Gå til innhold

​😡 Folk er så frekke på toget!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Toget er fullt, likevel setter folk vesker og bager på ledig sete ved siden av seg, eller sitter med bena på motgående seter.

Folk, hater dem!

Anonymkode: 67118...c2b

• Liker 15
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hater folk både på toget og ellers🤭De dytter, ser seg ikke for, sniker i kø. Ja oppfører seg som en gjeng med apekatter.

Edit: apekattene er nok bedre😟

Anonymkode: bfa77...03a

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk vil sitte for seg selv og det skjønner jeg godt! Det er fortsatt Corona også, lurt å holde litt avstand til andre fortsatt. Sitter sånn selv at andre ikke får plass, er heldigvis stor i tillegg så folk skygger unna likevel.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk er egoistiske og frekke, og tenker på sitt eget beste. Veldig få bryr seg om fremmede. Sånn er det bare. 

Anonymkode: 2a354...af7

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (2 minutter siden):

Folk vil sitte for seg selv og det skjønner jeg godt! Det er fortsatt Corona også, lurt å holde litt avstand til andre fortsatt. Sitter sånn selv at andre ikke får plass, er heldigvis stor i tillegg så folk skygger unna likevel.

De har oppført seg som idioter lenge,lenge før corona kom. Så coronaunnskyldningen var syltynn. Saken er den at nordmenn ikke eier oppdragelse eller folkeskikk. Det er sannheten.

• Liker 28
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (Akkurat nå):

De har oppført seg som idioter lenge,lenge før corona kom. Så coronaunnskyldningen var syltynn. Saken er den at nordmenn ikke eier oppdragelse eller folkeskikk. Det er sannheten.

La folk være som dem er. Ingen kan endre dem enn dem selv. Bare la de sitte i fred. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iso1 skrev (3 minutter siden):

La folk være som dem er. Ingen kan endre dem enn dem selv. Bare la de sitte i fred. 

De skal få være i fred for meg. Men man må kunne forvente et minimum av høflighet. Er det så vanskelig?

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Iso1 skrev (5 minutter siden):

Jeg spør om setet er ledig jeg. Skjer ikke at jeg står dersom jeg skal lengre enn 10 minutter med et tog om det er et ledig sete

Anonymkode: a93f6...d8c

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg spør om setet er ledig jeg. Skjer ikke at jeg står dersom jeg skal lengre enn 10 minutter med et tog om det er et ledig sete

Hadde det vært meg noen hadde spurt hadde svarte vært nei, eller at jeg holder av plass. Det er helt lov.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lar ikke en slabbedask sitte og okkupere to seter med bagen sin om det er fullt ellers på toget! Jeg sier rett og slett "Kan du flytte bagen din er du snill, så jeg får sitte?" Det har enda ikke skjedd at noen har sagt nei. De flytter sakene sine når noen kommer og skal ha setet. De kan jo ikke akkurat kreve to seter, med mindre de har betalt en ekstra billett for bagen sin,da...

Anonymkode: 1791e...ce9

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg skjønner folk, er enda corona, så jeg hadde også sagt nei

Anonymkode: 5d86b...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (13 minutter siden):

Folk skal få lov til å sitte i fred, på sitt sete... At folk "er som de er" gir dem ikke rett på flere sitteplasser enn andre. Tviler på at noen av dem som forventer å få sitte alene kjøper to billetter for å si det slik. Siden covid har selvfølgelig saken vært enn annen, men før den tid spurte jeg gjerne folk om jeg ærbødgist kunne hvile meg på setet noen hadde annektert med veska si. Skal det være slik at noen må stå i midtgangen i 20 min for de noen andre krever et eget sete til veska si? 🤔

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymbruker*** skrev (1 minutt siden):

Folk skal få lov til å sitte i fred, på sitt sete... At folk "er som de er" gir dem ikke rett på flere sitteplasser enn andre. Tviler på at noen av dem som forventer å få sitte alene kjøper to billetter for å si det slik. Siden covid har selvfølgelig saken vært enn annen, men før den tid spurte jeg gjerne folk om jeg ærbødgist kunne hvile meg på setet noen hadde annektert med veska si. Skal det være slik at noen må stå i midtgangen i 20 min for de noen andre krever et eget sete til veska si? 🤔

Syns man skal ta hensyn til at folk ikke vil ha andre ved siden av seg. Ferdig snakka.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du vet aldri om folk kjøper to billetter for å få fred. JEG gjør det de få ganger jeg kjører med tog. 

Anonymkode: 27a87...fa1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (1 minutt siden):

Syns man skal ta hensyn til at folk ikke vil ha andre ved siden av seg. Ferdig snakka.

Hvis man ikke vil ha folk ved siden av seg så må man selv stå så andre kan få sitte 😊 kan ikke sitte å ta opp flere plasser bare fordi man ikke vil dele. Sier seg selv.

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (Akkurat nå):

Tåler man ikke å ha folk på siden av seg så kan man la være å ta kollektivt da, ihvertfall i rushen. Når det ikke er pandemitilstander så er det å ha folk på siden av seg noe man må regne med på offentlig transport, så nei, det tar jeg ikke hensyn til. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tåler man ikke å ha folk på siden av seg så kan man la være å ta kollektivt da, ihvertfall i rushen. Når det ikke er pandemitilstander så er det å ha folk på siden av seg noe man må regne med på offentlig transport, så nei, det tar jeg ikke hensyn til. 

Kan ikke ta hensyn til deg jeg heller

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Iso1 skrev (14 minutter siden):

Hadde det vært meg noen hadde spurt hadde svarte vært nei, eller at jeg holder av plass. Det er helt lov.

Det hadde jeg godtatt, men da får man vel også bare godta at resten av toget ser litt dumt på deg når det er tydelig at du holder setet ledig for ingen grunn. Jeg er ikke av typen som kommer med høylytte frekke kommentarer, men jeg har flere ganger sett at andre reagerer når toget er fullt og folk har vesken på setet istedenfor å gi det opp 

Dersom man ikke vil ha noen ved siden av seg så får man kjøre egen bil eller ta taxi. Ikke ta kollektiv transport 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (1 minutt siden):

Kan ikke ta hensyn til deg jeg heller

Vell, de aller fleste passasjerer har ikke din holdningen, så det går nok helt fint. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, de aller fleste passasjerer har ikke din holdningen, så det går nok helt fint. 

Flaks for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...