AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #1 Del Skrevet 4. mars 2022 Jaja, så skjedde det jeg fryktet mest, nervene i går tok overhånd, men dagen i dag var jeg forhåndsvis rolig det gikk fint, frem til i et lyskryss tidlig i kjøreturen, der jeg hadde grønt lys, men fikk vikeplikt fra høyre, denne brøt jeg, og sensor måtte da bremse. Nervene var jo der, så hodet mitt kokte for mye, og mistet derfor oppmerksomheten på vikeplikten her. ifølge kjørelæreren min, er dette et sikkert stryk, dersom sensor må bremse. men etter hva jeg har lest på forum, så har ikke det vært mitt inntrykk. kontrollspørsmålet tok jeg fint. Kjøringen var jeg veldig fornøyd med, men sensor sa at jeg ikke hadde jevn fart hele vegen, kjørte for sakte på landeveg et par steder, og var treg i kryss, fordi jeg dobbeltsjekket og trippelsjekket. og så gikk visst turen litt i «rykk og napp» Dette var nok også pga nervøsiteten. lurer på om jeg kunne bestått om det ikke hadde vært for at sensor måtte bremse? alt i alt, så er jeg ikke kjempe skuffet over meg selv, det kommer flere sjanser. Men synd det måtte skje, jeg trodde jeg kom til å bestå i dag Anonymkode: fe917...6b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #2 Del Skrevet 4. mars 2022 Huff. Høres ut som du ikke kan kjøre, så da var det bra for oss andre at du ikke fikk lappen. Anonymkode: 50600...172 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #3 Del Skrevet 4. mars 2022 Brudd på vikeplikt er sikkert stryk, samme som å kjøre på rødt lys. Det høres ut som du trenger mer trening, den totale vurderingen fra sensor sier litt om det. Anonymkode: 80c54...979 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #4 Del Skrevet 4. mars 2022 Det høres ut som en sikker styrk for meg. Jeg har kjørt opp flere ganger selv, og det har ikke noe å si når lappen endelig er i boks! ☺️ Når du sier at det gikk i rykk og napp, er det fordi du kjørte manuell girl? vil anbefale deg å ta automat, og øv mye!! Anonymkode: b9a38...d22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #5 Del Skrevet 4. mars 2022 Må du ha lappen da? Anonymkode: 67e5b...346 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #6 Del Skrevet 4. mars 2022 Det er flere som stryker første gang. Nervene går jo bananas! Det er jo en stor greie, å få lappen,i tillegg til at det er grisedyrt. Lykke til neste gang,sikker på at du står da. Hilsen en som strøk første gang, men aldri har hatt et uhell senere, på 19 år med bilkjøring. Anonymkode: 54524...954 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #7 Del Skrevet 4. mars 2022 Da prøver du igjen ☺️ Mange stryker første gang Anonymkode: 43e68...28a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #8 Del Skrevet 4. mars 2022 Sensor måtte bremse for meg i et kryss med grønt lys, fordi en fotgjenger plutselig kom. Jeg reagerte jo, men sensor var kjappere på bremsen enn meg og kom meg i forkjøpet. Var sikker på at jeg strøk, men hun sa den totale kjøringen min var kjempefin og at en liten tabbe ikke hadde noe å si. Hvis hun bremset for deg siden du ikke reagerte i det hele tatt er det jo noe annet. Anonymkode: 51d43...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #9 Del Skrevet 4. mars 2022 Kjipt men du prøver igjen. Anonymkode: 271ae...6d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #10 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Må du ha lappen da? Anonymkode: 67e5b...346 Vi må nesten anta det ettersom h*n har tatt seg bryet med å kjøre opp. Det er noe annet i dag enn da du sannsynligvis tok lappen. I dag må det MYE øvelse til, ikke bare privat, men også hos trafikkskole og det er dyrt. I tillegg snakker ikke vegvesenet og trafikkskolene så godt sammen, så flere får seg en overraskelse ved oppkjøring. Så ja, når noen kanskje har brukt 1 år +/- og mye penger på å ta lappen, så må vi anta at det er en grunn til det. Anonymkode: c4cbf...451 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #11 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Må du ha lappen da? Anonymkode: 67e5b...346 Mulig dette kommer som et sjokk men det bor faktisk veldig mange mennesker utenfor Oslo og andre bysentrum, de fleste stedene i Norge hvor det bor mennesker så er det faktisk ikke et alternativ med kollektivtransport. Dette er jo sånt som tullefjollene i MDG ikke skjønner siden de knapt har vært utenfor sentrum i hele sitt liv. Anonymkode: 9bc7c...794 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #12 Del Skrevet 4. mars 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Huff. Høres ut som du ikke kan kjøre, så da var det bra for oss andre at du ikke fikk lappen. Anonymkode: 50600...172 Hardt, men sannheten er hard noen ganger. Og dette er en av de gangene, basert på hva som står i HI. Nei, det høres ikke ut som det er "bare" pga. sensor måtte bremse, at du strøk. Du legger jo selv frem forklaringen/oppfattelsen til sensor. Sært kryss for øvrig, som har grønt lys, men likevel vikeplikt fra høyre. Hva er da vitsen med lysreguleringen? .. men, det er nå en annen sak. Anonymkode: bee26...814 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #13 Del Skrevet 4. mars 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Mulig dette kommer som et sjokk men det bor faktisk veldig mange mennesker utenfor Oslo og andre bysentrum, de fleste stedene i Norge hvor det bor mennesker så er det faktisk ikke et alternativ med kollektivtransport. Dette er jo sånt som tullefjollene i MDG ikke skjønner siden de knapt har vært utenfor sentrum i hele sitt liv. Anonymkode: 9bc7c...794 Helt klart. Det er dog ikke dermed sagt at alle som bor utenfor Oslo eller andre bysentre har evne til å kjøre. Anonymkode: bee26...814 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 5. mars 2022 #14 Del Skrevet 5. mars 2022 Litt mer mengdetrening så går det nok greit neste gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #15 Del Skrevet 5. mars 2022 Jeg strøk på første oppkjøring på bil og henger. Sensor kunne ikke ta meg på noe spesielt, alt var synsing. Prøvde igjen og fikk en annen sensor som skrev en hel avhandling om hvor flott kjøringen var. Jeg gjorde INGENTING mellom oppkjøringene. Anonymkode: c294c...99b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #16 Del Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg strøk på første oppkjøring på bil og henger. Sensor kunne ikke ta meg på noe spesielt, alt var synsing. Prøvde igjen og fikk en annen sensor som skrev en hel avhandling om hvor flott kjøringen var. Jeg gjorde INGENTING mellom oppkjøringene. Anonymkode: c294c...99b Med mindre reglene er endret fra den gangen jeg kjørte opp så tok du vel en kjøretime mellom første og andre oppkjøring? Var påkrevd tidligere iallfall Anonymkode: 0de8d...9ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 5. mars 2022 #17 Del Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg strøk på første oppkjøring på bil og henger. Sensor kunne ikke ta meg på noe spesielt, alt var synsing. Prøvde igjen og fikk en annen sensor som skrev en hel avhandling om hvor flott kjøringen var. Jeg gjorde INGENTING mellom oppkjøringene. Anonymkode: c294c...99b At du innbiller deg at det var synsing er ikke ensbetydende med at det var synsing. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 5. mars 2022 #18 Del Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Med mindre reglene er endret fra den gangen jeg kjørte opp så tok du vel en kjøretime mellom første og andre oppkjøring? Var påkrevd tidligere iallfall Anonymkode: 0de8d...9ea Det er ikke påkrevd per i dag, og siden reglene aldri blir mindre strenge har det neppe vært pålrevd tidligere heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #19 Del Skrevet 5. mars 2022 Da jeg kjørte opp (riktignok en del år siden) var det snakk om A-, B- og C-feil. A-feil ble regnet som alvorlige, type kjøre på rødt lys, ikke overholde vikeplikt, kjøre over fartsgrensen osv. Hadde man én A-feil, betød det automatisk stryk, uansett hvor godt man ellers kjørte. B-feil kunne man ha to av og fremdeles stå, dersom helhetsinntrykket fremdeles var godt. C-feil var ting som kunne bli bedre, og som ikke medførte stryk. Anonymkode: b5063...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #20 Del Skrevet 5. mars 2022 Jeg strøk også første gang. Andre gangen ga jeg sensor 10000 kr kontant før sensor kom med vurderingen. Jeg bestod oppkjøringen. 👍 Anonymkode: 271ae...6d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå