uttale på første forsøk for engelskspråklige mennesker (men det er ingen æ, ø eller å i navnet). Selv svensker sliter med å oppfatte det riktig (jeg har bodd i Sverige en stund tidligere). Men uansett, jeg liker etternavnet mitt, så det ville jeg beholdt.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes etternavnet Fuglesang er så fint, så det kunne jeg jo gjerne hatt. Men synes det er vanskelig å forestille seg et annet fornavn på meg selv. Men noe enkelt som Mia, Mina eller Pia. Eller kanskje Annika eller Josefine. 

Anonymkode: d547e...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Noe kort og kult og kanskje litt unisex. Etternavnet mitt liker jeg da. 

Anonymkode: bacd5...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fineste etternavnet jeg vet om er ravnefjell. 

Har forøvrig egentlig aldri likt mitt eget fornavn. Alle sier feil og rimer på bæsj..... Aner ikke helt hva jeg ellers skulle ha hete. Men likte godt Charlotte som liten. Men jeg er ingen Charlotte.... 

Anonymkode: ff1ed...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kusinen min heter Urd, og alle bare "URD?". Så det var jo gøy å se det her som et navn en ønsker seg, føler ingen har hørt det eller kjenner noen som heter det.

Anonymkode: 235a6...946

Jeg vet om en Urd 😊 kanskje det er den samme 😅

Anonymkode: a2d8e...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...