Gå til innhold

​😡 Folk er så frekke på toget!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.3.2022 den 9.43):

Toget er fullt, likevel setter folk vesker og bager på ledig sete ved siden av seg, eller sitter med bena på motgående seter.

Folk, hater dem!

Anonymkode: 67118...c2b

det er kulturen som er bygd over lengre tid. Skjønner ikke at du orker å bo der.  

Anonymkode: c40c6...8f8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Folk er frekke. Opplevde for første gang nylig at en megge begynte å LØPE for å ta et sete jeg var nærmest (men jeg gikk i normalt tempo, skulle akkurat svinge inn). Ble så satt ut at jeg ikke rakk å si noe 😅

Anonymkode: b458a...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hehe folk blir jo verre og verre😆hva fan er det som skjer i verden🙄🤷‍♀️

Anonymkode: bfa77...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (2 minutter siden):

Flaks for deg

Flaks for alle sammen ved tanke på passasjerkapasitet på kollektiv transporten 😂 Tenk viss alle la krav på to seter da. Måtte hatt dobbel så mange tog/trikker/busser/båter for å frakte samme antall passasjerer. Det hadde nok blitt problematisk både mtp veikapasitet og billettpriser mm...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
Iso1 skrev (44 minutter siden):

Folk vil sitte for seg selv og det skjønner jeg godt! Det er fortsatt Corona også, lurt å holde litt avstand til andre fortsatt. Sitter sånn selv at andre ikke får plass, er heldigvis stor i tillegg så folk skygger unna likevel.

Så andre skal stå hele turen fordi du vil legge belag på flere seter? Det er jo ikke egoistisk i det hele tatt.. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Folk er frekke. Opplevde for første gang nylig at en megge begynte å LØPE for å ta et sete jeg var nærmest (men jeg gikk i normalt tempo, skulle akkurat svinge inn). Ble så satt ut at jeg ikke rakk å si noe 😅

Anonymkode: b458a...719

Haha! Vi er nok så ute av trening ifht skikk og bruk i folkemengde at de som før var litt småfrekke har blitt direkte uforskammet. Opplevde at en gjeng med tenåringsgutter løp for å nå frem til bøttesetene i midtgangen jeg var på vei til. Jeg gikk i rask gange fordi jeg hadde hund på slep som jeg ikke ville skulle stoppe å snuse på noen. Når den ene gutten la merke til det satt han opp farten gitt 😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

theTitanic skrev (1 minutt siden):

Så andre skal stå hele turen fordi du vil legge belag på flere seter? Det er jo ikke egoistisk i det hele tatt.. 🙄

Tja… jeg sittet som jeg gjør for jeg vil ikke havne innerst ved siden av fremmede. Foretrekker ytterste setet, ikke mitt problem da at folk ikke spør om innerste setet er ledig? Jeg hopper iallfall ikke inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg husker at noen dager siden glemte jeg helt at jeg la baggen på sette ved siden av meg. Tok en god stund før jeg innså at jeg hadde gjort det. Er bare en gammel vane fra når korona var på sitt værste. Men det finnes jo fortsatt korona og noen kan være redd for å ha noen ved siden av seg så i de få tilfelle e synes jeg det er greit men hvis det ikke er tilfelle så er det ganske respektløst ja.

Anonymkode: 87d13...413

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
Iso1 skrev (Akkurat nå):

Tja… jeg sittet som jeg gjør for jeg vil ikke havne innerst ved siden av fremmede. Foretrekker ytterste setet, ikke mitt problem da at folk ikke spør om innerste setet er ledig? Jeg hopper iallfall ikke inn.

Jeg ber folk flytte vesken for der skal jeg sitte. Eller går innerst. Står ikke en hel tur fordi noen egoister tror at toget går kun for dem. Skulle det bli diskusjon så tåler jeg den. 

