Gå til innhold

Kjæresten min vil ikke dele på Jodix tablettene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alivamale skrev (45 minutter siden):

Det verste er at jeg mistenker det er utsolgt på apotek fordi også en drøss med mennesker over 40 har hamstret jodtabletter.

Personer over 40 har da barn de også som trenger jod. Tror ikke man får kjøpt mer enn en pakke per person.
Bare ved alvorlige ulykker trenger personer over 18 år jod. Skoler og barnehager har beredskapslager og mange sender i disse dager ut et samtykkeskjema til foreldre om at barnet skal få jod. Det viktigste man gjør er uansett å stenge ventilasjon og holde seg innendørs til det er trygt å gå ut. Alle bør forøvrig ha lagret vann da drikkevann kilder kan bli forurenset.

Anonymkode: fde5a...832

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er sikkert ikke lenge til folk begynner å selge Jodix på Finn.no til høystbydende

Ts

Anonymkode: 0cedc...9aa

Folk har allerede startet, men Finn fjerner dem siden det er salg av legemiddel 

Anonymkode: b9ec7...8c9

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig egoistisk av han. Nei barnet ditt kan bare få kreft og bli eventuelt skadet, barnet MITT er mer verdt… *snooork*. Dette hadde definitivt vært en grunn til å dumpe fyren, han der ville jeg aldri gått ut i krig med. 🤮

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (4 minutter siden):

Utrolig egoistisk av han. Nei barnet ditt kan bare få kreft og bli eventuelt skadet, barnet MITT er mer verdt… *snooork*. Dette hadde definitivt vært en grunn til å dumpe fyren, han der ville jeg aldri gått ut i krig med. 🤮

Er ikke sånn at du er garantert kreft uten jod altså

Anonymkode: 6a4b8...31b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest alle de foregående sidene, men det er faktisk sånn at pakning meden Jodix IKKE skal åpnes FØR den skal brukes. Dvs kjæresten din kan ikke åpne pakningen og ta ut en tbl til ditt barn, for da går pakningen kjapt ut på dato. Uåpnet holder den i ti år fremover. 

For øvrig trenger ikke en 18 åring Jodix, det skal primært gis til barn under 12, men man sier 18 for å være helt sikker. 

Anonymkode: 85223...9bb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt, oppfordringer til lovbrudd, diskutering av medisindosering og bruk i tillegg til siteringer av slettede innlegg.
- Rhodiola, mod.

Endret av Rhodiola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Personer over 40 har da barn de også som trenger jod. Tror ikke man får kjøpt mer enn en pakke per person.
Bare ved alvorlige ulykker trenger personer over 18 år jod. Skoler og barnehager har beredskapslager og mange sender i disse dager ut et samtykkeskjema til foreldre om at barnet skal få jod. Det viktigste man gjør er uansett å stenge ventilasjon og holde seg innendørs til det er trygt å gå ut. Alle bør forøvrig ha lagret vann da drikkevann kilder kan bli forurenset.

Anonymkode: fde5a...832

Jeg snakker om mennesker over 40 med voksne, ikke-hjemmeboende barn, som tror de selv trenger dem. Det er dessuten ingen som vet om man har gått innom flere apotek for å sikre seg et  lager, da det fremdeles var tilgjengelig.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er sikkert ikke lenge til folk begynner å selge Jodix på Finn.no til høystbydende

Ts

Er ikke lov å selge legemidler, av andre enn godkjente plasser. Apotek, butikker ift enkelte reseptfrie medisiner. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg trodde man ikke skulle bryte forseglingen, for å kunne dele? 

Uansett, vanvittig hensynsløst!

Anonymkode: 32b3f...fae

Man skal ikke det. Jeg har selv kjøpt to bokser. Jeg har selv to barn, i to ulike husholdninger. Kunne ha delt en pakke, men siden de ikke skal åpnes så har de én uåpnet pakke hver. De kan så dele med venner/familie eller naboer, når det så blir aktuelt og pakningen åpnes. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i krisetider mange viser sitt sanne seg. Det kan like så godt slå ut og hende mens man er sammen. Betyr det han ikke ville påspandert dere en tablett om dere var på besøk i hans husholdning? Om naboen hadde spurt meg, hadde jeg gledelig delt med dem. Jeg vet ikke hva det sier om kjæresten din. Hadde aldri stolt på min kjæreste igjen om det var meg. 

Endret av HelloMindy
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det kommer nok nye tabletter for salg.  En tablett virker bare 24 timer, deretter må man ta en ny tablett dersom man fremdeles befinner seg i et område med mye radioaktivitet.

Anonymkode: d0db1...81d

Jeg trodde man bare skulle ha 1 tablett….? Har ikke sett noe sted at man skal fylle på hver 24. time. Men mulig jeg tar feil. Hvor står dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk kvinneguiden å komme med "dump han" rådene for noe så dumt som dette

Det kommer flere leveringer til apotekene snart

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kjæresten min har skaffet seg en pakke med Jod tabletter i tilfelle atomulykke.

Han har et barn på 10 og jeg har et barn som er 18 år, og våre barn trenger da kun én jod tablett hvis det blir nødvendig.

Han har laget seg et utstyrslager i tilfelle ulykken er ute, mens jeg har ingen verdens ting utenom mat i huset.

Siden Jodix er utsolgt spurte jeg kjæresten om jeg kunne få eller kjøpe en tablett av han til sønnen min, i tilfelle det blir nødvendig, men da fikk jeg nei !

Han sier han trenger alle tablettene selv til barnet sitt.

Da sier jeg at det er kun én tablett barn skal ha, men det virker ikke som det går inn🤔

Snakk om å være sær.

Vi er særboere, har vært sammen et par år og han kjenner barnet mitt godt

En kjærest skal være nettopp det. Det KJÆReste. En du er villig til å prioritere og ofre mye av deg for. Du er ingen kjæreste for ham. En egoistisk dust som bare tenker på seg og sine. Du og sønnen din er tydeligvis ikke blant disse😓

Håper du klarer å prate med ham om disse viktige holdningene og verdiene. For dette hadde ikke jeg orket å leve med hos en såkalt kjæreste. Da hadde jeg heller bare droppet ham om jeg betydde så lite for ham😞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunaris
Kaneel skrev (På 4.3.2022 den 16.42):

Apotera har på nett, kjøpte i dag tidlig 

Jævlig dårlig tips!

Bestilte derfra, de trakk pengene fra konto, fikk så Mail fra de om at betalingen ikke var gjennomført, så nå har de trukket pengene og jeg får ikke det jeg har bestilt. Svindel! 

Sendte de en Mail med screenshot av betalingskvitteringen. Mest useriøse jeg har vært borti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

om han åpner pakken for å ta ut 2 tabletter så blir tablettene fortere ødelagt 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.3.2022 den 17.27):

Folketallet mente jeg

Ts

Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/5/2022 at 2:08 AM, sonush said:

Er ikke lov å selge legemidler, av andre enn godkjente plasser. Apotek, butikker ift enkelte reseptfrie medisiner. 

Man skal ikke det. Jeg har selv kjøpt to bokser. Jeg har selv to barn, i to ulike husholdninger. Kunne ha delt en pakke, men siden de ikke skal åpnes så har de én uåpnet pakke hver. De kan så dele med venner/familie eller naboer, når det så blir aktuelt og pakningen åpnes. 

Forpakningen bør endres slik at hver tablett ligger i egen forsegling, slik du for eksempel tar ut et brett med Paracet og bryter av noen tabletter. Da ligger de fremdeles forseglet, ikke sant?

Dumt å ha en boks med løse tabletter inni.

Apotekene skulle også kunne selge mindre pakninger med Jodix. Hvem trenger 10 stk, med mindre man har en skikkelig stor ungeskokk under 18 år? 5 stk i et brett med forseglete tabletter.

Jeg har ikke Facebook, men kan ingen skrive kommentar til det et eller annet offentlig sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1.Jodix har tilnærmet ubegrenset holdbarhet så lenge boksen er uåpnet, uavhengig av holdbarhetsdato. I åpnet boks derimot... Han bør faktisk ikke åpne boksen uten at det er gitt beskjed om at det skal tas jodix. Da kan tablettene bli ødelagt. Det er derfor ikke greit å gi deg noen her og nå. 

2. Hvis noe skjer skal det kun tas 1 tablett. Da er boksen åpnet og han kan dele. Det bør han gjøre uten å mukke hvis han bryr seg om dere. 

3. Det kommer inn igjen på apoteket snart. Det vil også bli distribuert via skole /barnehage hvis noe skulle skje i åpningstiden. Du må skrive under på samtykkeskjema om at ditt barn kan få isåfall. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.3.2022 den 16.17):

Kjæresten min har skaffet seg en pakke med Jod tabletter i tilfelle atomulykke.

Han har et barn på 10 og jeg har et barn som er 18 år, og våre barn trenger da kun én jod tablett hvis det blir nødvendig.

Han har laget seg et utstyrslager i tilfelle ulykken er ute, mens jeg har ingen verdens ting utenom mat i huset.

Siden Jodix er utsolgt spurte jeg kjæresten om jeg kunne få eller kjøpe en tablett av han til sønnen min, i tilfelle det blir nødvendig, men da fikk jeg nei !

Han sier han trenger alle tablettene selv til barnet sitt.

Da sier jeg at det er kun én tablett barn skal ha, men det virker ikke som det går inn🤔

Snakk om å være sær.

Vi er særboere, har vært sammen et par år og han kjenner barnet mitt godt

Hadde dumpet han på flekken. Makan til egoisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HelloMindy skrev (På 5.3.2022 den 3.43):

Det er i krisetider mange viser sitt sanne seg. Det kan like så godt slå ut og hende mens man er sammen. Betyr det han ikke ville påspandert dere en tablett om dere var på besøk i hans husholdning? Om naboen hadde spurt meg, hadde jeg gledelig delt med dem. Jeg vet ikke hva det sier om kjæresten din. Hadde aldri stolt på min kjæreste igjen om det var meg. 

👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...