Gå til innhold

​😡 Folk er så frekke på toget!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Mysticgirl
Iso1 skrev (På 7.3.2022 den 6.05):

Man skal jo helst tenke på seg selv og ha det bra med seg selv før en hjelper andre så… 

Jeg hadde kastet sekken din i fanget ditt og satt meg på plassen ved siden av deg. Du er uforskammet som tror at hele verden dreier seg om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mysticgirl skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde kastet sekken din i fanget ditt og satt meg på plassen ved siden av deg. Du er uforskammet som tror at hele verden dreier seg om deg.

Ikke så lett for deg det når jeg ikke sitter på det innerste setet da.. da hadde du satt deg på fanget mitt og det tviler jeg på hadde vært konfertabelt for din del… 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KristinF skrev (19 minutter siden):

Mobbe og være frekk? Nå er det jammen ikke jeg som er frekk her.

Ved å kalle noen det du gjorde jo! Jeg kalte ingen her noe stygt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
Iso1 skrev (3 minutter siden):

Ikke så lett for deg det når jeg ikke sitter på det innerste setet da.. da hadde du satt deg på fanget mitt og det tviler jeg på hadde vært konfertabelt for din del… 

Joda, hadde bedt deg flytte deg , fordi jeg skulle sitte. Ferdig snakka :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysticgirl skrev (Akkurat nå):

Joda, hadde bedt deg flytte deg , fordi jeg skulle sitte. Ferdig snakka :) 

Og da hadde jeg flyttet meg bort så du fikk det innerste setet. Er det jeg har sagt hele tiden, det innerste setet ER LEDIG! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bra at krig kommer og folk får lære folkeskikk. De har glemt å oppføre seg og være et godt mennesker. Når det blir mangel pa varer osv vil de hjelpe hverandre og lære menneskeheten

Anonymkode: 168d1...285

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 18.31):

Jeg lar ikke en slabbedask sitte og okkupere to seter med bagen sin om det er fullt ellers på toget! Jeg sier rett og slett "Kan du flytte bagen din er du snill, så jeg får sitte?" Det har enda ikke skjedd at noen har sagt nei. De flytter sakene sine når noen kommer og skal ha setet. De kan jo ikke akkurat kreve to seter, med mindre de har betalt en ekstra billett for bagen sin,da...

Anonymkode: 1791e...ce9

Tok toget for endel år siden, og det var ganske fullt. Spurte en dame om jeg kunne sitte ved siden av henne (hun okkuperte 2 ekstra seter med en veske og en bag). Da jeg hadde satt meg ned, sa hun på en frekk måte om jeg kunne finne meg en annen plass, da det var så mye styr med å ha vesken på fanget og bagen på gulvet! Flyttet meg ikke på trass, og satt der til hun gikk av toget 🙂

Anonymkode: a6a9a...945

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette handler om corona, så er det helt idiotisk. Hvis vi fortsetter med dette vil vi aldri kunne bli ferdig med corona, skjerp dere. Jeg er så drittlei, mennesker har laget seter for å sitte på og ikke for dekorasjon. Sitt på setet hvis personen ved siden av ikke liker det, ja da var det synd. Personen kan dermed finne et annet sete eller evt bare stikke ut.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Bra at krig kommer og folk får lære folkeskikk. De har glemt å oppføre seg og være et godt mennesker. Når det blir mangel pa varer osv vil de hjelpe hverandre og lære menneskeheten

Jeg er dårlig på ironi, men denne tok jeg🤣🤣🤣

Anonymkode: bfa77...03a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (På 8.3.2022 den 23.01):

Ved å kalle noen det du gjorde jo! Jeg kalte ingen her noe stygt. 

Nei, men du er like frekk likevel.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (På 6.3.2022 den 18.12):

Folk vil sitte for seg selv og det skjønner jeg godt! Det er fortsatt Corona også, lurt å holde litt avstand til andre fortsatt. Sitter sånn selv at andre ikke får plass, er heldigvis stor i tillegg så folk skygger unna likevel.

Samfunnet har åpna opp. Blir for dumt å skylde på korona. Kan heller skylle på at vi er nordmenn. Nordmenn er generelt uhøflige. Til og med meg. 

Endret av Traktorlesba96
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 3/8/2022 at 11:05 PM, Iso1 said:

Og da hadde jeg flyttet meg bort så du fikk det innerste setet. Er det jeg har sagt hele tiden, det innerste setet ER LEDIG! 

Det er ikke det du har sagt, du har sagt at du ville sagt nei, og at du holder av plassen til en venninne, bare fordi du vil sitte i fred.

Jeg har store vanskeligheter med å se for meg at du er et ekte menneske som helt oppriktig er såpass egoistisk og tilsynelatende tett i nøtta, men sant å si har jeg sett mye rarere oppførsel på kollektivtransport enn dette.

Anonymkode: 78e8b...a35

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette irriterer meg grenseløst også. PÅ bussen. 

Både det med sekker, men også det med å legge skoene oppi setet. Skitne, våte sko.

Jeg har null problemer med å be folk om å flytte sekken sin, og om de nekter, har jeg faktisk lempet hele driten på gulvet, og en gang satt meg oppå den. 

Men det er jo ikke alle som klarer å si ifra, og det er noe med frekkheten i det hele. Man skal ikke måtte spørre, enkelt og greit. 

Anonymkode: 3fd7e...861

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke noe rart at folk får litt noia og ikke vil sitte ved siden av noen når man ser hvor elendige folk er på smittevern. Hvor mange har brukt munnbind hver dag under korona? Hvor mange bruker det nå? Er det sååå slitsomt å bruke det? Virkelig? Selv om vi er på en smittetopp. Hoster rett i hendene gjør mange også, glemt er det å hoste i armhulen. 

Et annet irritasjonsmoment: Folk som skravler og ler høyt i mobilen i 30-60 min. Synes ikke noe om å bruke mobilen i det hele tatt på tog, men er det en kort beskjed eller noe a la "Hei, du jeg sitter på toget nå, kan jeg ringe deg opp om x min" så er det jo greit. Men de der "Åh herreguuud, Lene var så full på lørdag! Ja husker du ikke!? Ja! JAA! HAHAHA!" og så ruller det og går hele togturen. Jeg bruker ørepropper for å høre på podcast, men noen kalrer altså å skravle over den lyden. Hvorfor tror du vi har interresse av å høre om din helg i detalj!?

Arrgh! Hehe, liten utblåsning der altså ;) 

Anonymkode: cadc3...f5b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.3.2022 den 23.13):

Skulle ønske det var slikt, men i krigen blir folk mer slemme og uforakammet og hamstrer for de er egoistiske

Anonymkode: 0f6de...e46

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er ikke det du har sagt, du har sagt at du ville sagt nei, og at du holder av plassen til en venninne, bare fordi du vil sitte i fred.

Jeg har store vanskeligheter med å se for meg at du er et ekte menneske som helt oppriktig er såpass egoistisk og tilsynelatende tett i nøtta, men sant å si har jeg sett mye rarere oppførsel på kollektivtransport enn dette.

Anonymkode: 78e8b...a35

Hva med ungdommer på vei fra skole? Er det greit at dem har sko i setet og veska i den andre? Prøv å snakk til dem du, haha! Det skjer ikke at de flytter seg. 

Ja, holder jeg av så er det snakk om en til to holdeplasser. Reiser jeg alene er det innerste setet ledig. Skjønner ikke at det er så ille, veldig mange sitter ytterst. Ikke bare jeg. Og jeg kommer til å fortsette.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktorlesba96 skrev (23 timer siden):

Samfunnet har åpna opp. Blir for dumt å skylle på korona. Kan heller skylle på at vi er nordmenn. Nordmenn er generelt uhøflige. Til og med meg. 

Skylde heter det. Skylle gjør man når man vasker klær eller hår. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gjør også dette. Hater folk så tett på. Mange lukter vondt, og ser skitne ut også. Det vil jeg ikke ha ved siden av meg.

Anonymkode: 3d2c8...341

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 18.15):

Folk er egoistiske og frekke, og tenker på sitt eget beste. Veldig få bryr seg om fremmede. Sånn er det bare. 

Anonymkode: 2a354...af7

De fleste av oss gjør det.

Anonymkode: 3d2c8...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...