Men sjelden noe problem ettersom jeg nesten aldri bruker kollektiv transport. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

theTitanic skrev (1 minutt siden):

Jeg ber folk flytte vesken for der skal jeg sitte. Eller går innerst. Står ikke en hel tur fordi noen egoister tror at toget går kun for dem. Skulle det bli diskusjon så tåler jeg den. 

Men sjelden noe problem ettersom jeg nesten aldri bruker kollektiv transport. 

Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, Iso1 said:

Hadde det vært meg noen hadde spurt hadde svarte vært nei, eller at jeg holder av plass. Det er helt lov.

Egoister som deg burde fått både buksevann og tyrkiske mansjetter.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På toget opplever jeg stort sett at det er plass. Men sist jeg tok det så var det ei dame som begynte å fortelle hele livshistorien sin til hun ved siden av. Jeg holdt på å sovne, og de ovenfor meg leste og jeg møtte blikket deres og vi tenkte det samme. Den kjeften gikk i 4 timer. 

Men på bybussen derimot. Jeg blir kjenpe irritert når folk setter sekken sin på setet ved siden av når bussen er full!! Og når det går på folk og de viser ikke engang tegn til å gi plass. Jeg bare setter meg på der 😅 Så tar de den vekk av seg selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, Iso1 said:

Hadde det vært meg noen hadde spurt hadde svarte vært nei, eller at jeg holder av plass. Det er helt lov.

Det er først til mølla på toget, med mindre det er plassbilletter eller noen har gått på toalettet. Så man kan ikke la folk stå bare fordi du eventuelt har en venninne som kommer på om noen mil. Corona er heller ingen unnskyldning, som situasjonen er nå er det nok farligere å falle på toget fordi mister balansen, enn å bli smittet av sidemannens corona. Det har aldri vært noe tema at folk må sitte alene fordi det er influensasesong, selv om det også kan være farlig å bli smittet av. 

Anonymkode: 6e7b0...b42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Egoister som deg burde fått både buksevann og tyrkiske mansjetter.

Man skal jo helst tenke på seg selv og ha det bra med seg selv før en hjelper andre så… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Disse folka som tviholder på to seter er som regel feige flak som ikke tør å si imot når noen kommer og ber om setet.

De er relativt synlige, der de sitter ukomfortable og våker over alle som kommer på. Jeg må innrømme jeg liker litt å gå rett bort, omtrent skubbe ned veska samtidig som jeg spør "er det ledig her"? Og jeg spør egentlig ikke.. 

Ingen av disse folka har "baller" til å si imot.

Anonymkode: 6e157...b12

• Liker 7
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har flere ganger vært vitne til folk som bare løfter opp sekken til folk og setter seg i setet ved siden av. 

De bare gjør det, uten å spørre. 

det synes jeg er så kult! man kan ikke velge å ikke gi folk plass fordi man ikke vil ha noen ved siden av seg. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ja, det er helt utrolig. Syns også det er ekstremt egoistisk med de som ikke gir sitteplassen sin til små barn, eldre eller gravide. 

Anonymkode: e722b...659

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Iso1 skrev (12 timer siden):

Du kan ikke okkuperer flere seter enn det du har betalt for. Du er tydeligvis både ekstremt folkesky og livredd for bakterier og annet "grums", så da må du jo betale for to seter for å sikre deg.

Anonymkode: ad76a...6b9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, Iso1 said:

Man skal jo helst tenke på seg selv og ha det bra med seg selv før en hjelper andre så… 

Her er det snakk om å ta hensyn og ikke være en ekkel egoist. Men du har det sikkert godt med deg selv, så lykke til videre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (5 timer siden):

jeg har flere ganger vært vitne til folk som bare løfter opp sekken til folk og setter seg i setet ved siden av. 

De bare gjør det, uten å spørre. 

det synes jeg er så kult! man kan ikke velge å ikke gi folk plass fordi man ikke vil ha noen ved siden av seg. 

De må jo ta ansvar for seg selv og spørre selv om de kan sitte da. Jeg har ikke ansvar for dem, følger ikke med på hvem som kommer på akkurat heller. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...