Gå til innhold

​😡 Folk er så frekke på toget!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her er det snakk om å ta hensyn og ikke være en ekkel egoist. Men du har det sikkert godt med deg selv, så lykke til videre.

Anonymkode: 67118...c2b

Jo takk, jeg er veldig fornøyd iallfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Iso1 skrev (3 minutter siden):

De må jo ta ansvar for seg selv og spørre selv om de kan sitte da. Jeg har ikke ansvar for dem, følger ikke med på hvem som kommer på akkurat heller. 

de jeg har observet har ikke spurt... de har bare flyttet veska over i fabget på vedkommende og satt seg ned. 

no bullshit attitude

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på folk og om de ikke skjønner at de skal flytte sakene sine, gjør jeg en av to: flytter veska/posene over i fanget deres eller i midtgangen - avhengig av dagens humør, eller gjør meg klar til å sette meg på sakene- da er folk kjappe på å ta dem bort fra setet.  
Om du er redd for corona, får du ha på munnbind.  Er du redd for at folk skal snakke til deg, lær deg å si ifra om at du faktisk ikke kjører kollektivt for å høre på andres tyt.  Det er faktisk helt innafor.  

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tånegla skrev (26 minutter siden):

Jeg ser på folk og om de ikke skjønner at de skal flytte sakene sine, gjør jeg en av to: flytter veska/posene over i fanget deres eller i midtgangen - avhengig av dagens humør, eller gjør meg klar til å sette meg på sakene- da er folk kjappe på å ta dem bort fra setet.  
Om du er redd for corona, får du ha på munnbind.  Er du redd for at folk skal snakke til deg, lær deg å si ifra om at du faktisk ikke kjører kollektivt for å høre på andres tyt.  Det er faktisk helt innafor.  

Når du sier «lær deg å si fra» så viser det bare uvitenhet om hva folk måtte slite med, og det gidder jeg bare ikke høre på engang, for noen er det ikke bare å prate med andre uten videre. Og hvis du hadde lest litt over så sa jeg at jeg alltid sitter ytterst hvis jeg reiser alene så blir nok vanskelig for deg å flytte på poser og vesker. Er vel bedre å spørre om det innerste setet er ledig i tilfelle. Jeg sitter ikke inneklemt mellom fremmede uansett hva andre mener. Jeg må ta kollektiv for å komme meg steder og må gjøre det sånn for å takle det. Er ikke bare gamle og gravide man skal ta hensyn til, men hva andre trenger også. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (53 minutter siden):

de jeg har observet har ikke spurt... de har bare flyttet veska over i fabget på vedkommende og satt seg ned. 

no bullshit attitude

Skjer ikke det hvis en sitter ytterst. Bare spør om innerste setet er ledig, ikke verre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (18 timer siden):

Hadde det vært meg noen hadde spurt hadde svarte vært nei, eller at jeg holder av plass. Det er helt lov.

Ja, det er helt lov til å være en jævla egoistisk og feit idiot 😊

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns man skal ta hensyn til at folk ikke vil ha andre ved siden av seg. Ferdig snakka.

Da må man vel betale for 2 seter da. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg har vært  på reise i storbyer i utlandet så har jeg lagt merke til en mye bedre køkultur enn hva vi har her i landet. 
Jeg vil først !! 
Og de frekkeste en møter er damer i pensjonistalderen som en møter på butikken. 
Grådige og hensynsløse, spesielt nå under pandemitiden med avstand og munnbind 

Anonymkode: 88591...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Glad jeg ikke reiser kollektivt lenger! 🙈 Pendlet med tog i mange år, og det høres ut som folk har blitt enda frekkere på toget enn de var for 15 år siden. 

Anonymkode: 6981b...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns man skal ta hensyn til at folk ikke vil ha andre ved siden av seg. Ferdig snakka.

Da kan du GÅ, eller skaffe deg en sykkel/bil. Ferdig snakka.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Iso1 skrev (1 time siden):

Når du sier «lær deg å si fra» så viser det bare uvitenhet om hva folk måtte slite med, og det gidder jeg bare ikke høre på engang, for noen er det ikke bare å prate med andre uten videre. Og hvis du hadde lest litt over så sa jeg at jeg alltid sitter ytterst hvis jeg reiser alene så blir nok vanskelig for deg å flytte på poser og vesker. Er vel bedre å spørre om det innerste setet er ledig i tilfelle. Jeg sitter ikke inneklemt mellom fremmede uansett hva andre mener. Jeg må ta kollektiv for å komme meg steder og må gjøre det sånn for å takle det. Er ikke bare gamle og gravide man skal ta hensyn til, men hva andre trenger også. 

Så det at du har sosial angst skal trumfe andres rett til å sitte? Om det er så ille får du søke NAV om handikapbil eller TT kort. Alternativt spise deg opp til 340 kilo slik at det er umulig å presse seg ned på setet ved siden av deg. 

Anonymkode: 5a08a...b70

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KristinF skrev (1 time siden):

Ja, det er helt lov til å være en jævla egoistisk og feit idiot 😊

Trenger ikke mobbe og være frekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (1 time siden):

Da kan du GÅ, eller skaffe deg en sykkel/bil. Ferdig snakka.

Jeg har månedskort, så nei. Lappen har jeg ingen planer om å ta, litt for langt å gå til jobb og sykkel er for dyrt. Så det skjer nok ikke. Bedre lykke neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så det at du har sosial angst skal trumfe andres rett til å sitte? Om det er så ille får du søke NAV om handikapbil eller TT kort. Alternativt spise deg opp til 340 kilo slik at det er umulig å presse seg ned på setet ved siden av deg. 

Anonymkode: 5a08a...b70

Må de sitte ved meg da? Finnes andre de kan sitte ved.. Sitter bra som jeg gjør og jeg jobber meg ned i vekt og ikke opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Iso1 skrev (20 minutter siden):

Må de sitte ved meg da? Finnes andre de kan sitte ved.. Sitter bra som jeg gjør og jeg jobber meg ned i vekt og ikke opp. 

Da lurer jeg på hvordan det skulle gått om alle tenkte som deg? Finnes andre de kan sitte ved… Du tenker ikke på at andre folk kan ha plager som gjør at de trenger å sitte for eksempel? At andre kan ha sosial angst og dermed ikke tørr å spørre om setet innerst er ledig? Kanskje begge deler samtidig. 
Når man er ute i offentligheten så MÅ man kunne klare å tenke litt lenger enn egne behov. Verden kretser ikke rundt deg og dine behov. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Da lurer jeg på hvordan det skulle gått om alle tenkte som deg? Finnes andre de kan sitte ved… Du tenker ikke på at andre folk kan ha plager som gjør at de trenger å sitte for eksempel? At andre kan ha sosial angst og dermed ikke tørr å spørre om setet innerst er ledig? Kanskje begge deler samtidig. 
Når man er ute i offentligheten så MÅ man kunne klare å tenke litt lenger enn egne behov. Verden kretser ikke rundt deg og dine behov. 

Jeg har iallfall ikke ansvar for andre enn meg selv uansett hva andre mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 hour ago, Iso1 said:

Jeg har iallfall ikke ansvar for andre enn meg selv uansett hva andre mener. 

Du betaler for ett sete. Du kan ikke ha råderett over andre plasser. Plassen ved siden av deg er ikke din.

Anonymkode: ec25b...48d

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du betaler for ett sete. Du kan ikke ha råderett over andre plasser. Plassen ved siden av deg er ikke din.

Anonymkode: ec25b...48d

Ja, jeg betaler for det ytterste setet. Innerste er ledig, bare å spørre. Opp til den personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

jeg skjønner folk, er enda corona, så jeg hadde også sagt nei

Anonymkode: 5d86b...e3b

Når man reiser kollektivt må man nesten forholde seg til de reglene som gjelder eller velge en annen transportmetode. I pandemien har det tidvis vært slik at nabosetet skal være ledig av smittevernshensyn. Sånn er det ikke nå. Og da kan man selvsagt ikke kreve å få ha to seter. 

Da må man i tilfelle betale billett for to seter da. Og selv da er det litt frekt frekt at folk må stå for at du selv ikke ønsker å dele. Kollektivtilbudet er jo begrenset, det er ikke bare å putte på ekstra tog/vogner/busser for at folk er så fine på det at de ikke kan dele sete med en fremmed. Den slags luksus kan man rett og slett ikke påberope seg på kollektivtransporten. 

Til dere som opplever at folk ikke vil gi opp setet selv om dere spør - si fra til konduktøren og be han hjelpe dere! 

Anonymkode: ed972...79a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (På 7.3.2022 den 14.52):

Trenger ikke mobbe og være frekk

Mobbe og være frekk? Nå er det jammen ikke jeg som er frekk her.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...