Fru Uperfekt Skrevet 10. april 2022 #121 Del Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (På 5.3.2022 den 9.43): Toget er fullt, likevel setter folk vesker og bager på ledig sete ved siden av seg, eller sitter med bena på motgående seter. Folk, hater dem! Anonymkode: 67118...c2b Jeg bare ber de flytte tingene sine. Nekter de er det bare å ta bilde og henvende seg til konduktøren/annen vakt om bord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. april 2022 #122 Del Skrevet 10. april 2022 Iso1 skrev (På 6.3.2022 den 18.38): Syns man skal ta hensyn til at folk ikke vil ha andre ved siden av seg. Ferdig snakka. Feil, takler du eller andre ikke at det er folk i nabo setet/ene så benytt deg av F.eks drosje 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. april 2022 #123 Del Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 18.40): Du vet aldri om folk kjøper to billetter for å få fred. JEG gjør det de få ganger jeg kjører med tog. Anonymkode: 27a87...fa1 Men da kan du jo bevise det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. april 2022 #124 Del Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 18.43): Det hadde jeg godtatt, men da får man vel også bare godta at resten av toget ser litt dumt på deg når det er tydelig at du holder setet ledig for ingen grunn. Jeg er ikke av typen som kommer med høylytte frekke kommentarer, men jeg har flere ganger sett at andre reagerer når toget er fullt og folk har vesken på setet istedenfor å gi det opp Dersom man ikke vil ha noen ved siden av seg så får man kjøre egen bil eller ta taxi. Ikke ta kollektiv transport Anonymkode: a93f6...d8c Drosje/taxi er offentlig transport utenfor rute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #125 Del Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (På 10.3.2022 den 14.02): Dette irriterer meg grenseløst også. PÅ bussen. Både det med sekker, men også det med å legge skoene oppi setet. Skitne, våte sko. Jeg har null problemer med å be folk om å flytte sekken sin, og om de nekter, har jeg faktisk lempet hele driten på gulvet, og en gang satt meg oppå den. Men det er jo ikke alle som klarer å si ifra, og det er noe med frekkheten i det hele. Man skal ikke måtte spørre, enkelt og greit. Anonymkode: 3fd7e...861 Artig nok er det helst kvinnfolk i alderen 40+ jeg har opplevd har beina på sete… Da spør jeg ikke, tar bilde. Og så gir jeg beskjed. Om de klager på at jeg tar bilde så er svaret enkelt at det er innenfor mine rettigheter å gjøre og at om jeg observerer de gjøre det en gang til så gjør jeg identifiserbare bilder offentlig tilgjengelig Anonymkode: af069...3d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. april 2022 #126 Del Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (På 11.3.2022 den 13.48): Du hadde ikke rukket å løfte den engang om det var min, for jeg hadde tatt tak i håndleddet ditt og stoppet deg. Godtar ikke at andre rører mine ting. Hadde sagt du kunne sette deg i et annet sete. Det er alltid flere tomme seter. Man må ikke sitte ved siden av andre. Spesielt ikke de som vil sitte i fred. Anonymkode: 3d2c8...341 Problemet er at om du ikke har betalt for det ekstra setet så har du _ingen_ rett til å nekte andre å benytte seg av det. Jo på offentlig rutegående transport må du enten følge reglene eller finne deg andre måter å transportere deg på 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. april 2022 #127 Del Skrevet 10. april 2022 Iso1 skrev (På 11.3.2022 den 15.28): Da får du stå og vente da vettu.. du kan ikke bare presse deg på andre heller. Like egoistisk det som noe annet, at du bare skal ha det setet.. feil nekter å tro at du er så blåst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. april 2022 #128 Del Skrevet 10. april 2022 Traktorlesba96 skrev (På 11.3.2022 den 19.24): Er jo tydelig at i hvert fall du skjønte hva som ble sagt. Så kunne heller de som ikke forsto heller spørre hva jeg mente 😁 Av og til skulle jeg ønske det fantes en måte å stemme ned svar. Tror du og hadde stemt ned enkelte 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #129 Del Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (På 12.3.2022 den 20.49): Jeg godtar ikke at andre rører meg, så da du tatt på meg så hadde du nok sittet svimeslått med bagen din på fanget i løpet av noen tideler... Anonymkode: f3d14...5bd Lykke til. Hadde lagt deg fort i bakken. Anonymkode: af069...3d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. april 2022 #130 Del Skrevet 10. april 2022 Iso1 skrev (På 13.3.2022 den 15.54): Er du ikke ferdig med dette her ennå? Tenk å kverulere i flere dager om et jævla sete😂 På tide at du finner noe mer givende i livet ditt. Dette er iallfall noe jeg ikke kommer til å tenke noe på. Andre får ta seg av det. 👋🏻 Er vel helst at du bare kverulerer og motsier deg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. april 2022 #131 Del Skrevet 10. april 2022 Iso1 skrev (På 13.3.2022 den 18.34): Kjøper du sykkel til meg da eller? De pengene har jeg ikke dessverre. Tok en titt på finn Pr nu ligger det over 12k sykler til under 2k Over 11k sykler til under 1,5k Over 10k sykler til under 1k Over 7k sykler til under 500kr Om det blir for dyrt så har du over 200 gratis sykler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iso1 Skrevet 14. april 2022 #132 Del Skrevet 14. april 2022 Fru Uperfekt skrev (På 10.4.2022 den 14.52): Tok en titt på finn Pr nu ligger det over 12k sykler til under 2k Over 11k sykler til under 1,5k Over 10k sykler til under 1k Over 7k sykler til under 500kr Om det blir for dyrt så har du over 200 gratis sykler Er uansett for langt å sykle til Oslo fra der jeg bor så… ellers takk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iso1 Skrevet 14. april 2022 #133 Del Skrevet 14. april 2022 Fru Uperfekt skrev (På 10.4.2022 den 12.51): Feil, takler du eller andre ikke at det er folk i nabo setet/ene så benytt deg av F.eks drosje Nå bruker jeg nok penger på månedskort så da trenger jeg ikke drosje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 14. april 2022 #134 Del Skrevet 14. april 2022 Iso1 skrev (4 timer siden): Nå bruker jeg nok penger på månedskort så da trenger jeg ikke drosje. Da må du ha 2 mnd kort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iso1 Skrevet 14. april 2022 #135 Del Skrevet 14. april 2022 Fru Uperfekt skrev (2 timer siden): Da må du ha 2 mnd kort. Det er ikke nødvendig. Det er du som tydeligvis har et problem her, hvorfor må jeg endre på noe da? Tror jeg bare fortsetter som vanlig så får du bare finne deg i det og finne på andre ting. Hvem er du liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 15. april 2022 #136 Del Skrevet 15. april 2022 Iso1 skrev (11 timer siden): Det er ikke nødvendig. Det er du som tydeligvis har et problem her, hvorfor må jeg endre på noe da? Tror jeg bare fortsetter som vanlig så får du bare finne deg i det og finne på andre ting. Hvem er du liksom? En som faktisk evner å følge enkle regler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 15. april 2022 #137 Del Skrevet 15. april 2022 Om en enda er redd for smitte kan man vel fortsatt ha på seg munnbind? Det er ikke lengre krav om 1 meters avstand og skal man ta kollektiv transport må man nesten tåle at folk setter seg i nærheten. Skikkelig uting å ta opp plasser for andre. Det er en grunn til at man helst ikke skal sitte / stå i midtgangen, og det er av sikkerhetshensyn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iso1 Skrevet 16. april 2022 #138 Del Skrevet 16. april 2022 Fru Uperfekt skrev (18 timer siden): En som faktisk evner å følge enkle regler. Det er du ikke alene om, følger enkle regler jeg og. Men nå vil uansett folk sitte alene og ikke menge seg med fremmede hele tiden. Ser jo det når jeg reiser hver dag. Noen foretrekker å stå enn å sitte med fremmede. Så det er jo veldig greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #139 Del Skrevet 16. april 2022 5 hours ago, Iso1 said: Det er du ikke alene om, følger enkle regler jeg og. Men nå vil uansett folk sitte alene og ikke menge seg med fremmede hele tiden. Ser jo det når jeg reiser hver dag. Noen foretrekker å stå enn å sitte med fremmede. Så det er jo veldig greit. Ja, skummelt å sitte ved siden av noen andre. 😄 Tror det er best du kjører egen bil. Anonymkode: 67118...c2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 16. april 2022 #140 Del Skrevet 16. april 2022 Vet ikke om det er skrevet her før, men jeg er en av dem som har vesken på setet ved siden av meg. MEN jeg følger med og når det begynner å bli fullt (sjelden fullt på de turene jeg tar), så flytter jeg vesken. Det er mest sannsynlig flere av oss der ute, men du kan ikke se hvilken type vi er, for vi kan ikke sees før alle seter er fylt opp med minst en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå